[RPG Kuchyně 2016] Pod rouškou velkoměsta

Soutěž v tvorbě RPG začíná 26. února 2016!
Björn
Příspěvky: 65
Registrován: 1. 3. 2016, 15:09

[RPG Kuchyně 2016] Pod rouškou velkoměsta

Příspěvek od Björn »

Pod rouškou velkoměsta
___________________________________________________________________________________________________
Ocitněte se v kůži zdiskreditovaného detektiva, který se rozhodl vzít zákon
a spravedlnost do vlastních rukou. Investigativního novináře plížící se ho temnými zákoutími newyorských doků na setkání mafiánských bossů. Mladé kaba-retní zpěvačky při cestě za slávou a bohatstvím. Nájemného vraha, na kterého ušili boudu, a nyní se skrývá. Bývalého kriminálníka, který se ocitne v nespráv-ný čas na nesprávném místě a modří už jsou za rohem. Vzdáleného synovce mafiánského dona, který si chce udělat v podsvětí dobré jméno a stát se členem rodiny. Přicestovalého nádeníka hledajícího „americký sen“.

Ve Spojených státech dvacátých a třicátých let minulého století. V době velké hospodářské krize a prohibice, období plného rozkvětu organizovaného zločinu.

Poloviny padesátých let – konce druhé světové války. Období velké euforie
a vydechnutí. Éry velkého amerického snu.
___________________________________________________________________________________________________
Přílohy
POD ROUŠKOU.pdf
(122.53 KiB) Staženo 103 x
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22579
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2016] Pod rouškou velkoměsta

Příspěvek od Jerson »

Tahle hra mi přijde jako slabší odvar Night Noir. Pravidel obsahuje hodně málo a žádné není příliš návodné pro další směřování děje. Zapojení ingrediencí obvykle nehodnotím, ale v této hře mi přijdou dost slabě zakomponované a pokud by ve hře nebyly, nic by se nestalo. Pravidla jsou sympaticky krátká, ale hlavně díky tomu, že jde fakticky o bezpravidlové hraní. Vůbec si nejsem jist, k čemu jsou u takové hry tři vypravěči.

Na druhou stranu obrázky i layout jsou skutečně atmosférické a téma se mi také líbí.
Osobně bych doporučoval místo dvou podobných her vytvořit pouze jednu, propracovanější a s více možnostmi. Night Noir mě zaujal o stupeň až dva více.
Björn
Příspěvky: 65
Registrován: 1. 3. 2016, 15:09

Re: [RPG Kuchyně 2016] Pod rouškou velkoměsta

Příspěvek od Björn »

Naprosto souhlasím, je to slabší odvar s minimem pravidel a mechanik.

Chtěl jsem jen vytvořit mechaniku na losování barevných papírů, které bych zakomponoval do nějakého specifického prostředí, aby to podalo "feeling".

Tuhle hru jsem vytvářel jako druhou v pořadí.

Tu jsem si s ingrediencemi už moc nevěděl rady, měl jsem jen koncept mechaniky a ingredience jsem tam uvedl jako znouzecnost. Tady jsem spíše sázel na atmosféru a jel jsem už jen na výpary z Night Noir.

Díky za konstruktivní komentář :D
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 08:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2016] Pod rouškou velkoměsta

Příspěvek od Plz »

Pod rouškou velkoměsta poslední z kuchyňových her která mi ještě zbývá. Asi nemám rád vyprávěcí hry a když už tak v nich nepotřebuji žádné mechaniky ale jen text, návod, pomoc. Možná proto se mi nějak nelíbí, že aspekty mohou zvedat vše jen z neúspěchu. Je mi tedy podivné, že by ten, kdo bude mít třeba střelba z pistole měl stejnou mušku jako floutek co pistoli drží poprvé?

Je to druhá černá hra s černým pozadí od stejného autora ve stejném stylu a tak už nebyla takovým překvapením. A jak už jsem psal u Night Noir raději bych vynechal ingredience i pravidla a hrál jen tak a k tomuhle by mi bohužel pomohl zcela jiný text.

Night Noir je to velmi podobné a tak se tahle hra jako sestřička zařadí po bok svého většího bratra na konec mého žebříčku.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2016] Pod rouškou velkoměsta

Příspěvek od Nekra »

Tahle hra na mne působí o něco víc "rozplizle" než Night Noir, je to příliš volné, není moc určené, o čem to je (hráči se mohou s vypravěči dohodnout na čemkoliv). I když zpočátku jsem měl pocit, že to bude s Night Noirem dost "na jedno brdo" a budu číst od stejného autora dvě dost podobné detektivky po sobě (za to, že to čtu po sobě, autor fakt nemůže).
Ani tu není uvedeno, proč má být vypravěčů více a jaké je rozdělení kuliček v pytlíku (rovnoměrné?).
Na to, že se jedná o dvě hry o stejného autora, jsem od nich očekával více odlišné vyznění (jak je to obojí tmavý, tak to taky působí podobněji). No aspoň že tady autor nenavádí potupně ostatní ke kouření.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Björn
Příspěvky: 65
Registrován: 1. 3. 2016, 15:09

Re: [RPG Kuchyně 2016] Pod rouškou velkoměsta

Příspěvek od Björn »

No aspoň že tady autor nenavádí potupně ostatní ke kouření.
Tak naposledy. Nikoho jsem nikde ke kouření nenaváděl. Pokud napíšu k radám ke hraní, že se může hrát lépe se staženými záclonami a při svíčkách, nabádám tě snad, aby sis stáhl rolety a zapálil svíčky? Jsou to jen vypsané atmosferické prvky.

Své komplexy si můžeš léčit jinde. $;)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2016] Pod rouškou velkoměsta

Příspěvek od Ecthelion »

Hodnocení porotců píše:Alef
Pod rouškou predovšetkým ohúri minimalistickým dizajnom. A keďže dizajn a forma sa snúbia, v hre toho tiež dostanete málo. Hra vám povie, že ste investigatívny reportér v temnom meste, dostanete niekoľko aspektov, dostanete “sen”, teda vec, ktorá vás posúva dopredu a idete. Mechanika vyhodnocovania je rovnako maximálne jednoduchá (až na hranici nepredvídateľnosti) a idete. Do budúcnosti by sa žiadalo viac orámovať resp. našpecifikovať ciele v hre. Ak je Fate Rozcestí jednoduchý, toto je úplne ohlodané na jednoduchú kosť čo sa týka mechaník, i herného settingu: dokonca až tak, že zrazu nie je jasné, kto má čo robiť. A pritom prostredie by dávalo toľko inšpirácií, že by sa dali ešte viac rozvinúť ingrediencie — sen je totiž len prezlečený cieľ a flashbacky sú len voliteľná jednovetná zmienka.

nápad, atmosféra, celkový dojem: 3 body
hratelnost a provedení: 2
ucelenost, srozumitelnost, podání: 2
zapojení ingrediencí: 1

Ecthelion
Tady je obtížné nevyhnout se srovnání s druhou Björnovou hrou, zváště protože hra se odehrává ve stejném odbdobí, cílí na podobnou atmosféru a má i totožný layout. Připadá mi ale, že tady se autor pokusil pro více univerzálnější pravidla pro hraní všemožných příběhů, ale mnohem více pak „klouže po povrchu“ a nejde do hloubky. Bojím se, že bych přeci jen tu šíři možných her a atmosfér ořezal a na nějakou se více soustředil, abys mohl zvolené téma a tmosféru podpořit textem i pravidly (těžko se píšou pravidla, když hra může být zároveň groteska ve stylu Oskara a zároveň depresivní Road to Perdition... ve výsledku hra podporuje „oba“ a zároveň ani jedno z toho, protože nenabízí prvky pro podpoření ani jednoho z příběhů).
Tam kde minimalismus pravidel u Night Noir byl na místě, protože podporoval hororovou atmosféru a zvolené téma, tady bych (pro univerzálně pojatou hru) ocenil trochu více možností v rámci pravidel. Je to hodně příběhová hra, vyhodnocovací mechanika je pěkná a funkční, opět mi ale vadí brutální náhodnost celého systému. Jsou tu aspekty, které zmírní neúspěch (neměly by obecně vylepšovat o jeden stupeň výsledek než jen pomáhat v případě neúspěchu?), ale bojím se, že je to málo. Chtělo by to opět posílit nějak to, aby hráč měl lepší šance v hodech, na kterých mu závisí a za které je třeba ochoten něco obětovat. Jinak je to poměrně klasická hra, která nabízí obecná pravidla, ale postrádám tady nějaké příběhy, do kterých bych se mohl ponořit. Jsou tu sice vypsané nějaké nápady na hraní, ale vážně by to chtělo pořádně rozepsat – jaké zápletky, jaké témata, jaké možnosti jaké hraní nabízí... případně nějaké krátké dobrodružství připravené? Bez toho by se mi při hra dost obtížně začínala hrát. Pěkné jsou rady k příběhovému hraní, to se často nevidí a tady je to na místě. Jsou navíc pěkně sepsané a při hraní opravdu užitečné. To je velké plus. Takovou pěknou atmosférickou hru ze třicátých let bych ale rád viděl dopracovanou, takže doufám, že se autor ještě na obě podívá (obě se mi nějak spínají do jedné polohy a přemýšlím, že jejich spojením a doladěním by mohlo vzniknout něco dost zajímavého).

nápad, atmosféra, celkový dojem: 3 bodů
hratelnost a provedení: 3 body
ucelenost, srozumitelnost, podání: 3 body
zapojení ingrediencí: 2 body

Pepa
Nápad, atmosféra a celkový dojem - 3
Tato hra je v podstatě ve všem o něco níže než Night Noir. Je tu míň atmosferických povídek, obrázků a chybí tu už i ten motiv "snů o vraždách", které Night Noir držel pohromadě...

Hratelnost a provedení - 1
Jméno, Věk, Pohlaví, Povolání, Sny a Minulost - Když se nad tím tak zamyslím, tak v podstatě nic z toho by se asi ani psát nemuselo. Ve hře se to využije stejně jenom "rámcově". Aspekty už se nějak využijí, takže to proč ne...

Losování: Proč jsou v sáčku barevné papírky? Proč ne třeba žetony? Kolik je kterých barevných papírků? (Jestli tam je každý jenom jednou, tak to už pojďme rovnou házet 1k5 :))

Co když hráč může použít dva (nebo více) Aspektů? Může pak "upgradnout" ve stupnici o dva a udělat z neúspěchu úspěch?

quote: Druhý způsob využití mechaniky je, že ji využijete přímo u konkrétních akcí v rámci scén, čili ne před samotnou scénou – tento postup je méně náročný a přiznávám, že i lepší.

To jsem nějak nepochopil. Jak to myslíš?

Každopádně ano. Hra nejspíš hratelná je...

Ucelenost, srozumitelnost a podání - 3
Tady musím říci, že bych několik věcí pozpřeházel. Hráči by se asi nejdřív měli zamyslet nejprve nad příběhem, než nad postavami a prostředím (proházel bych tedy strany 8-10). Dále jsou pak na straně 11 rady pro různé způsoby hraní, pak následuje mechanika vyhodnocování, a pak zase rady do hry... :think:

Zapojení ingrediencí - 1
Slovní ingredience jsem nezaregistroval v podstatě vůbec. "Flashbacky" jako "přízraky" vidím poprvé :) A co se Snu týče, tak když se to vezme hodně zeširoka, tak v podstatě v každé hře mají postavy nějakou motivaci. Takže to je takové... Nic moc... :-/

Barvy (odstíny černé pro různé typy úspěchů/neúspěchů) ve hře jsou, ale je to prostě takové "letmé zmínění". Představoval jsem si víc... :-/

Jak sám říkáš, je to slabší odvar Night Noiru. Když už bych nějakou hru vylepšoval, tak určitě Night Noir. Do toho by ale právě šla zapracovat mechanika "šedých barev" z této hry. Prostě by se místo házení kostkami tahaly různěšedé žetony z osudí, které by se tam dostávaly na základě jakýchsi pravidel (vyděsily mě sny? - přidají se černé, ...). Prostě myslím, že by se obě hry daly nějak rozumně skloubit dohromady :)
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2016“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti