[AW-META] Organizační vlákno

O čem to celé je?
Ač se bude hrát ApocalypseWorld, Nesmrtelní nejsou postapo. Nesmrtelní jsou obyčejní lidé či neobyčejné bytosti, které se kdysi dávno setkaly s Vírem a od té doby jsou s ním svázání. Získali nesmrtelnost - někteří to považují za dar, jiní za prokletí - a my budeme sledovat a odehrávat jejich osudy napříč stoletími.

Moderátoři: MC-AW-Nesmrtelní, MarkyParky

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16249
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od MarkyParky »

V tomhle vlákně se postupně budou objevovat dohodnuté organizační instrukce kolem PbP Nemsrtelní v AW.

Házecí sever - ROLZ.ORG
Vstupní stránka: https://rolz.org/join - místnost AW-Nesmrtelni
Link přímo na místnost: https://rolz.org/dr?room=AW-Nesmrtelni
Házecí gadget do bookmarků:

Kód: Vybrat vše

javascript:(function(){var rf = document.getElementById('rolz-script');if(rf)RolzScript.togglePopin();else{var t=document.createElement('script');t.setAttribute('src','https://rolz.org/tools/bmjs');t.setAttribute('id','rolz-script');document.body.appendChild(t);}})();
AW tahy
http://apocalypse-world.com/AW2ndEdPlay ... df#page=30

Sezení a.k.a EPOCHY

Každá epocha bude mít vyhrazené své vlastní vlákno, ve kterém budeme jen hrát. Tzn. budou se v něm objevovat pouze:
-- popisy toho, co která postava dělá - normálním písmem
-- "Přímé řeči postav" - normálním písmem v uvozovkách
-- metaherní informace přímo spojené se hrou, například volby v rámci použitých tahů, případně hody kostkou - kurzívou

Všechny ostatní meta-herní věci, typu "domluva s MCem, kdy nejlépe odhalit nějaké tajemství" nebo "já si myslím, že je super nápad, kdyby scéna vyústila v .... " budeme probírat skrze PMka nebo v jiných, neherních vláknech.

Pokud chcete ve hře držet nějaké tajemství a částečně hrát uzavřeně, pak toto vlákno je veřejné a v něm takovou informaci nepište.

V záhlaví každé epochy bude ode mne také krátký briefing, který by vás měl vtáhnout do dobové atmosféry + žánru.

První epocha bude mít trochu jiný průběh než ostatní. Přestože si v ní odehrajeme pár setkání s ostatními nesmrtelnými (PC i NPC), tak bude mít pomalejší rozjezd a neobsahuje žádné hrozby. Bude sloužit zejména k představení postav + nastavení HX. Vlákno dedikované pro ní, tedy postupně zaplníme takto:

- Dozvíme se, jak se vaše postavy dostaly inkriminovanou noc do Pražské kotliny.
- Dozvíme se, co a jak se stalo* s vírem a proč jsou tedy nesmrtelné.
- Odehrajeme si nějaká prvotní setkání, to co se stalo bezprostředně po manifestaci Víru
- A odvyprávíme si, jak se vaše postavy během následujících pár let vypořádaly se svou nesmrtelnosti + jak a kde se potkali a jaké jsou mezi nimi vztahy (aneb odehrajeme si klasické AW HX kolečko až po událostech první epochy)

*Pozn. Nemusí to být nutně otevřené - pokud vaše postava třeba neví, se jí vlastně stalo a na nesmrtelnou ji drží touha to zjistit, pak to klidně může být odehrané v náznacích.


Dalšími epochy a jejich hraní bude už mít všechny jednotný průběh:

- Založím nové vlákno a do jeho záhlaví dám briefing o nové epoše
- Vaše postavy se plně uzdraví/vstanou z mrtvých
- Vyhodnotíme mechaniku pro rozjezd epochy, a to:
-- Pokud budete mít zázemí - osadu (holding) nebo následovníky (followers), vyhodnotíte příslušné tahy, abyste zjistili, jak si vaše zázemí vedlo
-- Vyhodnotíte speciální tah "Držet krok s dobou" (viz níže) ve kterém se dozvíme, jak vaše postava technicky roste
-- Zaplatíte za živobytí nebo nějaké CP zaplatí za vás a získáte závazek (quest) do další epochy
-- Nastavíme stat-highlights.
- Podle výsledků mechaniky odvyprávíte, jak se vaší postavě dařilo mezi epochami a jak se posunula
- Odehrajeme epochu
- Na konci epochy upravíme HX podle standardních pravidel.

Jak psát posty
AW má trochu výhodu, že se hráči a MC střídají v odehrávání specifickým způsobem. MC přichází na tah jen v určitých herních sitacích, zejména:
- pokud tak určí tah (typicky 6-, nebo předepsané rozhodnutí MC)
- pokud mu hráči předají slovo (zeptají se, co bude dál)?
- pokud mu hráči dají "golden oportunity"

První dvě mají tu výhodu, že pokud ve vašem postu nastane situace, která spustí nějaký tah, není třeba čekat na nějakou domluvu - už přímo při psaní postu si můžete hodit, hod zaznamenat a podle výsledku vyprávět dál, bez asistence MCho.
Příklad:
Grgur se rozhodne, že proběhne hořícím domem. Hráči je jasné, že to je Navzdory nebezpečí (Act under the fire) a rovnou si sám hodí kostkami. Pokud hodí 10+, tak klidně sám odvypráví, jak domem proběhl - nemusí čekat na MCho - a klidně pokračuje ve vyprávění dál. Výsledky 7-9 nebo 6- ale vyžadují intervenci od MCho, tak Grgur ukončí post a počká.

K tomuhle bych měl ještě upřesnění - u nameless NPC se nebojte v rámci popisů s nimi manipulovat. Jsou tam pro vás a vaše postavy jsou středobodem vesmíru a pokud rovnou odvyprávíte, že něco konkrétního udělaly, protože to odpovídá vašemu výstupu z move, nemám s tím žádný problém.
Naopak u named NPC zkuste reakce nechávat na MCm ....mám pro vás připraveno pár překvapení, háčků a tak :-)=


POSTAVY
Každá postava bude mít vyhrazené své vlastní vlákno. První příspěvek tohoto vlákna, ideálně umístěný v záhlaví, bude její deník- template dodám, upravte si podle potřeby a classy.

Další příspěvky v tomto vlákně mohou sloužit k zaznamenání zajímavých událostí, toho co si postava myslí/cítí mimo scénu, případně pro zaznamenání polo-veřejných informací typu "tajemství". Tzn. pokud si chcete hru pro sebe udržet uzavřenou a nechcete znát tajemství ostatních postav, dokud se neprovalí v hlavním vlákně, tak ostatním postavám koukejte nejvýše na deníček. A naopak pokud některý z hráčů či čtenářů chce vidět pod pokličku - zde je místo, kde může nahlédnout.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16249
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od MarkyParky »

A hned několik dotazů:


- Faskal navrhnul, že bychom si mohli založit speciální účty pro naše postavy. Každý účet by se jmenoval podle postavy, měl vlastního avatara, odehrávalo by se s ním v první osobě. Co si o tom myslíte? Já bych byl celkem pro.

- Druhý dotaz do pléna je, zda používat nějaký online házecí systém s logem. Mrkněte se na https://rolz.org/join
Jeho výhodou je, že nevyžaduje žádnou registraci a generuje rovnou PHPBB kód, takže se jeho výsledky dají snadno inlinovat do fóra. Na té stránce vpravo je dokonce klikátko, které když si bookmarknete, tak vám rovnou bude logovat vaše hody + generovat PHPBB kód pro vložení, aniž byste opouštěli RPGF.

Založil jsem na něm místnost AW-Nesmrtelni.

