[AW-META] Organizační vlákno
Moderátoři: MC-AW-Nesmrtelní, MarkyParky
- MarkyParky
- Příspěvky: 16252
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [AW-META] Organizační vlákno
Samozřejmě, že "obyčejný" ApocalypseWorld ti bude fungovat i bez tohodle všeho.No jako právě. Čili mě by právě jako zajímalo, jestli by ta hra fungovala, kdyby ji někdo řídil "normálně" (tj. ne abnormálně). Nebo jestli se to takhle chystat jakože "musí". (Protože v takovém případě bych se (jako nezaujatý divák) vyhnul Apocalypse Worldu obloukem.)
Ale my hrajeme neobyčejný ApocalypseWorld jehož hlavním tématem bylo mít pro každé "sezení" žánrovou i dobovou atmosféru. Za to ta trocha rešerše stojí.
(Jo a ty druhoválečné linky MHD jsem dělal jen z hecu, protože Potomek to předtím tak moc komentovala... EDIT: Takže Blame Potomek)
Re: [AW-META] Organizační vlákno
* Potomek komentovalo
Dalibor, muž s přátelskou tváří, starostlivýma očima a nadšeným hlasem.
Kdysi doktor, pečovatel o Zdroj a jeho lid, a nyní šiřitel zpráv.
Deník postavy
Kdysi doktor, pečovatel o Zdroj a jeho lid, a nyní šiřitel zpráv.
Deník postavy
Re: [AW-META] Organizační vlákno
Trocha rešerše Lol Jako vážně mě, Marky, zajímá, kolik hodin denně strávíš vymýšlením a sepisováním přípravy a herních postů.
Co se týče ostatních, tak je jistě fajn, že se vám to líbí, ale na druhou stranu je tedy otázka, jestli jsem se zeptal "normálních hráčů RPG" či "nerdů s nekonečnem volného času" (Berte, prosím, s nadsázkou.)
Protože když tu kampaň sleduji, tak ona prostě nabobtnala enormních rozměrů (a bobtná dál). Nejenom, že tam už je tak moc postav (hlavních i vedlejších), tak moc historie, tak moc zápletek a tak moc propletených vztahů (což nic proti tomu, to je prostě jenom fluff), ale také je tam už i tak moc mechanických pravidel a tak moc nejrůznejších movů (pro postavy, NPCčka, prostředí, hrozby, ...) a s další epochou přibývají další a další, že už to je mnohem víc crunchy než takové DrD 1.6. (Jediným "štěstím" samozřejmě je, že všechny ty movy jsou mechanicky sjednocené pod jednotnou šablonou, protože jinak by se v tom naprosto nikdo nevyznal.) Opravdu bych řekl, že méně je někdy více... (Protože, co jste udělali z toho "snadného" a "lehkého" Apocalypse Worldu, to mi hlava nebere )
Sami jste se už dotkli otázky, jestli by tohle všechno šlo sehrát u herního stolu. A vážně si to (bohužel) taky nemyslím. (Vypravěč by před každou epochou stejně nejspíš musel obepisovat hráče s potřebnými informacemi...)
Dále by mě zajímalo, jakou moc/možnost mají hráčské postavy ovlivnit běh dějin. Protože na mě to působí poměrně paradoxně. Na jednu stranu jsou postavy nesmrtelní ilumináti, ale na stranu druhou se zdá, že na jejich hráčských rozhodnutích nezáleží. Ta druhá světová válka nastane, ať už postavy udělají ve 20. letech (či dříve) cokoliv. To baroko nastane (tak, jak ho známe), ať už postavy udělají ve středověku cokoliv. Atd. Prostě mi to přijde jako brutální railroad, bez možnosti změnit cokoliv. Bez možnosti odchýlit se od "té naší" historie byť jenom o píď.
Neberete, prosím, tohle jako nějakou přehnanou kritiku. Pokud se všichni bavíte, tak je to jenom dobře. Jenom jsou prostě věci, které mi přijdou poměrně zarážející.
Co se týče ostatních, tak je jistě fajn, že se vám to líbí, ale na druhou stranu je tedy otázka, jestli jsem se zeptal "normálních hráčů RPG" či "nerdů s nekonečnem volného času" (Berte, prosím, s nadsázkou.)
Protože když tu kampaň sleduji, tak ona prostě nabobtnala enormních rozměrů (a bobtná dál). Nejenom, že tam už je tak moc postav (hlavních i vedlejších), tak moc historie, tak moc zápletek a tak moc propletených vztahů (což nic proti tomu, to je prostě jenom fluff), ale také je tam už i tak moc mechanických pravidel a tak moc nejrůznejších movů (pro postavy, NPCčka, prostředí, hrozby, ...) a s další epochou přibývají další a další, že už to je mnohem víc crunchy než takové DrD 1.6. (Jediným "štěstím" samozřejmě je, že všechny ty movy jsou mechanicky sjednocené pod jednotnou šablonou, protože jinak by se v tom naprosto nikdo nevyznal.) Opravdu bych řekl, že méně je někdy více... (Protože, co jste udělali z toho "snadného" a "lehkého" Apocalypse Worldu, to mi hlava nebere )
Sami jste se už dotkli otázky, jestli by tohle všechno šlo sehrát u herního stolu. A vážně si to (bohužel) taky nemyslím. (Vypravěč by před každou epochou stejně nejspíš musel obepisovat hráče s potřebnými informacemi...)
Dále by mě zajímalo, jakou moc/možnost mají hráčské postavy ovlivnit běh dějin. Protože na mě to působí poměrně paradoxně. Na jednu stranu jsou postavy nesmrtelní ilumináti, ale na stranu druhou se zdá, že na jejich hráčských rozhodnutích nezáleží. Ta druhá světová válka nastane, ať už postavy udělají ve 20. letech (či dříve) cokoliv. To baroko nastane (tak, jak ho známe), ať už postavy udělají ve středověku cokoliv. Atd. Prostě mi to přijde jako brutální railroad, bez možnosti změnit cokoliv. Bez možnosti odchýlit se od "té naší" historie byť jenom o píď.
Neberete, prosím, tohle jako nějakou přehnanou kritiku. Pokud se všichni bavíte, tak je to jenom dobře. Jenom jsou prostě věci, které mi přijdou poměrně zarážející.
Re: [AW-META] Organizační vlákno
Za mě:
já dělám na dizertačce, tak jsem v kategorii "nekonečně času"
K pravidlům ať se vyjádří Marky, on je v teorii kovanější
Tohle by v takovém rozsahu a detailu nešlo odehrát u stolu. Já jsem si třeba na tuhle epochu doháněl teorii rádia a historii vysílacích stanic, studoval jsem životopis Heydricha a detaily jeho léčení po atentátu (jsa doktor), abych tam mohl dodat historické detaily. A vykrádal jsem místy Drdu a jeho povídky. Této úrovně detailů u stolu nikdy nedosáhneš, ale PbP má tu výhodu, že máš velké prodlevy mezi příspěvky, takže můžeš tyhle historické reálie dohnat. Tohle je prostě výhoda PbP, kterou by bylo škoda nevyužít.
Průběh dějin - tohle je spíš společná domluva / premisa od začátku - dohodli jsme se už dříve, že naše činnosti nebudou mít dlouhodobý efekt a historie se eventuálně vrátí do zaběhnutých kolejí, maximálně se trochu posune. Je to mimo jiné proto, že hrajeme drsně podle historických podkladů a nechceme si to rozhasit. To ale neznamená, že naše akce nemají vliv. Jednak se cíleně snažíme do těch událostí moc nezasahovat, jednak máme cosi jako hlavní linku - souboj Vlků a Bohů a naše místo mezi tím. Tohle je něco, o čem běžná populace a historie neví. Pak to můžeš vnímat jako osobní drama. Za ta milénia se nasbíralo neskutečné množství osobních křivd a vytvořila se nepravděpodobná přátelství a vztahy.
já dělám na dizertačce, tak jsem v kategorii "nekonečně času"
K pravidlům ať se vyjádří Marky, on je v teorii kovanější
Tohle by v takovém rozsahu a detailu nešlo odehrát u stolu. Já jsem si třeba na tuhle epochu doháněl teorii rádia a historii vysílacích stanic, studoval jsem životopis Heydricha a detaily jeho léčení po atentátu (jsa doktor), abych tam mohl dodat historické detaily. A vykrádal jsem místy Drdu a jeho povídky. Této úrovně detailů u stolu nikdy nedosáhneš, ale PbP má tu výhodu, že máš velké prodlevy mezi příspěvky, takže můžeš tyhle historické reálie dohnat. Tohle je prostě výhoda PbP, kterou by bylo škoda nevyužít.
Průběh dějin - tohle je spíš společná domluva / premisa od začátku - dohodli jsme se už dříve, že naše činnosti nebudou mít dlouhodobý efekt a historie se eventuálně vrátí do zaběhnutých kolejí, maximálně se trochu posune. Je to mimo jiné proto, že hrajeme drsně podle historických podkladů a nechceme si to rozhasit. To ale neznamená, že naše akce nemají vliv. Jednak se cíleně snažíme do těch událostí moc nezasahovat, jednak máme cosi jako hlavní linku - souboj Vlků a Bohů a naše místo mezi tím. Tohle je něco, o čem běžná populace a historie neví. Pak to můžeš vnímat jako osobní drama. Za ta milénia se nasbíralo neskutečné množství osobních křivd a vytvořila se nepravděpodobná přátelství a vztahy.
Dalibor, muž s přátelskou tváří, starostlivýma očima a nadšeným hlasem.
Kdysi doktor, pečovatel o Zdroj a jeho lid, a nyní šiřitel zpráv.
Deník postavy
Kdysi doktor, pečovatel o Zdroj a jeho lid, a nyní šiřitel zpráv.
Deník postavy
- MarkyParky
- Příspěvky: 16252
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [AW-META] Organizační vlákno
Řádově méně, než by se mi líbilo , furt mi do toho leze reálnej život.Jako vážně mě, Marky, zajímá, kolik hodin denně strávíš vymýšlením a sepisováním přípravy a herních postů.
Čistě pro zajímavost, moje měřítko:Protože když tu kampaň sleduji, tak ona prostě nabobtnala enormních rozměrů (a bobtná dál)
* Krátká kampaň - prodloužený víkend, cca 6 sezení.
* Střední kampaň - půlroku intenzivně, dva roky občasně - mezi 15-30 sezeními
* Dlouhá kampaň - desetiletí, stovky sezení.
To co ti přijde jako "enormní rozmněry", mě přijde jako střední kampaň ;o).
Jakože konstatní důležitých CPček celou dobuNejenom, že tam už je tak moc postav (hlavních i vedlejších),
A teď si představ, že je to pořád ten samý, lehký a snadný AW.Protože, co jste udělali z toho "snadného" a "lehkého" Apocalypse Worldu, to mi hlava nebere
Nechci úplně rejpat, ale co když je problém spíš v té hlavě, co to nebere, než v těch lidech, kteří to hrají a hlava jim to bere?
Sami jste se už dotkli otázky, jestli by tohle všechno šlo sehrát u herního stolu. A vážně si to (bohužel) taky nemyslím....
Jediný komentář k tomu asi je v tom, že u herního stolu nikdy nedosáhneme takové míry detailů, viz Dalibor o post výše.
Ale s hraním není moc problém, už tu kampaň jedu "u stolu" podruhé.
Což je taky mimochodem vysvětlení toho množství historických materiálů, co mám. Když to točím už potřetí + souběžně s tím jsem hrál ještě kampaň o cestovatelích v čase v PI, tak se to nashromáždí. A když už to zase mám nashromáźděné, tak do používám ....
Ano, není to simulátor alternativní historie. A nikdy neměla být.Dále by mě zajímalo, jakou moc/možnost mají hráčské postavy ovlivnit běh dějin. Protože na mě to působí poměrně paradoxně. Na jednu stranu jsou postavy nesmrtelní ilumináti, ale na stranu druhou se zdá, že na jejich hráčských rozhodnutích nezáleží. Ta druhá světová válka nastane, ať už postavy udělají ve 20. letech (či dříve) cokoliv. To baroko nastane (tak, jak ho známe), ať už postavy udělají ve středověku cokoliv. Atd. Prostě mi to přijde jako brutální railroad, bez možnosti změnit cokoliv. Bez možnosti odchýlit se od "té naší" historie byť jenom o píď
Je to hra o tom, jaké jsou životní osudy nesmrtelných superpostav v pevné historii podobné naší. A vždycky měla být.
Re: [AW-META] Organizační vlákno
Vidíš a já bych byl třeba rád kdyby tam těch postav bylo ještě víc. Pořád mi jich přijde málo. Navíc si uvědom, že ty hrozby z předešlé epochy se jenom nahradí jinými. Je jich pořád stejně.Pepa píše:Nejenom, že tam už je tak moc postav (hlavních i vedlejších), tak moc historie, tak moc zápletek a tak moc propletených vztahů (což nic proti tomu, to je prostě jenom fluff)
Jo a já mám času málo.
Always bring a gun to a puppet fight
Re: [AW-META] Organizační vlákno
Já také dělám na disertačce, ale jsem v kategorii "nekonečně málo času".Faskal? píše:já dělám na dizertačce, tak jsem v kategorii "nekonečně času"
Takže to je asi kolik?MarkyParky píše:Řádově méně, než by se mi líbilo , furt mi do toho leze reálnej život.
Musím říct, že tohle je asi největší kampaň, jakou jsem kdy viděl (alespoň přípravou), takže to by mě pak vážně zajímalo, jak by vypadala kampaň dlouhá... (Přijde mi, že už tohle se blíží takovému tomu Super Snowflake Settingu, nebo jak se to jmenuje...)MarkyParky píše:To co ti přijde jako "enormní rozmněry", mě přijde jako střední kampaň ;o).
Samozřejmě. Moje hlava nepobrala ani takové skvělé hry jako je třeba Void, Končina, Astrální Doupě, DrD+ a DrD II, takže samozřejmě můžeš mít pravdu... :>;o)MarkyParky píše:Nechci úplně rejpat, ale co když je problém spíš v té hlavě, co to nebere, než v těch lidech, kteří to hrají a hlava jim to bere?
Jak dlouho jste tu kampaň u stolu hráli? Kolik sezení? (A jak byla ta sezení přibližně dlouhá?) A také by mě právě zajímalo, co se dělo "mezi sezeními". Jestli právě nějaká rozsáhlejší e-mailová korespondence, ve které jste řešili přípravu (?)MarkyParky píše:Ale s hraním není moc problém, už tu kampaň jedu "u stolu" podruhé.
V tom případě nevím, jestli by tedy nešla udělat lépe, kdyby ty odchylky od historie hráči opravdu mohli způsobit. To bych řekl, že je námět na zamyšlení.MarkyParky píše:Ano, není to simulátor alternativní historie. A nikdy neměla být.
Je to hra o tom, jaké jsou životní osudy nesmrtelných superpostav v pevné historii podobné naší. A vždycky měla být.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16252
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [AW-META] Organizační vlákno
Jak kdy. Před začátkem epochy třeba celé odpoledne, takže třeba pět, šest hodin.Takže to je asi kolik?
Během epochy záleží na okolnostech, někdy tomu dám hodinku v kuse, když je, jindy to jsou takové pětiminutové štěky, zatímco dělám něco jiného.
Celé člověkohodiny se stopkama fakt neměřím.
Dlouhá kampaň byla kampaň, co jsem intenzivněji hrál od roku 1997 do roku 2014, většinu času 1x až 2x do měsíce + 2x do roka víkendovka. Až poslední dva roky jsme se sešli 2x, neboť už není tolik víkendového času.Musím říct, že tohle je asi největší kampaň, jakou jsem kdy viděl (alespoň přípravou), takže to by mě pak vážně zajímalo, jak by vypadala kampaň dlouhá...
Hrálo se pozdní post-apo, takový neo-fantasy-středověk dva tisíce let po nukleární válce na Zemi. Postavy kampaň začaly v Kazachstánu a v průběhu let prošly přes Aghánistán do Indie, odtamtud po moři do Somálska, přes celou severní Afriku a Gibraltar do Španělska, navštívili Anglie, přes střední Evorpu a Balkán do Turecka, zase do Kazachstánu a odtamtud přes Rusko do Číny. EDIT: Většinu času pěšky a většinu dnů na cestě se odehrávala nějaká dobrodružství. Žádné indianajonesovksé čáry po mapě.
V tom případě si dostuduj terminologii, čemu se říká Super Snowflake Setting.(Přijde mi, že už tohle se blíží takovému tomu Super Snowflake Settingu, nebo jak se to jmenuje...)
Já to nemyslel tak, že jsi hloupý, milý Pepo.Samozřejmě. Moje hlava nepobrala ani takové skvělé hry jako ...
Já jen chtěl poukázat na jistou komičnost toho, když lidem chápajícím, co dělají, vysvětluješ, že to co dělají, je nepochopitelné. Je jedno, jestli jde o DrDII nebo AW. To, že ty to nechápeš, opravdu není jejich problém ;o).
Tu první víkend.Jak dlouho jste tu kampaň u stolu hráli?
6Kolik sezení?
4-6 hodin(A jak byla ta sezení přibližně dlouhá?)
Během oběda nebo večeře jsme si popovídali o epilogu předchozího sezení, přečetli nahlas dvě A4ky zajímavých informací o nové epoše, ukázali pár obrázků a každý popsal, kam se jeho postava posunula a společně jsme popsali, kam se posunuly CPčka.A také by mě právě zajímalo, co se dělo "mezi sezeními".
Ne, proč? Seděli jsme vedle sebe ;o).Jestli právě nějaká rozsáhlejší e-mailová korespondence, ve které jste řešili přípravu (?)
Abych se nad tím mohl zamyslet, potřeboval bych vědět, v čem přesně by to mělo být lepší?V tom případě nevím, jestli by tedy nešla udělat lépe, kdyby ty odchylky od historie hráči opravdu mohli způsobit. To bych řekl, že je námět na zamyšlení.
Takhle nám hra dává inspiraci skrze slutečné historické události. Můžeme si hrát na to, že Nesmrtelní stojí v jejich pozadí, byli jejich příčinou či je nějak - lehce - pozměnili.
Heydrich nezemřel na otravu krve, zastřelil ho Dalibor.
Co by nám přineslo do hry, kdyby kvůli vývoji ve 20. létech žádný Heydrich nebyl?
Re: [AW-META] Organizační vlákno
Pepo, já si myslím, že ti to jen připadá komplikované a crunchy, ale je to jen tím, že
a) jsi vnější pozorovatel
b) přišel jsi až k velmi rozjeté věci v pozdním stádiu
Myslím si, že libovolná kampaň libovolné skupiny by ti mohla připadat obdobně, ne-li více zahlcená postavami, událostmi apod. A tady na RPGF to navíc všechno leží "as it is", není to jako když to někdo ex post shrne do nějakého zápisu nebo ti to stručně převypráví. Stejně tak obsah deníku postav - taková postava na 28. levelu v DrD se všemi svými nasbíranými vychytávkami, vylepšeními, výbavou a magickými předměty taky bude působit těžce zahlcujícím dojmem.
K té nemožnosti ovlivnit historii - jak už bylo řečeno, byla to jistá součást social contractu. Samozřejmě, že bytosti, co žijí tisíce let a mnohdy jsou v mnohém napřed před svojí dobou by MOHLY udělat z historie naprostý guláš (obzvláště něteré, že). Ale to jsme nechtěli. Navíc, čím dříve hra začíná (a tady byl prolog v 7. století), tím větší divergence potom nastává. Museli bychom daleko intenzivněji přemýšlet nad dopady, jaké měly volby postav na historii - nejen na události, ale i jak se mohla změnit společnost atp. Jinými slovy, Marky by nemohl dělat rešerši, musel by nad tím sedět mnohem déle. A my bychom se s každou další epochou dostávali do divnějšího a cizejšího světa více a více vzdáleného naší realitě, ochudili bychom se o to, co jsme chtěli - "prožít historii".
Bohatě nám stačí drobné odchylky a pomrkávání ke skutečné historii, s tím, že "historii napsali vítězové" a nemusí se zakládat na pravdě. Revolver vynalezl Gabryas, první pitvu provedl Dalibor, do jazzu Jaroslava Ježka nadchnul Tibor a Heydrich zemřel za lehce jiných okolností...ale historie si to bude pamatovat jinak.
a) jsi vnější pozorovatel
b) přišel jsi až k velmi rozjeté věci v pozdním stádiu
Myslím si, že libovolná kampaň libovolné skupiny by ti mohla připadat obdobně, ne-li více zahlcená postavami, událostmi apod. A tady na RPGF to navíc všechno leží "as it is", není to jako když to někdo ex post shrne do nějakého zápisu nebo ti to stručně převypráví. Stejně tak obsah deníku postav - taková postava na 28. levelu v DrD se všemi svými nasbíranými vychytávkami, vylepšeními, výbavou a magickými předměty taky bude působit těžce zahlcujícím dojmem.
K té nemožnosti ovlivnit historii - jak už bylo řečeno, byla to jistá součást social contractu. Samozřejmě, že bytosti, co žijí tisíce let a mnohdy jsou v mnohém napřed před svojí dobou by MOHLY udělat z historie naprostý guláš (obzvláště něteré, že). Ale to jsme nechtěli. Navíc, čím dříve hra začíná (a tady byl prolog v 7. století), tím větší divergence potom nastává. Museli bychom daleko intenzivněji přemýšlet nad dopady, jaké měly volby postav na historii - nejen na události, ale i jak se mohla změnit společnost atp. Jinými slovy, Marky by nemohl dělat rešerši, musel by nad tím sedět mnohem déle. A my bychom se s každou další epochou dostávali do divnějšího a cizejšího světa více a více vzdáleného naší realitě, ochudili bychom se o to, co jsme chtěli - "prožít historii".
Bohatě nám stačí drobné odchylky a pomrkávání ke skutečné historii, s tím, že "historii napsali vítězové" a nemusí se zakládat na pravdě. Revolver vynalezl Gabryas, první pitvu provedl Dalibor, do jazzu Jaroslava Ježka nadchnul Tibor a Heydrich zemřel za lehce jiných okolností...ale historie si to bude pamatovat jinak.
Znovuzrozený Krkavec Víru.
Deník postavy
Deník postavy
Re: [AW-META] Organizační vlákno
Tak samozřejmě, ale to, kolik času tomu věnuješ, to je vážně jako wow...MarkyParky píše:Celé člověkohodiny se stopkama fakt neměřím.
Já potom hlavně jako nechápu, když ti samí lidé pak přijdou do tématu o Remaku DrD se slovy "hlavně to udělejte jasné a jednoduché", když tady hrají takovouto gigantickou monstrozitu. To je hlavně to, co považuji za nepochopitelné.MarkyParky píše:Já jen chtěl poukázat na jistou komičnost toho, když lidem chápajícím, co dělají, vysvětluješ, že to co dělají, je nepochopitelné. Je jedno, jestli jde o DrDII nebo AW. To, že ty to nechápeš, opravdu není jejich problém ;o).
Jenom se zeptám: Podle jakých pravidel jste v roce 1997 hráli post-apo?MarkyParky píše:Hrálo se pozdní post-apo...
Krčím rameny. To, co hrajete podle mě opravdu spadá do SSS. Nebo ne?MarkyParky píše:V tom případě si dostuduj terminologii, čemu se říká Super Snowflake Setting.
Jak by se tohle všechno dalo odehrát za víkend (nebo za šest sezení), to opravdu nevím. To spíš asi hádám, že to v té době bylo ještě hodně "osekané", ale dobře.
Tak jako mám pocit, že základní premisou Apocalypse Worldu je play out what happens. Nicméně zde, když všichni vědí what will happen, tak to je trošku jako nuda, ne? Nevím... Prostě hráčská rozhodnutí by se měla projevovat asi trochu víc...MarkyParky píše:Abych se nad tím mohl zamyslet, potřeboval bych vědět, v čem přesně by to mělo být lepší?
Krčím rameny. Tak by tam byl místo něho někdo jiný. Nebo by tam místo celé druhé světové války mohlo být něco jiného. To by snad nebyl problém vymyslet, nebo ne? Nebo jak jako budeš řešit budoucnost až se hra dostane za rok 2016?MarkyParky píše:Co by nám přineslo do hry, kdyby kvůli vývoji ve 20. létech žádný Heydrich nebyl?
Všimni si ale, že jsem v tom svém příspěvku nemluvil jenom o fluffu, ale i o mechanikách. Ano, každá rozjetá kampaň postupem času vygeneruje mnoho a mnoho postav, historie a vztahů, ale vám se tu navíc i v čase generují nová a nová pravidla (movy), které je neustále potřeba vymýšlet dále a dále. (A to, že se starší movy zapomínají nevím, zda je feature nebo bug.) Je to prostě drsný...Česlav píše:Myslím si, že libovolná kampaň libovolné skupiny by ti mohla připadat obdobně, ne-li více zahlcená postavami, událostmi apod.
Re: [AW-META] Organizační vlákno
To narážíš na ty čtyři, slovy čtyři, tahy co se každou epochu vymění? Vážně?Pepa píše:ale vám se tu navíc i v čase generují nová a nová pravidla (movy), které je neustále potřeba vymýšlet dále a dále. (A to, že se starší movy zapomínají nevím, zda je feature nebo bug.) Je to prostě drsný...
Always bring a gun to a puppet fight
Re: [AW-META] Organizační vlákno
Já si všiml. Reagoval jsem na obojí, viz. příklad s osobním deníkem (btw: myšleno character sheet - to místo, kde jsou statistiky postavy atp., ne deník jako zápis). Zatím jsem si nevšiml nových pravidel/movů - pokud nemyslíš movy Hrozeb, ale to jsou vždycky 4 unikátní věci peo danou Epochu. To, že postavy mají už třeba 10 movů nebo tak....to nejsou žádné nové věci, to jsou movy z pravidel.Pepa píše: Všimni si ale, že jsem v tom svém příspěvku nemluvil jenom o fluffu, ale i o mechanikách. Ano, každá rozjetá kampaň postupem času vygeneruje mnoho a mnoho postav, historie a vztahů, ale vám se tu navíc i v čase generují nová a nová pravidla (movy), které je neustále potřeba vymýšlet dále a dále. (A to, že se starší movy zapomínají nevím, zda je feature nebo bug.) Je to prostě drsný...
A pointa je, že ty movy, bez ohledu na to, jak rozdílné se mohou zdát, jsou na stejném základu a je to poměrně jednoduché, jakmile si to člově ktrochu osahá. Rozhodně je jednodušší vymyslet nový move do AW než nové pravidlo do DrD.
Znovuzrozený Krkavec Víru.
Deník postavy
Deník postavy
Re: [AW-META] Organizační vlákno
Korhul: Potomkovo jeskyně - jo, ten výraz používá můj starej, a navíc to naučil i svou bejvalku Fionu, což je velmi podezřelé. Budu muset urychlit proces zpodpantoflování!
Nová, zdokonalená verze Potomka, která se zkouší vyrovnat se vzpomínkami svého předchůdce. Deník postavy
Re: [AW-META] Organizační vlákno
Heleďte, to bylo hezký, jak nás Pepa označil: nerdové s nekonečným množstvím času, to už mi dlouho nikdo neřek.
Kdybych věděla, že na získání takové image stačí tak jednou za tři týdny přečíst během půlhodinky shrnutí nějaké historické epochy a napsat v průměru 3,5 příspěvků na rpgforum denně, dělala bych to už dávno!
Kdybych věděla, že na získání takové image stačí tak jednou za tři týdny přečíst během půlhodinky shrnutí nějaké historické epochy a napsat v průměru 3,5 příspěvků na rpgforum denně, dělala bych to už dávno!
Re: [AW-META] Organizační vlákno
Počkej, miláčku, já ti to vysvětlím!
In other news, to je z nářečí, se kterým nemám vůbec nic společného. Ale je to slyšet třeba tady:
https://www.youtube.com/watch?v=5ey2v6_E3Xw
In other news, to je z nářečí, se kterým nemám vůbec nic společného. Ale je to slyšet třeba tady:
https://www.youtube.com/watch?v=5ey2v6_E3Xw
Dalibor, muž s přátelskou tváří, starostlivýma očima a nadšeným hlasem.
Kdysi doktor, pečovatel o Zdroj a jeho lid, a nyní šiřitel zpráv.
Deník postavy
Kdysi doktor, pečovatel o Zdroj a jeho lid, a nyní šiřitel zpráv.
Deník postavy
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti