[Hrstka X-Wing] OOC
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
[Hrstka X-Wing] OOC
Na Bubákovo připomenutí jsem si uvědomil, že tu není žádné téma* pro všeobecné a OOC (out of character) komentáře, návrhy ke zlepšení, komentáře věcí, co se vám líbily a případně prostor pro ostatní lidi, kteří nehrají, ale hraní sledují (pokud takoví jsou). Takže nyní už je.
*Nápad samozřejmě sprostě krademe od vedlejší kampaně AW.
*Nápad samozřejmě sprostě krademe od vedlejší kampaně AW.
-
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Mrzí mě, že tohle téma hnedka ze začátku využívám ke stížnostem, myslel jsem, že bude spíš pro radostné výkřiky a komentáře vyjasňující si věci, které nemá smysl řešit uvnitř hry.
Anhtarone, chápu, žes na nás chtěl poslat nějakou výzvu, ale mám tak trochu pocit, že to zavání marysuismem. Na jednu stranu chápu, že jsou X-Wingy odolnější a díky droidům silnější než druhoválečné stíhačky, ale je pak taky potřeba podívat se na pravděpodobnosti.
Přijde mi celkem v pochopitelné, že Immelmanna bude zkoušet někdo, kdo má +7 do pilotáže (+4 za vlastnost a +3 bonus za TIE). Jen to znamená, že Immelmanna zvládne v 74 % případů (a pokud jsi sand počítal se 14, kterou mi nutil Jonáš, bylo by to dokonce 90 %). To není risk (jako v původní Hrstce), to je optimální taktika – na sdruhou stranu je to moje chyba, měl jsem si to spočítat před zavěšováním (a žádnou misi neletět, dokud si nevymrčím změnu statů, kdy 3 půjde do střelby místo pilotáže, protože...).
Další problém je, a to je spíš úvaha pro Ectheliony jako tvůrce pravidel, jestli už to totálně nedegraduje Pilotáž (zvlášť při povolení bonusů za wingmana mimo zavěšení).
Proč, proboha, kazetové střely mimo zavěšení? (Ano, narozdíl od druhoválečné Hrstky mě to nesestřelí rovnou a poškození v prvním kole jsem mohl schytat i tam mnohem snadněji.) A hlavně, proč to dávat někomu, kdo má +5 na střelbu? Uvědomuješ si, že takový pilot má 50% šanci na zásah? A tak má 50% šanci na "dva zásahy" v jedné akci?
Chápu, že TIE Advanced jsou v zásadě prototypy, a tak v nich může být cokoliv. Ale pak v nich taky můžou být kazetové střely, co dávají tři nebo čtyři poškození a/nebo mají do střelby a/nebo pilotáže +13.
Ono totiž následek to teď má, vzhledem k postihu na všechno, ten, že Grraugh stihl hrát jen v prvním kole a odteď nemá smysl dělat nic jiného než wingmana, což znamená, že nemusím hrát. Může dát jen "v každém kole wingmanuju, vyberte si komu". A je jedno, co nahlásím droidovi, protože nemám obnovení štítů.*
* Mimochodem, Ecthelioni, může droid převádět energii do štítů (-2 na soupeřovu střelbu), když nemá štíty?
Anhtarone, chápu, žes na nás chtěl poslat nějakou výzvu, ale mám tak trochu pocit, že to zavání marysuismem. Na jednu stranu chápu, že jsou X-Wingy odolnější a díky droidům silnější než druhoválečné stíhačky, ale je pak taky potřeba podívat se na pravděpodobnosti.
Přijde mi celkem v pochopitelné, že Immelmanna bude zkoušet někdo, kdo má +7 do pilotáže (+4 za vlastnost a +3 bonus za TIE). Jen to znamená, že Immelmanna zvládne v 74 % případů (a pokud jsi sand počítal se 14, kterou mi nutil Jonáš, bylo by to dokonce 90 %). To není risk (jako v původní Hrstce), to je optimální taktika – na sdruhou stranu je to moje chyba, měl jsem si to spočítat před zavěšováním (a žádnou misi neletět, dokud si nevymrčím změnu statů, kdy 3 půjde do střelby místo pilotáže, protože...).
Další problém je, a to je spíš úvaha pro Ectheliony jako tvůrce pravidel, jestli už to totálně nedegraduje Pilotáž (zvlášť při povolení bonusů za wingmana mimo zavěšení).
