[RPG Kuchyně 2017] U stolu

RPG Kuchyně 2017 začíná!
Odpovědět
MarkyParky
Příspěvky: 7300
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

[RPG Kuchyně 2017] U stolu

Příspěvek od MarkyParky » 6. 3. 2017, 12:55

U stolu
Obrázek

Sešli jste se U stolu, všichni chcete hrát RPG, ale každý z jiného důvodu.

Malé meta-RPG, ve kterém se případný příběh neodvíjí podle toho, jak se daří postavám, nýbrž podle toho, jak se daří "hráčům", které hrajete.


A zároveň moje malá osobní chalenge v rychlopsaní. Od prvního nápadu do odevzdání právě 7 hodin. Bez přestávky v kuse.

Zde je k dispozici surová, odeslaná verze.
UStolu.pdf
(863.05 KiB) Staženo 71 x

Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 07:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2017] U stolu

Příspěvek od Plz » 9. 3. 2017, 13:35

U stolu je třetí z her v mém pořadí. Na rozdíl od předchozích dvou zde nemám žádnou výhradu k ingrediencím. Ani co se týče mechanické ingredience, nemám nejmenší problém. Možná to bude tím že pexesu je dle mého nejjednodušeji použitelná ingredience neboť se má jen použít a nemusí se použít jinak ani není definováno že by se bez téhle ingredience hra nemohl dát hrát. Tohle je jednoznačný klad, který převyšuje jak Ectheliony tak Crowena.

Dál už je to ale horší. Mechanika je mnohem komplikovanější a bez zkoušky jen z přečtení se alespoň mě poměrně špatně chápala. Asi si bych si ji pro plné pochopení musel přečíst několikráte a ještě vyzkoušet než bych mohl pravidla odložit a hrát bez nich. Navíc mechanika má hodně různých pojmů, které jsou sice postupně vysvětlovány, ale při jejich prvním objevení mě zase napadala otázka „co to zase je“. S tím souvisí i některé balastní věty typu tohle bude vysvětleno níže nebo o tom už jste četli výše. Navíc mám i dojem, že některé pojmy navíc nejsou nezbytně nutné.

Co tedy s touto hrou na jaké místo ji zařadit? Pokud bych si představil že bych ji hrál tak u této hry bych měl největší problém. Přece jen hrát hráče co hrají RPG a přitom se věnovat jak samotnému RPG tak i hraným hráčům je poněkud obtížná situace. Já mám osobně sem tam problém hrát jen to RPG a ještě k tomu se posunout o úroveň výše? A protože nejsem porotce a nemusím hodnotit dle ingrediencí tak i přes nejlépe (zatím, ještě jsou dvě hry přede mnou) zpracované ingredience alespoň u mě zastává pouze krásné třetí místo.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.

MarkyParky
Příspěvky: 7300
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [RPG Kuchyně 2017] U stolu

Příspěvek od MarkyParky » 9. 3. 2017, 13:44

Plž: Kritiku k uspořádání textu naprosto chápu.

Jak jsem psal - nápad přišel doslova "za půl hodiny dvanáct". A pak jsem prostě jel a napsal to na první dobrou, s jedním kolem kontroly. Jsem rád, že v tom (snad) není žádná mechanická chyba.

Mechanika by si zasloužila obrázky, pak je hrozně jednoduchá. Ale na ty nebyl čas. A naprosto chápu, že pro soutěž platí stav hry v okamžiku uzávěrky, takže jsem s mířen s tím, že z první sliny napsaný text prostě schytá body dolů za neuspořádanost.

Ale mám aspoň motivaci se na to ještě jednou podívat a zkusit ten text trochu poštelovat.

Díky za vyjádření.

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2017] U stolu

Příspěvek od Nekra » 2. 4. 2017, 20:24

Hra U stolu je bezpochyby originální nápadem na hraní "hráčů". Pravidla jsou poměrně čtivá a ani nejsou tak dlouhá, jak na první pohled vypadají, protože od 9. stránky začíná přehled "hráčů" - docela dost druhů. Také mi přišla poměrně matematická, na "první dobrou" jsem nestihl pobrat, jak, co, kdy, a s čím se porovnává - je tam toho prostě dost. Možná ve formě nějaké kartičky s přiřazováním proměnných bych to pobral líp.
Ohledně hraní nepatřím do cílové skupiny - hra na mne působí příliš "meta" dojmem - když kromě činnosti "hráčů" může hráč popisovat i činnost postavy "hráče" - to je další vrstva navíc
Proběhlo ke hře nějaké testování? Takhle po přečtení mne totiž napadá, že levelování "hráče" na 10. level by ji mohlo příliš prodloužit; tak mne zajímá, jestli to bylo nastaveno na základě praktikých testů, vypočteno, či odhadnuto.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

MarkyParky
Příspěvky: 7300
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [RPG Kuchyně 2017] U stolu

Příspěvek od MarkyParky » 3. 4. 2017, 11:54

Díky za komentář.
Nekra píše:Také mi přišla poměrně matematická, na "první dobrou" jsem nestihl pobrat, jak, co, kdy, a s čím se porovnává - je tam toho prostě dost. Možná ve formě nějaké kartičky s přiřazováním proměnných bych to pobral líp.
Jsou to tři pooly kostek - není to vysoká matika, jen je potřeba to vidět. Což chápu, že v obyčejném textu prostě není poznat.
Nekra píše:Proběhlo ke hře nějaké testování? Takhle po přečtení mne totiž napadá, že levelování "hráče" na 10. level by ji mohlo příliš prodloužit; tak mne zajímá, jestli to bylo nastaveno na základě praktikých testů, vypočteno, či odhadnuto.
Jak bylo dříve uvedeno, psal jsem to mezi skoropůlnocí a svítáním v noc uzavírky => z voleje na první dobrou. Konec hry tím pádem byl vyloženě odhadnutý od boku.

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2017] U stolu

Příspěvek od Nekra » 9. 4. 2017, 13:51

Díky za odpovědi.

To jsem asi nějak opomněl, že jsi to psal na posledí chvíli před půlnocí (což sice stěží dává prostor pro test s hráči, ale simulaci či výpočet úplně ne - hlavně při vzpomínce na to tvoje RPG s ufonem, kde jsi to měl vypočítaný, mne ta možnost s promyšleností napadla).
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2017“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host