Příklad hodu je
Obrázek

Pokud víte o lepším, sem s ním. A samozřejmě, pokud to nechcete používat a budem si věřit, je to na vás - v téhle hře stejně háží jen hráči a ne GM ;o)
Uživatelský avatar
MC-AW-Nesmrtelní
Příspěvky: 2917
Registrován: 9. 6. 2016, 14:12

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od MC-AW-Nesmrtelní »

A jinak tohle jsem já jako MC účet. Faskale, dáš mi toho Moderátora?
10. léta 21. století Apokalyspy přichází
Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 792
Registrován: 11. 10. 2009, 10:58
Bydliště: Brno

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od fenikso »

Upřímně, nemám zas tolik času, abych si s každou maličkostí vyhrál, takže bych se rád omezil na minimum práce navíc, abych se v tom omezeném čas mohl soustředit na postavu a hru.

Fórum alter ego + avatar - ne že by se mi nechtělo si zakládat další účet a mít v tom ještě větší binec, ale moc se mi nechce :D . Zase na druhou stranu by mi nevadilo klidně každý herní příspěvek opatřit nějakou hlavičkou s avatarem, jménem postavy, a samozřejmě hrát v první osobě. Takže přizpůsobím se, nebudu trhat partu, ale přijde mi to zbytečné.

Dice roller - v podstatě totéž. Z podvádění při hrách jsem vyrostl před cca dvaceti lety, takže si klidně hodím kdekoli a výsledek normálně napíšu. Jestli budete chtít používat něco sofistikovaného, přežiju to.
Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 792
Registrován: 11. 10. 2009, 10:58
Bydliště: Brno

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od fenikso »

Jinak nevím, kolik zkušeností s PbP máte. Já jsem jednu dobu dost času trávil na Andoru a dohrál docela dost her. S daným obšírným tématem bych hru tipoval spíše na několik let, než měsíců :D. A právě proto bych se snažil co nejvíce věcí udělat jednoduše a co nejsnadněji, aby se dalo co nejvíce odehrát.
Uživatelský avatar
MC-AW-Nesmrtelní
Příspěvky: 2917
Registrován: 9. 6. 2016, 14:12

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od MC-AW-Nesmrtelní »

Fenikso:
V pohodě. Nastav si to tak, jak ti to bude vyhovovat, aby se ti dobře hrálo.

Zábava je na prvním místě. ;o)
10. léta 21. století Apokalyspy přichází
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od Arten_CZ »

Mám zhruba rozmyšleno, co bych chtěl hrát za postavu, ale sepsat to zvládnu až dnes večer, dříve se na delší sepisování nedostanu.
Mám tuto verzi hráčských karet a preview k AW 2ed. Počítám, že ke hře by mi to mělo stačit. Pokud je někde něco jiného (AW jsem si nekupoval), tak bych se na to podíval.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16249
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od MarkyParky »

Arten:
Ano, ke hře ti to bude stačit, je to shrnutí všech 2E PDF co zatím vyšly.

Mohl bys prosím jen v rychlosti napsat co to bude za classu? Připravuju si přes den CPka, tak abych věděl, co budete hrát.
Ecthelion (neprihlasen)

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od Ecthelion (neprihlasen) »

MarkyParky píše:Pokud víte o lepším, sem s ním. A samozřejmě, pokud to nechcete používat a budem si věřit, je to na vás - v téhle hře stejně háží jen hráči a ne GM ;o)
Rolz.org je asi nejlepší házecí server, co dneska je - vedle při hraní Hrstky ho taky používáme a nemohu si jej vynachválit (žádná registrace, všechny hody na jednom místě, všechny kostky, na které si člověk jen vzpomene, a jede rychle i při slabším připojení). Dříve jsme používali Neviditelný hrad (invisible castle), ale ten už teď nefunguje a při zpětném pohledu jsou rolz.org asi lepší.

A jinak, jestli mohu jako náhodný kolemjdoucí doporučit, pak bych to házení přes rolz.org používal. Ono sice je fajn si věřit, ale když je jistota, že nikdo ani švindlovat nemůže, je to prostě příjemnější (já jsem třeba rád, že to používáme, protože Vallun má takové štěstí na hody, že bych mu to v životě nevěřil, kdyby si to házel doma sám $lol$ ... takhle všichni ví, že si nikdo nepíše lepší hody... a radujeme se, když to padne, namísto toho, abychom podvědomě podezřívali, že to přece není možné, hodit potřetí takhle vysoko).
Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 792
Registrován: 11. 10. 2009, 10:58
Bydliště: Brno

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od fenikso »

Nedělám to rád, ale musím ze hry vycouvat. Prvotní nadšení jak z nápadu, tak z možnosti zahrát si AW za postavu, sice neopadlo, ale s odstupem několika dnů, když se na věc podívám realističtěji, tak bych na hraní prostě neměl dost času. Buď bych zdržoval, nebo se přemáhal, obojí by za nic nestálo. Nezlobte se, budu vás sledovat :>;o).
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16249
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od MarkyParky »

To je škoda, ale nutit tě nemůžem. :wink: Kdyby sis to rozmyslel, jsi vítán.

Tak kdo se hlásí další? Nenechte se přemnouvat, všichni kdo brousí vláknem a jsou na vážkách, překonat rozpaky a hop, hop. ... :-)=
Uživatelský avatar
MC-AW-Nesmrtelní
Příspěvky: 2917
Registrován: 9. 6. 2016, 14:12

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od MC-AW-Nesmrtelní »

Faskal píše:Tak jsem vyvěsil pravděpodobně první část ze dvou do svého úvodu.
Kdyby jen ze dvou.

Malý kousek prologu si odehrajeme s každým, neboj.
Faskal píše: Ježto je to úvod, dovolil jsem si rovnou otestovat házení kostkami na doporučovaném místě a poněkud nadrzle si jej i vyhodnotit.
Nadrzlé vyhodnocení je v pohodě. Tímhle způsobem klidně i v ostré hře. Čekání na mě s výsledky si schovejme pro MC tahy a nesmrtelná NPCčka...
Faskal píše: Teď na moment vyfaduju (dám prostor ostatním) ale ještě bych rád výhledově popsal obřad samotný
Klidně ještě zareaguj... ... a nebo opravdu vyfaduj do lesa a po obřadu si dojdeš prohlédnout výsledky..... O-) ... je to na tobě.....

Grgur se pak ozve....
10. léta 21. století Apokalyspy přichází
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9041
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od Faskal »

Promiň, že jsem ti z té scény tak utekl.

Ale myslím, že nechat tam vesničany povraždit je dostatečně psycho rozhodnutí, abychom začali s těmi temnými událostmi hezky od podlahy.

Ty "dvě části" jsem myslel scény, co jsem měl na srdci, táhnout to můžeme tak dlouho, dokud bude potřeba 8)

Edit:
No jo, za chvíli bych ale měl házet healing touch. Já jsem si nakonec dal ten -1 na weird a s tím ten úspěch prostě nemůžu hodit 8)
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
MC-AW-Nesmrtelní
Příspěvky: 2917
Registrován: 9. 6. 2016, 14:12

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od MC-AW-Nesmrtelní »

Vůbec se neomlouvej, hraj tak, jak se ti to hodí/líbí.
Stehně to je podle´plánu, já tušil, že to uděláš, jen jsem ti chtěl dopřát to rozhodnutí... :>;o)

... a pak dát příležitost prohlédnout si následky.


Střihnu na Grgura a nechám s jeho osudem zamávat diváctvo.
10. léta 21. století Apokalyspy přichází
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9041
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [AW-META] Organizační vlákno

Příspěvek od Faskal »

Jenom technická, mám možnost přehazovat příspěvky z vašich účtů na herní, právě jsem to třeba udělal u Artena.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Odpovědět

Zpět na „[AW] {PbP} Nesmrtelní“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů