[RPG kuchyna 2016] tri svety

Soutěž v tvorbě RPG začíná 26. února 2016!
Odpovědět
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3620
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

[RPG kuchyna 2016] tri svety

Příspěvek od Antharon » 14. 3. 2016, 13:53

Obrázek

lowres verzia: tu

Tri svety su rpg inspirovane starou arkadou golden axe, alebo diablom.
Prvky RPG tu iste su avsak jedna sa o cistokrvnu rubacku.Hra je rychla neprilis tazka na rozmyslanie a vhodna na piatkove vecery pre pokrocilych hracov i uplnych zaciatocnikov.

Hra ma rozsiahle moznosti skinovania a rozsirovania.

Pozicia GM v hre rotuje a zahraju si vsetci hraci rovnakym dielom
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 07:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG kuchyna 2016] tri svety

Příspěvek od Plz » 17. 3. 2016, 08:58

Tři světy. Hned po otevření jsem se lekl 34 stran jk dlouho já to budu číst? Ale není potřeba se hned lekat. Až na straně 7 začíná systém a na straně 13 začínají dodatky, které pro pochopení hry vlastně nepotřebujete číst (jsou důležité až při samotné hře) z hry se tak stává jen 7 stran textu prokládaného obrázky, takže není moc čeho se bát.

Pokud se podívám jak jsou pravidla psána tak bych zase trošku pozpřehazoval odstavce. Sice na začátku více co máte za výběr za postavy, ale ještě nevíte, k čemu ta čísla jsou. A stejně tak protistrana ví jak se dají tvořit nepřátelé, ale nějak jsem nepostřehl odkaz na to, že v dodatcích je celý bestiář.

Co se týče pravidel tak jsem je pochopil na první čtení. Samotná hra na začátku říká, že je podle staré hry Golden axe a tohle splňuje do puntíku. Bohužel ale nic víc. Celý úvodní příběh je vlastně nanic ve chvíli, kdy nastoupí hrdina proti nepřátelům a už jen chřestí kostky. Osobně kdybych si chtěl zahrát podobnou hru tak pustím počítač, ale od hry v kolektivu s kamarády očekávám zkrátka víc. To není chyba samotné hry, ta hned od začátku říká čím je a co se od ní dá čekat, spíše to jsou moje preference.

A právě kvůli mým preferencím jsem už od prvního řádku věděl, že tuhle hru si nebudu chtít zahrát a vydrželo mi to až dokonce. V mém průběžném pořadí je tak zatím na třetím místě hned za Queen's men a Bushi, ale nepředpokládám, že se na tomto místě udrží.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG kuchyna 2016] tri svety

Příspěvek od Nekra » 3. 4. 2016, 20:43

Jéj, inspirace Golden Axe :). To jsem kdysi hrál (a nevyhrál). Hlavně si pamatuju, jak jsem třískal do veverek, abych z nich dostal flašky :D. Teda do modrých kvůli flaškám a pak i do zelený kvůli šunce.

No, ve skutečnosti to na mne působilo víc wargamingově než RPG, za RPG prvek považuju tu legendu a asi trochu ty vlastnosti, schopnosti a kouzla. Pro nějaký hraní charakteru v tom nevidím moc příležitost, spíš to bude takový to mlácení, i když ne v dungeonu.
Zabíjení skřítků kvůli maně je takový ... no dělá to ze skřítků chcípáčky nebožáčky na jedno použití. (Ještě ke GA - ty ty bytosti považuješ za skřítky? My jsme nevěděli, co to je, tak jsme to označili jako veverky, protože nic podobnějšího nás nenapadlo - skáčou.) Dost mne překvapilo, že "pravidla" tvoří "jen" polovinu, a "Materiály" tvoří půlku. Návod na vytvoření si vlastního světa, hrdiny, antagonisty je takovej dost ... působí to na mne jako modul. V rámci RPGK mi to přijde nový, aspoň nevím o tom, že by někdo další dával do hry návod na "vytvoř si sám".
Levely jsem nepochopil, co je to level? Za zabité nepřátele jsou zkušenosti, za ně si lze koupit schopnosti (a v závislosti na nich omezenou nebo kouzlo), ale převod na "level" tam postrádám.
Obrázky postav na začátku jsou takový akční a barevný. Na konci v těch lokacích se mi líbí ty kostry, ty jsou fakt super a moc hezký :).
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10209
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG kuchyna 2016] tri svety

Příspěvek od Ecthelion » 16. 5. 2016, 18:22

Hodnocení porotců píše:Alef
Tri svety chce byť 2D mlátičkou zľava doprava. Teda, skôr zhora nadol a dostanete k tomu mapy! Toto je hra, kde nejde o psychológiu, ale o tvrdé kalkulovanie levelov a vraždenia pixelovitých škriatkov. Cieľom je rýchle generovanie a rýchle zabíjanie. Možno cítiť DnD ducha, ale aspoň sa to neťahá.

Čo sa páčilo: nápad portácie hry na papier
Čo bolo divné: hra zjavne stojí pevne v boardovke. Nepriatelia by mohli mať kartičky, výrazne by to zrýchlilo hru. V rozsiahlosti textu sa dá stratiť niť jednoduchých pravidiel, pomohol by prehľad.

nápad, atmosféra, celkový dojem: 4 body
hratelnost a provedení: 3
ucelenost, srozumitelnost, podání: 4
zapojení ingrediencí: 2

Ecthelion
Tri svety inzerují „čistokrevnou rubačku“ inspirovanou legendární počítačovou hrou Golden Axe (což v nás, kteří ji pamatujeme vyvolává příjemnou nostalgii)... a přesně také to nabízí. RPG prvky jsou ve hře omezené a ořezané na samou kost, hra spíš připomíná Mordheim s příběhovou kampaní (nebo hodně nepříběhově hranou DnD 4ku). Musím na úvod říci, že mě zklamalo, že ve hře není trpaslík se sekyrkou, nejlepší to postava starého Golden Axe. Ale naštěstí je tam návod na to, jak si ho vytvořit, takže to trochu zklamání mírní. :P
Výhodou hry je velká modulárnost, možnost vytváření vlastních příběhů a světů, stejně jako velice pěkně zpracovaná příručka, která je dobře uspořáadaná a dobře se čte. Osobně bych vsadil na větší volnost pevně dané příběhové linky (příběh by se odvíjel spíš podle akcí a rozhodnutí postav... možná po každém aktu několik rozhodnutí pro každou postavu?), komplikace v rámci příběhových linií, případně nedůvěru mezi postavami (každá má trochu jiné cíle)? Nevím, možná by mi přišlo dobré nějak lehce oslabit tu „deskovkovitou“ linearitu děje. Soubojová pravidla jinak zdá se fungují, neobjevil jsem tam nějaký kiks, který by to rozbíjel. Vzhledem k tomu, že jste to i testovali, tak budu věřit, že i vzájemné vyvážení nějak funguje. Tady jsem ostatně ani žádné problémy neočekával.
Jako celek je to hrozně příjemná věc, která si na nic nehraje a plní přesně to, co slibuje. Na druhou stranu tu opravdu žádnou hloubku ani příběhové zvraty nečekejte, tohle není ten druh hry, který by to nabízel. Musíte se tak pro sebe rozhodnout, jestli je to váš šálek kávy.

nápad, atmosféra, celkový dojem: 3 bodů
hratelnost a provedení: 3,5 body
ucelenost, srozumitelnost, podání: 4,5 body
zapojení ingrediencí: 3,5 body

Pepa
Nápad, atmosféra a celkový dojem - 4
Co se týče grafického zpracování, tak nemám co vytknout. Nádherné obrázky, pěkné pozadí, dokonce i dílky jednotlivých bitevních polí. Vážně moc pěkné :clap:

Nápad zachránit tři světy před zkázou, se mi také líbí (zní to epicky, vznešeně), ale realizace to podle mě trochu zabíjí... Vážně chci zachraňovat světy "jenom" tím, že se probojuju někam? :think:

Hra je totiž prostě spíš wargame, než RPG a proto moc nevím, jak se k tomu stavět. Ve wargame hrách se příliš nevyznám a Golden Axe jsem nehrál...

Dále bych chtěl podotknout, že těch světů bude asi mnohem více než tři (tolik, kolik je hráčů) a prostě tam jsou věci, které se mi líbí (načrtnutý příběh, mechanický svět), a které se mi líbí méně (hráč hraje za Antagonistu zrovna proti svému domovskému světu - proč?)...

Hratelnost a provedení - 3
Jestli je hra hratelná - těžko říct, takhle z hlavy :) S wargames totiž nemám moc zkušeností. Každopádně moje poznámky jsou následující:

- Vzorové postavy chválím. (I když hráči si pak asi udělají třeba nějaké jiné.)
- Jak se počítá level postav? (Je to stejné jako počet sesbíraných bodů zkušenosti?) Na jakém levelu postavy začínají?
- Každý akt se dělí na sedm Střetnutí: Proč sedm? Není to trochu moc? Proto si také myslím, že ta hra dost dlouho trvá. Protože jak dlouho bude každému Antagonistovi trvat příprava sedmi encounterů s následným odehráním?
- "Za každého hráča toľko škriatkov, koľký je akt." - Nemělo by tam být spíš Střetnutí než Akt? (Protože pak by hráči, kteří přijdou do role Antagonisty později, měli dost jiné možnosti, než ti, kteří přijdou do té role dříve.)
- Tvorba nepřátel, schopnosti, kouzla: Je to propracované a vypadá to funkčně. Ale samozřejmě by to chtělo otestovat, aby se vidělo, jestli tam něco není "overpowered". Bestiář také chválím, ale přiznám se, že jsem nekontroloval, jestli tu kterou nestvůru jde skutečně vygenerovat podle popsaných obecných pravidel... :)
- Vybavení: Nevím, jestli to s vybavením není už trochu překombené... Možná by stačily jenom schopnosti a kouzla...
- Propast: Pádem do propasti se postava oživí v nové lokaci. - Jak flavorful... ;-)
- Nejsem si jistý jestli jsem potkal pravidla pro vstávání (když tam je srážení k zemi) a pro střelbu. (Může střílet jenom ten, kdo má schopnost Střelba? Jak se řeší viditelnost?)
- Zajímalo by mě, jak složitě se hra hraje. Ono se to nezdá, ale prakticky toho je dost. Miniatury dostávají žetony míření, žetony omráčení, žetony úhybu, ztrácí životy... pak bude potřeba v pravidlech (neustále?) vyhledávat, co kdo má za kouzla a co ta kouzla dělají... Těžko říct... :think:
- Dále si nejsem jistý, jestli by tuto hru měl vyhrát jeden hráč (podle pravidel na straně 11). Protože s takovou se spíš stane, že ti hráči nebudou spolupracovat, ale bude si každý hrabat na svém písečku... :think:

Ucelenost, srozumitelnost a podání - 4
Myslím, že hra je vysvětlená pěkně a srozumitelně. Možná bych pár kapitol trošku přeházel (Epilog dal opravdu až úplně nakonec, seznam schopností bych asi dal před seznam nepřátel), ale jinak to je asi dobré...

Zapojení ingrediencí - 3
Zapojení Dceru, Přízraku a Stromu je ok. Že se druhý akt odehrává ve Snu, tak to bych řekl, že ony se v něm odehrávají skoro všechny... Takže to je takové trochu míň výrazné.

Každý hraje za vícero entit - Podobně jako u jiných her, bych namítnul, že hráč za ty dvě entity nehraje současně. A nejsem si tedy jist, jestli "střídání GMování" tuto ingredienci naplňuje tak, jak byla zamýšlena.

Je ve hře tvorba společného antagonisty? Opět nevím... Spíš to probíhá tak, že jeden z hráčů převezme roli GMa a vytvoří mraky nestvůr. Kdyby se třeba ti finální bossové nějak vytvářeli společně na začátku... (S tím, že ještě musím poznamenat, že oni se vlastně ani vytvářet nemusí - v pravidlech jsou (alespoň teda tři) uvedeni.)

Kdyby to byla deskovkářská soutěž, tak bych řekl, že to je dobrý (možná dokonce hodně dobrý - protože bych řekl, že vměstnat wargame na 30 stran je docela dost úspěch), ale protože má jít o RPG hru, tak za to (bohužel) srážím body. Každopádně hra to je zajímavá a určitě si svoje hráče najde :)
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2016“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host