[Hrstka] Mechaniky

Zápisy hraní z „Hrstky“.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16745
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Mechaniky

Příspěvek od Jerson » 3. 10. 2016, 13:26

Ecthelion píše:On je problém, že naše představa o tom, jak by měla ta hra vypadat je totálně nekompatibilní. Já si cením toho času, který jsi vložil do snahy nám pomoci, ale jen když se podívám o příspěvek výš, jak by sis představoval řešení výšky… vstávají mi vlasy hrůzou na hlavě. To je hard-core mechanické a simulační jádro, to není mechanicky jednoduchá hra, kterou máme v hlavě my a kterou bychom rádi, aby Hrstka byla.
Ona kdyby Hrstka měla nějakoho GMma,k terý by mohl dávat podle popisu situace nějaké bonusy k jednotlivým akcím a menévrům, tak by to dávalo víc možností. Jak to hrajete prakticky jako symetrickou deskovku (i když na jedné straně jsou piloti pod vedením jedné mysli), připadá mi to takticky ploché a fikčně obtížně představitelné, protože díky PC hrám mám představy o leteckém boji, kterých se neumím zbavit.
Ale to je celkem jedno, byl to jen můj obvyklý reakční vstup a ani jsem nečekal, že by byl skutečně užitečný.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: [Hrstka] Mechaniky

Příspěvek od Pepa » 3. 10. 2016, 13:48

Ad oddělení levelování a hodností: To si myslím, že by šlo a že by to mohlo být zajímavé.

Ad povyšování:
Vallun píše:Pro delší hru určitě C
To je právě otázka, jak moc je Hrstka pro delší hru vlastně určená. Spíš si myslím, že byla designovaná tak, aby všichni piloti do x misí umřeli. Takže nevím... Osobně bych možná vyzkoušel (nebo nechal někoho vyzkoušet :)) variantu B. Plus XPy by se mohly udělovat i za nějaké akce na Základně... (S tím, že tyto expy by třeba byly jenom na zvyšování Osobnosti a Vojáka, protože jinak si Osobnost nebo Vojáka bude zvyšovat jenom málokdo.)

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10475
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Mechaniky

Příspěvek od Ecthelion » 3. 10. 2016, 14:42

Pepa píše:Spíš si myslím, že byla designovaná tak, aby všichni piloti do x misí umřeli.
Jen poznámka bokem - spisovatel Roald Dahl (Karlík a továrna na čokoládu a další knihy) létal za války v řadách RAF v Severní Africe a Řecku. Nakonec to dotáhl na eso a po stažení z aktivních bojů (kvůli následkům zranění po sestřelení v Lybii) byl jmenován velitelem křídla.

Letecký výcvik podstoupil spolu s 15 dalšími piloty. Do dvou let od ukončení výcviku z těchto pilotů plných 13 zahynulo... to znamená, že jen 3 muži ze 16 přežili.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 25883
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Mechaniky

Příspěvek od Vallun » 3. 10. 2016, 15:37

Jo, v tomhle je Hrstka věrná...byl to drsný svět, byť měl svou krásu... Jen Československo má přes 500 mrtvých letců - na 4,5 perutě, tedy cca 54 operačních letadel....

Ale dlouhodobou hru v pohodě zvládá a trochu s ní i počítá, když máš pravidla pro velitele perutě.

EDIT: Vzhledem k tomu, jak funguje střelba není vyšší hodnost problém - stejně Tě smázne nějaký šťastnější pilot s Messerem.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 25883
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Mechaniky

Příspěvek od Vallun » 5. 10. 2016, 22:00

Doporučení - v prnvím příspěvku mise by měl být seznam pilotů s nickem, jménem pilota, hodností a volacím znakem, usnadní to hru;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1172
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Mechaniky

Příspěvek od Skenderax » 12. 10. 2016, 09:10

Nespomínam si (čo môže byť kľudne moja chyba), či ste hovorili o možnosti, že by sa dalo pomocou Pilotovania vyhnúť priamej streľbe - streľbe bez zavesenia.

Videli sme to kopec krát vo filmoch, ktoré sa snažia na plátno reálne previesť letecký súboj - ako napríklad Top Gun, Star Wars, Red Baron a podobne. Jeden nalietava na druhého, strieľa po ňom... A druhý spraví vývrtku a vyhne sa poškodeniu.

:-)

Nebolo by to zaujímavé i pre Hŕstku? Napríklad hod na Pilotovanie väčší ako hod na Streľbu, ak je hod na Streľbu aspoň 16? A platilo by to len pri streľbe bez zavesenia...
hrajem Kai Lorda - Bold Oak | Stránka Nepísaných Kroník | Pilot Aliance Rya Bastilia | hrajem Lotherd McDeep

Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 25883
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Mechaniky

Příspěvek od Vallun » 12. 10. 2016, 09:38

Skenderax - ale to je právě to zavěšování...;) vyhnout se střelbě, o které nevíš, dost dobře nejde...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Brian Cathal
Příspěvky: 15
Registrován: 9. 10. 2016, 22:58

Re: [Hrstka] Mechaniky

Příspěvek od Brian Cathal » 12. 10. 2016, 11:38

prave v top gune prakticky vzdy na to zavesenie (potrebuju dostat nepriatelsku stihacku do mieridiel)

v pripade strelby bez zavesenia je to o tom, ze v dogfightoch druhej svetovej bolo ovela viac lietadiel a v tom chaose sa obcas niekto dostal do mieridiel uplne nahodne a letec zmackol spust a ako vravi vallun, obet o tom nemala ani ponatia a teda nedokazala urobit nic na svoju obranu
F/O Brian Cathal (2 xp), dlh na strelbu (1), municia (2)
strelba: 3; pilot: 5; vojak: 2; osobnost: 1

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3626
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Mechaniky

Příspěvek od Antharon » 12. 10. 2016, 12:32

Inak mechanicky sa mi zda trochu nepochopitelne, ze ak sa ma bombarder snazi striast, tailgunner striela aj tak bez akehokolvek postihu...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10475
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Mechaniky

Příspěvek od Ecthelion » 13. 10. 2016, 08:12

Skenderax píše:Nespomínam si (čo môže byť kľudne moja chyba), či ste hovorili o možnosti, že by sa dalo pomocou Pilotovania vyhnúť priamej streľbe - streľbe bez zavesenia.
Kluci to vykládají stejně jak to vidím i já - ty záběry, kdy se pilot dívá do zpětnéh zrcátka, snaží se setřást někoho za sebou a apk škubne kniplem a vyhne se vražedné dávce... to je přesně zavěšení. Při přímé střelbě z drtivé většiny ani protivník netuší, že na něj někdo střílí, takže se dost dobře vyhýbat nemůže...
Antharon píše:Inak mechanicky sa mi zda trochu nepochopitelne, ze ak sa ma bombarder snazi striast, tailgunner striela aj tak bez akehokolvek postihu...
Hmm... já jsem nad tím přemýšlel, ale asi je to už pod mou rozlišovací schopnost. Střelec je do jisté míry nezávislý na pilotovi - jasně, že ho ovlivňují divoké manévry, které pilot provádí, ale přeci jen má prostor pro palbu sám a musí být zvyklý používat zbraň nezávisle na tom, co dělá stroj... ale hlavně mi přijde, že by to dost zesložitilo pravidla (muselo by se sledovat, co dělal letoun tohle kolo a jaké bonusy nebo postihy to hází pro střelbu)... přičemž už teď šance střelce něco trefit nejsou nijak zázračné. Za sebe bych to asi neřešil - ten přínos hře mít tohle postihnuté mi nepřijde větší než problémy se zesložitěním pravidlového jádra, které by to přineslo. :think:

Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1172
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Mechaniky

Příspěvek od Skenderax » 13. 10. 2016, 08:51

Ak môžem vyjadriť svoj názor, tak za MŇA je Hŕstka super hra :clap: .
hrajem Kai Lorda - Bold Oak | Stránka Nepísaných Kroník | Pilot Aliance Rya Bastilia | hrajem Lotherd McDeep

Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 25883
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Mechaniky

Příspěvek od Vallun » 13. 10. 2016, 08:52

Elioni +1

Manévry bomberu až tak divoké ani nebudou...

Skanderax +1
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16745
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Hrstka] Mechaniky

Příspěvek od Jerson » 16. 10. 2016, 21:25

Střílet na letadlo se dá i ve chvíli, kdy za ním nejsem zavěšený, třeba v případech, kdy se ani zavěsit nezvládnu, protože má protivník mnohem obratnější stroj, nebo letí o dost pomaleji. Nijak to ale nesouvisí s tím, že o mě může vědět a může mému útoku uhýbat.

Odpovědět

Zpět na „Hrstka“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host