Neklidný Tauril - pravidlový dodatek pro Dračí doupě II

Fantasy svět zaměřený na silné příběhy, výrazné postavy a morální dilemata.

Moderátor: Sparkle

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4135
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Neklidný Tauril - pravidlový dodatek pro Dračí doupě II

Příspěvek od Sparkle »

Pro ty z vás, kteří chtějí hrát Neviditelnou knihu v Dračím doupěti II, tu máme dodatek s aplikací pravidel.

Stahujte zde: http://neviditelnakniha.cz/download/384/ (pdf, 305 kB)

Děkujeme Marky Parkymu za tvorbu tohoto dokumentu!
Rádi si vyslechneme vaše připomínky a nápady na zlepšení. Nebráníme se úpravám.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Neklidný Tauril - pravidlový dodatek pro Dračí doupě II

Příspěvek od trajda »

mal.kin píše: 11. 4. 2018, 12:47 Konečně došlo na vytváření konceptů postav. Dva hráči si vymysleli, že jejich budoucí kroky povedou k pokročilým povoláním alchymista a vědmák. Budou se tak navzájem doplňovat. Třetí hráč zatím nemá koncept domyšlený, ale u těchto dvou postav jsem se hned zastavil a začal si představovat, jak ve světě Taurilu budou fungovat hlavně z pohledu pravidel.

Nejvíce otázek mi přišlo na mysl v případě alchymisty a jeho umělého života. Osobně jsem zatím alchymistu v DrD 2 nikdy neviděl a jeho dovednost Umělý život jsem nikdy blíže nezkoumal, ale dostává se nyní do rozporu s magii Kosmu od Rasnů.
Předpokládám, že settingově je nekromancie devízou magie Kosmu, která zatím nebyla nijak pravidlově popsána. Přesto srovnávat alchymistův Umělý život s nekromancii mi nepřinde košér, protože Umělý život využívá šémů, kdežto nemrtví jsou oživováni jinak...

Nějaká doporučení, jak pracovat s nemrtvími dle pravidel DrD 2 v tomto settingu?
mal.kin píše: 12. 4. 2018, 09:44 Umělý život dle revize:
Vrcholem alchymistického umění je schopnost
vdechnout život neživé hmotě, tedy vytvářet oživené
umělé bytosti. Tato dovednost je opředena velkým
tajemstvím. Někteří lidé tvrdí, že alchymisté vkládají
do mrtvé hmoty útržek snového světa, jiní, že jde
o zbloudilé duše, ale jen málokdo by to dokázal říci
s určitostí. Vyprávějí se i děsivé zkazky o alchymis­
tech, kteří zaklínají život do mrtvých těl, jež uloupí
z hřbitovů, nebo dokonce do bytostí sešitých z růz­
ných kusů nebožtíků. Ale nejspíš jsou to jen pově­
ry, protože na takové znesvěcení mrtvých těl by jen
málokdo měl povahu a žaludek.
Alchymisté jsou si každopádně velmi dobře vědo­
mi, že nedokážou zcela napodobit bohy a že jimi
stvořený život je nedokonalý. Jejich služebníci jsou
obvykle němí a dovedou opravdu dobře vykoná­
vat jen jednoduché úkoly, které nevyžadují mnoho
dovednosti. Přesto však mohou chodící sochy, těž­
kopádní golemové, létající kamenné chrliče nebo
oživlé figurky zvířat sloužit jako vhodní pomocníci,
nebo jsou alespoň pro alchymistu zdrojem výdělku,
když jimi ohromuje urozené a bohaté zákazníky.
Umělý život dle pravidlového dodatku pro Tauril:

Při obzvláště silných, početných či dlouho opakovaných rituálech může magická moc ožít v podobě kouzelné bytosti. Takto vyvolaná bytost bude z pohledu pravidel nějakým druhem neživého.
Přivedla-li kouzla zpět k životu tvora, který již jednou zemřel, bude se jednat o nemrtvého. A nakonec někteří alchymisté, provádí tyto obřady záměrně a tvoří tak oživené.
Nebo:
Alchymisté se svou dovedností Umělý život dokáží démona přivolat a jeho spoutáním do vhodné polohy z něj utvořit oživeného.
No a tady mi vzniká rozpor...dle pravidel drd2 je totiž pro umělý život potřeba šému, který však pravidlový dodatek neřeší. V dodatku se však zmiňuje, že do neživého je možné připoutat démona chaosu, tedy toho chaotického tentononcu ve formě energie.

Takže se nabízí, že alchymysta dokáže vytvořit v Taurilu neživého pomocí démona chaosu, ale i za pomoci rituálu ho dokáže oživit i jiným způsobem. Tohle už bude asi na naší domluvě. Přesto bych zachoval existenci šému a tím pádem bych oddělil nemrtvé (kostlivci, zombíci, duchové atd.), kteří se zjevují neznámo proč (neznámo podle pravidel, alespoň zatím z mého pohledu), od alchymistova uměle stvořeného života.
Mel jsem dojem, ze puvodni otazka byla: "Povazuje se umeli zivot za zakazanou magii?" Na takovou otazku jsem uz odpovedel: "Kdyz se vyhnes dusim mrtvych lidi a zaroven i mrtvym telum lidi, muzes si byt stoprocentne jisty, ze nedelas nic nezakoneho."

Ted to najednou vypada, ze otazka zni: "Jak vznikaji nemrtvy a oziveny v zakladni prirucce a jak vznikaji v taurilu?" Na takovou otazku bych odpovedel: "Nejdriv si ujasni, jak vznikaji v prirucce a v Taurilu vznikaji uplne stejne."

Napriklad u nas vznikaji nemrtvi pouze a jedine vlastni volbou (nebo cernokneznikem z mocnych) a v Taurilu to bude zrovna tak. Oziveni u nas vznikaji vytvorenim semu s umelou dusi, bez charakteru, bez pudu, bez emoci, ktera se postupne buduje, jak reaguje na okolni svet. Ale pokud se u vas oziveni tvori ujmutim snoveho sveta nebo zajmutim duse a vymazanim vzpominek, dava samozrejme smysl, aby i v Taurilu vznikali oziveni z chycenych demonu.

A nakonec bych rad pripomenul, ze pravidlovy dodatek neni Stary zakon, je to jen napad - jedna z moznych variant, jak se situaci prizpusobit. A muze byt klidne cely prekopan, kdyz si to lide budou prat. Me se treba nelibi mechanika thurenske mlhy, presneji fakt, ze s ni umi pracovat 4 povolani. (Kejklir, zarikavac, druid s carodej). Taky si budu muset vymyslet novou.
Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Neklidný Tauril - pravidlový dodatek pro Dračí doupě II

Příspěvek od mal.kin »

trajda píše:Mel jsem dojem, ze puvodni otazka byla: "Povazuje se umeli zivot za zakazanou magii?"
Ano a pak jsem to dále rozvedl.
trajda píše:Ted to najednou vypada, ze otazka zni: "Jak vznikaji nemrtvy a oziveny v zakladni prirucce a jak vznikaji v taurilu?"
Ano, to mně zajímá. Budu rád, když mi třeba Marky Parky k tomu něco poví, jak je to v pravidlovém dodatku myšleno. Rád se totiž nechám inspirovat a vézt, než si nechávat volnou ruku a něco vymýšlet. Shledám totiž komfortním využít něco již vytvořeného.
trajda píše:A nakonec bych rad pripomenul, ze pravidlovy dodatek neni Stary zakon, je to jen napad
viz předchozí odpověď.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Neklidný Tauril - pravidlový dodatek pro Dračí doupě II

Příspěvek od MarkyParky »

Nemrtví v základní příručce nemají konkrétně popsaný způsob vzniku schválně, aby se to dalo upravit podle potřeby toho či kterého světa.

To, co v základní příručce odděluje nemrtvé od neživých (a běsů) není způsob vzniku, ale jejich duše.

Nemrtvého duše má svůj původ v někom živém z tohoto světa - zcela neodešla a nenalezla klidu. Možná protože tu zůstala nevyřešená křivda, možná kvůli kletbě, možná protože zemřela strašlivou smrtí a možná, protože se jejího těla zmocnil strašlivý nekromant a část duše tu připoutal, aby tělo rozpohyboval. Vyberte si, co se vám do vašeho světa hodí, nebo klidně všechno najednou nebo něco dalšího, důležitá je ta vazba na někoho živého z tohoto světa.

Oživený má svůj původ v uměle vytvořené duši - je zcela stvořena alchymistou a je do těla "zakódovaná" prostřednictvím šému. Na tom, co je šém a co je duše opět pravidla nechtějí odpovídat konkrétně a je to na vás. Možná je to kód magických slov, možná je to krystal zachycující nějakou všudypřítomnou energii, možná je to modlitba s přáním, jehož splněním vdechli golemovi život bohové, zkrátka flufDůležité je, že alchymista vytvořením/vyvoláním takové umělého duše nikomu neubližuje, nenechává za sebou zmrzačené duše, nepřivolává z cizích světů démony, kteří mají vlastní agendu.

No a nakonec pro úplnost běsy - to jsou duše přicházející o své vůli z jiných světů či nějak vznikla z nadpřirozena samotného a chce tu žít. Pravidla opět neřeší, kde se vzaly, zda to jsou paralelní vesmíry, nějaká forma snového svět, nebo zda jde o zhotmnění nějakých nadpřirozených sil, nebo bytosti pekelné či démony. To je opět na podobě vašeho světa. Co je opět důležité je, že to jsou cizí bytosti, které mají v našem světě nějakou vlastní agendu, vlastní zájem, mají vlastní vůli, vlastní zájmy a pro jejich posazení musí posednout nějaké tělo z tohoto světa či nabrat zde nějakou materiální formu.


V Taurilu tyhle principy platí úplně stejně, jen už je trochu blíže specifikováno, z čeho se vlastně v tomhle světě jedna, druhá či třetí síla pochází. Neměl by tam být žádný spor.

Pokud tedy je v Taurilu napsáno, že alchymisté dokáží oživené vyrobit tak, že nějakého démona přivolají a spoutají, znamená to mimo jiné:
* duše, kterou alchymisté spoutají není z tohoto světa (tzn. neřeší nějakou její historii, svědomí, křivdy a podobně) - pravidlově není nemrtvá
* duše, kterou alchymisté spoutají, nepřišla sama o své vůli nebo nějak samovolně (tzn. nemá vlastní agendu, kterou by chtěla řešit v tomto světě)
* a duše je svým způsobem spoutaná, což vysvětluje, proč má nějaká omezení v tom, co dokáže a jak...
Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 193
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Neklidný Tauril - pravidlový dodatek pro Dračí doupě II

Příspěvek od mal.kin »

MarkyParky píše:Nemrtví v základní příručce nemají konkrétně popsaný způsob vzniku schválně, aby se to dalo upravit podle potřeby toho či kterého světa.
Tak nějak jsem to tušil, ale jsem trošku lajdák v četbě pravidel, takže jsem si to potřeboval potvrdit a zároveň bych si rád přečetl nějaké nápady, jak v Taurilu nemrtvé uchopit, protože Rasny podle náznaků Sparkle zanechali Dakii (nebo Xeran?) jako pláň nemrtvých. Jistě nemusím to nyní řešit, ale když už jsem načal to téma, nedává mi to spát.
MarkyParky píše:Pokud tedy je v Taurilu napsáno, že alchymisté dokáží oživené vyrobit tak, že nějakého démona přivolají a spoutají, znamená to mimo jiné:
* duše, kterou alchymisté spoutají není z tohoto světa (tzn. neřeší nějakou její historii, svědomí, křivdy a podobně) - pravidlově není nemrtvá
* duše, kterou alchymisté spoutají, nepřišla sama o své vůli nebo nějak samovolně (tzn. nemá vlastní agendu, kterou by chtěla řešit v tomto světě)
* a duše je svým způsobem spoutaná, což vysvětluje, proč má nějaká omezení v tom, co dokáže a jak...
Přiznám se, že bez tohto popisu bych na to sám nepřišel.
Jen si říkám, zda musí alchymysta k oživení použít pouze sílu chaosu, která svým způsobem settingově představuje tu tvárnost a "život"...představil jsem si, že alchymista, který bude pracovat s duší démona chaosu, dělá něco špatného, kdežto alchymista, který využije tradičních magických rituálů a nebude s nádobou spojovat duši, ale nějaké to magické fluidum, tak nebude perzekuován :)
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna
Odpovědět

Zpět na „Neviditelná kniha“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti