[Hra] Chrám sv. Vojtecha

Slezina je neformální víkend na chatě, kde se povídá, vaří, chodí se na procházky a, ehm... už jsme zmínili hraní?
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bifi podruhé
Příspěvky: 6
Registrován: 14. 7. 2017, 15:10

[Hra] Chrám sv. Vojtecha

Příspěvek od Bifi podruhé » 12. 10. 2017, 14:06

Slávnosti vína na sviatok sv. Uršuly, Modra, September 1670

Jeseň je tento rok krásna. Dlhé slnečné dni, vôňa kvetov, naliate strapce vína a sýte, bohaté farby listov akoby sa vysmievali ľudskému utrpeniu. Nivočiace bandy Turkov, bieda a krutosť šľachty aj cirkvi, každodenná neistota a rovnako otázna budúcnosť sa vpísali zrobeným ľuďom do prázdnych tvárí, do prázdnych komôr a do prázdnych lôžok, kde spávali ich blízki. Aj preto sa na uršulínske vinobranie v Modre stretávajú ľudia z celého kraja, aby pri poháriku mladého vína, hudbe a tanci na chvíľu zabudli na strasti pozemského života. Tu sa pod strechou z viniča a pri pariacej sa mise pečeného prasaťa pri jednom stole v krčmičke U zlatého vajca stretnú postavy... a po hrejivom večere sa zobudia do krutého a sychravého rána. Toto krátke dobrodružstvo ich zavedie do blízkej Dubovej viesky s jej kostolom sv. Vojtecha, poznamenanom nedávnym hrôzostrašným zločinom...

Termín: sobota poobede
Systém: "Divné Hornouhorsko", domáci retroklon raných verzií D&D (1973-74), ovplyvnený najmä Chainmail/Grognard, Delving Deeper, Seven Voyages of Zylarthen, 3LBB, Holmesovou verziou D&D/Blueholme, WFRP, Small but Vicious Dog a Lamentations of the Flame Princess
GM: Bifi
Počet hráčov: 5 až 10

Na jar som začal chystať old-schoolovú sandboxovú kampaň v LotFP zvanú Divné Hornouhorsko, s cieľom naverbovať nových hráčov a začať v Bratislave pravidelne hrávať niekedy od mája. Rozmery tohto projektu však narástli, medziiným kvôli tomu, že úpravy LotFP s cieľom adaptovať systém trocha lepšie na reálie Uhorska 17. storočia prerástli do tvorby vlastného OSR systému. Pracovná verzia systému je už skoro hotová a príprava prostredia/sandboxu sa už tiež chýli k hrateľnej podobe. Projekt však kvôli prázdninám a pracovnému vyťaženiu ležal skoro 3 mesiace ladom, takže využívam túto Slezinu na to, aby som si to celé občerstvil a trocha sa motivačne nakopol. Hráči tejto historicky prvej hre v kampani Divné Hornouhorsko (zamýšľanej ako tradičnejší one shot namiesto plnej sandboxovej skúsenosti) tak budú mať príležitosť voviesť do sveta postavy a udalosti, ktoré zanechajú trvalú stopu na prostredí a s ktorými sa budú neskôr stretávať ďalšie skupiny hráčov.

Uživatelský avatar
Bifi podruhé
Příspěvky: 6
Registrován: 14. 7. 2017, 15:10

Re: [Hra] Chrám sv. Vojtecha

Příspěvek od Bifi podruhé » 12. 10. 2017, 14:14

Kampaň Divné Hornouhorsko patrí do žánru weird, čím sa rozumie alternatívna história s fantastickými a hororovými prvkami. Hrať sa bude predovšetkým na území dnešného západného Slovenska, hra začína v roku 1670.

Divné Hornouhorsko v hrubých rysoch
  • Všetky znamenia nasvedčujú tomu, že sa blíži koniec sveta. Búrky, ktoré odnášajú strechy, mrazy v máji a suchá by boli zlé už samé osebe. Ale pridávajú sa k nim aj padajúce hviezdy, morové rany, invázia kobyliek minulé leto, dážď žiab v šesťdesiatomôsmom, či v lesoch miznúce deti. A všetci vedia, že prírodný svet je zrkadlom božej vôle... Toto je najtemnejšia hodina, smrť kráča ulicami a poliami, a má svojich diabolských pomocníkov v podobe tureckých nevercov, vidieckych čarodejníc či mestských učencov. Spoločnosť sa rúca, rozožieraná zvonka a zvnútra, ale aristokracia to nechce vidieť.
  • V Uhorsku má každý svoje miesto priradené narodením. Chudák je nikým a len málokomu sa podarí pozdvihnúť sa medzi elitu. Takto to vždy bolo a aj keď si nepatril medzi vyvolených, aspoň si mohol čerpať útechu zo stability tohto poriadku. Viera pritom pomôže odovzdane prijať vlastné postavenie a je pre mnohých dôležitou identitou a duchovnou útechou... ale prenasledovanie a vyvlastňovanie evanjelikov a masakry Židov ukazujú, ako vie spoločnosť rozorvať. A staré štruktúry sa trhajú. Zatiaľ je málo tých, ktorí sú namiesto lénneho pána alebo cechových majstrov odkázaní iba na seba, či schopní nazbierať kapitál, s ktorým potom špekulujú. Ale mnohí odchádzajú do lesov či organizujú povstania.
  • Pri takomto spoločenskom prelome nie je prekvapivé, že napriek rastúcemu počtu vzdelancov a učencov prekvitá poverčivosť a túžba po tajnom poznaní. Všetky vrstvy spoločnosti prerastajú tajné spoločnosti, kulty a ezoterické lóže. Hľadá sa aj vnútorný nepriateľ: stále prebiehajú procesy s čarodejnicami (občas aj s učencami) a inkvizícia má množstvo agentov. Chýr: Ešte pred Veľkou Moravou sa niekde v Karpatoch rozkladala prastará černokňažná ríša. Teda ak si tomu správne rozumel. V jednej prešporskej krčme čosi také opito bľabotal vyziabnutý študent (ktorý sa ti na začiatku rozhovoru predstavil ako Abrahám). Pridal ešte čosi o bráne tieňov a potom sa zviezol na zem a zaspal.
  • Osmanská ríša zviera Uhorsko vo svojich špinavých paprčiach. Turci lúpia, vraždia, unášajú ľudí a obracajú deti proti svojim rodičom. Odolávajú zatiaľ banské mestá, Prešporok a aj početné hrady a pevnosti. Dokedy ale? Tisíce hladných bežencov – Maďarov, Rumunov, Chorvátov – kráčajú unavene krajinou a omdlievajú od únavy. Hovorí sa tiež, že územia, ktoré Turci zaberú, sa zmenia: zmenia sa zvuky a vône, zo zeme rašia fontánky, pávie perá a rôzne dômyselné konštrukcie, krajinou kráčajú zvodní démoni. Takto sám pán Pekla pokúša bohabojných.
  • Postavy sú dobrodruhovia, teda ľudia, ktorí svoje miesto nechcú alebo nemôžu prijať, či osoby, ktoré sú vykorenené vďaka vojne, náboženskému prenasledovaniu alebo moru. Často sú nejakým spôsobom deviantní, groteskní a majú čudné alebo smiešne mená ako gotickí hrdinovia. Inokedy sú to priemerní ľudia, ktorí sa prebíjajú životom nebezpečnými a excentrickými spôsobmi. Ostatne už výprava do podzemia je istá forma kapitalistického podnikania: vstupný kapitál + riziko = zisk.
  • Svet za hranicou pár míľ za dedinou či mestom je tajomný a nepredvídateľný; na odľahlých miestach prebývajú prastaré bytosti a pohanské kulty. Zvierací brloh, prirodzená jaskyňa alebo pevnosť sa pri dostatočnej rozlohe alebo hĺbke menia na mýtické podzemie, kde neplatia bežné zákonitosti a ktoré priťahujé rôzne čarodejné bytosti a ozruty. Chýr: Slepý Vandrej, starý prešporský opilec a povaľač, hovorí, že keď za mladi preliezal jaskyne za bojnickým hradom, raz strávil niekoľko dní cestou nadol. Vraj narazil na ozrutný komplex nie úplne prirodzených jaskýň, oceán kameňa, v ktorom sa za svetlo platí mäsom. Ale kto by mu veril.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 4957
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hra] Chrám sv. Vojtecha

Příspěvek od boubaque » 12. 10. 2017, 14:39

Chcem! :)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch

Odpovědět

Zpět na „Podzimní slezina 2017“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host