[AW-META] Organizační vlákno

O čem to celé je?
Ač se bude hrát ApocalypseWorld, Nesmrtelní nejsou postapo. Nesmrtelní jsou obyčejní lidé či neobyčejné bytosti, které se kdysi dávno setkaly s Vírem a od té doby jsou s ním svázání. Získali nesmrtelnost - někteří to považují za dar, jiní za prokletí - a my budeme sledovat a odehrávat jejich osudy napříč stoletími.

Moderátoři: MC-AW-Nesmrtelní, MarkyParky

Odpovědět
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od Korhul »

Nj, prostě čechismus, který na Moravě tahá za uši :-) Ale jinak nic proti tomu :-)
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Dalibor
Příspěvky: 843
Registrován: 10. 6. 2016, 18:59

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od Dalibor »

On je to takový running joke. Ale divím se, že sis toho všiml. V herních vláknech mi to uteklo jenom jednou (a jdu to opravit), všechny ostatní výskyty jsou z různých meta-vláken, jestli dobře hledám.

Edit: Ne, tam je to kurzívou, takže je to meta poznámka. Měnit to nebudu. :D
Dalibor, muž s přátelskou tváří, starostlivýma očima a nadšeným hlasem.
Kdysi doktor, pečovatel o Zdroj a jeho lid, a nyní šiřitel zpráv.
Deník postavy
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16252
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od MarkyParky »

Já potom hlavně jako nechápu, když ti samí lidé pak přijdou do tématu o Remaku DrD se slovy "hlavně to udělejte jasné a jednoduché", když tady hrají takovouto gigantickou monstrozitu. To je hlavně to, co považuji za nepochopitelné.
Protože i s malým kašpárkem...

... ehm, protože i s jednoduchými pravidly, když jsou dobře modulárně navržená, se dají dělat velké věci.
Jenom se zeptám: Podle jakých pravidel jste v roce 1997 hráli post-apo?
DrDO samozřejmě.
Krčím rameny. To, co hrajete podle mě opravdu spadá do SSS. Nebo ne?
Ne. Jak ethelioni správně píší v tebou odkazovaném linku, SSS setingy se vyznačují tím, že obsahují velká množství dopředu detailně propracovaných lokalit, s nimi spojených událostí, zápletek, vlastní umělé jazyky, mytologii, písma a podobně.

My hrajeme na od ruky nakreslené mapě 10x10 km a drtivá většina obsahu v té hry vznikla až za hry, protože "play to discover". Občas si někdo dá záležet, mrkne na Wikipedii a proloží hru nějakou historicky přesnou perličkou, aby to sedlo, to jó. Ale jen protože chce, ne protože je to součást nějakého předpřipraveného settingu.
Jak by se tohle všechno dalo odehrát za víkend (nebo za šest sezení), to opravdu nevím. To spíš asi hádám, že to v té době bylo ještě hodně "osekané", ale dobře.
Motáš hrušky s jablkama. Pleteš si rozsah hry s množstvím odehraných sezení.

Ano, tady na internetu jsme toho odehráli víc - hrajeme už 9. sezení, o víkendu jsme jich stihli 6.

Znamená to, že ta hra byla nějak "osekaná"? Ne, stejná hra, stejná pravidla, stejný rozsah CPček, hrozeb.
Tak jako mám pocit, že základní premisou Apocalypse Worldu je play out what happens. Nicméně zde, když všichni vědí what will happen, tak to je trošku jako nuda, ne? Nevím...
Všichni my hrajeme, proto abychoi se dozvěděli ....

Na začátku hry nikdo nevěděl, že Vera si vezme Dalibora za ženu, Česlav se stane Bohem a Vukmar bude chtít utopit Veru ve Vlčí krvi. Na začátku hry ani nikdo nevěděl, že ve hře vůbec bude nějaká Vlčí krev. Nikdo netušil, že na zem přiletěli kdysi dávno mimozemšťané a jejich loď se roztříštila na pět kousků, které leží v pražské kotlině. Nikdo netušil, že lehkovážný umělec Tibor se kvůli krátké známosti s odbojářkou dá na vážnou a neveselou dráhu lékaře.

To jsou příběhy, co nás zajímají. A ne, nejsou nuda. A hráčská rozhodnutí se v nich projevují až až ...
Krčím rameny. Tak by tam byl místo něho někdo jiný. Nebo by tam místo celé druhé světové války mohlo být něco jiného. To by snad nebyl problém vymyslet, nebo ne?
Aha. Takže my si chceme zahrát, jaké to je, být nesmrtelnou bytostí, žijící na pozadí významných událostí našich dějin.
A proto máme zahodit existující významné události našich dějin a vymýšlet si vlastní. Seems legit.
Nebo jak jako budeš řešit budoucnost až se hra dostane za rok 2016?
Nebudeme.
2016 je předposlední epocha.
Poslední epocha je po apokalypse a to víme....
Nic dalšího neřešit nepotřebujeme.


Ale jinak děkuji, zatím mě bavíš :clap: :clap:
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od Korhul »

No mluví tak (resp. píše :-)) i Marky Parky, jestli se nemýlím, takže se prostě tahle podoba přivlastňovacích přídavných jmen ve hře vyskytuje víckrát. A už končím s tímto OT :-)
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Dalibor
Příspěvky: 843
Registrován: 10. 6. 2016, 18:59

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od Dalibor »

Tady neexistuje žádný offtopic; v nejhorším to oddělíme, těší mě zájem o hru 8)

Ve skutečnosti jsem (taky) z Moravy a snažím se psát ultraspisovně, a i třeba Fiona píše trochu víc hovorově.

...
Vera si vezme Dalibora za ženu
Ještě ty si ze mě dělej legraci. 8)
Dalibor, muž s přátelskou tváří, starostlivýma očima a nadšeným hlasem.
Kdysi doktor, pečovatel o Zdroj a jeho lid, a nyní šiřitel zpráv.
Deník postavy
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od Korhul »

MarkyParky píše:... Na začátku hry ani nikdo nevěděl, že ve hře vůbec bude nějaká Vlčí krev. Nikdo netušil, že na zem přiletěli kdysi dávno mimozemšťané a jejich loď se roztříštila na pět kousků, které leží v pražské kotlině.
Jo na tohle jsem se chtěl zeptat! :-) Celá ta věc kolem té Vlčí krve mi přijde naprosto skvělá a jsem napjatý, co postavy vyzkoumají. A to, že je to vlastně celé kolektivní dílo je na tom fakt to úplně nejlepší. Jak se to postupně odkrývá a i MC sám je určitě zvědavý, co z toho vyleze a kdy se zase podaří někým odhalit další detaily.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od Pepa »

MarkyParky píše:Ale jinak děkuji, zatím mě bavíš :clap: :clap:
Víš, Marky. Poměrně často mám pocit, že diskuze s tebou jsou asi tak stejně "příjemné" jako diskuze se Sirienem.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16252
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od MarkyParky »

MarkyParky na to má ale nárok. Má to v rodině. Matčina větev je částečně z Plzeňska, částečně z Rakovnicka.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16252
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od MarkyParky »

Pepa píše:Víš, Marky. Poměrně často mám pocit, že diskuze s tebou jsou asi tak stejně "příjemné" jako diskuze se Sirienem.
A já se tak snažím. Trpělivě odpovídam na každou otázku. FŇUK.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od PardGalen »

Hele Pepo nechceš být Master of Ceremonies a zahrát si to? Z diskuze na fóru toho nezjistíš tolik jako když si to vyzkoušíš.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od PetrH »

tahke hra je zatim fakt nejlepsi ze vsech vasich her.... Nicmene, ja osobne apeluji na Markyho:
clovece, sepis jednoduchy jedno, dve tri strankovy manual a jdi to ukazat lidem, normalne jsem zatouzil hrat takovou hru.....
Uživatelský avatar
MC-AW-Nesmrtelní
Příspěvky: 2917
Registrován: 9. 6. 2016, 14:12

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od MC-AW-Nesmrtelní »

Milí soudru... souhrá... spoluhráči,

naše kampaň se nám blíží ke konci. Co nám už jen zbývá?

* 70. léta, poslední "běžná epocha"
* Současnost, finálová, superhrdinská epocha, která vyvrcholí buďto přímo apokalypsou nebo nám řekne, jak bude apokalypsa vypadat
* Postapo, dohrávka v podoběepilogové epocha

Jak vidíte, moc prostoru na rozjíždění nových věcí v příběhu vašich postav už tu není. Spíš na uzavírání, vrcholení, gradaci. Směle do toho....

Jdeme do SemiFinále...
10. léta 21. století Apokalyspy přichází
Uživatelský avatar
Jasna
Příspěvky: 409
Registrován: 12. 6. 2016, 22:24

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od Jasna »

Tak už jdeme do finále a poslední tóny zní. To všechno se chystá spousty dní.
Reinkarnující se čarodějka a zmije jedovatá.
Návštěvník

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od Návštěvník »

nič ma do toho nie je, ale ako nadšený čitateľ a fanúšik vašej hry si dovolím spýtať sa:
keď Grgur len v tento deň prvý krát ledva zistil, že nejaké portály vôbec existujú, a o Česlavovej jaskyni nevie že vôbec existuje ani ako vypadá, ako mohol tak jednoznačne rozpoznať ktorý z toľkých portálov tam vedie? pripadá mi to ako snaha byť nasilu zákerný až za hranicu uveriteľnosti, ale snáď sa mýlim a má to vysvetlenie... ďakujem
Uživatelský avatar
Grgur
Příspěvky: 664
Registrován: 10. 6. 2016, 21:56

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od Grgur »

Ke komentáři nejprve dodám, že důvodem k "úderu" na Česlava není být zákeřný za každou cenu. Grgurovy důvody jsou úplně jiné, mnohem mírumilovnější. Ukážou se později v příběhu. Pokud teď volí "ostřejší" metody, jak se k nim chce dostat, tak je to hlavně protože mu (z pohledu postavy) Česlav šlápl na kuří oko a je na něj hnusnej.


Co se týká logiky Grgurova rozhodnutí inflitrovat česlavovu bázi, tak:

> Grgur zná vnitřek Fioniny mohyly.
> Grgur ví, že Česlav cosi velkého staví.
> Česlav v minulých epochách byl navštívit mohylu, proto aby získal infor pro vytovření jejich kopíí
> Grgur si dneska ráno prakticky 2x vyzkoušel průchod portály. Měl nějaký čas se rozmyslet a pochopit, o co jde.
> Grgur zahlédl v jednom z portálů cosi, co mu připomnělo mohylu ale není to mohyla. Dospěl k názoru, že to je to, co hledá...

Důvod, proč jse mto neuváděl IC byl, že jsem neměl moc čas vymýšlet popisy ostatních portálů a dedukci, kterou je Grgur vyloučil. Ale pro laskavého čtenáře doedituji...
Potřebujete útočiště a nemáte na zaplacení nic než své tělo? Chcete se stát hrobníkem? Potřebujete si najmout nemrtvé? Grgur, nemrtvý šerif s Mrtvopolí, k službám.
Deník postavy
Odpovědět

Zpět na „[AW] {PbP} Nesmrtelní“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti