[Hrstka] Létající tygři

Zápisy hraní z „Hrstky“.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

[Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od Ecthelion »

[Hrstka] Létající tygři

Obrázek

Rád bych ozkoušel nová pravidla a misi pro chystané Létají tygry, takže jsem se chtěl zeptat, kdo by se chtěl proletět! :wink:

Jde o přesun do jihovýchodní Asie, přesněji se poletí obrana Rangúnu (hlavního města Barmy) před japonskými nálety... a letěli byste za americké piloty v řadách 1. Americké dobrovolnické skupiny.
1. Americká dobrovolnická skupina (AVG), známá také pod jménem „Létající tygři“ (čínsky „fēi hu duì“) byla složena z amerických stíhacích letců, kteří s tichým souhlasem americké vlády bojovali v řadách čínského letectva proti japonské agresi. Stovka amerických pilotů rozdělených do tří letek (1. letka „Adam & Eves“, 2. letka „Panda Bears“ a 3. letka „Hell's Angels“) létala na amerických strojích P-40 s namalovanými žraločími tlamami na přídi. Do boje se zapojili čtrnáct dní po japonském útoku na Pearl Harbor 7. prosince 1942 a pod velením plukovníka Chennaulta se proslavili při obraně Barmy a Číny. Létající tygři bojovali téměř vždy proti nepřátelské přesile, ale přesto se jim během sedmi měsíců bojového nasazení podařilo zničit 296 nepřátelských letounů za cenu vlastní ztráty 14 pilotů v boji. Skupina byla rozpuštěna 4. července 1942 po vypršení jejich roční smlouvy. Byla nahrazena 23. stíhací skupinou amerického letectva, která si na počest svých předchůdců ponechala žraločí nátěr na přídi letounů.
:arrow? Potřeboval bych ideálně pět pilotů (pokud bude zájemců víc, ještě dva mohou letět jako piloti RAF na Brewster Buffalech). Bohužel si nemůžete vzít svoje staré piloty z Anglie a Afriky, potřeboval bych vyzkoušet jak si v té misi povedou noví. Rád bych otestoval nová pravidla a letadla, takže pokud budete mít čas, budu rád. :wink:
Piloti:
:arrow? Russel Slim (Skenderax)
:arrow? John "Chicken" O'Neil (PetrH)
:arrow? Oliver Hayley (Antharon)
:arrow? John Robinson
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od Ecthelion »

Nová pravidla
Zde jsou uvedeny nová pravidla, která budou při hraní platit.
American Volunteer Group
Američané mají také nové pravidlo:

- Každý sám za sebe!
Létající tygři nelétali ve dvojicích ani formacích. Zpravidla startovali a nad cíl letěli spolu, ale jakmile se objevili nepřátelé, rozdělili se. Létali takřka vždy proti přesile a Japonci byli dobří piloti s velice manévrovatelnými letouny, takže bylo potřeba jim věnovat plnou pozornost a nemohli se starat o další letadla.
Akce „wingman“ je tím pádem pro Američany nedostupná (Japonci mají vlastní verzi akce „wingman“, viz výše).
Japonské císařské armádní letectvo (Dai-Nippon teikoku rikogun kókútai)
Japonští piloti mají k dispozici dvě nové akce:

- Sanbutaj (angl. Sanbutai, jap. „trojice“)
Jak bylo zmíněno výše, japonští piloti létali nikoli ve dvojicích (jak umožňuje běžná akce „wingman“), ale ve trojicích. Nemohou tak použít základní akci „wingman“ z hlavní knihy, namísto toho mají k dispozici akci „sanbutaj“.

Až dva piloti mohou zvolit tuto akci, aby doprovázeli jeden vedoucí stroj (celkem tři letouny, z nichž 2 dávají akci sanbutaj tak vytvoří jednu šótaj). Vedoucí letoun může provádět své vlastní akce, zatímco ho oba piloti s akcí „sanbutaj“ jej kryjí. Akce (stejně jako u akce „wingman“) trvá pouze jedno kolo. Pokud chtějí piloti udržet formaci dlouhodobě, musí dávat tuto akci opakovaně.

Pokud se vedoucí pilot zavěsí za protivníka a má přitom za sebou členy své šótaj (piloty, kteří dávají akci „sanbutaj“), pak má bonus ke střelbě +4 (+2 za každý stroj, s bonusem za zavěšení a oba doprovodné letouny celkem +9). Pokud se pilot zavěsí za stroj, který má za sebou doprovodné letouny, má naopak střelbu sníženou o 2 za každý stroj (takže v případě obou letounů nikoli bonus za zavěšení +5, ale jen +1), protože musí hlídat celkem tři stroje (nejen jeden).

Stíhací letoun i bombardér mohou mít dva letouny, které jej doprovázejí (a společně tvoří „šótaj“). V případě bombardéru nedávají doprovázející letouny bonus na střelbu, pouze snižuje bonus ke střelbě útočníka, který se za něj zavěsí.

Pokud piloti doprovázejí vedoucí letoun, který získává výšku, získávají jejich stroje také žeton výšky (jako by stoupali sám). Stejně tak, pokud je pilot zavěšený za protivníkem, který získává výšku, obdrží také žeton výšky, protože se drží těsně za ním. Pokud naopak wingman následuje letoun, který využívá (a tedy ztrácí) výškový žeton (a má výškové žetony vlastní), pak žádný neztrácí.

- Džibaku (angl. „jibaku“)
Od japonských pilotů se očekávalo, že pilot s poškozeným strojem zemře ve stylu samurajské tradice – když narazí do nepřátelského letounu, lodi nebo jiného cíle… a vezme s sebou tolik nepřátel, kolik jen může. Ve chvíli, kdy japonskému pilotovi dojde munice, případně je již poškozen, může se pokusit narazit do nepřátelského letounu (nebo pozemního cíle) a zničit ho za cenu ztráty vlastního stroje.

„Tennó heika banzaaaaaaai!!!“

Pokud je zavěšen za protivníkem (a splňuje výše zmíněné podmínky), může se pokusit o akci Džibaku - obě strany si hodí na Pilotáž a pokud japonský pilot uspěje, jsou oba letouny zničeny. Pokud zvítězí protivník, pak japonský pilot přišel o zavěšení a protivník se jej zbavil.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od Ecthelion »

Letouny
Nové letouny, které se v misi objeví.
P-40B (Tomahawk)
Obrázek

Americká stíhačka P-40 byla robustní, dobře vyzbrojená a měla velice rychlou ostrou otočku. Nemohla se sice rovnat obratnosti japonských stíhaček ani je přemanévrovat na nižších rychlostech, ale v rychlejším boji jim byla vyrovnaným protivníkem. Navíc měly všechny verze letounu pancéřovanou pilotní kabinu, která chránila piloty před nepřátelskými střelami.

AVG byla vyzbrojena na začátku války stíhačkami modelu B (podle britského označení „Tomahawk“), které byly sestaveny v Barmě a nebyly mezi piloty příliš oblíbené. Neměly žádné dodatečné odhoditelné palivové nádrže ani podvěsy na zavěšení bomb, stejně tak jim chyběly rádia. Mechanici AVG improvizovali a namontovali do nich civilní rádia (určená pro sportovní letadlo Piper Cub), která byla ale poruchová. Motoru také chybělo turbodmychadlo, takže se zadýchával ve větších výškách. Navzdory tomu a nedostatku náhradních dílů se letoun dokázal proti hbitým japonským protivníkům velice dobře prosadit.


Zvláštní pravidla:
- Letoun má 10 čtverečků munice.
- Letoun je špatně manévrovatelný ve větších výškách, pokud má 3 a více výškových žetonů, připočítává si za každý -1 na Pilotáž (tím pádem za 3 výškové žetony -1, za 4 výškové žetony -2, etc.).
- Letoun je pancéřovaný – při hodu na záchranu má pilot +1 na hod.
- Díky robustní konstrukci může provést akci Ostrá otočka.

Akce: Ostrá otočka
Pokud je za letounem zavěšen nepřítel a P-40 má k dispozici výškový žeton, může ho využít (přeměnit výšku na rychlost) a provést ostrou otočku, do které ji japonské letouny nemohou následovat. Pokud pilot uspěje v hodu na Pilotáž proti cílovému číslu 12, pro¬vede ostrou otočku, kterou se zbaví protivníka, který se za něj zavěsil. Zároveň se tím ale otočí přímo proti němu a smí vypálit jednu dávku proti jeho letadlu, když jej míjí (bez jakýchkoli bonusů, základní střelba).
Brewster F2A Buffalo
Obrázek

Tato americká stíhačka byla odmítnuta pro americké letectvo, ale pro nedostatek výrobních kapacit je zakoupily Velká Británie a Nizozemí, aby sloužily v Jihovýchodní Asii. Buffalo se ukázalo jako velice solidní stroj (ve Finsku si vedla skvěle proti sovětským letounům), ale byla příliš těžkopádná, aby udržela krok s obratnými japonskými stíhačkami. V bojích v jihovýchodní Asii utrpěly značné ztráty a později byly nahrazeny modernějšími letouny.

Zvláštní pravidla:
- Letoun má 10 čtverečků munice.
- Těžce naložený- Letoun má horší obratnost, má postih -1 na Pilotáž.
Nakadžima Ki-27 / spojenecké označení „Nate“
Obrázek

Starší jednomotorový letoun, který byl hlavním stíhačem Japonského císařského armádního letectva asi do roku 1940, kdy jeho roli převzal Ki-43 Oscar. Měl vynikající obratnost a manévrovatelnost, ale stejné nedostatky, které se objevovaly také u pozdějších japonských stíhaček - byl vyzbrojen pouze dvojicí kulometů, které často nestačily na těžce pancéřované spojenecké stíhačky, chybělo mu vlastní pancéřování a samouzavírající se palivové nádrže. Byl nasazen v Malajsii, nad Singapurem, Holandskou východní Indií a sváděl těžké boje proti americkým a britským letounům nad Barmou, kde se naplno ukázaly jeho nedostatky. Po skončení tažení byl stažen z frontových linií a sloužil v pozdějších fázích války jako tréninkový letoun.

Zvláštní pravidla:
- Letoun má 10 čtverečků munice.
- Slabá výzbroj - Letoun je vyzbrojen pouze dvojicí kulometů a škody způsobené nepříteli často nejsou vážné. Má postih -2 na Střelbu.
- Snadno hoří – Letounu chybí pancéřování a je velice křehký. Pokud bylo výsledek úspěšného hodu, který jej poškodil sudé (japonsky „chó“), pak je letoun sestřelen. Pokud je liché (japonsky „han“), pak pouze získá poškození jako obvykle.
Micubiši (Mitsubishi) Ki-30 (Ann)
Obrázek

Jednomotorový lehký bombardér s dvojčlennou posádkou pilota a střelce. Charakteristická pro něj byla dlouhá prosklená kabina a pevný, nezatahovatelný podvozek. Poprvé jej Japonsko nasadilo v Číně od léta 1938. Letoun se ukázal spolehlivým i při operacích z polních letišť, a pokud létal s doprovodem stíhačů, byl velice úspěšný. Bez něj se ale nedokázal ubránit moderním spojeneckým letounům a neměl výkony, aby je vymanévroval. Ztráty letounů se prudce zvyšovaly a koncem roku 1942 byla většina přeživších letounů stažena z fronty a přeřazena na výcvik pilotů. Některé Ann sloužily v thajském královském letectvu a ke konci války bylo mnoho letounů využito jako kamikaze.

Zvláštní pravidla:
- Má 2 body poškození jako stíhačky.
- Má zadní kulomet, kterým může vystřelit (bez bonusů) na stroj, který je za ním zavěšený.
- Má postih −2 k Pilotáži při provádění manévrů (je špatně ovladatelný), rozšířený o další −4 v případě naložení bombami.
Micubiši (Mitsubishi) Ki-21 (Sally)
Obrázek

Japonský dvoumotorový těžký bombardér, který začátkem války nesl velkou tíhu většiny operací v Malajsii, Barmě, Nizozemské východní Indii, na Filipínách a tažení na Nové Guineji. Díky svému dlouhému doletu bombardovaly také cíle až v západní Číně, Indii a severní Austrálii. Ztráty Ki-21 začaly narůstat v Barmě, kde se jim postavily stíhačky P-40 a Hurricane. Navzdory problémům létal letoun celou válku jako transportní, bombardovací a výcvikový letoun, stejně jako zvláštní a tajné mise a operace kamikaze.

Nemá zvláštní pravidla.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
John Robinson
Příspěvky: 7
Registrován: 8. 2. 2017, 11:24

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od John Robinson »

Zobudil ma kopanec pod rebrá a cez alkoholovú hmlu si pomaly uvedomujem, že ležím v "plnej poľnej" na podlahe v táborovom bare a nadomnou stojí môj veliteľ. Niečo na mňa kričí, od úst mu lietajú sliny, ale cez bolesť hlavy nedokážem rozpoznať jediné slovo. Pomaly mi všetko začne dochádzať. Vonku kvíli siréna, všade okolo behajú vojaci, niektorí ma preskakujú, iní do mňa po ceste kopú.
Vystrelím do pozoru, i keď sa mi trochu točí hlava, nevdojak skontrolujem, že v náprsnom vrecku mám stále fotku svojej milovanej Emily:
"Sir, yes sir! Just a bit of coffee, shot of speed and I'll be ready to torn those Jappies apart!"


John "Robbie" Robinson sa hlási do služby!
ar129177458338476.jpg
Pilotáž: 3
Streľba: 2
Pôvodné zaradenie: námorné letectvo

Obrázek
Naposledy upravil(a) John Robinson dne 1. 3. 2017, 11:52, celkem upraveno 1 x.
Pilotáž: 3
Streľba: 2
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od Ecthelion »

John Robinson: Moc díky!

:arrow? Kdo se ještě přidá? :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od Skenderax »

Pridám sa s radosťou :-).
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od PetrH »

A proc vlastne ne John O'Neil z Kentucky se hlasi u veliciho serzanta..
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od Ecthelion »

Robbie, Skenderax, PetrH: Moc díky! :clap:

:arrow? Do druhého příspěvku jsem doplnil nová pravidla, která platí pro misi. Můžete na ně nakouknout (a příadně komentovat, pokud budete chtít). :wink:

:arrow? Bavil jsem se s Antharonem a psal, že by se přidal také... tím pádem máme 4 piloty, potřebuji alespoň ještě jednoho. Kdo se ještě chcete přidat?
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od morech11 »

Proti presile a s takymito pravidlami... Bojim sa, ze dostaneme po drzke
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od Ecthelion »

To bych právě rád vyzkoušel. Pár věcí odhaduju (piloti dostanou jeden nebo dva body výšky do začátky, při pozdějších misích i tři), ale jenom při hraní se to dá otestovat a vyladit... je dost možné, že tahle mise bude katastrofa, ale tak jako tak mi to přinese hrozně moc informací... proto moc díky všem, kteří letí. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od PetrH »

Beru to jako piskoviste otestovat, co pujde a klidne se i na rovinu zeptam, co mame zkusit a pod.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od Ecthelion »

Doplnil jsem do třetího příspěvku letouny, které by se měly v misi objevit. Můžete na ně mrknout. :wink:

:arrow? Ještě někdo se chce přidat? Pokud už ne, tak můžeme letět ve čtyřech... a pomalu můžu nahazovat misi.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od Ecthelion »

:arrow? Safra, hloupě do toho vyšla Kuchyně... vadilo by vám, kdybychom začali až po jejím skončení, abychom my i vy měli čas se jí zúčastnit? Mezitím si můžete dodělat postavy (viz níže) a nahodím sem něco málo materiálu k hraní, abyste věděli, do čeho jdete. :wink:

Obrázek

:arrow? Udělejte si v mezičase prosím postavu - potřebujete jméno (postavy jsou všichni Američané), ve které složce vojska předtím sloužila (armádní letectvo, námořní letectvo nebo letectvo námořní pěchoty) a rozdělte jim hodnoty do vlastností (hodnoty 3 a 2 mezi Střelbu a Pilotáž).

:arrow? Vaše postavy patří k tzv. „ztracenému roji“ 2. letky „Panda Bears“. Přestože 2. letka byla na začátku bojů umístěna na severním konci Barmské cesty (v Kchun-mingu v Číně), při odletu z Toungoo jeden z vašich pilotů v lomozu a chaosu letiště přeslechl, kam máte letět a prostě následoval letouny 1. letky (která mířila na jih do Barmy). Ostatní piloti zase následovaly prvního z vašich postav... a tak se stalo, že váš „ztracený roj“ skončil na špatném místě, stovky kilometrů od vašeho plánovaného umístění. Když už jste na letišti Mingaladon u Rangúnu skončili, velitel první letky Arvid Olson Jr. rozhodl o své autoritě, že se nemáte vracet zpět, ale posílili jste jeho vlastní letku a připojili se k pilotům „Adam & Eves“.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od morech11 »

Ecthelion píše::arrow? Safra, hloupě do toho vyšla Kuchyně... vadilo by vám, kdybychom začali až po jejím skončení, abychom my i vy měli čas se jí zúčastnit?
rozhodne nevadilo :>;o) $D
aký je v tom ot rozdiel?
Ecthelion píše: námořní letectvo nebo letectvo námořní pěchoty
lebo rozhodne sa mi páči tá myšlienka, žeby som mal nacvičené pristávanie na lietadlovke :)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od Ecthelion »

morech11 píše:aký je v tom ot rozdiel?
Zatím je to v zásadě jen fluff (mechanicky to nemá žádný dopad), spíš je to informace pro mě (abych mohl případně nějak napasovat popisy v boji). :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Hrstka“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů