Stránka 2 z 2

Re: [Dobrodružství] - Familiárova věž

Napsal: 28. 6. 2018, 08:21
od Erevan
Dobrodružství jsme dohráli včera, družina šla do věže pro pera ptáka ohniváka, která potřebovala v rámci jiného dobrodružství a o kterých jim někdo řekl, že je tam arcimág má a že by je mohl za nějakou službu vyměnit.

Hráli jsme podle DrD II a ačkoli je družina (5 hráčů + golem + malá nemrtvá wyverna) na vysokých úrovních (už i několik mistrovských ZS), neměli to úplně lehké.

1. patro: golemové padli ve 2. kole, to nebyl pro družinu problém.

2. patro: ve skladišti se moc nezdržovali, sice byly nápady ho prohledat a něco si tam vzít, ale nakonec si řekli, že jsou na návštěvě, že nebudou krást.

3. patro: alchymistická laboratoř zaujala naše 2 alchymisty a hned se tam vrhli a chtěli si nabrat lektvary (tady jim to, že jsou na návštěvě, kupodivu nevadilo :-) ). Boj trval asi 4 kola a skončil výbuchem všech lektvarů a omráčením postav až na jednu, která si vytvořila vzdušný štít.

4. patro: 3 rusalky uvnitř vyvolávacího obrazce nechali být a potichu prošli po schodech do dalšího patra.

5. patro: z knihovny si chtěli 2 dobrodruzi mermomocí odnést nějaké knihy (zbytek družiny postával na schodišti a do konfliktu se nezapojil), což vyústilo v asi 5 kol trvající boj, po kterém skončila celá místnost zadýmená (ohnivý elementál chtěl postavy vypudit), jedna skříň s knihami shořela a na ní uhořela medvědí kožešina. Dobrodruzi byli ale z místnosti vypuzeni a neodnesli si žádnou knihu. Třešničkou na dortu pak byla snaha alchymisty zničit celé vybavení knihovny třaskavinou, jenže Poltergeist seslal ke vchodu vzdušný štít a třaskavina se o něj rozbila. Alchymista se zachránil skokem dolů ze schodů a odnesl to s vyvrknutým kotníkem. Zbytek družiny se schoval už před hodem.

6. patro: družina před vstupem do 6. patra zjistila, že jsou zmenšení, a tak do 6. patra nešla. Zkoušeli všechno možné, aby tomu zabránili, studovali to ze všech možných stran a úhlů, ale na nic nepřišli. Takže nalákali naopak kocoura dolů, jenže přišla jenom iluze. Když jsem viděl, že je nahoru nedostanu (a také se blížil konec času vyhrazeného na hraní a nechtěl jsem to protahovat do dalšího hraní), poslal jsem k nim iluzi kocoura, který jim řekl, že ho už tohle nebaví, že je s nimi nuda a že jim ta pera dá a ať už zmizí, že mu to tu poničili dost. Družina tedy vzala pera a odešla.

Re: [Dobrodružství] - Familiárova věž

Napsal: 28. 6. 2018, 23:03
od Sparkle
Moc díky za report! Jak ten dungeon hráči celkově zhodnotili?

Re: [Dobrodružství] - Familiárova věž

Napsal: 29. 6. 2018, 08:36
od Erevan
Sparkle píše: 28. 6. 2018, 23:03 Moc díky za report! Jak ten dungeon hráči celkově zhodnotili?
Líbil se jim :) Byly tam nevšední překážky, takže na ně nemohli používat svoje oblíbené taktiky, což je donutilo víc o situaci přemýšlet.

Re: [Dobrodružství] - Familiárova věž

Napsal: 29. 6. 2018, 12:45
od Sparkle
Tak to jsem ráda. Máš nějaké nápady na zlepšení, pokud bychom dělali revizi?

Re: [Dobrodružství] - Familiárova věž

Napsal: 29. 6. 2018, 14:02
od MarkyParky
Zamčené dveře na shody nahoru ve třetím patře, klíč je v laborce. Aby se hráci stealthováním nepřipravili o zajímavý konflikt s A+G.

Re: [Dobrodružství] - Familiárova věž

Napsal: 29. 6. 2018, 14:08
od Paul
Ha!

Tam byly dveře!

Já bych to nechal tak. Zajímavý konflikt skončil po "Co to sakra je?!" a pár švizích meče a krocích zpět.

Re: [Dobrodružství] - Familiárova věž

Napsal: 5. 8. 2020, 13:52
od Markus
Dovolil jsem si sepsat na tohle dobrodružství recenzi.

:arrow? Recenze: Familiárova věž
Věž arcimága Valia v Kalusu byla zároveň jeho sídlem, dílnou i místem, kde sjednával obchody. Valio býval učitelem na univerzitě. Ví se o něm, že je to nevrlý starý muž, který ale nabízí skvělé služby v oblasti magie, takže i přes svou nevrlost neměl o bohaté zákazníky nouzi. A nikomu nebylo divné, že se dlouho neukázal mezi lidmi, přece jen je docela dost nesnášel. Ale když už neodpovídal po dobu celého měsíce, jeden ze zákazníků, Váš budoucí zaměstnavatel, který si u něj objednal Čočku pravého vidění, začal být velmi netrpělivý a chce zjistit, co se děje. Najmul si proto Vás, abyste se dostali do věže děj se co děj, zjistili, co je s Valiem, a případně donesli onen artefakt.

Familiárova věž je „bojově laděné minidobrodružství se špetkou humoru a bláznivých nápadů.“ Nominálně je určené pro svět Neviditelná kniha, ale ve skutečnosti je na světě dost nezávislé. Jedná se o kratičké 4stránkové dobrodružství o rozsahu minijeskyně nebo jednostránkového dungeonu. Systémově nevyhraněné, ale následuje po něm 7stránková aplikace na pravidla Dračího doupěte II, která je lepší než samotné dobrodružství. K tomu se ještě dostaneme.

Re: [Dobrodružství] - Familiárova věž

Napsal: 5. 8. 2020, 14:45
od Sparkle
Díky, reakci dodají případně autoři (kin + Marky), když se jim bude chtít.

Re: [Dobrodružství] - Familiárova věž

Napsal: 11. 3. 2022, 13:51
od Agros
Měli jsme původně hrát jednu rozjetou kampaň, ale PH to naposlední chvíli zrušil. Když už jsme se všichni sešli, tak jsme se rozhodli si něco zahrát. Ujal jsem se role PH a vzal Familiárovu věž.

Bylo to prakticky bez přípravy, měl jsem 20 minut na to si to načíst a začít hrát. Vzali jsme to jako jendorázovku.

Postavám jsem dal level 15 a to zpětně vnímám jako chybu a myslím že 12 level je více vhodný z důvodu nízké charaktiristiky nepřátel.

Skupina se skládala z: Lupiče hobita, lidskou čarodějku a hobitího vědmáka. I přes to že jsem skupinu varoval ať si lupiče neberou, že pro něj nebude noc prostor.

1. patro zvádli prakticky bez větších problému. Jednu sochu roztavili a druhou ubili. (měl jsem i nízké hody)

2. patro bylo zajímavé. Lupič se totiž během boje se sochami pokusil dostat do 2 patra a zkusit něco hodit dolů. To nestihl a tak to bylo k ničemu, ale jako nápad zajímavé. Hrdinové našli pírka a fazolky - u fazolek by bylo hezké tabulka chutí. Moji hráči je chtěli totiž ochutnávat a já jsem tam hodně improvizoval. Ale to je opravdu detail kdyby si chtěl někdo hrát.

3. patro bylo hodně zábavné. Alespoň teda pro mě. Užil jsem si tabulku s nástrahami, ale vadilo mi že je nedopracovaná. U toho omamného plynu není pravidlový následek (nebo jsem to jen nepochopil), dal jsem to jako zvýšení ohrožení a hloupě na boj zblízka, ale byla to improvizace. Pak tam jsou ty posilující elixíry a konzervovaná kouzla - člověk si je musí dodělat nebo vymyslet na místě. Na přípravu nebyl čas tak jsem to udělla na místě, ale bylo by hezké tam mít alespoň třeba dvě kouzla ukázaná.
Každopdáně se postavy přehazovali s golemama, trochu se přiotrávili a oběcně zažili krušné chvilky. Čaroděj nakonec zakouzlil ohnivou zeď a kryl si tím ústup, ale zapálil to patro.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Tím končilo naše sezení. Hráli jsme asi 2,5 hodiny. Rozhodli jsme se ale, že to dohrajeme.
Další sezení bylo bohužel bez lupiče, ale přidal se další hobití vědmák a další čaroděj.

4. patro postavy našli spoutané nové hrdiny, které osvobidli a přidali se k nim. (ten nový vědmák a čaroděj)

5. patro bylo super. Na začátku hrdinové nevěděli co se děje, přišli ke krbu a ten blafnul, mědvědí kůže podrápala kotník dalšímu hrdinovy a třetí byl zavalen hromadou knih. Jeden z hráčů musel pak odejít a tak hrdinskou smrtí vzal sebou i elemntála, zbytek družiny si pak už v celku hravě poradil se zbytkem.

6. patro mi nepřáli kostky. Mrtví ptáci prakticky ničeho nedosáhli a Pagody taky nebyli moc úspěšné. Zato kocour to tahal. Souboj to nakonec díky hodům nebyl tak epicky, ale i přes to jsem si ho užil. Kocor byl pak zahnaný do kouta a zkoušel vyjednávat. Postavy domluvu přijmuly a tak odlěteli z věže (protože hořela) a vzali si sebou tu čočku a kocoura nechali žít.

Shrnutí - hráčům se to prý hodně líbilo, souboje jim přišli zajímavé a celkově si to užili.
Mě mimo věcí co jsem psal ještě vadilo, že jsem němel informace o patrech dohromady ale na dvou místech. Ale i tak je tak pěkný minindungeon se zajímavými nápady. Trochu škoda že není větší varieta nepřátel a skoro všechno jsou buď neživý nebo oživený s vyjímkou dvou netvorů. Tak by se postava mága či šamana moc neplatnila.

Pozn.: na str. 9 je nejspíš chyba u zakonzervovaného kouzla je tam dvakrát po sobě stejná poznámka.

Re: [Dobrodružství] - Familiárova věž

Napsal: 11. 3. 2022, 14:04
od Sparkle
Ahoj a díky moc za report! Jsem ráda, že se dobrodružství líbilo. Chápu to dobře, že jste to hráli v Drd2? A zasadili jste to do Kalusu, nebo nějakého jiného města?

To dobrodružství bude mít ještě jednu verzi, protože by brzo měla vejít verze pro Dračí hlídku a Kin toho využil a rovnou ho vzal zgruntu a předělal ho. Budou na netu vise obě verze, tak je aspoň budeš moci porovnat.

Re: [Dobrodružství] - Familiárova věž

Napsal: 11. 3. 2022, 14:12
od Agros
Ahoj, jo jo hráli jsem to v DrD 2

upřímně jsme to nikam nezasazovali, začali jsem hned před věží, abychom to stihli zahrát.

Aha to jsem nevěděl, takže předělaná verze bude pouze pro dračí hlídku?

Tak určitě se na to rád podívám, co tam bude za změnu a případně někdy za delší dobu bych to mohl zkusit znovu zahrát, ale dát do kampaně. To by taky mohlo přidat zajímavý prvek.

Re: [Dobrodružství] - Familiárova věž

Napsal: 11. 3. 2022, 14:37
od Sparkle
Předělaná verze by měla mít pravidlovou aplikaci DrH vetknutou přímo do hlavního textu, tzn nebude to tak jako teď, že je nejdřív bezpravidlová část a pak pravidlová aplikace. Tirus (autor DrH) chtěl, aby to mělo stejný formát jako mají ostatní DrH dobrodružství, co visí na jejich webu.

Ale mělo by to z toho jít lehce vypárat, pokud to někdo bude chtít hrát v jiném systému.

Re: [Dobrodružství] - Familiárova věž

Napsal: 22. 3. 2022, 08:41
od kin
Jsem rád že se líbilo! :)

Pravidla DH budou součástí, ale nebude nijak složité si je odmyslet/předělat do svého systému imho. Většina bude v druhé polovině textu (staty nepřátel apod.) a jen pasti a efekty lektvarů apod. budou v textu dobrodružství.

Re: [Dobrodružství] - Familiárova věž

Napsal: 5. 4. 2022, 09:09
od Sparkle
Dobrodružství Familiárova věž se dočkalo masivního revampu u příležitosti vydání verze s pravidly pro Dračí hlídku. Stahujte z webu Dračí hlídky:
https://www.dracihlidka.cz/download/


Původní verzi dobrodružství nebudeme rušit, stále je k dispozici na původním odkazu: https://www.imago.cz/neviditelna-kniha- ... iarova-vez

Budeme rádi za zpětnou vazbu na novou verzi a srovnání.

Re: [Dobrodružství] - Familiárova věž

Napsal: 5. 4. 2022, 09:32
od Markus