Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Fantasy svět nejen pro Dračí doupě, zaměřený na silné příběhy, výrazné postavy a morální dilemata
Odpovědět
Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 191
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 25. 6. 2018, 06:05

Přes víkend jsem si užíval s rodinkou, takže záznam z hraní sepíšu až dnes.
Hned na úvod musím říct, že jsem se u dračáku 2 dlouho takto nebavil. Hru jsme odehráli v plném počtu, ale nestihli jsme to bohužel odehrát celé.

Marcus při hostině pozdravil nového hosta Cedrika s odtažitostí a strohostí jemu vlastní. Následovalo veřejné pokárání a potrestání Ariany za neposlušnost.
Před příjezdem Marcuse se přišla o práci ucházet Delaila (snad to píšu správně), mladá dívka, která má hluboko do kapsy. Vzal si ji k ruce zbrojmistr, který měl zrovna v plánu trénovat s Arianou. Obě tedy navlékl do cvičné zbroje, dal jim otupené meče a trošku si zašermovali. Ariana souboj zvládla snadno, protože ve zbroji a s mečem je zkušenější. Tento trénink sloužil i jako ukázka pravidel ve střetu pro hráčku Delaily, která se k nám vrátila skoro po roce.

Marcus tedy u večeře pošle Arianu do Mudguardu lodí přes Pinerest. Zároveň ji výslovně zakáže jakkoliv se stýkat s mladým lordem Lucianem. Reginald se s ní pak domluvil, že může dál Luciana navštěvovat, pokud na hradu nebude Marcus. Protislužba spočívala v tom, že Ariana bude zprávy z Mudguardu předávat nejprvě Reginaldovi a také prošetří, co tam vyvádí zvědi Dellamyů, o kterých Marcusovi nic neřekne. Ariana všechno slíbila a Reginald byl spokojený.
Téhož večera dostala Ariana vzkaz od Luciana skrz zprávu v mlze, že je stále s ní.

Za svítání Ariana, Cedrik a Delaila vyrazili do přístavu v podhradí, kde na ně čekala obchodní říční koga.
Na palubě krom námořníků cestoval obchodník, bývalý pirát, který už nemůže kvůli kletbě na moře. Řeku kupodivu zvládá. Třetí den plavby se nad řekou objevila tak hustá mlha, že loď musela zastavit. V tu chvíli se na palubu dostali topivci. V nastálem zmatku přišel kapitán o 4 námořníky. Družina zneškodnila dva topivce. Čtvrtý den dorazila loď do městečka Pinerest, o kterém slyšela od starého piráta a od kapitána, že je to bláznivé městečko barona Planka, kde pálenka z borového jehličí teče proudem a všichni se až moc veselí.

V hostinci U Šišky je měla čekat hraničářka Joan Donnett, která se tam však nenacházela, protože ji místní uctívači ducha lesa Edwaella vyhnali za svou špatnou náladu a zasmušilost. Zanechala však u hostinského dopis pro Arianu, kde ji říká, že se má vydat po Prasečí stezce na sever a má sledovat červené stuhy, které za sebou zanechá. Důsledně pak upozorní, aby nepili místní pálenku, což se doví pozdě, protože Cedrik už měl v sobě pár panáků a Delaila taky. Výsledek byl ten, že se ožrali jak zákon káže a celá cesta byla na Arianě.

Cestou z městečka se dověděli o vypsané odměně za Vrrčí kůži. Při západu slunce se družina rozhodla vyspat a nabrat síly na další pochod. Při spánku k nim přišly víly a nadělily jim hezké a příjemné sny, protože uctívají Edwaella a slyšely o tom, jak ve vesnici družina ctila tradice. Druhý den brzo ráno však družina nemohla najít své červené stuhy a po hodinovém pochodu nenacházeli ani další na cestě. Následovalo bloudění a hledání, kdy narazili na smích a veselí připomínající smích dětí. To Ariana vyhodnotila jako creepy nebezpečí a vydali se na druhou stranu, kde však nalezli známky po vlcích. Následovala cesta zpět a prozkoumání toho veselí.

U tůňky si s červenými stužkami hrála trojice víl. Prozradily družině, že k nim přišli v noci a nadělili jim kouzelné sny a že si musí dávat pozor na zlé duchy s drápy a tesáky. Červené stuhy si vzaly, protože se jim líbí a zároveň proto, že hraničářka se nesmála a nechtěla tančit. Ví kde je a za tanec a písničku je zavedou za ní. Družina tak učinila a k večeru byli pryč z hvozdu a u ohýnku Joan Donnett, kde složily své unavené těla ke spánku, aby se druhý den ráno dověděli co Joan ví...

Tady naše hra skončila :)
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3038
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Sparkle » 25. 6. 2018, 10:21

:clap: super! Jsem zvědavá, co je čeká v Mudguardu.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Jezus
Příspěvky: 211
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Jezus » 27. 6. 2018, 13:11

Jé, víly :clap: :D

Jak se to líbilo? Vím, že to tady protlačuju, ale zároveň je to dost "pohádkový motiv". Zajímalo by mě, jak se to družině líbilo. Jestli ty víly a komplikace z toho vzešlé (ztratili cestu) vnímali jako zajímavé zpestření (mimochodem hezky to doplnilo atmosféru Edwaella) nebo spíš otravnou povinnost ("no tak si s nima teda zatančíme, no").

Taky koukám, že Mudguard hezky bobtná a Nory je opravdový "bastard". Ta královská listina tomu dodává krom komplikací i hezké dilema. Minimálně panoška by měla chápat, že je-li listina pravdivá, odstranění Noryho silou nebude legitimní, neboť JE právoplatným dědicem. Jeho otec si to sice nepřál (věděl proč), ale koruna je koruna. Že lení pán pozbývá legitimity v momentě, kdy místo ochrany ubližuje vlastním lidem, je sice mornálně ospraveditelné, ale feudální šlechta se na to asi dívá jinak. A panoška je jen panoška...

Nepočítám, že tvoje družina bude volit přímé řešení (nemá na to sílu), ale kdyby, asi by bylo dobré výše uvedené připomenout. Minimálně panoška by z toho měla mít těžkou hlavu.

Docela by mě zajímalo, jak se s tím postavy poperou. Zkusí vyvolat vzpouru (kterou třeba i inkognito podpoří)?

Mimochodem dva tipy, co mě po přečtení napadly:

:arrow? Ví-li o ruinách orčí klan, bylo by dobré nechat po něm v lese směrem k ruinám stopy, aby se postavy měly čeho chytit. Něco víc o orcích by taky mohl vědět třeba někdo z elfů nebo samotná hraničářka. Aby jim, pokud se postavy zeptají, poradil třeba právě tu kůži jako dar...

:arrow? Ten strom oběšenců mi vnuknul nápad. Nemohlo by několik z nich "ožít" a jít se pomstít Norymu? Žoldnéři z nich budou posraní a tak to možná trochu zbyde na postavy. (Taky mohou útočit bezcílně, což by ohrozilo vesničany). Za jejich "zrodem" může stát někdo z elfů, který se chce pomstít (a doufal, že zaútočí na Noryho, ať už mu tahle část vyšla nebo ne). Taky to může způsobit Edwaell sám - v takovém případě to nebudou nemrtví v pravém slova smyslu, spíš rozpohybovaná těla. Mohla by se pohybovat "dřevnatě", oči svítit spíš zeleně nebo na nich růst mech a rašit semenáčky...
(Každá dlohoudobě provozovaná křivda a krutost také může přivolat "bestii" jak v prvním (herním) Zaklínači :-) ).

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 191
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 2. 7. 2018, 06:40

Děkuji za reakci. Je fajn vědět, že někdo čte naše hraní a dává mi nějakou zpětnou vazbu.

Víly se líbily. Tancovat se panošce sice nechtělo (v reálu podstupovala začínající nemoc, takže lesní duch uctívající veselou náladu byl to poslední, co zrovna potřebovala 8) ). Jsem však na družinu v tomhle ohledu dost mírný a doufám, že jim v Mudguardu už trošku zatopím.

Z Noryho jsem opravdu vytvořil záporaka, který si libuje v násilí. Nechal jsem se inspirovat Ramsay Boltnem. To dilema snad dokážu navodit, ale jsem přesvědčen, že družina do jeho vlády nad městem nezasáhne. Musel by tam třeba externě vstoupit baron Plank s nějakým magistrem, který ověří pravost listiny. Přesto bych to nachal zatím asi nějak plout ve větru, ať se prostě družina kouše do rtu a přijme co se tam děje, protože primární úkol je jinde. Navíc jim teče do bot s časem, protože loď z Pinerestu se za pár dní vrací zpět.
No a pokud budou chtít vzít zákon do svých rukou, ponesou si následky. Netuším, jak by to udělali, ani jak bych to udělal já. Mají za sebou silného panovníka Marcuse, který j zároveň pobočník. Otázka je, jestli by vytáhl na neposlušného vazala s trestnou výpravou.

Vidíš, chtěl jsem udělat nějakou spojku mezi orky a družinou. Hraničářka by se o nich mohla zmínit sama. Minimálně o tom, jak se ke klanu chovat. Mám v plánu ten klan udělat "vzdělaný", aby chápal, oč Norymu půjde. On je totiž bere jako zvířata. Klan by stříbrná ložiska chtěl chránit, ale náčelník je rozumný a rád s ním bude obchodovat, ale nenechá ze svého lidu udělat otrocké horníky. Za ten dar družina získá jejich úctu a respekt, takže je zavedou k ruinám. Ty budou zahaleny v Thurenské mlze tak silné, že jim navlhne oblečení.
Vystopovat klan asi nebude obtížné, ale časově náročné.

Nemrtvé bych tady zatím nezařazoval. Navíc Noryho vláda je velice krátka a její temné stránky na okolí zatím nějak nedolehlo. Asi bych tu jeho krutovládu nechal zatím otevřenou. Sám nevím, zda dokument je pravý a jestli někdo od Dellamy neblafuje. Nebo do toho může vstoupit klidně jinej rod, který se bude snažit falešnou královskou listinou rozpoutat něco většího. Takový rod Malsterů, kteří byli vyhnáni do exilu, by určitě rád viděl chaos.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Jezus
Příspěvky: 211
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Jezus » 9. 7. 2018, 09:24

Jo, čte se to dobře a je to docela inspirativní. Mimoto jsem taky rád, že svoje poznámky nepíšu jen tak do větru :-)

Víly jsou spíš na odlehčení, tam není důvod družinu moc trápit.

Ok. Pokud je to takhle, tak je to ideální "nepřátelské"/nespolupracujícíc prostředí, které ale postavy nemají za úkol řešit, jen překonat. V mé družině bych to ale musel zdůrazňovat, potože má tendenci řešit problémy i tam, kde vlastně nejsou a vytvářet zápletky, které nenexistují :-)
O to víc ale mohou být některé morálnější postavy v nepříjemném stresu (což je pro postavy dobré, zvládá-li to hráč). Jak je na tom vlastně ta panoška? Veří "rytířským ideálům" nebo bere rytířství jako "politiku"?
Mimochodem, měl jsem pocit (viz nasdílený dokument), že Marcus plánuje dostadit na místo místního pána někoho z Catermanů... Ale je to asi dlouhodobější cíl, teď chce asi jen vědět, koho by musel vyměnit.

Orci se mi líbí. ("Je lepší zemřít ve stoje, než žít celý život na kolenou".) Hned bych se k nim přidal :-)
Mimochodem, v každé slušnější mlze ti navlhne oblečení (mlha jsou de facto miniaturní kapičky vody vznášející se ve vzduchu). Asi jsi myslel, "provlhne" nebo "promokne" ;-)

Jasně, Nory je zatím prostě "hnusné" prostředí s potenciálem na budoucí zápletku, až družina trochu "postoupí". Taky uvidíš dle reakcí, jestli by chtěli něco takového hrát nebo raději ne :-)

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 191
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 10. 7. 2018, 10:45

Včera v práci jsem měl sepsáno 10 odstavců dlouhý text o poslední hře...jenže jsem ho dnes ráno omylem zavřel. Takže musím začít znovu a tentokrát se asi nenechám tak unést.

Joan Donnett družinu seznámila s okolím Mudguard, krátce informovala o rozložení města, horách, orcích atd. a pelášila na sever stopovat aktivity Dellamyů.
Ubytování v hostinci, kde hospodská má dvě holčičky, které pomáhají. Náhodou mají světlé až stříbrné vlasy zapletené do copů, které mohly vidět namalované na praporcích rodu Pigtailů (náhoda?).
Kromě strážných se po ulicích potulují žoldáci, kteří si bez ostychu berou vše co je napadne a poté si to odnášejí za palisádu k sídlu Pigtailů. Nory tak řeší žold pro žoldáky.
U kaple družina vyrušila modlící se ženu, která se modlila za otrávení prasat. To však nezjistili.
Mistr cihlářského cechu se podlézavě rozpovídal před Arianou Humbrick o plánech jejich nového pána Noryho, jak chce získat stříbro z hor, vyhnat orky a do dolů zaměstnat žebrácké elfy. Všichni hráli hru, že mu rozumí a že vyšší vrstva musí držet spolu. Mistr pak podlézá, aby Marcus uznal Noryho dědicem Mudguardu a ať se zmíní o cechu a mistrovi, jak skvělý podnik v nich mají. Družina si samozřejmě o tom myslela své.

Následovala návštěva Noryho, kde už byla hra ostřejší. V jeho sídle se roztahují žoldáci, kteří přitáhli spolu s Norym na pohřeb jeho otce (náhoda?). Žoldáci sice převyšují počet baronovy původní posádky, ale i tak posádka uznává z nějakého důvodu legitimitu Noryho. Ten při jednání s Arianou nejdříve hraje šlechtice, ale po nařknutí z krutovlády a falešného nástupnictví se rozohní a mrští po Arianě pergament s královskou pečetí, kde královna uznává Noryho jako syna zesnulého barona a tím pádem je jeho dědic. Ariana nedokáže potvrdit, zda je dokument pravý. Neřekne mu, že Marcus chce dát Mudgard Cattermanům. Poté je i s družinou vyhnána ze sídla.

Po řádění žoldáků se obě holčičky od hostinské ukrývají. Cedrik jednu z nich uklidní tak, že si ho holčička oblíbí a povypráví mu o dvojici ze severu, jak si je také oblíbila, protože se k ní a sestře chovali hezky a byli zábavní, dokud nezačali moc pít a rozbíjet věci. Pověděla o tom, jaké má Nory plány se stříbrem, elfy, orky. Že budou koukat, až doma ukážou ten artefakt a že to Angus skvěle zařídil.

Příhoda s elfí elach komunitou za hradbami města byla docela rychlá. Elfové zde živoří a místní za nimi chodí jen když potřebují vyléčit a nechtějí moc platit za felčara, ale jinak se od nich drží dál. Stařešina nabídl družině za nasycení jejich skupiny doprovod do hor a klidné uvítání u orčího klanu. To znamenalo navštívit prasečí farmu, kde správce lamentuje a běduje na smrtí dvou prasat. Cedrik zjistí, že byly otráveny silným jedem a jediný, kdo ho napadl, že by to mohl umět, byl elfí stařešina.
Ten sice potvrdí, že by ho uměl, ale že podobný recept radil neznáme ženě z města. On sám by ze smrti prasat nic neměl. Požádal družinu ať si vymyslí něco jiného, protože s otravou by padla vina ihned na něj.
Cedrik to vymyslí tak, že správce je hamoun, lakomec a špatný správce a Matka země se na něj hněvá. Musí vykonat dobrý skutek, aby se nemoc nešířila dál. Hloupý správce na to skočí, dá jim dvě selata a modlil se.

Stařešina poté zavedl družinu do hor a po dlouhém putování nalezli orčí klan. Díky přitomnosti elfa je klan přivítá přátelsky a pozve je k ohni. Cedrik dal náčelníkovi dar v podobě sekery a on mu na oplátku dal svůj kostěný řetízek. Následovalo dlouhé povídání o putujícím klanu orků, kteří účí chudé číst a psát. Kdo to je Matka země, kdo je to Nebeský duch, kdo jsou Humbrickové a proč mají v rodovém znaku spálený strom, kdo bylo 12 čarodějů atd.
Druhý den ráno nikdo z nich si skoro nic nepamatoval. Měli jen útržky a dohady. Elf byl pryč a náčelník je po snídani za husté mlhy odvedl do starých ruin.

"No do prdele, to je staré stovky možná tisíce let!"
"Tohle jsou symboly nebeského ducha!"
Přejíždí Cedrik a Ariana pochodní kolem zdí...

Tady hra končí.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3038
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Sparkle » 10. 7. 2018, 11:11

:clap: :clap: parádní! Jsem moc zvědavá, co se bude dít dál... jak tak přejíždějí pochodní kolem zdí, ozvou se za nimi kroky?
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 191
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 11. 7. 2018, 05:48

Spíš přemýšlím, jak vykreslit ty výjevy a co dál by v té ruině mělo být. Jak tam vykreslit Nebeského ducha, je tam jen jeho podobenství? Jaký artefakt si dvojice seveřanů odnesla pro Anguse? Když padlo jméno Angus, byl to Angus Dellamy?
Netuším, kdo by za nimi do svatině došel. Místo zná už jen Nory, který nějak obelstil orčího náčelníka. Orci určitě budou ten den putovat dál, takže se družina bude muset vrátit. Navíc jim za 5 dní odpouvá loď z Pinerestu. Takže jim budu muset postavit do cesty nějaké překážky při cestě na zpět. V lese mezi Mudguardem a Pinerestem se nabízí vrrk, ale zatím nemám vymyšleno, jak k tomu dojde. Možná zakousnuté hodné víly?
V Pinerestu se nabízí dialog s baronem Plankem o tom, co se v Mudguardu děje, když si postavil hlavu a zakázal obchodovat. Nějakou zápletku by to chtělo i sem. Samozřejmě i putování na říční lodi si říká o něco zajímavého. Příští hra by měla končit na hradu Mayne.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3038
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Sparkle » 11. 7. 2018, 11:07

Kdy máte další sezení? Zkusím se nad něčím do té doby zamyslet...
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 191
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 11. 7. 2018, 11:30

Zatím nemáme stanoveno, protože nemám domyšleno pokračování :D
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Jezus
Příspěvky: 211
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Jezus » 12. 7. 2018, 14:57

Že by se seveřané pro něco vrátili asi smysl nedává, že? (Jako třeba, že odeslali artefakt a pak se vrátili s vybavením - pergamen a uhly) okopírovat mělké reliéfy s výjevy nebezského ducha?)

Je družina vázána na orky? To bez nich nemůže z ruin odejít? (Pokud ano, nabízí se zabloudění v mlze a "náhodné setkání". Třeba zrovna s tím vrrkem - tomu mlha tolik nevadí, orientuje se hlavně čichem, byť i ten mlha omezuje.)

O kolika orcích se bavíme - to je doprovázel celý kmen? Pokud ne, nedávalo by smysl, že by za nimi poslal Nory žoldnéře, aby jich pár zajali (a pár pobili), aby měl skrze zajatce páku na náčelníka?
(Taky by je mohl chtít prostě vyprovokovat k bezhlavému útoku na opevněnou tvrz. Pokud je má za zvířata, může si myslet, že na to skočí a to by si s celým kmenem poradilo pár šikovních lukostřelců...)

"Minizápletkou" - tak na půl hodinky - může být pak i říční loď uvízlá v bahně. Lodníci asi budou tušit, jak ji vyprostit, ale aby to dobře (rychle) zvládli, možná budou chtít pomoc i od postav (záleží na potu členů posádky). Postavy určitě budou očekávat útok topivců nebo tak, ale může jí opravdu "jen" o dovednosti jako práce se dřevem, vedení lodi a hrubá síla (případně magické ekvivalenty). ať taky vidí, že i "obyčejné" věci mohou být zajímavé. Jak říkám, nic na dlouho, jen popis a pár hodů, ale ať si chvíli lámou hlavu a "bezdůvodně" se bojí :-)

Mimochodem mi nepříjde moc uveřitelné, že by jeden vrrk zakousl hned několik víl. Že se připlíží a strhne jednu bezstarostnou vílu, dobře, ale zbytek se rozuteče a hlavně rychle s pomocí své magie "zmizí"... Samozřejmě by mohl "pracovat na objednávku" třeba nějakého podloudného alchymisty, co umí vrrčí řeč a vílí magii umí nějak omezit, ale to mi příjde překombinované na rychlou zápletku. Spíš bych to viděl na zraněnou vílu, která tak tak zachránila život a teď krom zbavení se vrrčí hrozby potřebuje též "vyléčit". A léčit vílu může být také dost zajímavé, kór když se zjeví blízko družiny, vykřikne "bestie!", upadne do bezvědomí a její kamarádky nikde...

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 191
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 13. 7. 2018, 08:01

že by se seveřani vrátili fakt nedává smysl. Do ruin přivedl družinu sám náčelník. Spíš mě tady trápí, co konkrétně zde viděli a jak to popsat, aby zde výjevy Nebeského ducha byly opravdu tak staré.

Mudguard může stále být nějaká překážka při cestě zpět. Budou muset projít hájem mezi Pinerestem a Mudguardem, kterým je bezpečně provedly víly. Věřím, že je reálné se pokusit i bez nich dostat ke studánce, kde víly potkaly. Tam by mohly najít polomrtvou vílu. Vrrk by měl být nějaká inkarnace lesního ducha, opak Eadwena. Zabít jeho fyzickou podobu nezabrání další inkarnaci. Na čas bude klid, ale v lese musí být jak život, tak smrt. V podstatě se zde praktikuje magie Kosmu. Ciwe teď napadlo, že tu rovnováhu zde může někdo udžovat úmyslně?

Pořád vidím největší potenciál v Pinerestu, kde je zakotvená říční loď. Baron Plank by se měl dostat na scénu. Představuji si ho, jako bodrého veselého barona ala Robert Baratheon. Abych dal prostor Delaile, může se do ní zakoukat. Z toho by mohly vzniknout nějaké trable? Třeba zhrzená milenka barona vyzve Delailu na souboj, když je rovnoprávnost, líbí se mi, že ty otázky cti se dají praktikovat na obě pohlaví. Družina navíc minule říkala, že by chtěl nějaké souboje. Delaila je prostá žena, takže by za jejíc čest mohla bojovat Ariana, jakožto šlechtic. Sice není ještě rytířka, ale i to by mohlo stačit.

Plavba na lodi a zásek na mělčině se mi líbí. Určitě to tam pude nějak kostkama zaonačit. Budu si muset nastudovat nějak problematiku říčních plaveb :D

Roderick Catterman by po příjezdu družiny na hrad mohl špehovat nebo mít sám nějaké odposlouchávače, kteří by slídili po tom, co se v Mudguardu děje. Catterman by si tam se svou rodinou jistě rád zřídil další pašeráckou základnu.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Jezus
Příspěvky: 211
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Jezus » 13. 7. 2018, 09:00

Doufej, že v tom ti Sparkle nějak poradí :-) Mě napadá akorát nějaký erb nebo znak starého rodu (klanu), o němž se říká, že vládnul zdejšímu kraji a zaniknul ještě před příchodem Církve...

Aha, tak to je s tím vrrkem hezky vymyšleno. To možná taky brzo použiju :-)
Ten někdo, kdo rovnováhu pomáhá udržovat by mohl být elf, který se často pohybuje i v elach komunitě. Mě osobně by se nejvíc líbil jakýsi orský kosmický druid, tak trochu odpadlík (nebo osamostatník) od kmene. Mimochodem, nelze probíhající šťárání se v ruinách chápat jako narušení rovnováhy? Mě to ani moc nepříjde, ale fanatici nebo nadpřirozené síly se na to mohou dívat jinak ;-)

Jo, tak "konflikty" v lidském prostředí jsou stejně nejlepší :-) Za tu milenku by mohl také mohl bojovat někdo jiný, třeba jiný její nápadník, případně syn. Osobní výzvu bych ale zachoval - ta rovnoprávnost je hezká :-) Pak se uvidí, jak silná to bude žena (jestli jako Maege Mormont tak není co řešit :-) ). Když uvidí, že si Delaile zvolila "šampióna", může to udělat taky.
Myslím, že panošství úplně stačí - já to chápu tak, že panoš by se měl chovat rytířsky, aby si ty ostruhy právě vysloužil. To, že Delailu musí hájit někdo jiný je dobrý point, sama na to asi vážně nemá právo a musela by se podvolit, pokud by nikoho neměla/nenašla.

Řízení plavidel má v dikci hraničář, ale já bych některé dílčí činnosti napasoval na práci se dřevem - lovec. Já to vidím tak, že bude třeba odlehčit loď (kam s nákladem? Na bahnitý břeh? Na nějaký vor?) a pak pomocí ráhen (tyčí) vyrobených z blízkých stromků (lovec) loď odstrčit z bahna (bojovník). Taky by se dala uvázat špička, přebrodit se na protější břeh a pořádně zatáhnout (bojovník).
Pokud je posádka nezkušená a kapitán se třeba zrovna ožral, taky bude dobré alespoň trochu organizovat námořníky. Ti sice zhruba ví, co je třeba dělat, ale je třeba to dělat naráz :-) Taky mohou být líní a do vykládání nákladu se jim nemusí chtít (kór když se dube muset uděľat z větví alespoň provizorní zpevněné místo v bahnitém břehu). Budou lavírovat, vymýšlet a řečnit. ("Třeba zaprší a zvedne nás voda" :-) ).

Že by měl Catteman své lidi v Pinerestu smysl dává. Nakonec by mohl i vzdát (odložit) ambice na vládu nějaké mudguardské díry a raději se s přičinlivým Norym (nebo jen jeho lidmi) spojit a pašeráckou pobočku vybudovat i tak...

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3038
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Sparkle » 13. 7. 2018, 10:19

Co mě tak napadlo.

Mohla by v tom podzemí být sfinga. Sfinga je extrémně vzácná magická bytost zrozená z magie Nebes, může se zjevit na místě se silnou koncentrací magie Nebes, ale nikomu se to zatím nepodařilo řízeně vyvolat... sfinga má v určitých aspektech inteligenci podobnou lidské, má silně lawful a dogmatické myšlení, umí strážit vědomosti a poklady a rozhodovat v morálně jednoznačných sporech. Před objevením Církve Nebeského ducha se sfingy nevyskytovaly, nebo se o tom aspoň neví.

No a v tomhle podzemí jedna je. Třeba je tam neaktivní a taky fakt velká, že její vyzvednutí bude náročné. Dellamyovic výprava se tam proto bude chtít pro ni vrátit, ale na to už nebudou stačit dva dobrodruhové, ale pořádný ansámbl lidiček. Ten artefakt, který nyní vzali Angusovi průzkumníci, mohla být nějaká kniha například? Či tabulky s bájemi a pověstmi, které jsou magické, tedy příběhy z nich se promítají do mysli nebo tak něco? A mají v plánu nareportovat šéfům sfingu...

Jenže tím, že odtamtud vzali ten artefakt, něco narušili. To podzemí už není stabilní jak bývalo. Možná se ta sfinga trochu probudila a začíná být naštvaná. Nebo se tam začal spawnovat Chaos. Takže družina zjistí, že má problém se dostat ven z dungeonu, protože ji tam něco začne ohrožovat. Možná se uvolní nějaká skála a za ní družina najde něco, čím tu sfingu budou moci zapnout, co předtím Dellamyové neobjevili...
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 191
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin » 16. 7. 2018, 05:46

Jak si družina spojí sfingu s Nebeskou magií? Nemělo by to být spíš naopak, že sfingy se po světě objevovaly před příchodem církve? Vycházím z toho, že Církev to v průběhu vlády pořádně posrala, i když prvotní záměr byl jistě dobrý. Pro svou pomoc si to přirovnávám k Římským katolíkům :)
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Odpovědět

Zpět na „Neviditelná kniha“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host