Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Fantasy svět nejen pro Dračí doupě, zaměřený na silné příběhy, výrazné postavy a morální dilemata
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3020
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Sparkle » 16. 7. 2018, 10:08

Tak můžeš místo sfingy vymyslet úplně jinou bytost, zrozenou z magie Nebes, která by seděla na to, že se objevuje až od rozšíření Církve...

co něco jako Naaru z Wowka? Svítící levitující cosi?

Obrázek
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 183
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 16. 7. 2018, 10:33

Naaru je hodně dobře uchopitelné, jelikož jsem staré wowkař, co vlastně paří wowko doteď.
Tím pádem bych to chápal tak, že jsou to legendární bytosti, které byly symbolem Církve, ale za jejich fungování se s nimi nikdo nesetkal. Tady by měl vzniknout ten wow moment, že bytosti, které jsou legendární a představují magii Nebe jsou starší, než samotná církev. Takže za rozmachu Církve bych chápal, že "světélkující cosik" na Thurenu nikdo nikdy neviděl.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Jezus
Příspěvky: 98
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Jezus » 16. 7. 2018, 12:06

Tak moment...

(teda jestli se smím vmísit :-) ).

Přiznávám, že protože zatím hraju vlastní svět, reálie Taurilu ještě moc neznám, ale to jako působení Církve omezuje magii Nebes až takovým způsobem, že už se vůbec neobjevují "Nebešťané" (ať už sfingy nebo naaru nebo cokoliv), na jejichž interpretaci a tvrzení "ti jsou naši" Církev vlastně vyrostla?

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 183
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 17. 7. 2018, 07:49

Přiznám se, že to nedokážu nějak úplně uchopit. Asi to bude to neúplnou představou postavení Církve a magie Nebes.
Magii nebes beru jako tu lawfull, order, totalni kodex, pres ktery nejede vlak. Proste jako Daenerys "budete se mít všichni dobře, jinak vás zabiju." A Církev chápu tak, že prvotní záměr byl dobrý, ale zachutnala jim moc viz předchozí příspěvek.

Takže vrhnout nějakou bytost magie Nebes do té svatyně asi beru. Její podstata, proč tam je, proč zrovna teď, jestli tam byla už kdysi dávno, proč ji nikdo nenašel atd. mi nějak uniká. Při krádeži artefaktu (může to být nějaká kouzelná tabulka, pohár, prsten, blabla cokoliv...) je bytost zklamaná, byl narušen její kodex čistoty. To porušilo jeji ochrannou schránku a v okolí začne v následujících dnech vyvěrat pomalu ale jistě chaos. Když myslím pomalu, tak to budou opravdu náhodné události jednou za týden, ale porostou.
Ork to vytuší a vydají se hledat ztracený artefakt. Jejich kmen proto opustí tábořiště a poputují na sever. Problémy by poté postihly jak Mudguard, tak Pinerest. Nory by mohl být ve vzdálené budoucnosti například donucen artefatk získat zpět.

Projevy chaosu jsem ještě do hry nezařadil a tudíž je to komplikace, jak je naimplementovat do situací, ve kterých se družina nachází a na jaké úrovni jsou, aby taková konflikt nevyústil v jejich smrt. Tedy nastavení obtížnosti bude hlavní.
Přemýšlím, jak ta bytost nebes bude komunikovat a jak předá informaci, že je narušeno její ochranné kouzlo. Mohlo by být takových ukrytých svatyň více?
S nějakým projevem chaosu by se mohla družina setkat už v Mudguardu. Další projev chaosu, by mohl postihnout Vrrka z borovicového háje, který by zardousil nějakou vílu. V Pinerestu by bylo pozdvižení z narození pokroucence, což se nestalo desítky let. Nebo nějaký jiný nápad?

Chtěl bych jeden bojový konflikt v Mudguardu a jeden cestou do Pinerestu.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Jezus
Příspěvky: 98
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Jezus » 17. 7. 2018, 11:29

mal.kin píše:
17. 7. 2018, 07:49
Přiznám se, že to nedokážu nějak úplně uchopit. Asi to bude to neúplnou představou postavení Církve a magie Nebes.
Magii nebes beru jako tu lawfull, order, totalni kodex, pres ktery nejede vlak. Proste jako Daenerys "budete se mít všichni dobře, jinak vás zabiju." A Církev chápu tak, že prvotní záměr byl dobrý, ale zachutnala jim moc viz předchozí příspěvek.
Jo, tomu rozumím, chápu i to, že chování Církve teď neodpovídá magii Nebes, takže Církev není schopna nebeské bytosti vyvolat, natož je ovládat (možná jen nějaké nižší projevy magie Nebes). Mohou se ale přece výjimečně objevovat samy, ne? Stejně jako chaos nebo jiní duchové... A Církev se pak na tyto události odvolává a nechává se s nimi spojovat stejně jako s Nebeským duchem...
Navíc pointa je, že ruiny jsou starší než Církev Nebeského ducha. Takže ta nebeská bytost se tam mohla objevit právě v dávné minulosti, když ještě tamní lidé uctívali původní Řád. No a jeho přítomnost právě dokazuje, že Nebeský duch a ostatní je právě starší než samotná Církev.
(Mimochodem "Dobro" je k "Řádu" "kolmé", takže ta věta by měla znít spíš "Budete všichni žít správně, jinak vás zabiju.")

Na každý pád jsme ale příliš nepokročili v dataci ruin :-) Ta bytost by musela znát nějakou událost z doby, kdy se objevila, podle které pak půjdou ruiny datovat. Nebo tam být něco dalšího. Celá pointa je přece to, že jsou starší než Církev. A to postavy zjistí jak? Řekne jim to nebešťan? To mi příjde moc jednoduché, navíc pak riskuješ, že z něj budou chtít vytáhnout další informace: "Tak jak to teda celé je", což asi ani nechceš.
mal.kin píše:
17. 7. 2018, 07:49
Takže vrhnout nějakou bytost magie Nebes do té svatyně asi beru. Její podstata, proč tam je, proč zrovna teď, jestli tam byla už kdysi dávno, proč ji nikdo nenašel atd. mi nějak uniká. Při krádeži artefaktu (může to být nějaká kouzelná tabulka, pohár, prsten, blabla cokoliv...) je bytost zklamaná, byl narušen její kodex čistoty. To porušilo jeji ochrannou schránku a v okolí začne v následujících dnech vyvěrat pomalu ale jistě chaos. Když myslím pomalu, tak to budou opravdu náhodné události jednou za týden, ale porostou.
Ork to vytuší a vydají se hledat ztracený artefakt. Jejich kmen proto opustí tábořiště a poputují na sever. Problémy by poté postihly jak Mudguard, tak Pinerest. Nory by mohl být ve vzdálené budoucnosti například donucen artefatk získat zpět.
Navrhuji dát tomu artefaktu podobu pečeti (klidně vyryté do kamenné destičky). Právě ta pečeť drží Chaos "dole". Bytost přišla v dávné minulosti, přitažená silou artefaktu (který tam byl právě umístěn kvůli tomu, že na tom místě je slabá přirozená ochranna proti chaosu). Mohla sloužit i jako soudce nebo jen jako dohled. Nebo ji ten artefakt prostě přitáhnul a ona "dohlížela" na to, že fungoval.
Na začátku temného odobí byl chrám skryt, právě aby někdo artefakt neodnesl (ochrana před chaosem je dost dobrý důvod). Jenže z těch, kdo o něm věděli během temného období nezůstal nikdo a na chrám se zapomnělo. Bytost ukolebaná stoletím klidu v podzemí upadla do letargie, ze které ji vzbudil až přicházející chaos (několik dní po krádeži artefaktu).
mal.kin píše:
17. 7. 2018, 07:49
Projevy chaosu jsem ještě do hry nezařadil a tudíž je to komplikace, jak je naimplementovat do situací, ve kterých se družina nachází a na jaké úrovni jsou, aby taková konflikt nevyústil v jejich smrt. Tedy nastavení obtížnosti bude hlavní.
Přemýšlím, jak ta bytost nebes bude komunikovat a jak předá informaci, že je narušeno její ochranné kouzlo. Mohlo by být takových ukrytých svatyň více?
S nějakým projevem chaosu by se mohla družina setkat už v Mudguardu. Další projev chaosu, by mohl postihnout Vrrka z borovicového háje, který by zardousil nějakou vílu. V Pinerestu by bylo pozdvižení z narození pokroucence, což se nestalo desítky let. Nebo nějaký jiný nápad?

Chtěl bych jeden bojový konflikt v Mudguardu a jeden cestou do Pinerestu.
Souhlasím, s obtížností opatrně.
Viděl bych to tak, že bezprostředně po ukradení Pečeti nashromážděný Chaos "vytryskl" a náhle se projevil. Pak to opadlo a další události budou už zase sporadické. To vysvětlí proč se něco stane v Mudgardu, postihne to Vrrka i pokroutí novorozence v Pinerestu, během krátkého časového intervalu a pak už to nebude tak zlé...
Osobně bych nějakou stvůru chaosu nechal objevit přímo ve svatyni (krásný akční souboj). Může být slabá, aby na ni družina stačila. Nebo může být silnější "blokovat" východ a družina musí ustoupit dále do svatyně, najít nějaké obřadní věci nebo prostředky na jedno použití oslabující chaos a až po té se s ní utkat. Dokonce by mohlo být zajímavé, kdyby družinu napadla (chapadla v dávném chrámu jsou doslova boží :-)), ale nechala družinu ustoupit, jakmile by šlo do tuhého (dál do chrámu nemůže). Pak by družina musela prohledat chrám a třeba si vysloužit pomoc od nebešťana (musí ale nějak prokázat, že je jí hodna)...

Jinak cestou do Pinerestu (mimochodem neříkají mu hráči Pinterest? :-D) se mi líbí ten nakažený Vrrk.
V Mudguardu může začít "zlobit" strom oběšenců... (Co takhle řešení typu "Bojovníci osekávají bíjící větve nebo odráží nahrubo a trhavě rozpohybovaná těla - zarůstající do stromu? - zatímco zbytek pomáhá s rituálem - kreslí se obrazce, runy a umisťují amulety - magie lesního ducha, který poradil nebo i řídí elf z elach? Nakonec bude magií chaoz zatlačen pod zem a zbytek stromu projistotu spálen a díra "zabetonována" cihlářskou hlínou a vypálena pořádnou vatrou:-) ))

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 183
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 17. 7. 2018, 12:10

Jezus píše:
17. 7. 2018, 11:29
Jo, tomu rozumím, chápu i to, že chování Církve teď neodpovídá magii Nebes, takže Církev není schopna nebeské bytosti vyvolat, natož je ovládat (možná jen nějaké nižší projevy magie Nebes). Mohou se ale přece výjimečně objevovat samy, ne? Stejně jako chaos nebo jiní duchové... A Církev se pak na tyto události odvolává a nechává se s nimi spojovat stejně jako s Nebeským duchem...
Navíc pointa je, že ruiny jsou starší než Církev Nebeského ducha. Takže ta nebeská bytost se tam mohla objevit právě v dávné minulosti, když ještě tamní lidé uctívali původní Řád. No a jeho přítomnost právě dokazuje, že Nebeský duch a ostatní je právě starší než samotná Církev.
(Mimochodem "Dobro" je k "Řádu" "kolmé", takže ta věta by měla znít spíš "Budete všichni žít správně, jinak vás zabiju.")

Na každý pád jsme ale příliš nepokročili v dataci ruin :-) Ta bytost by musela znát nějakou událost z doby, kdy se objevila, podle které pak půjdou ruiny datovat. Nebo tam být něco dalšího. Celá pointa je přece to, že jsou starší než Církev. A to postavy zjistí jak? Řekne jim to nebešťan? To mi příjde moc jednoduché, navíc pak riskuješ, že z něj budou chtít vytáhnout další informace: "Tak jak to teda celé je", což asi ani nechceš.
Určitě se mohou objevit samy. Církev tyto události dle mého využívala pro svůj prospěch. To datování ruin je asi hlavní problém. Nechci rozseknout otázku fungování magie kosmu, nebes, magii matky země atd., takže by bylo lepší, aby na to družina došla sama, že jsou ruiny svatyně starší než církev a zároveň spojeny s Nebeským duchem. Ta bytost by jim to říkat asi neměla, právě kvůli hrozbě otázek.
Jezus píše:
17. 7. 2018, 11:29
Navrhuji dát tomu artefaktu podobu pečeti (klidně vyryté do kamenné destičky). Právě ta pečeť drží Chaos "dole". Bytost přišla v dávné minulosti, přitažená silou artefaktu (který tam byl právě umístěn kvůli tomu, že na tom místě je slabá přirozená ochranna proti chaosu). Mohla sloužit i jako soudce nebo jen jako dohled. Nebo ji ten artefakt prostě přitáhnul a ona "dohlížela" na to, že fungoval.
Na začátku temného odobí byl chrám skryt, právě aby někdo artefakt neodnesl (ochrana před chaosem je dost dobrý důvod). Jenže z těch, kdo o něm věděli během temného období nezůstal nikdo a na chrám se zapomnělo. Bytost ukolebaná stoletím klidu v podzemí upadla do letargie, ze které ji vzbudil až přicházející chaos (několik dní po krádeži artefaktu).
To se mi líbí...ta svatyně by měla být zapomenuta a mlha by měla být přirozenou ochranou. To probuzení je taky skvělé.
Jezus píše:
17. 7. 2018, 11:29
Souhlasím, s obtížností opatrně.
Viděl bych to tak, že bezprostředně po ukradení Pečeti nashromážděný Chaos "vytryskl" a náhle se projevil. Pak to opadlo a další události budou už zase sporadické. To vysvětlí proč se něco stane v Mudgardu, postihne to Vrrka i pokroutí novorozence v Pinerestu, během krátkého časového intervalu a pak už to nebude tak zlé...
Osobně bych nějakou stvůru chaosu nechal objevit přímo ve svatyni (krásný akční souboj). Může být slabá, aby na ni družina stačila. Nebo může být silnější "blokovat" východ a družina musí ustoupit dále do svatyně, najít nějaké obřadní věci nebo prostředky na jedno použití oslabující chaos a až po té se s ní utkat. Dokonce by mohlo být zajímavé, kdyby družinu napadla (chapadla v dávném chrámu jsou doslova boží :-)), ale nechala družinu ustoupit, jakmile by šlo do tuhého (dál do chrámu nemůže). Pak by družina musela prohledat chrám a třeba si vysloužit pomoc od nebešťana (musí ale nějak prokázat, že je jí hodna)...
Chapadla chaosu :-)= napadá mě prastará krev = Ariana = Humbrick = potomek 12 čarodějů -->je hoden a bytost lokálně zažene chapadla zpět do země. Propojení legendy o Matce zemi a magii Nebes?
Jezus píše:
17. 7. 2018, 11:29
Jinak cestou do Pinerestu (mimochodem neříkají mu hráči Pinterest? :-D) se mi líbí ten nakažený Vrrk.
V Mudguardu může začít "zlobit" strom oběšenců... (Co takhle řešení typu "Bojovníci osekávají bíjící větve nebo odráží nahrubo a trhavě rozpohybovaná těla - zarůstající do stromu? - zatímco zbytek pomáhá s rituálem - kreslí se obrazce, runy a umisťují amulety - magie lesního ducha, který poradil nebo i řídí elf z elach? Nakonec bude magií chaoz zatlačen pod zem a zbytek stromu projistotu spálen a díra "zabetonována" cihlářskou hlínou a vypálena pořádnou vatrou:-) ))
Naštěstí neříkají...Strom oběšenců, který začne kolem sebe házet oběšence...Přivolání elfa, rituál, upálení, pohřbení, to zní skvěle.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Jezus
Příspěvky: 98
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Jezus » 18. 7. 2018, 11:29

Jsem rád, že se nápady líbí :-)

Zbývá ta poslední zapeklitost a sice způsob datování ruin. Napadlo mě, že asi možná ani nepůjde 100% určit. To by mohlo v budoucnu trochu nahrávat Církvi, která může tvrdit, že svatyně není tak stará, jak očividně je ( :-) ), protože neexistuje nic, podle čeho to s určitoustí určit...

Postavy by ale měly získat představu (nebo i osobní jistotu), že tu byla dávno před Církví. Ale podle čeho? Vidím tyhle možnosti:
  • podle "pocitu" z ruin a jejich stavu. Kámen větrá, puká, rytiny se drolí. A to takovým způsobem, že to není jen dlouho opuštěná svatyně. Vypadá to na nejméně dvě stovky le působení času...
  • podle rytin na zdi (nebo na nějaké destičce). Je tam uvedeno, že svatyně byla vysvěcena toho roku, kdy se vlády ujal Někdo III. , který je znám spíše z legend dávné minulosti. Nebo odkazuje na nějaké nebeské znamení (zelenorudou kometu), o které mluví jiná známá legenda. Nebo popisují jako relativně čerstvou událost, která je z dávné minulosti... Případně erb dávno zaniklého rodu, o němž se ale něco ví.
  • Podle architektury. Lze si všimnout, že styl, jakým je svatyně postavena, neodpovídá ničemu z posledních 150-ti let. Je primitivnější (nešikovná klenba nebo dokonce jen rovné kamenné překlady a proto úzké chodby, málá centrální "loď" i značná zchátralost způsobená špatnými stavebními postupy - nedokonalá klenba se snáze zhroutí). Nebo naopak je "dokonalejší" i oproti současnosti. Nebo jen jiný (dvojitá křížová klenba). Může to platit i o výzdobě, výtvarném stylu rytin apod.
    V družině jsou myslím i "vzdělanci". Někdo prostě může o architektuře něco vědět a poznamenat, že už první stavby Církve jsou v "gotickém stylu", kdežto tohle je evidentně "románský" nebo třeba "antický".
Mimochodem hraní na "objevitele/archeology/badatele" ve stylu Indiana Jonese nebo viktoriánských výprav do Afriky bych si rád někdy zkusil, ale zde bývá právě problém zprostředkovat takovou tu atmosféru z objevů a "pochopení" objeveného a jejich důsledků...

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 183
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 18. 7. 2018, 11:57

Tak rod Dellamy přijal víru v ND 500 let před tím, než se vůbec v Taurilu objevila Církev. To by i dávalo smysl, proč podnikla dvojice seveřanů cestu právě do těchto míst. Mohla to být nějaká svatyně, kterou postavil někdo z jejich rodu před dávnými časy.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Jezus
Příspěvky: 98
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Jezus » 18. 7. 2018, 12:22

To je dobrý nápad.

Pokud se nepletu, tak pořádně známá historie je cca 150 let zpátky, ne? Před tím byla nějaká doba temna, ze které Církev v podstatě povstala a "nová historie" se datuje od sestoupení Nebeského Ducha podle dogmatu Církve před těmi cca 150-ti lety.

Stáří ruin bych si dal třeba tak cca 350 let, tedy cca 200 let před příchod Církve (možno i více nebo méně). Je otázka, jestli jsou předci rodu Dellamy známí (alespoň někteří a alespoň na hrubo, kdy tak mohli žít) až tak hodně do minulosti.
Pak stačí nápis na zdi, že svatyni nechal vystavět jako pečeť chaosu a ku slávě Nebeského ducha Zrovnatenlegendární Dellamy a máš dataci plus mínus půl století.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3020
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Sparkle » 18. 7. 2018, 15:21

Mám toho teď moc, takže bohužel touhle debatou se zvládnu zaobírat až někdy příští týden...
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3020
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Sparkle » 24. 7. 2018, 10:25

Pár nápadů a postřehů k tomu:

Dellamyové přijali víru v ND až ve stejné době jako zbytek Taurilu, ne dříve... klerici CND z kontinentu za nimi přišli a asistovali jim u rituálu, po kterém zmizeli zimní draci, následně Dellamyové přešli na tuto víru.

Jak určit stáří té vesnice, že je fakt starší než CND - Jezus má super nápady... buď architektura, nebo nějaké nápisy... možná by tam mohla být vysloveně něčí hrobka s letopočty, evidentně fakt stará, nicméně zároveň by tam byl nějaký nápis dokladující, že zemřelý věřil v bytost z Nebes...
Taky by mohlo být zajímavý do toho zaplést Společenstvo sovy, to by mohlo být schopné ověřit stáří těch nálezů... třeba tam někde poblíž nějaká soví stanice je?

Bytost světla může být částečně nefunkční, takže nebude komunikovat klasickým způsobem... bude vnukávat družině něco, co má udělat, aby mohla být opravena... třeba najít zdroj magie Nebes a přinést jí ho, což nebude easy, páč je tato víra oficiálně zakázaná...

Dellamyovic špehové se sem rozhodně chystají vrátit a tu bytost vyzvednout.

Stvůra Chaosu může družině bránit v cestě ven z ruin. Vznikla poté, co Dellamyovic špehové z té vesnice odnesli něco, o čem si mysleli, že je to cenné a magické. Klidně to mohla být ta pečeť.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 183
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 24. 7. 2018, 10:37

To si trošku odporuje s tím, co píšeš ve vlákně o heraldice
Dellamyové - víru v ND přijali před necelými 500 lety, asi se jim neměnil erb po přijetí víry v ND, takže erb by s ND nesouvisel?
Což je + - 100 let před tím, než přišla na Thuren Církev.

Držím se myšlenky s chapadly chaosu, které se budou chovat jako netvor chaosu, tedy podle pravidel se po čase vrátí. Družina proti nim nebude mít šanci, ale nějaký čas se může bránit nebo utéct. Kampaň bych raději vedl na jiných místech, než v ruinách svatyně. Nechtěl bych ji jako středobod.

Napadá mě, že by to mohla být hrobka jednoho z 12 čarodějů, který věřil v ND a využíval magii nebes. Nechci aby se tam toho moc odehrálo, moc zjistilo. Myslím, že na takový wow efekt je moc brzo.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3020
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Sparkle » 24. 7. 2018, 10:39

"Před necelými 500 lety" bylo myšleno nahrubo :) Klidně to může být 400 let ;)
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 183
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 24. 7. 2018, 11:23

Ok budu to muset ve své hlavě tedy nějak přešaltrovat, že Dellamy přijali víru ihned, co se v Taurilu objevili první misionáři. Takže v ND věří už přes 300 let. Hrobka, svatyně nebo cosik, je stará klidně tisíc let. Myslím, že to bude poznat architekturou a písemnostmi a kresbami. Můžou tam být motlitby a výjevy ND a bytostí ND, jak se střetávají s chaosem a bytostmi chaosu. Myslím, že u toho zůstanu.

Něco málo by o tom mohl naznačit také náčelník klanu, který třeba nese prastará tajemství od svých předků, kteří putovali s Bosnožkou Malster. Mohla být první člověk, který orky naučil číst, psát atd. Ti poté vytvořili klan, který své učení předával.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 183
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 25. 7. 2018, 08:01

Tak finišuje příprava na zítřejší hru. Jen nevím, zda se vůbec bude hrát, protože syn má od včera teploty.

https://docs.google.com/document/d/1h7g ... sp=sharing
Naposledy upravil(a) mal.kin dne 25. 7. 2018, 13:04, celkem upraveno 1 x.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Odpovědět

Zpět na „Neviditelná kniha“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host