Proč, proboha, kazetové střely mimo zavěšení? (Ano, narozdíl od druhoválečné Hrstky mě to nesestřelí rovnou a poškození v prvním kole jsem mohl schytat i tam mnohem snadněji.) A hlavně, proč to dávat někomu, kdo má +5 na střelbu? Uvědomuješ si, že takový pilot má 50% šanci na zásah? A tak má 50% šanci na "dva zásahy" v jedné akci?
Chápu, že TIE Advanced jsou v zásadě prototypy, a tak v nich může být cokoliv. Ale pak v nich taky můžou být kazetové střely, co dávají tři nebo čtyři poškození a/nebo mají do střelby a/nebo pilotáže +13.
Ono totiž následek to teď má, vzhledem k postihu na všechno, ten, že Grraugh stihl hrát jen v prvním kole a odteď nemá smysl dělat nic jiného než wingmana, což znamená, že nemusím hrát. Může dát jen "v každém kole wingmanuju, vyberte si komu". A je jedno, co nahlásím droidovi, protože nemám obnovení štítů.*
* Mimochodem, Ecthelioni, může droid převádět energii do štítů (-2 na soupeřovu střelbu), když nemá štíty?
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
-
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
-
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Mary Sue je termín z oblasti fanfikce, ale dobře se hodí i do RPG. Vpodstatě, když je někdo strašně chytrý, schopný a skvělý (a ještě se v něčem, nebo dokonce většině rysů podobá autorovi, z čehož samozřejmě Antharona nepodezírám); dost GMů dává do hry takováhle NPCčka.
Nejdůležitější z té Wikipedie je "(Nemívají prakticky žádný charakter; ) jsou bezchybné, často (morálkou,) inteligencí a schopnostmi dalece převyšují své vrstevníky."
Nejdůležitější z té Wikipedie je "(Nemívají prakticky žádný charakter; ) jsou bezchybné, často (morálkou,) inteligencí a schopnostmi dalece převyšují své vrstevníky."
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Omlouvám se, reaguji trochu se zpožděním a jen jako náhodný kolemjdoucí (hru vede Antharon).
S Antharonem i Bubákem jsme se bavili o problémech, které se teď při hraní projevily... tak je možné, že po téhle misi lehce tweakneme pravidla, ať se to ošetří.
Tohle je trochu nešťastné z mého pohledu, minule mohl kazetové rakety Advanced střílet jen při zavěšení, aby nehrozilo právě to nebezpečí, že někoho v jednom kole poškodím bez toho, aby mohl něco dělat (viz níže). Příběhově to smysl dává, Advanced jsou nebezpečné prototypy a je tam teď nejistota, co všechno umí... ale herně to není optimální.
Chápu, že ve válce se tohle stává, je to ale blbé na hráče... nedá se to ještě změnit, že přeci jen střílel lasery a vyhodil Grraughovi jen štíty? Nebo už je to zahrané?boubaque píše: ↑5. 1. 2018, 11:40Ono totiž následek to teď má, vzhledem k postihu na všechno, ten, že Grraugh stihl hrát jen v prvním kole a odteď nemá smysl dělat nic jiného než wingmana, což znamená, že nemusím hrát. Může dát jen "v každém kole wingmanuju, vyberte si komu". A je jedno, co nahlásím droidovi, protože nemám obnovení štítů.
Už jsme to řešili u Vanguard a došli jsme k tomu, že to jde - v tom případě droid vytáhne ještě trochu šťávy, která udělá slabé dočasné pole (které může něco z nepřítelovy salvy srazit stranou nebo pohltit než se rozpadne).
S Antharonem i Bubákem jsme se bavili o problémech, které se teď při hraní projevily... tak je možné, že po téhle misi lehce tweakneme pravidla, ať se to ošetří.
-
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Chtěl jsem jen říct, že tohle...
...je pure goldMarkyParky píše: ↑11. 1. 2018, 23:06 Mrruky z toho celého byl zmatený. Jeden rozkaz v basicu střídal druhý. Zaútočit na moduly. Nezaútočit na moduly. Krýt ostatní. Zaútočit na korvetu.
Cítil z frekvence strašlivé napětí a nechápal, čeho se týká. Teda, přísně logicky řečeno, porozuměl tomu, jaké dilema ostatní řeší. V těch plechovkách byli neozbrojení lidé a části jeho spolubojovníků z nějakého důvodu vadilo do nich střílet.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
-
- Příspěvky: 268
- Registrován: 4. 9. 2017, 11:09
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Rozhodně, Markyho emoty mě docela často rozsekají
Teda ale celé tohle dilema je děsný brutus, měla jsem pracovat a kvůli tomuhle to vůbec nešlo! Jedna emoce střídala druhou a fakt se nešlo soustředit No jak tohle dopadne ale...
mám pocit, že ať už to skončí jakkoli, dostanu pojeb jak od velení, tak své letky, super pozice
Teda ale celé tohle dilema je děsný brutus, měla jsem pracovat a kvůli tomuhle to vůbec nešlo! Jedna emoce střídala druhou a fakt se nešlo soustředit No jak tohle dopadne ale...
mám pocit, že ať už to skončí jakkoli, dostanu pojeb jak od velení, tak své letky, super pozice
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Souhlas, Markyho příspěvky jsou jako malé Vánoce. Mám podezření, že v některém ze svých minulých životů (a long time ago in a galaxy far far away) musel být Jawa.
-
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
-
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Nojo, velitel... Kdyžtak to příště sveď na radiostanici. Prý to pomáhá. Ale potom to bude fakt divné, že nám vypadne komunikace vždy, když se nám nebude líbit rozkaz... Tak asi budeme muset udělat sem tam nějaký planý poplach.
Jinak to byl fakt dobrý plán.
-
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Řekl bych, vzhledem k tomu, jak špatný jsme (zase) dostali intel, že se budou nakonec řešit úplně jiné... kázeňské postihy...
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
-
- Příspěvky: 268
- Registrován: 4. 9. 2017, 11:09
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Což o to, intel byl v podstatě správný - je to slabě ozbrojená korveta, jeho kontakt ještě nedorazil a nikdo ze systému Jabor se do toho nevměšuje. To, že Scavenger... nedělali, co měli dělat, je věc druhá, no. To byla věc plánování.
Ale ano, asi se budou řešit jiné věci. Nasraná Mei se sice nasranému wookiemu nevyrovná, ale tohle jen tak nenechá!
A díky Paule, nedovedeš si představit ten stres, když jsem měla jít rollnout na tohle Fakt jsem čekala nějakou 9tku nebo tak, ale uff... ulevilo se mi
Ale ano, asi se budou řešit jiné věci. Nasraná Mei se sice nasranému wookiemu nevyrovná, ale tohle jen tak nenechá!
A díky Paule, nedovedeš si představit ten stres, když jsem měla jít rollnout na tohle Fakt jsem čekala nějakou 9tku nebo tak, ale uff... ulevilo se mi
-
- Příspěvky: 1219
- Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
- Bydliště: Malacky
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Tak tak, bol to dobrý plán.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Wisdom is the beginning of fear.
-
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Paulovi se líbí, Hagenovi se líbí, tankovi se líbí, Skenderaxovi se líbí, všem se líbí, jenom ti z velení asi moc nadšení nebudou.
Jinak když jsem se v pátek ráno, co se Mrruky zavěsil za jeden z modulů, svěřil s naší situací jednomu mojemu spoluhráči D&D, zeptal se mě, co řeším, že on by vystřelil. Pak jsem dělal trošku průzkum a vyšlo to tak 50-50.
-
- Příspěvky: 268
- Registrován: 4. 9. 2017, 11:09
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Vedení si nemá co stěžovat, protože mise splněna, nikdo neunikne Jestě by mělo být rádo za to, že jsme tak šikovní!
A věru, je to tak - jsou lidi co rádi střílí a je jim to jedno Já jsem teda ten typ hráče, a i postavy, co by nevystřelila, ale to je právě ono! To dilema! Není to správné, ale víš, že pokud to neuděláš, můžeš způsobit smrt mnoha dalších. A ztrácet víru v rebelii. A zamyslet se nad tím, kolik takových věcí musí rozvědka udělat, aby nám vůbec poskytla ty informace, které máme!
Takže já mám pocit, že u většiny postav vlastně zvolím "špatně" (protože takových... mentálně jednodušších postav mám míň ), jelikož dovidí dál než za konec vlastního nosu. Ale ten vývoj postavy co to způsobí, jak se za to můžeš nenávidět!
A věru, je to tak - jsou lidi co rádi střílí a je jim to jedno Já jsem teda ten typ hráče, a i postavy, co by nevystřelila, ale to je právě ono! To dilema! Není to správné, ale víš, že pokud to neuděláš, můžeš způsobit smrt mnoha dalších. A ztrácet víru v rebelii. A zamyslet se nad tím, kolik takových věcí musí rozvědka udělat, aby nám vůbec poskytla ty informace, které máme!
Takže já mám pocit, že u většiny postav vlastně zvolím "špatně" (protože takových... mentálně jednodušších postav mám míň ), jelikož dovidí dál než za konec vlastního nosu. Ale ten vývoj postavy co to způsobí, jak se za to můžeš nenávidět!