[Hrstka] Létající tygři

Zápisy hraní z „Hrstky“.
Odpovědět
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od morech11 »

11 + 3(pilotovanie) -5(poškodenie) = 9
havaroval som

prežitie 2 resp. 1, takže smolík

celkom fajn to bolo, len mám pocit, že to bolo fakt drsné :D

nedáme si nejakú nočnú misiu?
to by sa k lietajúcim tigrom hodilo, keď položili základy nočného stíhačstva :)
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od PetrH »

mooc hezky to bylo, klidne az se doplahocim do britskeho zajeti bych si nejakou misi dal. Noc by mohla mit pravidla postihu na strelbu a pod ne?
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od morech11 »

nie úplne, ono tam bolo pár priekupníkov radarového stíhania
väčšinou to boli málopočetné prieskumné lety, kde sa často rozdelili a išli každý zvlášť.

videl som teraz doku s leteckým esom John R. Alisonom, hovoril o tom, že palubnými guľometmi poškodili alebo potopili aj nejakú tú loď (buď náletom zboku tak nízko, že protilietadlový guľomet na nich nemohol, alebo prakticky kolmým klesaním, keď si na to japíci zvykli) a polovili nejaké nočné lety
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od Ecthelion »

morech11 píše: 18. 4. 2017, 10:1311 + 3(pilotovanie) -5(poškodenie) = 9
havaroval som

prežitie 2 resp. 1, takže smolík
Arvid Olson, velitel třetí letky, stál v propocené košili u okna své kanceláře a počítal vracející se letouny, zatímco elektrický větrák na jeho stole se marně snažil rozproudit horký vzduch v místnosti. Prostřílená stíhačka s číslem 42, ve které letěl John Robinson, pomalu klesala k zemi, zatímco ostatní letouny přistávaly mezi krátery po japonském náletu a hořícími troskami strojů na zemi. Kola P-40ky se dotkla země a Olson si vydechl, protože nebezpečí se zdálo zažehnáno. Pak ale stíhačka nekontrolovatelně poskočila po dráze a vymrštila se znovu do vzduchu. Po několika vteřinách, které se zdály jako věčnost, přistála tvrdě na čumák a explodovala v záblesku jasného ohně. Veškerý benzín, který měla ještě v nádrži, se vznítil nějakou jiskrou a motor i kabina letounu zmizely v plamenech a mastném dýmu. Olson šťavnatě zaklel a praštil pěstí do stěny.

Britský záchranný tým vyrazil k havárii, ale nemohli se přiblížit k letounu blíž než třicet metrů kvůli žáru. Hasiči začali rychle hasit, ale všichni věděli, že už je pozdě. Ze zkroucených a ohořelých trosek o něco později vytáhli jenom zčernalé a zuhelnatělé tělo pilota, které jemně položili do trávy a přikryli přikrývkou.


John Robinson havaroval a zahynul při přistání.

:arrow? Nechal za sebou dopis na rozloučenou?
morech11 píše: 18. 4. 2017, 10:13nedáme si nejakú nočnú misiu?
Na začátku války se v Pacifiku v noci létalo málo a k nočním vzdušným bitvám prakticky nedocházelo - pro stíhače nebylo tehdy ještě pořádně možné vůbec operovat v noci. Stíhací letouny neměly vlastní radary (první letouny vybavené radarem dostali Američané v Pacifiku až 16. října 1942, tedy několik měsíců po rozpuštění Létajících tygrů... a to ještě je dostala přednostně letadlová loď Enterprise a to jen na lehkých bombardérech, které pak v noci používala s doprovodem dvou stíhaček bez radaru, které bombardér naváděl ve vzduchu) a i když je pozemní operátor navedl podle pozemního radaru do blízkosti nepřátelských bombardérů, neměli prakticky možnost je zpozorovat. Američtí piloti také neměli žádný trénink pro noční přistávání a žádné zkušenosti s ním, takže nemělo smysl je posílat do vzduchu, když by se s největší pravděpodobností zabili při přistání.

Bombardéry v noci operovaly, ale plášť temnoty, který je chránil před stíhači protivníka, zároveň chránil jejich cíle. Navigace v noci byla obtížná a nálety ze začátku války měly štěstí, když bomby dopadaly míli od zamýšleného cíle. Navíc se zpřesňovala pozemní protiletadlová palba a světlomety brzy umožnily chránit citlivé cíle i v noci.

Ze začátku války Američané za tmy prakticky nelétali, Japonci naproti tomu v noci často bombardovali (měli zkušenosti z Číny, kde bombardovali nechráněná čínská města) a prováděli nálety, aby znepokojili nepřítele. Používali k tomu své nejlepší stroje a zvlášť hledali piloty, kteří dobře viděli ve tmě, které pak trénovali k nočním misím. To jim dalo zezačátku velkou výhodu, ale vymstilo se jim to v tom, že kvůli tomu nevyvíjeli žádné letouny ani vybavení zvlášť pro noční boj (co měli jim stačilo) - když pak Američané přišli se stíhačkami se zabudovaným radarem a nočním vybabením, neměli proti nim co nasadit a konec války pak noční oblohu dominovali zase Američané.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6870
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od Antharon »

hod na pristatie

10 -5 za poskodenie +2 za pilota = 7

Mohutna stihacka s kaslajucim motorom sa prilis rychlo ruti na runway zanechavajuc dymovu stopu. Vyska je tiez prilis nizka...

hod na zachranu 2

lietadlo tazko dosada na hrbolatu drahu. poskodene koleso sa utrhne a lietadlo sa zabori vrtulou do asfaltu a zacne sa valit po drahe ako ohniva gula. Urobi niekolko otociek a teraz uz len opancierovany kokpit bez chvosta, kridel, ci vrtule presvita ako cierna silueta medzi plamenmi...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6870
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od Antharon »

Obrázek
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Létající tygři

Příspěvek od Ecthelion »

Antharon: $lol$

Celkem jste tím pádem přišli o tři stíhačky a zahynuli dva piloti. Kopírujete tím dost skutečnou, samozejmě mnohem větší leteckou bitvu nad Rangúnem (při které AVG přišla o 4 stroje a zahynuli 2 její piloti). $D
Historická mise: 23. prosinec, 1941
Nálet proti Rangúnu připravil generál Mičio Sugawara a jeho cílem byly letiště Mingaladon a centrum města Rangún. V souladu s tehdejšími vojenskými strategiemi plánoval zničením jádrových oblastí města vyvolat terora a paniku mezi obyvateli ve snaze podlomit jejich vůli k vedení války. Japonci poslali do vzduchu 80 bombardérů a 30 stíhačů z letišť v Indočíně a Thajsku.

Japonské stroje letěly dvou vlnách, přičemž spojenečtí piloti se střetli s první vlnou. Druhá vlna bombardovala své cíle bez odporu, protože Britové a Američané neměli dost letadel, které by proti nim poslali. Varováni radarem před blížícími se nepřáteli poslala AVG do vzduchu 12 Tomahawků a RAF vyslala 15 Buffal.

V bitvě sestřelili američtí piloti 7 bombardérů a poškodili mnoho dalších, jeden další havaroval na zpáteční cestě do džungle (celkové ztráty tak činily 8 dvoumotorvých bombardérů). Za tento úspěch zaplatili ztrátou 4 letounů a smrtí dvou pilotů (první bojovou ztrátou AVG byl pilot Hank Gilbert). RAF poškodila několik bombardérů, ale nepřipsali si žádný sestřel.

Navzdory snaze spojeneckých pilotů se Japoncům podařilo tvrdě zasáhnout všechny jejich cíle. 62. sentaj bombardovala letiště Mingaladon, zničila na zemi několik letounů, operační středisko, hangáry a zásobníky paliva. Na zemi zahynulo 17 členů pozemního personálu. 98. a 60. sentaj bombardovaly jádrové oblasti města a jejich zápalné a tříštivé bomby strovnaly se zemí téměř tři pětiny dřevěných budov, ve kterých zahynulo mnoho obyvatel. Při útěku před ohněm a padajícími domy bylo také mnoho civilistů ušlapáno v davu. Celkem se civilní ztráty odhadují na 1000 až 2000 mrtvých. Kolem odpoledne ještě nebyly mrtvoly uklizeny, ležely v horkém tropickém slunci na ulicích a zápach rozkladu prosycoval vzduch.

Klíčové doky byly paralyzovány, protože dělníci utekli z města a veřejná doprava přestala fungovat. Čtvrť, která přiléhala k dokům samotným lehla popelem a černý dým zakrýval nebe nad městem. Civilní obrana na mnoha místech přestala fungovat, když její členové uprchli, hasiči si ale vedli v krizi dobře a zachránili zbytek města před ohněm. Nálet šokoval veřejnost a mnoho lidí uprchlo do okolních džunglí, další se svým skromným majetkem uprchli do Prome na severu.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Hrstka“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů