[RPG Kuchyně 2016] V hlavě

Soutěž v tvorbě RPG začíná 26. února 2016!
Howky
Příspěvky: 43
Registrován: 29. 9. 2014, 15:59
Bydliště: To není jisté...

[RPG Kuchyně 2016] V hlavě

Příspěvek od Howky »

RPG, ve kterém je už ohraný systém početných středověkých her na hrdiny okořeněn trochou schizofrenie a autorova pseudo-humoru...
Přílohy
V hlavě.pdf
(729.16 KiB) Staženo 110 x
Cesta mrazem[/color]
Nová Rpg hra z prostředí Vikingů
Odvážíš se postavit proti bájným tvorům?
Chceš se podívat na dálný sever a podívat se do očí osudu?
Brzy k dispozici demo
Björn
Příspěvky: 65
Registrován: 1. 3. 2016, 15:09

Re: [RPG Kuchyně 2016] V hlavě

Příspěvek od Björn »

Zdar!

Přečteno. Tahle hra se mi zatím líbí nejvíce. Je laděna do duchu her, které si můžete s přáteli zahrát "u piva a preclíků", úplně jako Risus! :D

Členění textu je svižné, hra se dobře čte. Spolu s osobitým humorem autora, který prostupuje texty, jsem se při četbě opravdu nenudil.

Pravidla jsou lehká, svěží, snadno a zábavně srozumitelná. Velké plus za dodatek:
V této hře magie neexistuje. Tečka.
Jen nikde nebylo řečeno, kolik dovedností může postava mít na začátku hry. V příkladech byly zmíněné pouze automatické akce. Ale s mým zdravým uvážením si myslím, že maximálně do tří až čtyř.

Originálně aplikovaná schizofrenie postav formou mocného démona <- to je boží!

Velkým plusem je i krásně vypracovaný List postavy a úvodní autorova ilustrace.


Opravdu, tahle hra se mi líbí ještě víc, než mé vlastní výtvory. Hned bych si ji zahrál! :D
Howky
Příspěvky: 43
Registrován: 29. 9. 2014, 15:59
Bydliště: To není jisté...

Re: [RPG Kuchyně 2016] V hlavě

Příspěvek od Howky »

Pfff, čekal jsem nějaký přínosnější komentář...
:D Ne, samozřejmě díky za velmi kladný komentář, zahřálo mě to u srdíčka :)
Cesta mrazem[/color]
Nová Rpg hra z prostředí Vikingů
Odvážíš se postavit proti bájným tvorům?
Chceš se podívat na dálný sever a podívat se do očí osudu?
Brzy k dispozici demo
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 08:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2016] V hlavě

Příspěvek od Plz »

Nečetl jsem ostatní kritiky a je to první kuchyňovka (za celou existenci kuchyně) co vůbec čtu, proto se omlouvám, že možná budu trošku kritičtější.

Nicméně hra mě nenadchla. Je to jen obyčejné RPG s dalším člověkem v hlavě. Ani se mi dobře nečetla. Text obsahuje kupu naprosto balastního textu například věty „Jo super. Jsou tady napsaný nějaký kraviny.“ nebo „K tomu asi není co říct“. Podobné věty asi mají být vtipné, ale já bych od pravidel spíše očekával vysvětlení ne podobné nicneříkající fráze. Alespoň u mě působili spíše tak, že mě nudili při čtení a musel jsem se přemáhat, abych kvůli nim nepřeskakoval části textu (kde mohlo být něco jiného důležitého). Pokud by se vynechali tak si myslím, že hra přijde asi o třetinu textu. Nebo kdyby alespoň byly odděleny od ostatního textu, aby se dali jednoduše přeskakovat.

Další věcí je poskládání odstavců. Mohlo by být mnohem lepší a sám autor to ví jinak by přece nepoužíval věty „Tohle už jsem si řekli několikráte předtím“ nebo „A mezi Výdrž Tělo a Mysl (o tom si řekneme později, nebojte se) rozdělte bonusové body schopností“.

K samotné mechanice hry nějak nemám co říct Výdrž, Tělo Mysl nejsou to náhodou zdroje z DrD2? Nevím nikdy jsem ho nehrál ale dost to připomíná. A proč je právě 8 bodů šílenství? Proč ne 10 nebo jen 5? A proč je úspěch zrovna od +3? Spousta otázek na které ale nechci odpověď. Autor to prostě tak považoval za správné tak to tak je. Jestli je to tak špatně nebo dobře by ukázala jen hra, ale tolik času tomu nevěnuji. Možná mi jen na takto minimalistickou hru přijde zbytečná část o naložení a cenách.

Využití ingrediencí dle mého také není úplně dokonalé. Při prvním čtení hlavně kvůli přeskakování textů (viz výše) jsem strom a dceru ani nepostřehl. Přísaha je sice zmíněna, ale na to že je to vlastně právo veta, důležitá mechanika ve hře tak má jeden malý odstaveček někde na začátku kde ještě ani netušíme, jaké jsou mechaniky. Navíc přísaha je velmi důležitou součástí charakteru postavy i celé hry. Pokud třeba zahlásím, že musím zachránit dceru tak vlastně téměř vše co do doby skutečné záchrany udělám, bude pod přísahou a tedy to automaticky splním.

Přízrak je na tom lépe, ale zase mi přijde, že autor nějak nevěděl co s ním. Dělá vlastně jen body šílenství nebo na chvíli předává vládu nad postavičkou. V soubojích je to s přízrakem vlastně vždy dva na jednoho ale jinak moc do hry nezasahuje. Na to, že to má být druhá herní entita je to celkem málo.

Suma sumárum o téhle hře jsem ani na minutu neuvažoval, že bych si ji někdy zahrál.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2016] V hlavě

Příspěvek od Jerson »

Přečteno. Nevím zda jste se dohodli nebo je to dané výběrem ingrediencí, ale RPG bez vyhraněného tématu napsaná na pár stranách za pár dní mi nepřijde úplně vhodný formát. Nicméně přízrak v hlavě postavy je docela zajímavý, i když už jsem o hře na podobné téma slyšel. Pravidla jsou rozepsána celkem čitelně a s jejich chápáním jsem neměl příliš velký problém, i když samotné zapojování přízraku mi přijde nedostatečně popsané, hodně závisí na libovůli spoluhráče. Navíc není úplně jasné, kdo komu hraje přízrak - jsou to vždy dva hráči navzájem, nebo je naopak nežádoucí, aby si hráči takhle škodili?
Vtípky v textu se mi také moc nelíbily - pro článek by ušly, ale pro výklad pravidel se moc nehodí. Ceny jsou nastavené od okna a tedy dost nesmyslně - a jsou vůbec potřeba?
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2016] V hlavě

Příspěvek od Nekra »

Moc hezký :). Je to psaný čtivým vtipným stylem (třeba to hraní RPG při vykolejení vlaku). Tak nějak jsem si na začátku myslel, že protivníky (přízraky) bude hrát vypravěč, ale tohle to je geniální. Je to sice jen osm stran, ale jak je to malým písmem, tak toho není zas tak málo. Použití přízraků je jasné a naprosto zřetelné, některé ingredience jsou použity jen okrajově (ty zmíněné v textu) - dcery jsem si všimnul, ale při zmínění stromu jsem na konci uvažoval, kde že ten strom vlastně byl. Taky mi přijde, že o tom, co má dělat vypravěč, se moc nepíše a hodně se to zaměřuje na entity ovládaný hráčema (postava a přízrak). I když přízrak jako fajn - vetřelec v hlavě je opravdu hrozivý, kam se na něj hrabou nějaké venku poletující nehmotné stvůry.

Ohledně té možnosti utrácení mi až připadá dost nepraktické ty body schopností zapisovat do deníku - hlavně pokud se to bude hojně používat. A s tou regenerací - to by bylo škrtání, gumování a přepisování. Vyjádření žetonkama na různých oblastech mi přijde pro daný účel jaksi praktičtější. (Pro každou schopnost tři obdélníky na žetonky, jeden na základ postavy, jeden na utracené za úspěch ("rychlá regenerace") a jeden na ztracené v boji ("pomalá regenerace" ; to je hlavně asi na tu Výdrž).
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2016] V hlavě

Příspěvek od Ecthelion »

Hodnocení porotců píše:Alef
V hlave je dôkaz toho, že stačí málo, aby sa dizajn hier sa naozaj vie posunúť od dračákových klonov k fateovským klonom a kvalita hneď poskočí. Navyše, vtipný štýl textu hneď vedie k čitateľnosti a ľahkosti. Hra má dve roviny: v jadre je to klasická dedinská fantasy, bez špecifického fluffu. Čo je bonusom, je nápad s posadnutím postáv, ktoré umožňuje záškodnícku činnosť a mechanicky prideľovať postavám záporné aspekty. Problematické je zrejme to, že z hľadiska fluffu na záškodnícku činnosť nie je mimoriadna príčina — ak sa to porovná s Nápadníkmi, ktorí to majú jasne zdôvodnené podmienkami vítazstva, tuto je to jednoúčelová vecička. (Porov. napríklad tiež s “detskou” hrou Shadows). Otázka je, či prideľovanie záporných aspektov nie je príliš krutá záležitosť: cyklus záporných aspektov vyzerá byť príliš drsný. Dôležité je, že hra je v jadre naozaj dedinská fantasy, ale boj s cudzími elementmi sa môže zvrtnúť na boj medzi postavami — čo môže byť možno bug, ale možno feature.

Čo sa páčilo: štýl textu, jednoduchá mechanika
Čo bolo divné: po prekuknutí jednoduchého nápadu vysvitlo, že hra má na jednej rovine iný fokus, ako to, čo poskytujú záškodnícke mechaniky.

nápad, atmosféra, celkový dojem: 2 body
hratelnost a provedení: 2
ucelenost, srozumitelnost, podání: 3
zapojení ingrediencí: 3

Ecthelion
Svérázně a specificky napsané RPG, která je od ostatních rozpoznatelná na první pohled. Musím říct, že mi to na první straně přišlo docela svěží, ale pak jsem zjistil, že text pokračuje stejným stylem celou dobu a nějaké „legrácky“ v textu obsahuje prakticky každá věta. Přiznám se, že mi to docela ubíralo na srozumitelnosti textu, kdy jsem při opětovném čtení musel věci mnohem víc hledat. Chápu plně, že je to autorův styl, ale moje doporučení pro další práci s textem by bylo trochu ubrat a nechat to na okořenění textu. Hra je postavená silně na jedné ingredienci a ostatní jsou spíš naznačené (nebo neexistující v případě dcery a stromu), což sice si funguje, ale přijde mi škoda, že i ostatní se tam neobjevují výrazněji.
Nápad je rozhodně a opravdu pěkný, přičemž systém lehce inspirovaný Fatem a obohacený o body šílenství funguje pěkně. Mám ale dojem, že by se s tématem dalo pracovat mnohem více. Proč se hra točí kolem dungeonování a všemožných dalších věcí v klasických hrách známých a neřeší snahu zbavit se přízraku v jejich hlavě? Dobrodružství, při kterém se postavy snaží dostat na konec dřív, než je přízrak všechny oddělá a on se je celou cestu snaží sabotovat… by mi přišel mnohem zajímavější, bylo by to něco nového a dalo by se na tom stavět. Navrhoval bych i určit přízraku „osobnost“ – třeba náhodně, aby se bylo další hraní zajímavější… kdo to je? Démon? Stín čarodějníka? Přízrak rytíře? Postavy by musel zjistit jeho pravé jméno, které je nutné k tomu se jej zbavit… a on by zatím měl různé způsoby, jak jim to znepříjemnit (každý jiné?). Je to tam naznačeno, ale rozvést to dát přízraku opravdovou osobnost a třeba i minulost, aby jej postavy mohly opravdu nenávidět, by byl podle mě krok správným směrem. Určitě by stálo za to hru učesat a dál dopracovat, držím autorovi palce!

nápad, atmosféra, celkový dojem: 3 body
hratelnost a provedení: 2 body
ucelenost, srozumitelnost, podání: 2 body
zapojení ingrediencí: 2 body

Pepa
Nápad, atmosféra a celkový dojem - 1
Musím říci, že atmosféra (a asi ani nápad) mě příliš neoslovily. Chci já hrát za prosté obyčejné lidi ve středověké době (magie totiž neexistuje), kterým ještě navíc straší v hlavě? Spíš bych řekl, že ne. A řekl bych, že jenom málokdo si odpoví jinak...

(Mimochodem když magie neexistuje, tak co potom jsou ty přízraky? :P)

Hratelnost a provedení - 1
Myslím si, že hra je hratelná poměrně těžce. Měl bych s ní spoustu problémů. Moje poznámky jsou následující:

- Charakteristický rys: Nevím, zdali jsou navržené čtyři rysy nějak rozumně vyvážené, ale spíš bych to chtělo ještě dát návod, jak si vytvářet rysy další...
- Přísaha: Jednak si myslím, že přísahy přísluší více spíše šlechticům (a nikoli prostým obyvatelům) a druhak nechápu ani mechanicky, co ta přísaha má dělat. Jestli postava automaticky uspěje v každém konfliktu, který se přísahy (= jejího úkolu) týká, tak to pak budou velice jednoduchá a přímočará dobrodružství. (Chci říct: Co třeba kdyby se řeklo, že Přísahu lze takto použít maximálně jednou za sezení?)
- Výdrž: Cokoli, co není ani na Tělo a ani na Mysl, je na Výdrž? To mi přijde, že nefunguje. Myslím, že protipříklady existují :)
- Hod kostkou: Nevím, proč jsou čísla v tabulce na straně 4 navržena tak, jak jsou navržena (ale zrovna úspěch za +3 chápu), ale budiž.
- ...převzetí kontroly a zbavení se kontroly: Tento odstavec jsem vůbec nepochopil.
- Utrácení bodů schopností: Bodem se platí před hodem, nebo až po hodu? Když to použiji v souboji, tak kolik jsem jakoby hodil? (Jak velké zranění soupeři dám?)
- Tabulku regenerace, ne že bych nepochopil, ale proč tam jsou čísla jednou s rozstupy po třech, pak po dvou a pak zase po třech... Vážně nevím... :think:
- Ještě by mě zajímalo, jak to je s tím bonusem. Když vylezu na nějakou zeď a padne mi +5, získám bonus +1 k Tělu do následující scény, i když ta scéna bude třeba bojová? (Čili to, že jsem dobře udělal věc X mi pomůže v (třeba naprosto nesouvisející) věci Y, která se bude odehrávat třeba i o několik hodin později herního času?)
- Body Výdrže jako životy: Takže jednou se můžou spotřebovávat jako zdroj do zkoušek a podruhé se spotřebovávají jako životy. (A každé z těchto spotřebení se ještě obnovuje jinak dlouho.) To mi přijde vážně dost nepřehledné...
quote: Počet bonusů by se měl odvíjet podle ceny, ale přesná čísla vám zde uvádět nebudeme, protože jak vy, tak autor by se do toho zamotali.

Tak to teda děkuji pěkně. Takovéto věty by se v pravidlech opravdu objevovat neměly. (Mimochodem tabulka cen pro jednotlivé předměty je dále uvedena. Tak přidat do ní navíc ještě jeden sloupec právě s těmi počty bonusů pro tu kterou zbraň/zbroj by snad nebylo nic těžkého.)

- Přízraky: Proč by za všechny přízraky neměl/nemohl hrát Vypravěč? Proč si hráči takhle budou škodit navzájem? (Jako ono samozřejmě, že můžou, ale takovým tím: "Teď mu uškodím, teď zase ne", je ta hra strašně crazy a strašně taková "škodící".)
- Dá se přízraků nějak zbavit?
- Boj: Jestli jsem pochopil pravidla boje, to opět nevím. Jednou se tam o Výdrži mluví jako o "počtu útoků, které můžete ustát", jindy zase o "číslu, které se odečítá do soupeřova Těla (= takto se zjistí zranění)", jindy jako o "životech postavy, které se odečítají". Mám v tom maglajz. (A to ještě nemluvím o tom, že soubojáky jsou vlastně dva: Když se přízrak účastní, tak jsou asi teda jiná pravidla, než když se souboje neúčastní...)
- Vylepšení postav: Vážně je rozumné s levelením povolit zvyšovat nosnost? Až potkáme hrdinu se třemi obouručáky, tak si povíme...

Ucelenost, srozumitelnost a podání - 1
Myslím si, že hra není napsaná dobře. Po stránce pravidel jsem hodně tápal (a tápu doteď). Možná by to chtělo méně vtipů a více příkladů. :-/

Zapojení ingrediencí - 1
Přízrak je jasný, ale Přísaha je poněkud dost umělá. Strom a Dceru neuznávám, protože tady to je ještě méně než "letmé zmínění". Bez Crtl + F bych to ve hře ani nenašel.

Hra začíná tvorbou hlavního antagonisty? Nevím, kterého. A hráč hraje za dvě entity? Jednak by to stejně tak dobře zvládl i Vypravěč, druhak to není ani tak moc hraní, jako spíš, že oznámení, kdy se komu přízrak projeví a kdy neprojeví. A za třetí ty přízraky nemají herní charakteristiky (což byla také jedna z podmínek).

Celkově musím říci, že mě hra nezaujala ani atmosférou ani mechanikami ani vtipy, takže bohužel. :think: Budeš-li hru dále vylepšovat a rozšiřovat, tak držím pěsti, protože to bude hodně práce. (Ale hlavu vzhůru! Nic není nemožné :))
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2016“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti