[RPG Kuchyna 2016] SomniumOne (nesutazny prispevok)

Soutěž v tvorbě RPG začíná 26. února 2016!
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

[RPG Kuchyna 2016] SomniumOne (nesutazny prispevok)

Příspěvek od crowen »

Tento rok boli ingrediencie extremne dobre. Samozrejme, ze v nedelu po odovzdani ma napadol este lepsi koncept, ako som sutazne odovzdal, a bola by skoda, keby mi zapadol v hlbinach cloudu.

SomnimOne
Viacgeneračná sága o zakladaní vesmírnej kolónie
_obalka2.jpg
Matička Zem je preľudnená, po Storočí konfliktov zamorená chemikáliami a radiáciou, je rozdelená na Domíniá niekoľkých technokratických Rodín. Moc v rodine sa dedí.

Každá rodina zamestnáva množstvo Poddaných, ktorí udržujú podniky Rodiny v chode. Zvyšok populácie, Zberba, prežíva na územiach nikoho, a jediné, čo poznajú je násilie kriminálnych gangov, tvrdý život v slumoch a nádej, že ich niektorá Rodina zamestná, ak budú dosť dobrí, a prejdu tvrdou selekciou.

Po objavení planéty vhodnej na kolonizáciu sa začali vesmírne preteky, každá Rodina sa snaží dať dohromady výpravu a založiť novú kolóniu SomniumOne. Je to však tak náročný projekt, že Rodiny musia spolupracovať na postavení a vypravení Lode.

Hráči predstavujú niekoľko generácií členov Rodiny, každý hráč hrá za jednu Rodinu. Rodiny spolu súperia o moc pri budovaní novej vesmírnej kolónie.

Jeden z hráčov je Organizátor, predstavuje všetky nehráčske postavy, ktoré sa v hre vyskytnú, a uvádza do hry Problémy, ktoré bránia Rodinám v ich snahe o vybudovanie vesmírnej kolónie.
Přílohy
RPG Kuchyna 2016 - SomniumOne - Jan Crowen Rosa - nesutazny pripspevok.pdf
(673.66 KiB) Staženo 118 x
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG Kuchyna 2016] SomniumOne (nesutazny prispevok)

Příspěvek od York »

Spíš vůbec někdy? :)
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyna 2016] SomniumOne (nesutazny prispevok)

Příspěvek od crowen »

Obcas, ked tri deti dovolia :-)= Tento rok som to pisal na ukor prace, nie na spankovy dlh, tak teraz budem musiet poriadne zarezavat, aby som par veci dobehol $D
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 08:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyna 2016] SomniumOne (nesutazny prispevok)

Příspěvek od Plz »

Somnium One poslední moje kritika i když nesoutěžního příspěvku. Četa se mi dobře a zase 15 stran strašně klame a není se jich potřebí vůbec bát. Co bych možná zlepšil je přesnost vyjadřování, například když si někdo rozebere archetypy tak hned předpokládám, že všechny a až o kousek dál se dozvím, že vlastně jen jeden. Možná by bylo lepší slovní spojení: „vylosuje jeden archetyp“. Ale je to jen maličkost, protože přesnější vysvětlení je jen kousíček zatím méně přesným

Co se týče samotných mechanika tak ty jsou stejné jako v případě Somnia. Není to rozhodně chybou, protože když něco funguje tak proč vymýšlet něco jiného. Jediné snad nad čím bych zapřemýšlel je jestli rozdělení Vlivů a Zdrojů neudělat jen jako jeden hod a druhou vlastnost potom odečíst. Tedy dohromady bude 8 bodů rozdělených náhodně jedním hodem na Vliv a Zdroje. Tím se zachová zábavnost náhodného rozdělení, ale na druhou stranu nevznikne, že jeden má jen 1 vliv a 1 zdroj a druhý 6 od obojího.

U hry samotné by mě vadila snad ještě jedna věc. S jedním charakter se může odehrávat třeba jen jedna scéna, ale stejně na onu scénu musíte vytvořit minulost, charakter popis atd. Není to trošku škoda takové námahy kvůli jedné scéně? Asi když už něco vytvořím tak bych s tím chtěl hrát déle (což ale i pravidla umožňují).

Suma sumárum více se mi líbí soutěžní příspěvek a jsem rád že se autor rozhodl Somnium One dát jen jako nesoutěžní doplněk.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [RPG Kuchyna 2016] SomniumOne (nesutazny prispevok)

Příspěvek od Pepa »

Nápad, atmosféra a celkový dojem
Nápad hry se mi velmi líbí. Hrát za rodiny (rody) při počínající expanzi do vesmíru? Jsem určitě pro! :)

Mám ale podobnou poznámku jako Plž výše. V každé generaci nastane (typicky) jedna scéna, jeden problém, a pak už se jde na generaci další. Takže tvořit člena rodiny jenom na jednu scénu (a pak ho odložit) je takové... Moc rychlé...? Proto bych určitě v každé fázi dal scény (minimálně) dvě.

Atmosféra, zpracování a celkový dojem je na výbornou. Hra sice nemá tolik obrázků a atmosferických textů jako míváš u hrách jindy (je prostě vidět, že více práce jsi věnoval Somniu), ale i tak to je moc pěkné :)

Hratelnost a provedení
Mám trochu obavy o to, aby "ta hra nešla jenom odházet jako deskovka". Protože takhle ono to může bohužel dopadnout. GM nastíní problém, hráč mu jednou větou odpoví, jak ho řeší. Hodí se. Následuje další hráč... Samozřejmě nelze hráčům "přikazovat", kolik toho mají či nemají odvyprávět, ale vážně mám takový nějaký pocit, že se to spíš víc blíží deskovce, než RPG... :think:

Co se týče herních mechanik, tak:
- Archetyp Opatrovatel by měl mít: Starostlivý +3.
- Určovat počáteční Vliv a Zdroje náhodně, je takové nic moc. (Obzvlášť když jde v podstatě o "závod".) Nejsem si jistý, jestli by hráče s jedním bodem Vlivu a jedním Zdrojem hra bavila. Asi bych byl pro to, aby všichni dostali na začátku stejně (jak tam píšeš).
- Co se stane, když někomu klesne Vliv nebo Zdroje na nula?
- Co se stane, když hráči budou mít na konci hry Vlivu stejně?
- Problémy: V podstatě nevím, proč se hází barevnou kostkou. Nestačila by obyčejná? (Spojitost Problémů s Barvami rodů totiž moc nevidím.)
- Koupit si dodatečné kostky navíc za žetony Zdrojů, je asi ok. Ale možná by to chtělo otestovat, jestli to není přesílené (a jestli by nebylo lepší spíše kostky "přehazovat" než přidávat).
- Komplikace: Chápu dobře, že pokud nastanou komplikace, tak v příští scéně začne hráč s obtížností o 2k6 větší? Protože jestli ano, tak potom ty Zdroje přesílené nejsou :)
- Mohou rody nějak bojovat proti sobě? Pokud ano, tak podle jakých pravidel?

Ucelenost, srozumitelnost a podání
Možná, že nějaké odstavce bych tam trochu poskládal jinak, ale jinak je hra srozumitelná a pochopitelná docela dobře. Ještě jsem se trochu ztratil u toho losování Archetypů. (Proč prostě a jednoduše nenapíšeš, že "Archetypy se zamíchají a mezi hráče se náhodně rozdají"? :D)

Zapojení ingrediencí
Strom a Dcera (do rodokmenu) jsou pěkně použité ingredience. Sen a Přízak jsou už takové jenom velmi volné.

Kontrola vícero entit je splněna možná skoro i ukázkově. Barvy rodů jsou sice hezký nápad, ale jak se to vlastně mechanicky použije? Myslím, že to už ty rody mohou mít v podstatě rovnou vlastnosti jako jsou ta přídavná jména... Stejně tak jako "barvy problémů" na kostce - možná by se ta hra bez toho obešla... (Nebo by se k tomu mohly/měly vyrobit nějaké mechaniky...) :think:

Hru hodnotím jako velmi zajímavou a určitě stojí za nějaké to doladění, dopracovaní, či nějaký jiný hack :)

Moc díky, Crowene, i za tento nesoutěžní příspěvek. Je to velmi inspirativní a myslím, že kdyby hra soutěžila, tak že by skončila poměrně vysoko. :clap:
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2016“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti