[Bez spoilerů] Neklidný Tauril - obecná diskuse

Fantasy svět zaměřený na silné příběhy, výrazné postavy a morální dilemata.

Moderátor: Sparkle

Odpovědět
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: [DrDII: Tauril] Oficiální diskuze

Příspěvek od OnGe »

Pepa píše:Tak v tom případě by to třeba vydal Mephit. (Nebo kdo že to vydal Fate: Rozcestí.)
Kdybych si měl vybrat, jestli něco vydat s někým, nebo sám, tak bych se taky nerozmýšlel a nechal to vydat někým ;)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [DrDII: Tauril] Oficiální diskuze

Příspěvek od Sparkle »

PetrH píše:otázka je potom, proč sáhnout po Taurilu a ne po výše zmíněných? protože bude pro drd2? Taria je vhodná k čemukoliv, Asterion asi už upadl v nemilost odchodem ze stáje, svého času frčel Almir...
Na to se musíš zeptat spíš autorů Drd2.

Já jsem Tauril začala sepisovat původně pro sebe, protože mě nebavilo furt poslouchat řeči typu "Fantasy? To už nehraju. Z toho už jsem vyrostl. Já teď hraju ty věci co mají hloubku, příběh, jde tam o to RP a tak." Když jsem to slyšela asi po desátý, došla mi trpělivost, protože jsem už hodně dlouho hrála fantasy kampaně v klasických settingách ale hodně postavené na emocích a silných příbězích a RP. Řekla jsem si, že to teda sepíšu a když uslyším další podobný žblebt, ukážu mu to jako argument, že fantasy se dá hrát taky se všema těma věcma.

Pak jsem to hodila na rpgf a dál se to rozvinulo nějak spontánně. Lidi mi začali říkat, že se jim to líbí. Na svých hráčích jsem viděla, že některá dobrodružství je fakt zasahovala a i u hráčů, který předtím hrávali stylem "poslouchám, občas hodím kostkou a hraju si u toho wowko" jsem najednou viděla emoce. Je možný, že žiju v nějaký sociální bublině a že když se to vypustí do světa mimo ni, nebude to pro lidi zajímavý. Nebo to nedokážu do tý knížky správně podat. A nebo taky jo. Je to první český setting od roku 1999, nejsou tu žádný předchozí zkušenosti s tím jak řešit české settingy v této době, ani kdo to reálné bude kupovat, kdo to bude hrát, co "cílovka" chce atd.

Jediný co s tím můžem dělat, je to prostě zkusit. Drd2 je silná značka, já tomu celýmu prostě tak nějak věřím.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Ecthelion (neprihlasen)

Re: [DrDII: Tauril] Oficiální diskuze

Příspěvek od Ecthelion (neprihlasen) »

Sparkle: All thumbs up!
Myslim si ze tohle je super napad. A muze z toho vzniknout super produkt/knizka.
Uz se tesim jak o tom v patek hodime rec.
Pepa píše:Jako obecně se taky divím, že to neděláš pro Fate, ale pro DrD II.
Tauril je IMHO pro DrD II perfektni volba. Sparkle jsme premlouvali at to predela na DrD II uz na GC pred dvema lety.

Jen jednu poznamku mam - z meho pohledu dulezitou. Jmeno. Doted to nebylo podstatne, ale pokud to ma byt svet pro DrD II, tak zjistuji ze se vsechny ceske fantasy settingy jmenuji vlastne stejne (extremne podobne). Na braindamage toho ze kontinent Asterionu na kterem se hraje, se jmenuje stejne jako Charlieho svet jsem si zvykal dlouho. Ale ted bychom tu meli mit k Tare a Tarii jeste Tauril. Jsem jediny komu se ty jmena budou plest? :-?

Zaroven si ale uvedomuju, ze tohle uz se zmenit neda. Jakmile si projekt najde pro autora jmeno je to zvalstni magie a menit se da tezko. I kdyz zni vlastne hloupe (viz Thedas jako the Dragon Age Setting).

Jinak k tem vymezovani se vuci Panovi Prstenu a prihlasovani se k Dragon Age - :P Pozor na co odkazujes a proti cemu se vymezujes. DA:O a Thedas je Pan Prstenu pres kopirak i s chlupama. Jen Gandalf nevstane z mrtvych, skreti jsou tam blight a misto Saurona je Archdemon. Design trpasliku je z filmu vykradeny az neuveritelne drsne. V DAII se to pokusili zmenit a sli vlastni cestou, vznikl skvost, ale fanousci to zatratili protoze to bylo malo PP a malo zachranivani sveta. A DAII je zatracovan na veky. A tak je DA:I zase o zachranovani sveta s popevky vykradenymi z PP.
Tolik nevyzanamne rypani. Ktere ma pointu v tom - radsi se v prezentacnich materialech nikdy proti nicemu nevymezuj. Akorat so tim ubiras divaky. Klidne se k inspiracim prihlas, ale je zybtecne rikat co to neni.

Kazdopadne hodne stesti!
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: [DrDII: Tauril] Oficiální diskuze

Příspěvek od PetrH »

ale ano me se tauril libil, ale nevím, jak s nim bude hybano a ohybano pro drd2
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [DrDII: Tauril] Oficiální diskuze

Příspěvek od MarkyParky »

Mě přijde poněkud zvláštní, až úsměvné, že se tu řeší, jak bude s Taurilem hýbáno a ohýbáno pro DrDII.

Uvážím-li, jak je DrDII napsané a co všechno si hráči mohou/mají nastavit před hrou, tak bych očekával spíš dotazy na téma "kam Tauril posune/nastaví dvojku", místo "co udělá dvojka s Taurilem".. ;o)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [DrDII: Tauril] Oficiální diskuze

Příspěvek od York »

MarkyParky píše:Mě přijde poněkud zvláštní, až úsměvné, že se tu řeší, jak bude s Taurilem hýbáno a ohýbáno pro DrDII.
Nemělo by tě to překvapovat. Klíčová slova: Necessity of resource press. Class system. Races&perks.

Engine dvojky generuje dost specifický styl hry a pravidla navíc setting obsahují, ne že ne. Obojí nutně povede ke kompromisům.
Sparkle píše:Je to první český setting od roku 1999
Kdy vyšly Příběhy impéria?
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: [DrDII: Tauril] Oficiální diskuze

Příspěvek od PetrH »

MarkyParky píše:Mě přijde poněkud zvláštní, až úsměvné, že se tu řeší, jak bude s Taurilem hýbáno a ohýbáno pro DrDII.

Uvážím-li, jak je DrDII napsané a co všechno si hráči mohou/mají nastavit před hrou, tak bych očekával spíš dotazy na téma "kam Tauril posune/nastaví dvojku", místo "co udělá dvojka s Taurilem".. ;o)
a má šanci Tauril drd2 někam posunout? já nad drd2 zlomil hůl, takže mě se Tauril líbil v té podobě zde prezentované, pro hraní stylem drd.old. ale na mě netřeba vůbec brát ohledy.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: [DrDII: Tauril] Oficiální diskuze

Příspěvek od OnGe »

Ja teda nevim, ale nepripada mi, ze by Tauril byl pro nejaky konkretni styl. Mozna proto v tom kazdy hleda ten svuj styl
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [DrDII: Tauril] Oficiální diskuze

Příspěvek od Pepa »

OnGe píše:Kdybych si měl vybrat, jestli něco vydat s někým, nebo sám, tak bych se taky nerozmýšlel a nechal to vydat někým ;)
Jinými slovy říkáš, že až se v týmu Končiny rozhodnete, že ji vydáte tiskem, tak ji vydá Altar. Dobré vědět :)
PetrH píše:ale ano me se tauril libil, ale nevím, jak s nim bude hybano a ohybano pro drd2
Přesně tak. Má-li Sparklin svět takový důraz na emoce a silné příběhy, možná by bylo zajímavé, kdyby s nimi pravidla nějak mohla pracovat. A to si myslím, že DrD II zrovna neumí.
MarkyParky píše:dotazy na téma "kam Tauril posune/nastaví dvojku"
"Posunout" či "někam jinam nastavit" dvojku musíte hlavně vy svojí revizí. To za vás Tauril neudělá.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [DrDII: Tauril] Oficiální diskuze

Příspěvek od Sparkle »

Ecthelion (neprihlasen) píše:Zaroven si ale uvedomuju, ze tohle uz se zmenit neda. Jakmile si projekt najde pro autora jmeno je to zvalstni magie a menit se da tezko.
Asi to tak je. Já jsem zvažovala to přejmenovat, ale nějak ty myšlenky vyšuměly do ztracena. Asi je tam fakt magie. :)
Ecthelion (neprihlasen) píše:DA:O a Thedas je Pan Prstenu pres kopirak i s chlupama.
Vidíš, mně právě přijdou Thedas a PP jako naprostý protipóly.
Podle mě: PP je spíš noblebright, Thedas spíš grimdark. PP má spíš black and white morálku, Thedas grey and grey morálku. U Pána prstenů se strašlivě akcentuje historie a jsou tam popsaný události v tisícovkách let, u Thedasu je na to zvysoka dlabáno (vycházím hlavně z příručky ke stolnímu DA). PP psal profesor historie a je tam vidět silná inspirace mytologií, u Thedasu zase vidím silnou inspiraci středověkou dobou temna. U PP se moc neřeší věci jako sex, perverze, homosexualita atd, u Thedasu ano.

Já mám ráda Thedas ze tří důvodů:
1) důraz na morální dilemata. Vzorový dobrodružství jsou vysloveně konstruovaný tak aby tam byly, ta dobrodružství k DA RPG považuju za naprosto úžasná a nastavují mi laťku na dobrodružství pro Tauril.
2) ta počítačová hra je hodně moc o vztazích, taky prý DA 1. díl má dost velkou dívčí fanbázi. Když jsem to hrála, fakt to ze mě ždímalo emoce.
3) líbí se mi jakej tam mají trpaslíci evil twist. Ten šílenej kastovní systém. A podobný vychytávky, který sice nejsou "originální" ale já ve fantasy originalitu nepotřebuju, mně stačí dobrý mix už existujícího, a to tam podle mě je.
York píše:Kdy vyšly Příběhy impéria?
Asi jsem se špatně vyjádřila, měla jsem na mysli čistě settingový doplněk. PI jsou plnohodnotná hra se vším všudy, jejich úspěch mi pomůže v predikci úspěchu Taurilu těžko.
York píše:Engine dvojky generuje dost specifický styl hry a pravidla navíc setting obsahují, ne že ne. Obojí nutně povede ke kompromisům.
Pár kompromisů vůči pravidlům tam z mé strany bude, ale měly by být jen marginální, myslím že až to uvidíte tak ani nepoznáte, které věci to jsou :)
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: [DrDII: Tauril] Oficiální diskuze

Příspěvek od OnGe »

Pepa píše:Jinými slovy říkáš, že až se v týmu Končiny rozhodnete, že ji vydáte tiskem, tak ji vydá Altar. Dobré vědět :)
Přesně to jsem chtěl říct! Teda, vlastně ne úplně přesně, Končina vyjde jako příloha Nového prostoru. Ale zatím o tom nesmíme mluvit.

EDIT: což mi připomíná, že jsem vlastně nohsled Altaru, takže vlastně jo, Nový prostor má smůlu.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [DrDII: Tauril] Oficiální diskuze

Příspěvek od MarkyParky »

Pepa píše: "Posunout" či "někam jinam nastavit" dvojku musíte hlavně vy svojí revizí. To za vás Tauril neudělá.
Obávám se, že jsi minul pointu.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [DrDII: Tauril] Oficiální diskuze

Příspěvek od MarkyParky »

York píše: Nemělo by tě to překvapovat. Klíčová slova: Necessity of resource press. Class system. Races&perks.
Překvapuje mě to. Ale nechci Sparkle unášet vlákno, tak to nebudu do široka rozebírat. Kdybys chtěl, můžem někde vedle, ale předesílám, že mám poslední dobou trochu problém vést debaty, ve kterých lidé kteří hru nehrají, vysvětlují co v té hře je nebo není lidem, kteří tu hru hrají ;o)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [DrDII: Tauril] Oficiální diskuze

Příspěvek od York »

Sparkle píše:Asi jsem se špatně vyjádřila, měla jsem na mysli čistě settingový doplněk. PI jsou plnohodnotná hra se vším všudy, jejich úspěch mi pomůže v predikci úspěchu Taurilu těžko.
Mno, pokud je řeč zrovna o Příbězích, a tudíž o Fate, tak shrnutí pravidel na pár stránek by se ti tam určitě vešlo taky. Větší část příručky FC a ostatně i FAE ostatně tvoří povídání o tom, jak řešit různé settingy a žánry, jak si tvořit vlastní stunty, a podobně. U konkrétního settingu by to všechno odpadlo, protože se tak nějak očekává, že přesně ty věci bude settingová příručka psaná nad daným systémem konkretizovat.

A ostatně to přesně chceš udělat, jen to nebude k Fate, ale ke dvojce. Takže si nemyslím, že by Příběhy byly nevhodný studijní materiál na našem trhu, co se týče vydávání settingových příruček k nějakému specifickému systému.
MarkyParky píše:mám poslední dobou trochu problém vést debaty, ve kterých lidé kteří hru nehrají, vysvětlují co v té hře je nebo není lidem, kteří tu hru hrají ;o)
To je ovšem ukázkový způsob jak odradit dobrovolníky, kteří by ti třeba mohli chtít i poradit, poskytnout nezaujatý pohled na věc, nebo říct něco užitečného. Sice ti naprosto rozumím a taky občas některé debaty nesu dost těžce, ale tohle bych fakt nikde nahlas neříkal.
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: [DrDII: Tauril] Oficiální diskuze

Příspěvek od Arten_CZ »

Já očekávám od světa dvě věci, zajímavé zápletky a hromadu jmen. O zápletky se nebojím, věřím, že zajímavé budou, jen bych chtěl poprosit, aby se Tauril nevydal cestou "slovanství" a pojmenovával postavy i místa nějakými rozumnými neutrálními fantasy jmény.
Odpovědět

Zpět na „Neviditelná kniha“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů