Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Fantasy svět zaměřený na silné příběhy, výrazné postavy a morální dilemata.

Moderátor: Sparkle

Odpovědět
Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin »

Sparkle píše: 28. 5. 2018, 12:50 Nebo pokud se má do příběhu dostat ta mlha. Co kdyby družina na cestě zpět potkala Peytona, toho půlelfího kluka z flavor textu u Madam Synn, jak zdrhá z města s cenným prstenem, možná to není jen o tom, že ukradl prsten, ale třeba se tky dostal k informaci, kterou neměl vědět... a bude to zrovna v oblasti, kde je víc mlhy než obvykle, pak tam přijedou týpci od Madam a budou se družiny vyptávat, kde je ten elf, jenže ten se tam někde schoval v té mlze (nebo ho mlha unesla?) a začne naháněčka kdy lidi od Madam budou chtít po družině pomoct chytit elfa, a Catterman to bude chtít udělat, zatímco někdo z družiny (třeba Ariana) bude vědět od Senary, že Madam Synn není úplně kladná osoba...
Asi jsem ztratil někde nějakou nitku, protože si teď nevybavuju, kde se o tomhle mluví.

První nápad se mi líbí velice. Přemýšlím, co takový artefakt bude způsobovat a co za něj budou obyvatelé chtít?
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Sparkle »

mal.kin píše: 28. 5. 2018, 13:37 Asi jsem ztratil někde nějakou nitku, protože si teď nevybavuju, kde se o tomhle mluví.
Strana 75, popis Madam Synn.
mal.kin píše: 28. 5. 2018, 13:37 První nápad se mi líbí velice. Přemýšlím, co takový artefakt bude způsobovat a co za něj budou obyvatelé chtít?
Mohl by nějak souviset s Aranthurem Porsennou a tím, kde se momentálně nalézá? Třeba je to nějaký komunikátor kosmických mágů na území Thurenu, ze kterého se občas ozve nějaká zpráva? Nebo "zpráva" formou obrazů, vizí, halucinací? Ale je to poškozené, momentálně to ty zprávy pokřivuje?
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin »

Znamenitě...při krátkém pohledu do historie Mayne se o něm zmínil Reginald s takovým podivně zasmušilým výrazem ve tváři, který u něj doposud nebyl vidět. Takže jsem všemi deseti pro. Teď to nějak převézt do pravidel DrD 2, aby to bylo pro hráče zajímavé.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Sparkle »

Momentálně by to mohlo při každém pokusu o vytažení zprávy dát automaticky duševní jizvu. Pouze postava kovaná specificky v magii Kosmu by si mohla na tu jizvu hodit. Zprávy budou formou vizí, které se promítnou dotyčnému přímo do mozku, nebo to bude přízračný výjev typu "Obi Wane, pomoz mi". Navíc každá zpráva, kterou z ní někdo vytáhne, bude mít nějakou nevýhodu, například:

1) bude jí chybět začátek
2) bude jí chybět konec
3) nebude jasné, jak je stará
4) nebude jasné, od koho je
5) bude příliš intenzivní a tak ji dotyčný bude vnímat přeexponovaně ("Obi Wane, jsi má jediná naděje" budeš vnímat jako "Obi Wane, jestli mi nepomůžeš, zhroutí se svět a já tě budu nenávidět")
6) bude obsahovat nějaký nepravdivý element

časem když to družina nějak spraví, nebo sežene někoho, kdo to spraví, tak se ty špatné účinky budou zmírňovat.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin »

Přesně takto jsem si to včera představil. K tomu "komunikátoru" však nemůže být úplně snadná cesta. Přecijen by to mělo zabrat celé jedno sezení. Trošku mi to totiž připomnělo komunikační majáky z Mass Effectu, kde prastará rasa si předávala zprávy pomocí myšlenek a kdo tuto schopnost neovládal, mohla jeho mysl schytat pořádnou dardu.

Foxova skupina přeživších sedláků a původních obyvatelů Jahodového vršku se po dojednání nějakých podmínek bude chtít navrátit do jeskyně a připravit lidi na cestu, ale může dojít k přepadu hosrkým klanem, protože ten kouř jde vidět opravdu na míle daleko.
Nebo můžou být lidé zraněni či nemocní, což by konečně dalo prostor pro znalosti Roveněna. V obou případech by za odměnu obdrželi komunikační krystal (ach to sladké fantasy klišé).
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Jezus »

Jestli můžu také svojí troškou...
mal.kin píše: 30. 5. 2018, 08:09 Foxova skupina přeživších sedláků a původních obyvatelů Jahodového vršku se po dojednání nějakých podmínek bude chtít navrátit do jeskyně a připravit lidi na cestu, ale může dojít k přepadu hosrkým klanem, protože ten kouř jde vidět opravdu na míle daleko.
Nebo můžou být lidé zraněni či nemocní, což by konečně dalo prostor pro znalosti Roveněna. V obou případech by za odměnu obdrželi komunikační krystal (ach to sladké fantasy klišé).
To zranění/nemoc je dobrý nápad. Určitě bych k tomu roveňana alespoň na chvíli pustil, ať si zahraje tenhle svůj aspekt...

Jinak to přepadení bych použil pouze v případě, že nedojde na boj před tím. Předpokládáš asi ryze diplomatickou cestu, ale může dojít i na menší šarvátku s holemi a kyji, aby se zjistilo, má-li cenu se s "panstvem" vůbec spojovat ("vesničané" mohou mít oprávněné pochybnosti, jestli jsou jejich potenciální lenní páni dost silní, aby to nedopadlo jako posledně s baronem Jahodou).

Aby pak nebylo boje až příliš, co hodit na scénu nějakého toho běsa?(V družině je dost zaříkávačů, tak ať si lámou hlavu s neznámem) :-)
Napadla mě část tlupy hejkalů, která by šla hasit oheň. Mohli by to ale dělat dost "nepřirozeně", takže po tom, co se přiženou s hejkáním a křikem (a vesničané začnou prchat?) seskáčou například kolem vyhaslého spáleniště a začnou odhazovat vše blízko něj (aby se podle nich požár nešířil). Problém bude, že to udělají i s případnými lidmi, kteří budou chtít zachránit svoje věci a přiblíží se k ohništi... Nebo mohlou chaoticky převracet oblast, kde tušili oheň, aby našli případné doutnající zbytky (ohně nesnáří jako nepřítele lesa, ale moc nevědí, jak funguje).

Případně by se nějak mohl projevit ten přízračný pavouk (?), existuje-li alespoň jako špatně zhmotnělá představa. Mohl by na putující skupinu líčit nějaké pasti a nejlépe s využitím mlhy se je pokusit rozdělit, aby alespoň někdo zaostal a on si smlsnul (možná jen na jeho strachu?).
Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin »

Nastaly nějaké změny v naší hře. Kamarádka, která s námi hrávala předchozí kampaň se nám vratila po půl roce ze zahraničí a Rovenská cestovetelka nás naopak opustila. Než si naše staronová členka vytvoří postavu, obdržela NPC Rodericka Catermana. Takže hru jsme odehráli ve třech lidech z toho jedna hráčka se ujala NPC.

Minulá hra skončila vyhnáním medvěda z jeskyně a překvapením družiny Foxem na kopečku nad jeskyní. Tam došlo k dojednání míru, když Roveňan Cedric slíbil podívat se na zraněné a nemocné. Družina musela spěchat, protože z hrádku Strawberry, který leží nad vesnicí ve skalách se na ně pomalu chystal průzkumná skupinka tří horalů, které vylákal kouř.

Cedric odhadl zranění a připravil vše potřebné na přesun do jeskyně, protože delší pochod by v noci nemocné děti a zranění při útěku před medvědem nezvládli. Hrálo se dost o čas, ale přesun se stihl. Vchod do jeskyně opatřil Cedric ochranným obrazcem a dál se staral o nemocné hluboko v jeskyni. U vstupu zůstal rytíř Roderick, Fox a Croocked. Panoška už tou dobou pádila nocí na svém koni směr Mayne, aby lord Reginald vyslal povozy pro přeživší obyvatelé.

Roderick zasadil poprvé smrtelné rány svým mečem a nenechal žádné svědky. Mrtvoly hodili do medvědí pasti a zaházeli. Následoval noční přesun lesy směrem k hlavní cestě mezi Terlingtonem a Mayne, kde už snad měla nad ránem čekat skupina povozů. Uprchlíci měli za sebou pronásledovatelé z horského klanu, kteří se však v lesích neorientovali tak dobře jako Fox. Před úsvitem dorazili uprchlíci na cestu, kde právě dorazily povozy v čele s Reginaldem a panoškou Arianou. Fox ihned poklekl před svým novým pánem a všichni se vydali na Mayne.

Když se věci uklidnily, byl toho večera pozván na večeři do hodovní síně Fox spolu s Arianou a Cedricem. Šperky byly navráceny lady Senaře a Fox dal za záchranu svých lidí Cedricovi truhličku, která mu zůstala po staré bábě, která chránila jejich lidi. Uvnitř byl lehce namodralý krystal, který však měl na jedné ploše velký kaz. Cedric se krystalu nedotkl, zavřel krabičku a nechal to být.

Ariana byla navštívit felčara v pracovně, ale ten měl asi mnoho starostí s ošetřováním uprchlíků. Její zvědavost se tedy opět projevila a v hromadě listů, pergamenů a dopisů nalezla dopis od bývalé královny Ameline, který byl psán Porsenovi v době, kdy přebýval na tomto hradu. Než si ho však stačila pořádně přečíst, vrátil se starý půlelf a vyhnal Arianu ze své pracovny.
Naposledy upravil(a) mal.kin dne 6. 6. 2018, 13:43, celkem upraveno 1 x.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Sparkle »

Super! Co máte v plánu teď? Bude Reginald chtít eliminovat i ty horaly?
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin »

Těch variant se nabízí několik. Bude hodně záležet na staronové hráčce, jaká povolání zvolí pro svou postavu, protože aby nejvyšší úroveň bojovníka byla v družině 1, tak to na nějaký prolézání dungeonů moc nevypadá. Pokud nezvolí nějakou lest, což u své družiny nemohu absolutně očekávat. Mít tak v družině někoho jako Tyriona, tak už by dávno horalové sloužili jako nové vojsko pro Reginalda.

Myslím, že je na čase někam usídlit uprchlíky, takže by se mohli lovci, zaříkávači a mastičkáři pustit do toulání po okolí Mayne, zmapovat krajinu, poznat obyvatelé a najít nějaké vhodné místo pro založení osady.
Logicky by v tom byl nějaký háček. Jen se mi zatím do hlavy nevkrádá žádný nápad. Nikdy jsem nebyl moc nápaditý v hádankách a dalších zajímavých řešeních, spíš jsem volil jednoduché bojové situace.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Jezus »

Myslím, že bojovník by se vám evidentně hodil, ale sám to stejně nevytrhne. Družina je evidentně naladěná spíše na jiný druh konfliktů než na boj. Sám mám problém vymýšlet nějaké výrazně jiné, dostatečně zajímavé, druhy konfliktů než boj (byť samotná zápletka má docela hluboké pozadí včetně hlavních aktérů), i když pravidla v tom jdou docela na ruku.

Docela hezky se mi třeba dařilo zahrát konflikt s běsy ve snovém světě, kteří se postavy snažily zmást, navést ke špatnostem a jednu (kněze) prostě zdeptat. Sice družinová vědma vykejvala spíš s nimi ( 5. úroveň zaříkávače s bravurou z Povolávače (ZS), udělala své), ale kněz si odnesl "pěknou" duševní jizvu a bojovník dostal šanci prožít si zajímavé dilema (sice mi nabízí moc porazit mé pravděpodobné nepřátele, ale chce, abych to udělal tvrdě a nemilosrdně, což bych nerad sliboval, protože to začíná celé nějak smrdět).
Abych se jen nechlubil :-) jde o to, že vyjednávání (mastičkář, s běsy zaříkávač) se dá odházet trochu podobně jako boj, kdy i relevantní argumenty nemusí po špatném hodu "vyznít", nebo naopak ty protivníků "pravidlově" postavy alespoň nahlodají, pokud nevyčerpají Vliv...
A na Znalosti (ať už mastičkáře nebo zaříkávače) se dá taky házet s tím, že nevyčerpá-li se postava, dostane špatnou odpověď, kterou ale musí zahrát...

Mě napadá jako možnost během průzkumu zjisti informace o opuštěné vesnici, z níž lidé odešli kvůli něčemu, co bylo nad jejich síly - chápání. Postavy by mohli zkusit záhadu vyřešit a tím uvolnit už částečně nachystané zázemí pro osadníky (případně je tam nastěhovat a pak řešit jejich problémy, které se hned na to vyskytnou).
- Může to být problém s vílami, které si vesnici "vzaly" po jejím vylidnění.
- Může to být kledba, která způsobila řádění ohnivce, který se pak probudí z popela.
- Mohlo by to být něco s Mlhou
- Může se projevit ten kult Přízračného pavouka

Ideálně to postavit tak, že po nějakém průzkumu (lovec), bude třeba nahlédnout pod roušku nadpřirozena (zaříkávač), která ale povede k někomu z lidí (vyjednávání - mastičkář). To zase povede někam do divočiny (lovec, pronásledování nebo prchání, případně bloudění s nejakou vedlejší příhodou - typicky raněný medvěd:-) ), bloudění v Mlze (lovec, zaříkávač) a dopadení padoucha - odvracení běsa vyjednáváním? nebo likvidace několika kultistů otrávením polévky :-)
Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin »

Jezus píše: 7. 6. 2018, 14:40
Mě napadá jako možnost během průzkumu zjisti informace o opuštěné vesnici, z níž lidé odešli kvůli něčemu, co bylo nad jejich síly - chápání. Postavy by mohli zkusit záhadu vyřešit a tím uvolnit už částečně nachystané zázemí pro osadníky (případně je tam nastěhovat a pak řešit jejich problémy, které se hned na to vyskytnou).
- Může to být problém s vílami, které si vesnici "vzaly" po jejím vylidnění.
- Může to být kledba, která způsobila řádění ohnivce, který se pak probudí z popela.
- Mohlo by to být něco s Mlhou
- Může se projevit ten kult Přízračného pavouka

Ideálně to postavit tak, že po nějakém průzkumu (lovec), bude třeba nahlédnout pod roušku nadpřirozena (zaříkávač), která ale povede k někomu z lidí (vyjednávání - mastičkář). To zase povede někam do divočiny (lovec, pronásledování nebo prchání, případně bloudění s nejakou vedlejší příhodou - typicky raněný medvěd:-) ), bloudění v Mlze (lovec, zaříkávač) a dopadení padoucha - odvracení běsa vyjednáváním? nebo likvidace několika kultistů otrávením polévky :-)
Nikdy jsem ve svých hrách neměl možnost použít pořádně nadpřirozené bytosti. Nejvíce omezující je to, že hráči spíš čekají, co jim naservíruju, než aby oni vymýšleli zajímavé akce. To je asi taková největší překážka. V takovém případě ti ani házení kostek nepomůže. Když nevíš, jak chceš cíle dosáhnout, tak hodem to nevymyslíš.

Představoval jsem si to tak, že při hledání nové osady budou získávat informace od stávajících obyvatel v okolí Mayne. Asi bych sehrál nějakou scénku v hostinci, kde hostinská (pozor spoiler) je lykantrop podle Taurilské příručky. Také si v okolí kšeftuje Catermanova rodina s pašeráky. Přesto bych nejvíce uvítal nějakou záhadu, kterou by mohli řešit dřív než se nastěhují, když budou dostatečně pečliví a úspěšní při hledání. Nebo naopak ji budou řešit až po přesunu lidí, když zvorají přípravy.

Asi bych měl v první řadě zvolit Běsa, který na tom místě bude, jeho motivaci a za jakých podmínek dovolí zde žít novým lidem.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Jezus »

mal.kin píše: 8. 6. 2018, 08:01 Nikdy jsem ve svých hrách neměl možnost použít pořádně nadpřirozené bytosti. Nejvíce omezující je to, že hráči spíš čekají, co jim naservíruju, než aby oni vymýšleli zajímavé akce. To je asi taková největší překážka. V takovém případě ti ani házení kostek nepomůže. Když nevíš, jak chceš cíle dosáhnout, tak hodem to nevymyslíš.
Chápu.
Dá se toho ale i do jisté míry využít, aby hráči pak dělali spíš to, co čekáš ;-) Mluvím hlavně o "vyšetřování" (Znalost nadpřirozena). Prostě postavy vidí stopy po magickém působení. Ale co se přesně stalo? Byl to běs (jaký asi) nebo lidský kouzelník? V podstatě jen prozkoumají stopy a hodí si. A ty máš připraveno, co najdou až uspějí (což se asi díky vyčerpání stane), ale i "falešné" informace, které musí zahrát, přímou-li neúspěch.
Pokud dáš těch stop víc a budeš házet na každou zvlášť, docílíš pravděpodobně i toho, že u nějaké (méně důležité) stopy se postavy nevyčerpají a užijete si i trochu chybných úvah. Obecně si ale postavy s minimem invence užijí "průzkum a bádání" (lovec může hledat fyzické stopy, zaříkávači rozklíčovávat), pak odehrají logickou úvahu (už bez hodu) s tvými případnými korekturami (když by byli moc mimo znalosti postav) a vydají se najít původce.
Jako ano, pro Průvodce je to náročné na přípravu a v podstatě postavy vede. Ale zase se tak dá dobře kontrolovat příběh, což je někdy dobré. A hráči si užijí atmosféru nadpřirozena. Navíc ty stopy a příběh mohou vést k běžným smrtelníkům, kde už budou postavy jistější.
mal.kin píše: 8. 6. 2018, 08:01 Představoval jsem si to tak, že při hledání nové osady budou získávat informace od stávajících obyvatel v okolí Mayne. Asi bych sehrál nějakou scénku v hostinci, kde hostinská (pozor spoiler) je lykantrop podle Taurilské příručky. Také si v okolí kšeftuje Catermanova rodina s pašeráky. Přesto bych nejvíce uvítal nějakou záhadu, kterou by mohli řešit dřív než se nastěhují, když budou dostatečně pečliví a úspěšní při hledání. Nebo naopak ji budou řešit až po přesunu lidí, když zvorají přípravy.
Super. Ostatně Tauril je spíš o lidech. A tohle je dobrá příležitost poznat zase víc místní kraj a jeho osoby a nastínit pozadí (pašeráky), což se v budoucnu jistě zúročí. Všechno je pak plastičtější a má větší hloubku :clap: :)

mal.kin píše: 8. 6. 2018, 08:01 Asi bych měl v první řadě zvolit Běsa, který na tom místě bude, jeho motivaci a za jakých podmínek dovolí zde žít novým lidem.
Přesně. A postavy pak mohou najít stopy jeho působení, správně/chybně je vyložit a pak ho konfrontovat (buď se připraví a zjistí jeho slabiny nebo nejlépe s ním zkusí vyjednávat).

Já Tauril po pravdě zatím moc neznám, tady by ti musela poradit Sparkle, ale docela zajímavý příběh jsem zvládnul skrze silného vodníka (pro začínající postavy je každý běs docela silný), kdy se jednalo o jakési pokračování stejnojmené balady od Erbena po padesáti letech. Samozřejmě jsem to zlomil do jakéhosi happyendu, protože mám rád šťastné konce :-)
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Sparkle »

A co kdyby našli ideální místo pro osadu, ale poblíž v lese žije elfí komunita hanby... která je fakt divná. V noci choděj náměsíčný elfové po okolí a kvílí, svítěj jim při tom oči, občas se z té osady ozývá široko daleko pláč či vrčení nebo něco podobného... třeba ti elfové splácejí dluh nějakému divokému duchovi místního lesa za to, že je za Války holubic uchránil před masakrem. Ale jinak jsou neškodný, jen jsou prostě divný. Ale lidi jim můžou začít ubližovat a pak se naštve ten duch a bude zle.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od mal.kin »

Na tak abstraktní situace ještě necítím. Z pozice vypravěče i pro hráče je nyní snažší hrát s něčím hmatatelnějším...prostě běs, který v místě nové osady bude mít nějakou motivaci přebývat, ale za nějakých podmínek svolí k novým osadníkům. Během pátrání po tomto místě mohou poodhalit tajemství Catermanů nebo hostinské.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Příspěvek od Jezus »

Jo, to je asi nejrozumnější. Alespoň uvidíš, na jaké věci hráči reagují a jak jsou schopni se do nich pouštět hlouběji a příště uděláš třeba něco složitějšího. Nebo naopak raději ne :-)

Jak chápu běsy z pravidel, většinou nějakým způsobem chtějí rozšiřovat "své území", svoji sféru bytí (k tomu mohou sloužit i vesničané - kosířka/polednice, která by byla pro osadníky něco jako vrchnost a dráb dohromady - i když o daně nestojí, ty by mohly jít stále Westerholdům :-) ) nebo získávají sílu parazitováním na smrtelnících (buď je přímo zabíjejí, nebo se živý jejich strachem a zlomením - ohnivec hlavně vyhání lidi z domů a sílí jejich "obsazením").

Zajímavější ale někdy je, pokud běs tuto svoji přirozenost ovládá nebo alespoň omezuje (věčné bytosti mají obvykle času dost) nebo se řídí jinými zájmy.
Ten "můj" vodník propříklad se dost "napapal" už v minulosti a tak byl ochoten si vesničanů nějakou tu stovku let klidně nevšímat (a dokonce je netrápit suchem), ale za to chtěl, aby mu našli jeho bývalou ženu, která od něj jako mladé děvče utekla. (Rusalek se taky už omrzel, chtěl prostě vášnivou ženu s osobností - a ideálně alespoň kapkou elfí "nesmrtelné" krve). Že ta dívka je po půl století možná bůhví kde a už možná ani nežije, nepřipadal vůbec v úvahu (On se nedávno po čtvrt století probudil a cítí se při síle dost. Navíc svět kolem jezera nemůže být zase tak velký, že? Připouštěl sice, že "rybka v šírém moři —
kdo ji lapí znovu?" nicméně, kdyby to bylo jednoduché, udělal by si to přece sám :-) ).
Odpovědět

Zpět na „Neviditelná kniha“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti