[RPG Kuchyně 2016] Cestou přízraků...

Soutěž v tvorbě RPG začíná 26. února 2016!
Odpovědět
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

[RPG Kuchyně 2016] Cestou přízraků...

Příspěvek od Nekra » 15. 3. 2016, 14:49

Ahoj

Konečně zakládám téma ke svý splácanině do RPGK 2016 - Cestou přízraků... .
Z případných komentářů klasicky očekávám kritiku - uznávám, hra není ani "digitálně" dotažená, může obsahovat nelogičnosti. Mechaniku jsem plácal na poslední chvíli (to je nejhorší, když je nápad na to, o čem by hra měla být, ale na vyhodnovací mechaniku ne), ale když jsem nej"hlasitěji" brojil za existenci letošního ročníku RPGK, tak jsem něco prostě poslat MUSEL. V opačném případě by mi to dal určitě někdo pořádně sežrat (víc než chyby ve tvorbě).

Výklad mého úvodní prohlášení v souboru je už možná známý, mám tím na mysli, šířením je myšleno nahrávání na jiné internetové stránky, posílání pomocí SZ, šíření tištěných kopií a propagování, komerční je např. hraní na conech. Bezplatné hraní (/testování) v rodině či skupině přátel je povoleno.
Až po odeslání mi došlo, že si to lze vyložit taky úplně jinak - neplýtvejte prosím papírem ani barvou, abyste si s pravidly utírali zadek po toaletě - nestojí to za to.

Nechť diskuze započne! :D
Přílohy
Cestou přízraků-rpgk2016-1verze.doc
(69.5 KiB) Staženo 38 x
Naposledy upravil(a) Nekra dne 28. 3. 2016, 00:01, celkem upraveno 1 x.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15900
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG KUchyně 2016] Cestou přízraků...

Příspěvek od Jerson » 15. 3. 2016, 15:28

Výhodou téhle hry je, že má jasné téma a celkem jasnou cestu ke konci. Ani nápad není špatný, rozhodně jeden z těch méně obvyklých.
Problémy vidím v množství připravených přízraků a vůbec v řešení záchrany unesené dcery přes přízraky. Být na místě otce, vůbec nevím, co by mě mělo přivést na hřbitovy.
Výběr vlastností pro hru kopíruje klasické rozložení z RPG, nemyslím si, že by byl pro tuhle hru vhodný. Další problémy jsou způsobeny prakticky náhodným výběrem toho, zda se scéna odehrála ve skutečnosti nebo ve snu, a jakou výhodu v ní otec získal - předměty ze snu se ztrácí, rady nikoliv. nutnost opakování mi přidje dost omezující. Tvar a barva přízraku jsou nacpané na sílu jen kvůli splnění ingrediencí. Způsob komunikace přízraků je omezen jen na pár použitelných, chtěl bych vidět, jak někdo díky popisovaných čichovým nebo teplotním vjemům rozluští, co přízrak vlastně požaduje. Celkově je přízraků ve hře moc. Losování pomocí hadříků mi přijde silně nepraktické na jejich výrobu a hlavně míchání.

Celkově - nápad dobrý, zpracování a mechaniky spíše slabší, ale po vyzkoušení a dopracování by to nemusela být marná hra.

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG KUchyně 2016] Cestou přízraků...

Příspěvek od Nekra » 15. 3. 2016, 16:45

Ten začátek zněl děsivě - že by moje hra měla nějaké výhody.

Množství přízraků je tam kvůli ingredienci "Hráči ovládají více entit". Vzhledem k "vyčerpání", tedy odstranění přízraku ze hry po skutečné scéně jich ani nemusí být ve hře moc najednou, mohou se objevovat ve scénách postupně.

Co by mělo otce přivést na hřbitovy, to vůbec neřeším. Ale připadají mi jako dobré místo, kde by se mohly vyskytovat přízraky, které něco chtějí :).

Tak pomocí něčeho se musí otec na konci utkat s únoscem. K čemu nejsou klasické RPG vlastnosti úplně mimo mísu - únosce je předpokládán hmotný a fyzický (i když to nemusí být člověk) - uznávám, to tam není napsáno, tak si mohou vypravěči vytvořit i nehmotného.

Náhodný výběr mezi snem a skutečností má za cíl "realistické" chování v každém případě. Hráč otce by to mohl brát méně vážně, kdyby předem věděl, že je to sen a tedy "o nic nejde".
Rady se ztrácet nemohou - když se hráč otce (z jeho pozice jde o skutečné odhalování tajemství - informací, které vypravěči o únosci připravili) informaci dozví, tak ji prostě nezapomene jen proto, že se pak vylosuje, že to byl sen. Ztráty předmětů ve snu získaných a obnova rozbitých je realistická - když se mi bude v noci zdát, že jsem od někoho dostal sto tisíc, tak je nebudu zničehonic ráno mít, až se probudím.

Ne, tvar a barva přízraků tam nebyly nacpané na sílu - to spíš to ovládání víc přízraků (entit). Jelikož jsem si přízraky představoval jako "nehmotné zjevy", tak mi přišlo normální, že by mohly být vidět - na to barvu potřebují a ta barva zaujímá nějaký tvar. To, že jsem to pak nevyužil ve hře, aby to bylo důležité, je věc jiná. Za stávajících okolností by tam přízraky mohly být i nebarevné, barva je použitá víc u těch hadříků (jak jinak rozlišit možnosti výsledku tahání) - za znásilňování ingrediencí se nejedná.

Jinak než telepatií přízrak komunikovat nemůže. Zjišťování, co přízrak chce, pomocí čichové nebo teplotní telepatie, by bylo určitě zajímavé. Těžké taky, to jo.

Zkoušel jsi to, že je to nepraktické? Já teda ne, tak se ptám, jestli to zakládáš na praktické zkušenosti. Hadříky mi přijdou takový - "přízračný". Rozhodně víc "přízračný" než kostky, karty nebo klasický věci. Podmínkou není, aby to byly hadříky, ale aby to nerušilo ten přízrakovej dojem - něco jemného, měkkého.

PS (Pro všechny): Vřele vítám upozornění na konkrétní gramatické chyby a překlepy. Gramatickou dokonalost nepovažuji za nedosažitelnou.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 07:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG KUchyně 2016] Cestou přízraků...

Příspěvek od Plz » 18. 3. 2016, 09:33

Cestou přízraků, předposlední hra, kterou jsem četl. Nevadí mi absence obrázků, zarovná odstavců. chyb jsem si sem tam všiml ale vzhledem k mému Češtinovi o nich raději pomlčím. Text se mi četl dobře pochopil jsem vše na první přečtení a ani jsem nepostřehl nějaké věty, které by mě vyloženě vadily (a které by se dali vynechat).

Mechanika s kapesníky je hodně hravá a přispívá k atmosféře celé hry. Jinak je úspěch či neúspěch dobře popsán a jak jsem psal, pravidla jsou jednoduchá a pochopil jsem je na první čtení. Hru kdy je více vypravěčů a jen jeden hráč jsem už také do jisté míry zažil. Vzhledem k silnému kolektivnímu vědomí u mě v družině by s jedním Vícevypravěčem nebyl problém. Snad bych jen osobně změnil volbu snu a reality a dal ji jako skrytou volbu Vypravěčů před scénou, aby tak věděli, co vše si můžou dovolit a jak moc mohou nebohého otce zahnat do úzkých. Ještě by se daly sbírat i informace k dceři aby ta změnila svoje mínění o otci (pokud by odpovědi na vztah k otci nebyly Ano.

S ingrediencemi nemám problém, našel jsem je během čtení a nemusel přemýšlet, jak je která použita.

Pěkná hra, která rozhodně neurazí. Nicméně ani mě osobně nijak nenadchla. Možná ještě bude problém s její opakovanou hratelností, i když i zde jsou nějaké možnosti. rozhodně nezapadla do prachu u cesty ale na první příčky nedosáhne.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG KUchyně 2016] Cestou přízraků...

Příspěvek od Nekra » 28. 3. 2016, 00:01

Tak zrovna češtinářské chyby jsou špatně, aneb když se to nedá hrát (jako všechny moje výmysly), ať tam aspoň nejsou gramatické chyby. Zřejmě si to po sobě budu muset přečíst ještě jednou.

Pochpitelnost na první čtení je velká pochvala - obvykle to po mně lidi nechápou ani po několika přečteních (nebo si to aspoň z některých komentářů u minulých ročníků myslím).

Tak skrytá volba vypravěčů by mohla být jako alternativa. Původní verzi (losování, náhodu :) ) tam chci ponechat, ale jako varianta a tedy další způsob, proč ne.
O dceři by se technicky (stejným způsobem) daly sbírat informace taky, ale to mi nedochází, jak by tím měla změnit mínění o otci. Když otec získá informace o dceři, tak je to spíš on, kdo si upravuje mínění o ní. V případě, že se od něj nechce nechat zachránit nebo chce dokonce u únosce zůstat by mu to mohlo nějak pomoci ji přesvědčit nebo tak, když o ní bude víc vědět. Prosím tě vysvětli, jak jsi to myslel. V mém rozboru úvahy by dcera neměnila mínění o otci protože ten o ní získal informace, ale proto, že je později vhodně použil.

Ingredience je těžké přehlídnout, když jsou vypsány na začátku :).

K poslední připomínce - on nejspíš bude problém už s hratelností. Důvod mého tvoření není pro hratelnost, ale pro zábavu z tvoření. S praktickým používáním se ani nepočítá (a není cílem), ale vyloučit, že si to někdo zkusí zahrát, taky nemůžu ( kdybych tam velkým červeným písmem napsal "hru nehrajte", tak se určitě najde nějaký prorýžeč zdi, který si ji natruc zahraje :p ). Čitelné to má být, srozumitelné to má být a jako teorie by to mělo působit dobře (i když vytvořit hru hroznou prakticky, ale skvělou teoreticky by bylo taky velký umění).
K těm prvním příčkám - dosáhne a nedosáhne. Stačí výsledkovou listinu převrátit - rázem jsou první příčky od konce první.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 07:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2016] Cestou přízraků...

Příspěvek od Plz » 29. 3. 2016, 07:33

Abych sám vysvětlil jak jsem to vlastně myslel tak jsem si pravidla musel znova přečíst.

Jak to tedy bylo myšleno. Přímo v pravidlech je, že se dá vést souboj i s dcerou a tom bych to postavil. Některé drobné nenávisti, naštvání a pod. mohou v rámci potomků pramenit jen z nedorozumění ať už na straně potomka či rodičů takové potom lze komunikací zmírnit či změnit a k tomuhle přesvědčování bych právě použil onen souboj s dcerou. Pokud vyhraji tak jediné co jsem získal je změna postavení dcery a tedy jiný bonus či postih na boj s padouchem. Ale je pravda, že vždy záleží na tom jak otec informaci použije což je přesnější definice než ta má.

A ještě k chybám:
U dcery str. 1
Vztah k únosci Upravidla – místo Zpravidla

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10320
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2016] Cestou přízraků...

Příspěvek od Ecthelion » 16. 5. 2016, 18:04

Hodnocení porotců píše:Alef
Cestou přízraků berie viacero nečakaných elementov: invertnutie rolí hráčov a rozprávačov, jasne definovaný plot s únosom dcéry a hľadajúcin otcom a dokonca to znieslo aj zakomponovanie prízrakov a antagonistov bez toho, aby to pôsobilo kŕčovito. Rozkošná rekvizita sú farebné handričky ako mechanizmus náhody. Tento, až pekne detsko animovaný príbeh je naozaj tvorivý.

Čo sa páčllo: nápady s viachlavým rozprávačom, rituál únoscu na dokreslenie.
Čo bolo zvláštne: nie som si istý, ako pomer snových scén k reálnym bude fungovať v praxi. Môže sa stať, že príliš veľa času sa strávi na nezmenenej lokácii.

nápad, atmosféra, celkový dojem: 5 body
hratelnost a provedení: 4
ucelenost, srozumitelnost, podání: 4
zapojení ingrediencí: 3

Ecthelion
Tuhle hru jsem si nechával na konec, protože jsem se lehce obával, co Nekra tenhle rok bláznivého (ale v dobrém smyslu!) nastřelí. Byl jsem velice příjemně překvapen – motiv únosu dcery mi přijde epicky dobrý, rozehrává to hodně silné a čitelné emoce na straně hráčů (jak otce, tak všech ostatních… ztráta vlastního dítěte je asi nejhorší možný scénář v životě člověka, s tím se dá dobře pracovat), otočení počtu hráčů a Vypravěčů a moment, kdy Vypravěči vlastně pomáhají hráči v jeho úkolu je opravdu fajn. Hra sama je poměrně složitě strukturována, ale čte se dobře a je snadno pochopitelná. Nabízí zajímavé mechaniky (šátečky jsou zajímavé, přemýšlel bych ještě nad nějakými předměty, které by vycházely víc z atmosféry… hmmm… různé dětské hračky?), snové části… za sebe mám představu, jak by se to hrálo (či, jak bych to hrál já), ale chtělo by to otestovat a zkusit, jestli to drží pohromadě a poměry snových a reálných částí budou dobře fungovat. Mám trochu strach, jestli možnost přízraků zasahovat do děje není příliš omezená, ale jak říkám, to by chtělo vyzkoušet.
Rozhodně dopracovat! Otestovat, rozšířit a trochu učesat text (je snadno čitelný, ale přeci jen je takový lehce „strojový“ a stálo by za to jej rozšířit o příklady a trochu si pohrát se zasázením), jinak je to moc pěkná uzavřená a atmosférická malá hra.

nápad, atmosféra, celkový dojem: 4 body
hratelnost a provedení: 3,5 body
ucelenost, srozumitelnost, podání: 3,5 body
zapojení ingrediencí: 4,5 body

Pepa
Nápad, atmosféra a celkový dojem - 3
Nápad považuji za dobrý. Záchranná výprava při které hlavnímu hrdinovi pomáhají na cestě přízraky? Proč ne! Ale provedení podle mě trošku pokulhává... :think:

Hlavně nevím, proč dceru zachraňuje otec a ne nějaký chrabrý hrdina. Kluci, vážně byste chtěli zachraňovat svoji dceru? A, holky, vážně byste chtěli být zachráněni svým otcem a ne třeba nějakým princem? :)

Hratelnost a provedení - 2
Nejsem si jistý tím "převrácením" hry na mnoho Vypravěčů a pouze jednoho hráče. Na jednu stranu ten koncept vnímám jako poměrně zajímavý (a zde obzvlášť: Každý Vypravěč si přichystá několik "svých" přízraků + Hrdina je sám, což zvýrazňuje jeho hrdinství), ale na stranu druhou nevím, jestli se tolik Vypravěčů nebude při hře nudit. (Čili jestli se nebude stávat takové to: "Teď je na řadě tvůj přízrak, tak to odmástruj ty, my se zatím jdeme věnovat něčemu jinému...") :think:

Tahání šátků je sice "přízračné", ale spíš bych zůstal u praktičtějších kostek nebo losování barevných žetonů.

Ve hře se mi nelíbí ta mechanika Snu. Proč ty situace, scény a lokace takto tímto replikovat? Co hře přinese, když hrdina již potřetí prochází tentýž hřbitov (a ne ne se ze snu "probudit")? Jsem pro to každou lokaci projít maximálně dvakrát (sen, pak skutečnost), ale možná ani to ne... :think:

Také bych rád viděl, jak přízraky hrdinovi napovídají, co má udělat, pomocí čichové a teplotní telepatie :) Protože tato část hry bude buďto nejzábavnější, nebo nejúmornější :D Těžko říct...

Ucelenost, srozumitelnost a podání - 4
Hra je organizována rozumně a pochopitelně. Chtělo by to trošku "učesat" a dodat tomu pro lepší orientaci nějakou osnovu, ale na Nekřiny obvyklé příspěvky jde o nadstandard :)

Zapojení ingrediencí - 3
Zatímco mechanické ingredience ve hře vidím rovnou tři (tvorba antagonisty, barvy a hráči ovládají více entit), tak s těmi slovními mám trošku problémy. Přízraky jsou do hry zapracovány hezky, ale Dcera a Sen mi právě přijdou poněkud "násilné" a rušivé...

Poznámky:
- Může se "Touha po odchodu od únosce" a "Ochota nechat se zachránit otcem" v průběhu dobrodružství (z)měnit?
- Má Tvar a Barva přízraků vůbec vlastně na něco nějaký vliv? :think:

Myslím si, že by se na té hře ještě mělo zapracovat, ale že má dobrý potenciál :)
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2016“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host