RPG Kuchyně 2017

RPG Kuchyně 2017 začíná!
Odpovědět
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 7977
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyně 2017

Příspěvek od OnGe » 23. 1. 2018, 11:06

Problém není příliš mnoho lidí, ale jeden člověk hodnotící příliš mnoho.

Účast v předchozích ročnících lidi identifikuje celkem spolehlivě a vlastně dává i monivaci účastnit se opakovaně. Za ty roky máme desítky účastníků, takže zbývá otázka, jestli by měli zájem hodnotit. Vypadá to, že moc ne, ale je možné, že je následující ročníky prostě jenom míjejí.

Pak je tu ještě otázka, jak naložit s vícečlennými tvůrčími týmy. Ecthelioni mají jeden, nebo dva hlasy? Podle mě by měl mít hlas každý člen týmu, ale když někdo přihlásí hru, na které se podílelo celé Valašské meziříčí, asi by neměl mít 20 000 hlasů.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Log 1=0
Příspěvky: 327
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: RPG Kuchyně 2017

Příspěvek od Log 1=0 » 23. 1. 2018, 15:53

"A když hodnocení ztratí hodnotu, tak jaká hodnota tu zbyde?"
To hodnocení nemá hodnotu.
Pár lidí si z legrace napíše RPG. Má zdroj inspirace a místo, kde si to najdou lidi, které baví takové věci číst. Pár lidí, co má přehled, k tomu možná něco napíše.
Jo, to má možná nějaký smysl. Říct "já jsem vyhrál" má minimální hodnotu. Ty srandičky se těžko porovnávají.

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3252
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyně 2017

Příspěvek od crowen » 23. 1. 2018, 16:08

Najvacsia hodnota Kuchyne su komentare od ostatnych ludi, ako sa posunut s vyvojom hry dalej, ake tam boli chyby, co bolo nejasne atd, takze clovek, co bude nieco podobne niekedy znovu robit, to na nalsi pokus spravi lepsie.

Poradie bolo len ako funny bonus (a tusim do prvych dvoch-troch kol som aj venoval nejake RPG knihy, na slezine vyherca dostava kolac atd,)

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 7977
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyně 2017

Příspěvek od OnGe » 23. 1. 2018, 16:39

Kdyby hodnocení nemělo hodnotu, crowen by se ho tu už třičtvrtě roku nedožadoval :) Ale vážně - pokud nechceme hodnotit vůbec, tak tomu nemůžeme říkat soutěž. A "dělání her v z naprosto nesouvisejících věcí v absurdně krátkém čase, jen tak pro prču" nezní moc lákavě.

Za sebe můžu říct, že RPG kuchyně má smysl jenom kvůli zpětné vazbě. Pokud zpětnou vazbu zredukujeme na "možná to někdo okomentuje, když se mu bude chtít", tak pro mě nemá smysl se RPG kuchyně vůbec účastnit. Protože tohle si můžu udělat kdykoliv budu chtít, ani se nemusím starat o nějaké ingredience a termíny a nebudu se muset o pozornost tahat s deseti dalšími věcmi.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8667
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: RPG Kuchyně 2017

Příspěvek od York » 23. 1. 2018, 17:09

OnGe píše:
23. 1. 2018, 16:39
Protože tohle si můžu udělat kdykoliv budu chtít.
Zkus to. Jsem zvědav, kolik té zpětné vazby nasbíráš.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 7977
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyně 2017

Příspěvek od OnGe » 23. 1. 2018, 17:48

Už jsem to několikrát zkoušel. Řekl bych, že ty taky :)
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: RPG Kuchyně 2017

Příspěvek od Nekra » 23. 1. 2018, 20:46

OnGe:
1) Heh, ta Nekrojména jsou sice hezká, ale mořit se zakládáním tolika e-mailových adres by se mi fakt nechtělo. Alespoň myslím, že na začátku registrace se posílalo nějaké potvrzení na e-mail. A systém by měl umět poznat, že se někdo chce registrovat na již využívaný e-mail.
(+ stejně nemám v plánu podvádět)

2) Ten počet lidí žijících ve Valašském meziříčí je zaokrouhlený? Nebo jsi tam vážně chodil a počítal tamější lidi :D ?
Ale chápu to tak, že "hlas má každý člen týmu" znamená "každý člen týmu smí 1x hlasovat" a nikoliv "jeden člen týmu smí udělit počet hlasů roven počtu členů v jeho týmu". I když, pokud ho někoho v týmu poslouchají jako lídra, tak to asi vyjde nastejno.

Což je takové... připomíná mi to socsíť se sbíráním "přátel" - týmového principu by se mohlo dát zneužít nabíráním virtuálních členů, jen kvůli zvýšení hlasovacího vlivu. To je taky blbé.
Účastnil se RPGK již někdy tým s více než dvěma členy?

Byl by to takový problém, pokud by tvůrci nesměli hlasovat pro vlastní hru? Pak by velký tým nepředstavoval takovou výhodu pouhým počtem.
(Ale jestli sem přištveš celé Valašské Meziříčí ... :E )

3) "dělání her v z naprosto nesouvisejících věcí v absurdně krátkém čase, jen tak pro prču" je moc dlouhé. Kratší a úderný název jako např. "RPG Kuchyně" zaujme spíš. (Čímž jsi mi taky připomněl jeden z dřívějších ročníků, kdy jsem zaváděl snad nejdelší zkratky :) .)
Nicméně za sebe přiznávám, že mi jde o tu tvůrčí prču. (I když bez hodnocení by mi neměl kdo sdělit, že jsem poslední.)

"A když hodnocení ztratí hodnotu, tak jaká hodnota tu zbyde?"
Já myslím, že by tu mohly zbýt ty výtvory. Na druhou stranu, pokud někteří autoři svá díla smažou na protest, že nedostali hodnocení/komentáře, je to jejich právo.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 193
Registrován: 11. 10. 2004, 07:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyně 2017

Příspěvek od Plz » 24. 1. 2018, 07:45

Krásná žabomyší válka.

Za sebe.
Pokud mě něco napadne (a já se neubráním) a pokud budu mít čas tak se zúčastním.
A i kdybych se nezúčastnil tak si rád jako odpočinek všechny hry přečtu a okomentuji.

Osobně nevidím vůbec žádný problém s "veřejným" hlasování bez omezení.
A když to nevyjde tak se alespoň bude dát bavit nad tím proč to nevyšlo, kdo hlasoval blbě a jak to upravit. Takto se všichni bavíte jen o hypotetických možnostech, které mohou ale vůbec nemusí nastat.

Plž

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 7977
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyně 2017

Příspěvek od OnGe » 24. 1. 2018, 09:16

Jelikož se jedná o událost s roční frekvencí, tak mi přijde lepší uvažovat trochu preventivně, než opravovat iteracemi podle toho, jak do toho kdo hodí vidle. Bavíme se o hypotetických možnostech, které nemusejí nastat. Ale běžně nastávají, kdekoliv se na internetu sbírají nějaké hlasy a dostane se k tomu dostatek lidí. Nebo alespoň "správní" lidé. Tj. skoro vždycky. Proto mi přijde na místě přemýšlet, jak to udělat aby to nějaký blbec úplně nerozvrtal.

Protože teď určitě přiletí argument, že se RPGK blbci neúčastní, rád bych připomenul, že jsme tu měli (alespoň) jeden případ, kdy někdo přihlásil hru, na které dělal už před tím a prvně ji zveřejnil asi měsíc před začátkem Kuchyně. Moný by se v historii našli i další případy.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3252
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyně 2017

Příspěvek od crowen » 24. 1. 2018, 09:21

Vsak mozeme povedat, ze hlas sa rata len s komentarom, a chcem vidiet toho blazna co vyrobi 100 komentarov k hre ;-)

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: RPG Kuchyně 2017

Příspěvek od Nekra » 28. 1. 2018, 10:23

crowen: Jednoduchý nápad, jak stížit vícenásobné hlasování. bd
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 707
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyně 2017

Příspěvek od Paul » 28. 1. 2018, 14:19

Šablona pro hlasování v RPG Kuchyni podle Paula

Jméno hry, autor: myslím, že tady není co řešit
Mechaniky: co se m (ne)líbí (nový styl pojetí HP, mechaniky podporující představivost, jednoduchost na naučení X starý prohnilý styl pojetí HP, mechaniky zpomalující hru, složitost)
Podání mechanik: jazyk pravidel, jak jsou pravidla podány
Grafické zpracování: hovoří samo za sebe. Sazba, obrázky atd. jsou podle mě nedílnou součástí designu her. Ano, graficky a IT méně nadaní jedinci budou zřejmě mít nevýhodu vůči grafikům z povolání, ale tohle k RPG podle mě nedílně patří.
Celkový dojem: pár slov ke hře- co se mi líbí, co bych změnil
Hodnocení v bodech- od 1 do 10

S tím hodnocením úplně nevím, 1-10 mi přijde takové velmi intuitivní; prostě se mi to líbí hoodně-10, má to sem tam chybku-9, propadák jak vícevěžové tanky-1. Seřazování od nejlepšího po nejmenší je podle mě poměrně těžké- líbí se mi víc tohle, nebo tamto? Ale je to taky možnost.

Pak je tu možnost kol, jak je to v televizních anketoidních soutěžích, ale to by ze soutěže udělalo záležitost na celé měsíce.

Co myslíte?

S tím, že hlasovat, resp. bodovat, může kdokoli, komu se chce. Ingredience pak můžou volit vítězové minulých ročníků.
Pauloviny:
Igor (AW)/Frederik (KaM)/Hagen(Hrstka SW)/PJ D&D 5e (offline)/Blog Húskarlar
Show must go on!

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: RPG Kuchyně 2017

Příspěvek od Nekra » 5. 2. 2018, 07:06

Paul: (beru to trochu v jiném pořadí) Možnost kol by hlasování zbytečně zesložitila a prodloužila. V současné době je jen jedno kolo hodnocení, cca 3-4 lidi v porotě a přesto to občas někde vázne (eufemicky vyjádřeno). Takže jestli způsob/styl hlasování měnit, tak spíš při zachování jednoho kola hodnocení ho nějak zjednodušit (za účelem zvýšení efektivnosti).

Hodnocení 1-10 (případně 0-10) je sice možná intuitivní a mělo by víc odrážet hodnocení her než jejich seřazení (protože seřazení neprojevuje, jak velký je rozdíl v hodnocení sousedních her). Na druhou stranu, zabránit hodnotitelům, aby si to "pro jednoduchost seřadili" se úplně nedá. Nějaké to riziko, že každý hodnotící "tím myslí něco trochu jiného" tu asi bude vždycky.

Tvoje šablona obsahuje hodnocení kritérií:
Mechaniky
Podání mechanik
Grafické zpracování
Celkový dojem

U Celkového dojmu nevím, jestli zbytečně nedubluje hodnocení jednotlivých dílčích bodů (i když i k nim budu mít komentář). Spíš by mi dávalo smysl, aby kategorie hodnocení se vzájemně neovlivňovaly (tedy aby slabé hodnocení v jedné kategorii nezpůsobovalo slabé hodnocení v jiné kategorii). Hráč může mít skvělé mechaniky napsané naprosto prasácky (nebo horší mechaniky popsané naprosto srozumitelně), dobře č hůře mechanicky zpracované, ale ten "Celkový dojem", ten staví na ostatních kritériích.

Je pravda, že grafické zpracování se dosud oficiálně nehodnotilo, na druhou stranu porotce může ovlivnit a zařazením do hodnocených kritérií, se to oficiálně přizná. (A taky hodnotící kritéria by měla nějak reflektvat změnu kuchyně během let/změnu doby.)

Rozhodně mi tam chybí hodnocení použití ingrediencí. To je základ kuchyně (protože hry se vytvářejí z ingrediencí), proto si myslím, že toto by hodnoceno být mělo.

Připomněl jsem si hodnoticí kritéria z https://rpgforum.cz/clanky/vyhlasujeme- ... chyne-2008 (tedy 2008) a byly to:

Atmosféra a celkový dojem
Hratelnost
Originalita
Ucelenost a srozumitelnost
Využití ingrediencí

(Podrobnosti popisuje Markus na odkaze.)
Hm, aha. Tak v této fázi přznávám, že když se k "celkovému dojmu" přidá ještě "atmosféra", tak to na mne působí jinak. Pod "atmosférou" si prostě představím pocit ze hry. (I když si kladu otázku, jestli nestaví na jiných hodnotitelných/hodnocených kritériích.)
Hratelnost - toť otázka, zda by to tam mělo být/zůstat. Pokud by porotci byli nuceni i hry hrát (nejenom číst), hodnocení by se pravděpodobně výrazně časově protáhlo. Na druhou stranu odehrání umožňuje přesnější (přínosnější) zpětnou vazbu. Pokud by něco mohlo být hodnocené po odehrání a něco po čtení, tak to hodnocení tím bude ovlivněno.
Pokud by se to hodnotilo jen podle čtení je to to, co jsi popsal jako Mechaniky?
Originalita - Pokud má být cílem napsat smysluplný text (hru), tak možná není na škodu originalitu z hodnocení vyloučit. (Připomíná mi to mé křečovité snahy o originalitu v počátečních ročnících RPGK, které patrně přispěly k nesrozumitelnosti a složitosti mých her :) .)
Ucelenost a srozumitelnost - viz Podání mechanik, jen s trochu obecnějším názvem
Využití ingrediencí - to bych tam určitě nechal

Když to tak shrnu, tak bych souhlasil asi tak s tímto:
Mechaniky
Srozumitelnost pravidel
Ingredience (zapojení, použití)
Vzhled (grafické zpracování)
a možná Atmosféra (pokud je nezachytitelná souhrnem předchozím čtyř bodů)

Sláva, můj návrh ze souhrnu na konci obsahuje 4-5 hodnotcích kritérií, obával sjem s,e že mi jich tam zbyde zbytečně mnoho (více kritérií, složitější hodnocení).
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 707
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyně 2017

Příspěvek od Paul » 5. 2. 2018, 10:03

Nekra píše:
5. 2. 2018, 07:06
Když to tak shrnu, tak bych souhlasil asi tak s tímto:
Mechaniky
Srozumitelnost pravidel
Ingredience (zapojení, použití)
Vzhled (grafické zpracování)
a možná Atmosféra (pokud je nezachytitelná souhrnem předchozím čtyř bodů)
Souhlas se vším, kromě Ingrediencí. Každý v nich může vidět něco jiného, když se podívám, co udělal crowen z opery (=>space opera=>Star Wars)... Bylo to chytré využití slovní hříčky, ale dodržel ingredienci?

Mohlo by se ro zvrtnout v to, jak dobře jsi schopný lobbovat za svoji ideu a jestli jsi schopný přesvědčit lidi, že tohle je ještě využití infredience.

Kdyby to tam bylo, tak bych to dal jako "podpůrnou" kategorii za méně bodů. Nevím, jak by se podobná kategorie řešila, ale byla by jednoznačně podpůrná. :D
Pauloviny:
Igor (AW)/Frederik (KaM)/Hagen(Hrstka SW)/PJ D&D 5e (offline)/Blog Húskarlar
Show must go on!

MarkyParky
Příspěvky: 6348
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: RPG Kuchyně 2017

Příspěvek od MarkyParky » 5. 2. 2018, 14:13

Bylo to chytré využití slovní hříčky, ale dodržel ingredienci?
Wut?

To je naprosto legitimní sled asociací, kterou jsem si prošel také a myslím, že většina tvůrců, žádná slovní hříčka.

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2017“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host