[Hrstka X-Wing] OOC
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Přenesu to sem, protože mi přijde, že to patří sem.
Každopádně řešení "vyříkáme si to (v rolích) na základně" se mi líbí. Píšu to spíš proto, aby to zaznělo, že v tom víc lidí vidí nepříjemnost.
Ospravedlňování věcí, které můžou být problém na úrovni hráčů, maximální uvěřitelností fikce je cesta do pekel (taky se tomu říká myguismus). Popravdě tohle mě praštilo do očí a dost mě to zamrzelo, protože nejen že to Vitovi zrušilo celý předchozí tah, ale ještě mu to zabránilo zadělat si na levelování (jako začínající postavě s nízkými vlastnostmi). Přitom v naprosto identické situaci byl TIE za Mei. (To všechno říkám s názorem, že na taktiku se*e pes, pokud někdo z jakéhokoli důvodu takticky hrát nechce.) Chápu, že situace byla trochu nepřehledná, i já jsem si musel vypsat, kdo z TIE je ještě v boji a za kým je kdo zavěšený, ale bylo to dost bezohledné k Vitovi jako hráči.MarkyParky píše: ↑19. 2. 2018, 09:29Pokud jsem někomu hodil do něčeho mechanicky vidle, tak je mi to jako hráči líto,
(...)
Nicméně asi bych to vnitřně považoval za mančkinismus - uvěřitelnost těch bojů a přirozenost reakcí Mrrukyho mi přijde důležité a Onyx Two byl s ohledem na situaci jasná volba.
Každopádně řešení "vyříkáme si to (v rolích) na základně" se mi líbí. Píšu to spíš proto, aby to zaznělo, že v tom víc lidí vidí nepříjemnost.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Oukydouky, tím pádem jste myslím odehráli všichni.
Míč je na mém hřišti a večer (ok, tak kolem desáté) by mělo být další kolo.
Míč je na mém hřišti a večer (ok, tak kolem desáté) by mělo být další kolo.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
To je dobře, protože se teď hezky pohádáme a nebudeme s tím plevelit herní vlákno.Přenesu to sem, protože mi přijde, že to patří sem.
V první řadě bych si dovolil se ozvat, pže to nebylo ospravedlňovaní, ale omluva.Ospravedlňování věcí, které můžou být problém na úrovni hráčů, maximální uvěřitelností fikce je cesta do pekel (taky se tomu říká myguismus).
Ty jsi z té omluvy vytrhl první a poslední větu, které spolu vůbec nesouvisí, spojil je dohromady, olepil odporným temínem a celé to posouváš z
"Marky nevěděl, že Vito útočí na stejný stroj, omylem mu ho vyžral a za to se omlouvá"
do
"Marky moc dobře věděl, že Vito útočí na stejný stroj, schválně mu ho vyžral a teď to ospravedlňuje uvěřitelností"
.
Sorry, ale to je diskusní faul jako prase a doufám, že je to celé jenom hodně velké nedorozumění, protože udělat takovýhle argumentační faul jen proto abys mohl někoho poučit o etice hraní je hodně, hodně chucpe.
Protože chci vyčistit vzduch a doufám, že to je celé nedorozumnění, zopakuji ještě jednou, výslovněji, jak k tomu došlo:
Mei vydala rozkaz, který jsem nedokázal vymyslet, jak splnit. Což mě jako hráče štvalo, protože jsem nechtěl po Xté opakovat etudu na téma "bylo to v basicu a já tomu nerozumím"
Hagen vydal "rozkaz", ve kterém výslovně říká "Mrruky, sestřel toho, co mám JÁ na chvostě." Zase v basicu, takže moje úvahy šly cestou "tomu taky nerozumím". V postu mě oslovil dvakrát - poprvé mi řekl "Sestřel Onyx dva," podruhé "Sestřel toho za mnou."
Hagen ale zároveň zahrál akci, ve které mi ve fikci svého pronásledovatel přivedl před mířidla - to bylo pro mě i pro Hagena super, protože jsem mohl ve fikci splnit co si můj spoluhráč přeje a přitom to zahrát tak, abych nekompromitoval Jawovu negramotnost. Dvě mouchy jednou ranou, pro Hagena i pro mě.
Zároveň jsem v tom viděl příležitost nahrát Hagenovi a Mei na jejich budoucí konflikt typu "Jaktože tebe jawa poslechl a mě ne" nebo na nějaké dohrávky na základně stylu "Dobře Mrruky, jak jsi mě poslechl... Cože, Hagene? Já jsem tě někdy poslechl?"
Na základě toho jsem začal vymýšlet a následně psát odpověď, ve které jsem se rozhodl tenhle cíl sejmout.
Řešil jsem současně nějakou jinou práci a tedy jsem jako hráč měl před sebou dilema:
Vezmu za vděk Hagenovou nahrávkou, nebudu řešit taktiku a emchaniku. Napíšu fikčně uvěřitelný post, oplatím tak pomoc spoluhráči, nebudu zdržovat ostatní a na oplátku nahraju na smeč někomu na nějaké další scény mezi hráči.
Budu hledat mechanicky optimální řešení, což znamená, že odehraju až s velkým spožděním, vykašlu se na spoluhráče a ještě budu muset vymýšlet nějaké komplikované fikční obezličky, abych to celé odůvodnil. A zahodím hezkou nahrávku+příležitost něco rozehrát pro ostatní.
Překvapivě jsem zvolil to první.
Protože jsem u hry řešil jiné věci, zapomněl jsem, že ten stroj je Onyx Dva a držel se jen myšlenky, že je to ten za Hagenem. Schválně jsem tedy dal jen popisnou odpověď, ze které to půjde odvodit, koho jsem sejmul, spoléhaje na to, že to Ecthelioni vyřeší (všimni si, že tam není dokonce jmenován ani Hagen, ani tie a dokonce ani není popsáno, jak stroj dopadl, pže jsem nevěděl, zda má nebo nemá štíty).
Mezitím Vito odeslal svůj post, ve kterém se za Onyx Two zavěsil (a já netuším, že jde o stejný stroj)
A já pak dopsaný post odeslal, přičemž mi RPGF samozřejmě nabídlo možnost odpovědi si přečíst, ale já nad tím mávl rukou stylem "Mrruky stejně neví co se děje, nejdřív to odešlu, pak budu řešit co dělá kdo jiný." a to, že jde o stejný stroj mi vůbec nedošlo.
Fakt v tom nebyl ani kousek sobeckosti a vyžírání zásahů někomu jinému, ba přímo naopak, byl jsem veden úmyslem vzít nahrávku od jednoho spoluhráče a nahrát zpátky, ať je o čem hrát dál na základně.
To, že jsem si nevšiml Vita a mě opravdu mrzí a proto jsem se Vitovi obratem omlouval, že je mi to líto.
Viděl-li za tím někdo něco jiného, dost se mě to dotýká.
------------------------------------------
Konec emocí a osobních věcí, a čistě analyticky k dané situaci ve fikci.
Když jsem to tady už celé sesumíroval, tak mi vlastně dochází, že subjektivně mě to mrzí pořád, i teď, ale čistě objektivně a chronologicky se nemám za co omlouvat.
Hagenův post, na který jsem reagoval, byl pověšený dřív, než Vitův.
Já reagoval přesně podle toho, co Hagen psal.
Vito byl ten, kdo zareagoval jinak a "vlezl nám do zelí". Jenže pomalu a neproměnil.
Kdybych si býval Vitův post přečetl pozorně, mohli jsme tu totéž řešit v opačném garde - mohl jsem já nadávat na to, že mi svým zavěšením v rozporu s Hagenovým vysíláním "vyžral" smysluplný zásah a já musím vymýšlet, co jiného zahrát a proč neudělat tu přirozenou věc, co se nabízí.
Nicméně asi by mě v pravdě vůbec nenapadlo to udělat, protože kurňa hrajeme RagTag squadron a je to válka a válka je zmatek. Prostě bych to polkl a letěl dál.
--------------------------------------
Nakonec trocha teorie.
Tohle je bulšit.Ospravedlňování věcí, které můžou být problém na úrovni hráčů, maximální uvěřitelností fikce je cesta do pekel (taky se tomu říká myguismus).
Ta poučka ve skutečnosti má znít:
Ospravedlňování věcí, které JSOU problém na úrovni hráčů, maximální uvěřitelností fikce je cesta do pekel.
Říká, že nemáš vědomě škodit ostatním a schovávat se za uvěřitelnost ve fikci.
Rozměkčovat jí a preventivně kriminalizovat každé hráčské rozhodnutí, aby snad náhodou někomu neublížilo, je cesta do pekel ještě rychlejší.
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Já už bych to nějak neřešil a hodil to ze stolu,
jenom jedno se mě dotklo:
jenom jedno se mě dotklo:
Tohle je výmysl, já střílel po Onyx Two již minulé kolo. Poslouchal jsem rozkazy Mei. Jasně napsala, že pokud si nejsme jistí střelbou, máme zkusit zavěšení.MarkyParky píše: ↑19. 2. 2018, 15:46 Vito byl ten, kdo zareagoval jinak a "vlezl nám do zelí". Jenže pomalu a neproměnil.
Kdybych si býval Vitův post přečetl pozorně, mohli jsme tu totéž řešit v opačném garde - mohl jsem já nadávat na to, že mi svým zavěšením v rozporu s Hagenovým vysíláním "vyžral" smysluplný zásah a já musím vymýšlet, co jiného zahrát a proč neudělat tu přirozenou věc, co se nabízí.
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call
―Clone trooper rallying call
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Aha, to byl ten nepost, co v něm není nic odehráno.
V tom případě ještě abych přidal omluvu, že neumím číst myslenky, ne?
Jako lidi vážně?
V tom případě ještě abych přidal omluvu, že neumím číst myslenky, ne?
Jako lidi vážně?
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Ano myslím tento nepost co v něm není nic odehráno:
Byl jsem v práci hluboko do noci, ale na rolz jsem se dostal.
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call
―Clone trooper rallying call
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Klid, klid, klid.
Nikdo to nijak špatně nemyslel. Marky měl svoje důvody (a fikční jsou) proč se rozhodnout střílet a za nepříjemnosti se omluvil. Je trošku blbé, že to odskákal Vito, který se teď přidal, a sestřel by se mu hodil (a přimlouvám se za případné zvážení tohoto faktoru pro příště)... ale na druhou stranu... takové věci se ve frenetickém leteckém souboji stávají... by z toho mohla alespoň zajímavá scéna na základně... klonový voják by mohl jít seřvat Jawu, že mu "vyžral" sestřel (a nedrží se rozkazů velitelky ). Co říkáte? Zní to jako něco, co by stálo za to na základně prozkoumat?
Nikdo to nijak špatně nemyslel. Marky měl svoje důvody (a fikční jsou) proč se rozhodnout střílet a za nepříjemnosti se omluvil. Je trošku blbé, že to odskákal Vito, který se teď přidal, a sestřel by se mu hodil (a přimlouvám se za případné zvážení tohoto faktoru pro příště)... ale na druhou stranu... takové věci se ve frenetickém leteckém souboji stávají... by z toho mohla alespoň zajímavá scéna na základně... klonový voják by mohl jít seřvat Jawu, že mu "vyžral" sestřel (a nedrží se rozkazů velitelky ). Co říkáte? Zní to jako něco, co by stálo za to na základně prozkoumat?
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
U mě dobré, sám jsem to nabízel.
Jak říkám, celá věc nebyla úmyslná, byla způsobena přehlédnutím z mé strany a nadšením pro nabízející se fikční řešení. A jako hráče mě mrzí.
Vyřešit to celé ingame je pro mě funkční řešení, ať klidně Mrruky dostane za uši.
V meta-debatě nemusím pokračovat (a sám od sebe nebudu), vnímám, že může napáchat víc škody než užitku.
Jak říkám, celá věc nebyla úmyslná, byla způsobena přehlédnutím z mé strany a nadšením pro nabízející se fikční řešení. A jako hráče mě mrzí.
Vyřešit to celé ingame je pro mě funkční řešení, ať klidně Mrruky dostane za uši.
V meta-debatě nemusím pokračovat (a sám od sebe nebudu), vnímám, že může napáchat víc škody než užitku.
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Já si nemyslím že by měl Vito někoho za něco seřvat. Nějak mi to k němu nesedí. Spíše by jsem se chtěl wookiemu omluvit za Kashyyyk a vysvětlit že Impérium klony zneužilo jako zbraň a zbavilo se jich ihned co je přestalo potřebovat. Také bych mohl vysvětlit proč Vito neuposlechl rozkaz 66 nebo co to byli oddíly ARK, nebo cokoliv
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call
―Clone trooper rallying call
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
A já si říkal, že bych zkusil odehrát alespoň jednu misi a základnu bez toho, aniž bych mluvil o svém vlivu na letku, morálku a o tom, jak někdo velmi špatně vede tuhle válku...Zároveň jsem v tom viděl příležitost nahrát Hagenovi a Mei na jejich budoucí konflikt typu "Jaktože tebe jawa poslechl a mě ne"
a nedrží se rozkazů velitelky
...mezitím u Hagena v kokpitu...
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Cílem mého příspěvku bylo:
říct, že svou akcí někomu zrušit právě provedenou akci jiného hráče není nikdy OK (pokud se hráči předem nedomluví),
upozornit na to, že to nebylo OK pro víc lidí, než jen Vita,
upozornit, že zrovna u Vita to mělo další negativní důsledek (pro levelování),
zdůraznit, že když už se to stane, je super se dohodnout na převedení problému do fikce (což se už předtím stalo),
uznat, že chápu, že se to občas stane i proč se to občas stane
a varovat před snahou tuhle ne-OK věc ospravedlnit* tím, že dává perfektní smysl ve fikci.
Cílem mého příspěvku nebylo:
tvrdit, že to Marky udělal úmyslně nebo vědomě (a ani v nejmenším jsem to nenaznačoval, z mého příspěvku to nevyplývá ani implicitně).
Zbytek PM.
_______
* píšu "ospravedlnit", protože jsem to v předchozím příspěvku tak použil; lze beze změny zaměnit za "omluvit".
říct, že svou akcí někomu zrušit právě provedenou akci jiného hráče není nikdy OK (pokud se hráči předem nedomluví),
upozornit na to, že to nebylo OK pro víc lidí, než jen Vita,
upozornit, že zrovna u Vita to mělo další negativní důsledek (pro levelování),
zdůraznit, že když už se to stane, je super se dohodnout na převedení problému do fikce (což se už předtím stalo),
uznat, že chápu, že se to občas stane i proč se to občas stane
a varovat před snahou tuhle ne-OK věc ospravedlnit* tím, že dává perfektní smysl ve fikci.
Cílem mého příspěvku nebylo:
tvrdit, že to Marky udělal úmyslně nebo vědomě (a ani v nejmenším jsem to nenaznačoval, z mého příspěvku to nevyplývá ani implicitně).
Zbytek PM.
_______
* píšu "ospravedlnit", protože jsem to v předchozím příspěvku tak použil; lze beze změny zaměnit za "omluvit".
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Marky, jen technická: nevím zda jsi si vědomý že čtyřce dělám teď wingmana já. Jak to provedeme? To samé s tím Onyx Four vs Onyx Ten, i když to je nejspíš překlep, Hagen jasně napsal že střílí na tom, co jde po mě. Jestli chceš wingmanovat, za mě dobrý, já naberu výšku, jen to budu muset trochu přepsat.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Hrstka X-Wing] OOC
Editnul jsem to.
A to jsem po tom minulém erroru prolézal to vlákno 3x, abych neudělal stejnou botu
A to jsem po tom minulém erroru prolézal to vlákno 3x, abych neudělal stejnou botu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů