[RPG Kuchyně 2016] Nápadníci

Soutěž v tvorbě RPG začíná 26. února 2016!
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 08:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

[RPG Kuchyně 2016] Nápadníci

Příspěvek od Plz »

Nápadníci

... Byl podzim, listí dávno opadlo a ve ztemnělém pokoji přepychového sídla ležela na posteli stařena. Dech se jí krátil. Kolem postele stály další postavy. Černé nevýrazné. Jen jedna z nich zářila jako diamat uprostřed šedi. Sličná dívka. Stařena s posledním dechem přivolala jednoho z pánů stojících kolem postele a do ticha pokoje zašeptala „Chci, aby moje vnučka zdědila všechen můj majetek, ale jen pod podmínkou, že se do osmnácti let vdá.“ A sípavě se rozchechtala. Na tváři Krásky se objevilo zděšení „Ale vždyť je to už za týden.“…

A tak se i stalo. Týden před narozeninami se do sídla začali sjíždět z celého širokého okolí nápadníci. Někteří vhodnější, jiní méně. Každý se chtěl oženit s Kráskou a mít tak nejen její půvaby ale i její obrovský majetek, který dostane věnem. Mnoho krve bylo prolito a mnoho mladíků kvůli soubojům umíralo s jejím jménem na rtech a přísahou, že ani smrt jim nezabrání získat její srdce a peníze.

A svoji přísahu hodlali splnit…

... aneb pojďte si zahrát za přízraky snažící se i přes svůj drobný nedostatek, smrt, ucházet o ruku Krásky.
Přílohy
Napadnici.pdf
(687.7 KiB) Staženo 122 x
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2016] Nápadníci

Příspěvek od Jerson »

Přečteno. Nápad není špatný, mechaniky jsou popsány relativně dobře i s příklady, jen vytváření postav je na takto jednoduchou a jednorázovou hru docela složité, i když dodělávání postav během hry celou věc usnadňuje (byť si nemyslím, že je to v případě jednorázové hry až tak dobrý nápad). Není mi úplně jasné vyhodnocování, či spíše logika hry - je to RPG hrané pro zábavu, ale přitom hráči hrají vysloveně proti sobě a Vypravěč má vlastní agendu, i když by neměl do hry ostatním hráčům příliš zasahovat. Také není určeno, jak dlouhá může být jedna akce - za týden se dá stihnout odehrát hodně scén, v čemž hráči nejsou nijak zásadně omezeni.
Björn
Příspěvky: 65
Registrován: 1. 3. 2016, 15:09

Re: [RPG Kuchyně 2016] Nápadníci

Příspěvek od Björn »

Zdar!

Přečteno. Ingredience jsou pěkně zapasované do hry. Pravidla jsou na tak "jednoduchý" začátek, kdy se seznamujeme s konceptem hry, poměrně složitá - spíše zdlouhavá. Kapitoly, stejně jako podkapitoly, jsou zpracovány pěkně, v textu jsem se orientoval, když jsem se zkusmo zkoušel vracet v textu.
Na druhou stranu musím opět uznat, že pravidla jsou skutečně rozsáhlá. Prostoupena jsou poněkud ne moc tematickými obrázky. Pokud bych mohl poradit, nějaké vhodné obrázky (téma sídla, svádění krásky v nočních hodinách v jejích komnatách, přízrak chystající se posednout nápadníka), by celkovému vzezření dodala na atraktivitě.
Styl podání se mi líbí, mechaniky a vůbec celá pravidla líčíš zábavnou formou, která se dobře čte.

Pokud mě někdy chytne nálada na svádění krásky přízrakem, což mne čas od času - sem tam, posedne, určitě si hru prostuduji více a zkusím si ji s partou zahrát! :D
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 08:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2016] Nápadníci

Příspěvek od Plz »

Děkuji za komentáře a klidně můžete být kritičtější. Já se vyjádřím, zkritizuji si vlastí hru i vaše kritiky až po skončení soutěže.

Těď jen chci odpovědět na jednu otázku ohledně obrázků a jejich použití. Odpověď je jednoduchá, na použité obrázky mám totiž copyright (i v jejich fyzické podobě).

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2016] Nápadníci

Příspěvek od Nekra »

Zatím jsem přečetl pět prvních stran. Váhám, zda číst dál. V rámci přidělení "soutěžního komentáře" bych asi měl, na druhou stranu se ochudit o (případné budoucí) překvapení by byla škoda.
Rozhodně to ale není tak, že by mne pět prvních stran vyděsilo, to ne. Líbí se mi, že hráči hrají za přízraky (teda mrtvý nehmotný...) a taky spojení přísahy a přízraků v jedné hře. Téma mi připadá neotřelé, ale to jen možná díky mé konzervativnosti (v podstatě mezi fantasy a sci-fi RPGčkama mi hra o vztazích, lásce, svatbě či podobných romantických tématech připadá neotřelá - aspoň dokud tu z toho někdo neudělá růžovou/červenou knihovnu).
Na druhou stranu je tahle hra neotřelá ještě jednou - podle názvu bych očekával něco víc romantického a sladkého, ale ono se tam vlastně spíš bojuje, škodí a dělají se tam podrazy.
Rozhodně originální :D bd !

Mechanika je jednoduchá (myslím tím to úspěch/komplikace každý s poloviční pravděpodobností) a hráč mají dost vypravěčských pravomocí - z toho mám dojem, že hra je hodně orientovaná na příběh (nehrozí, že ho mechanika zahltí svou složitostí).
Ohledně čeho nemám moc jasno, je to vyhodnocování kola. Podle čeho se určí, že už nastalo ráno? Od kola bych intuitivně očekával nějakou strukturu, např. počet akcí, které každý hráč (resp. každý hráč každou svou postavou) může provést, to tam postrádám. Vymýšlení dovedností v průběhu hry mi přijde hodně volné (zmíněn je jen Vliv a v příkladu boj), ale zas pokud si hráči budou vybírat příliš úzce zaměření dovednosti, tak je to jejich problém.

Z mého pohledu - originální, zajímavý námět, zaměření na příběh, v některých částech až moc velká volnost.
Neschopnost napsat k tomu objektivní komentář (všechno to jsou víceménně kecy, jak to na mne působí) není chyba Nápadníků, ale moje :/.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 08:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2016] Nápadníci

Příspěvek od Plz »

Poslední hra, kterou jsem ještě nezkritizoval, nese jméno Nápadníci. Autor je nějaký Plž, tak se podíváme, kam to tenhle šnek doplazil. Sice jsem to chtěl přidat až po skončení soutěže ale jak to vypadá tak soutěž neskončila ona spíše umřela.

Kupodivu nevidím žádné češtinské chyby ani balastní věty, ale to je spíše způsobeno tím, že už to čtu asi po sté, přeskakuji slova i celé odstavce. Jinak má autor co ho tak znám velký problém s Češtinem, dlouhými nepřehlednými větami a několika parazitními slovy. Pokud snad by jste zatoužili vidět text v surové podobě (se spoustou chyb) tak třeba tady (http://www.plz.wz.cz/stary/index.php?id=bard2) v kronikách z her.

Co se týče mechaniky tak je vcelku jednoduchá a pochopitelná ale na můj vkus je 50:50 né moc vhodný poměr. Spousty komplikací bude zahozeno, protože hráči už nebudou vědět, co mají dál vymýšlet. Stejně tak konec kola a mechanika bonusů k vlivu je tak nějak připlácnutá na poslední chvíli, aby něco bylo, čím se dá hra posouvat vpřed. Co se týče samotné tvorby postavy tak tam naopak absence dalších dovedností je vychytralost (slušně řečeno) pisatele neuvádět nic. Odpustil si tak spousty textu a možnosti chyb a nelogičností.

Nejtragičtější je ale samotná hra. Povím to rovnou, nehrajte to. Pokud vás zaujalo téma, zařaďte podobnou zápletku přímo do vaší hry s libovolnými pravidly a to třeba i DnD, DrD 1.X nebo Runami (viewtopic.php?f=192&t=13052, další skrytá reklama). Zkuste si představit, že by jste hru hráli, vymýšleli pasti nástrahy a komplikace a na každý den nové. Myslím si, že tak v půlce hry už vám dojde dech a nebudete vědět co dál vymýšlet. A další opakování ještě horší. Logicky při každém dalším opakování sáhnete po už vymyšlených pastech, a pokud bude více hráčů, co to hráli, tak to bude jen, kdo dřív danou věc použije. A třetí opakování už raději ani nedomýšlím. Hra je zkrátka jen tak na jedno zahrání a dost. A kvůli jednomu zahrání se učit nějaká pravidla to ne, to to skutečně raději použijte jen jako zápletku ve hře s pořádnými pravidly, budete z toho mít větší radost.

Když to shrnu tak jako inspirace jak se i dá hra, to není úplně k zahození, ale jako hra je to k ničemu. A tak tahle pravidla zahodím do koše nebo je nechám navěky ležet v prachu u cesty.

Celá tahle hra vlastně byla psána jen z důvodu, že jsem si chtěl přečíst a okomentovat ostatní hry a nechtěl jsem být jen ten, co kritizuje a nic sám přitom neumí.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [RPG Kuchyně 2016] Nápadníci

Příspěvek od Pepa »

Však uvidíme, Plži, uvidíme... :wink:
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG Kuchyně 2016] Nápadníci

Příspěvek od York »

Plž: autorská sebekritika je fajn nástroj, ale potřebuješ někoho, kdo ti k ní udělá oponenturu - ideálně víc takových lidí, abys mohl jejich názory postavit proti sobě a zprůměrovat. Třeba to, že si odpustíš spoustu textu a možných chyb a nelogičností, já rozhodně nevidím jako chybu, to je naopak velice žádoucí designérská technika.

Možná jsi tohle měl napsat úplně na začátku, hned jak jsi postnul první příspěvek. Pak by ti následní komentátoři mohli rovnou udělat i oponenturu tvé sebekritiky, což by pro tebe mohlo být docela hodně přínosné (pokud se teda chceš designu her věnovat i nadále).
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 08:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2016] Nápadníci

Příspěvek od Plz »

York:
To, že je dobré nemít o svých dílech přehnané představy a být nespokojený (alespoň částečně) se svými díly aby jsi měl tendenci se zlepšovat, to je mi jasné. Jsem velmi kreativní člověk a většina lidí kolem to spíše jen obdivuje než kritizuje a tak když si to nezkritizuji sám tak to tak důkladně nikdo neudělá.

Co se týče okamžitého zveřejnění tak s tím moc nesouhlasím. Jakýkoliv přidaný názor ovlivňuje další kritiky a proč bych si tedy sám potápěl své dílo navíc v soutěži? Samozřejmě, že kdyby byli místní kritici moc kritičtí tak své dílko obhajuji do roztrhání a v tomhle případě by fungovala moje sebekritika byla jen jako náboje do kanónu kritika.

A co se týče designu tak jsem a asi navždy zůstanu autorem jen jediné hry navíc hrané v uzavřené družině a tam toho designerského umění asi moc zapotřebí nebude, ale stejně pořád je co se učit. To je také jeden z důvodů proč jsem si chtěl přečíst všechny ostatní hry.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG Kuchyně 2016] Nápadníci

Příspěvek od York »

Plz píše:To, že je dobré nemít o svých dílech přehnané představy a být nespokojený (alespoň částečně) se svými díly aby jsi měl tendenci se zlepšovat, to je mi jasné.
Myslel jsem to spíš tak, že vypíchneš místa, která sám vidíš jako nedotažená nebo neuspokojivá a rád bys zkonzultoval možná řešení.

Plz píše:Jakýkoliv přidaný názor ovlivňuje další kritiky a proč bych si tedy sám potápěl své dílo navíc v soutěži?
Njn, nešťastný formát soutěže...
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [RPG Kuchyně 2016] Nápadníci

Příspěvek od Pepa »

York píše:Njn, nešťastný formát soutěže...
?

Jak to myslíš? Jako že by soutěžící společně s hrou ještě dodali svůj vlastní názor na ni?
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG Kuchyně 2016] Nápadníci

Příspěvek od York »

Pepa píše:Jak to myslíš? Jako že by soutěžící společně s hrou ještě dodali svůj vlastní názor na ni?
Myslím to tak, že "soutěž" není moc šťastný formát, pokud je cílem tvořit něco prakticky použitelného, nebo se vzdělávat v oboru herního designu. Na druhou stranu ale cílem RPG kuchyně je zřejmě hlavně bavit se tvorbou, na což naopak "soutěž" celkem vhodný formát je.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2016] Nápadníci

Příspěvek od Ecthelion »

Hodnocení porotců píše:Alef
Nápadníci majú krásny rozprávkový neotrepaný nápad, proste úvod je ako česká rozprávka. Kto by nechcel zápoliť o krásnu princeznú? Nápadníci, aby sa ingrediencie naplnili, sú rovno prízraky, ktoré vedia podľa potreby posadnúť rozličné telá. Ak by to malo vyzerať chaoticky, text hry vám to jasne a prehľadne vysvetlí a pekne zapracuje do kontextu príbehu, ktorý, aby sa hra neťahala donekonečna, má jasný endgame. Mechanika hry je veľmi jednoduchá, prakticky ide o jeden hod s naratívnymi právomocami. Páči sa mi tiež, že hra nezabudla vysvetliť herné elementy aj na rozsiahlych príkladoch: aj keď mi nebolo celkom jasné, koľko látky sa v hre nageneruje jedným hodom. V jednom z príkladov sa totiž uviedlo príliš veľa hodov na to, že sa toho stane pomerne málo. Možno by hru vylepšilo už len poukázanie na to, aby sa držal rámec hry. Po skúsenostiach z prehadzovacích hier sa totiž môže stať, že namiesto honu za princeznou sa rámec presunie na záškodnícku medzihráčsku činnosť.

Čo sa páčilo: nápad s lovom na princeznú a prehazovanie postáv
Čo bolo zvláštne: fokus hry môže odplávať od zvádzania princezien

nápad, atmosféra, celkový dojem: 4 body
hratelnost a provedení: 3
ucelenost, srozumitelnost, podání: 4
zapojení ingrediencí: 4

Ecthelion
Moc pěkný nápad, pěkné zpracování a hra, která určitě stojí za další rozpracování. Na začátku je možnost hrát hru buď jako komedii, nebo jako horor... tady mi přijde, že je volnost na škodu – určitě by chtělo jednu variantu vybrat napevno (tys tak vlastně učinil a vzal tu komediální, ale chtělo by to určit) a pak dělat vše pro budování zvolné nálady. To jsou dvě tak odlišné atmosféry a záměry, že je těžko lze budovat stjenými nástroji – vyber jeden a pak se u každé mechaniky zeptej, jak k té náladě přispívá, zda by to mohla dělat lépe a jestli ještě není něco, co by tam trochu toho humoru/děsu mohlo vložit. Líbí se mi, jak jsou na konci naznačeny různé možnosti ozvláštnění děje – možná bych na tom ještě zapracoval a pro každou hru určil nějaké zajímavé okolnosti (určit hodem kostky povahu Krásky?). Tím by se podpořila možnost znovuhratelnosti (minule byla Kráska studená mrcha, jak bude hra vypadat, když to bude rozhoďnožka s milenci?).
Nápad s posednutím princů je moc pěkný... přemýšlím ale, jestli by jako groteska nefungovala lépe, pokud by duchové museli většinu času fungovat „neposednutí“? Kupříkladu, že by je posednutí lidského tvora vysilovalo (omezovalo mnžství scény, které by mohli udělat) a nechávali si to jen na rozhodující věci? Dávám ke zvážení. Mechanicky hra funguje podle všeho docela dobře... trochu válčím s těmi sedmi dny a určením, kolik toho lze za jednu noc odehrát, případně jak často za noc hrají hráči (Jednou? Víckrát?). Logické, ale trochu nešťastné je omezení pouze na noci, protože tehdy všichni spí a možnosti scén jsou pak omezené. Bojím se, aby se po jedné, dvou hrách nezačaly opakovat. Ale to lze pořešit třeba tím, že tohle omezení vyhodíš, nebo jinak definuješ – třeba, že přízraky se nemohou hnout z hradu. Tak se ti rozšíří množství scén, které jsou možné.
Sepsaná je hra pěkně a přehledně, je sice přeci jen trochu zmatená, ale která Kuchyňovka není – do další verze by ale trochu učesání snesla. Držím palce, aby se ji podařilo dopracovat a ještě vylepšit!

nápad, atmosféra, celkový dojem: 4 body
hratelnost a provedení: 3,5 body
ucelenost, srozumitelnost, podání: 3 body
zapojení ingrediencí: 4 body

Pepa
Nápad, atmosféra a celkový dojem - 3
Nápadníci jsou minimalistická, milá hra s moc pěkným nápadem. Hráči hrají za nápadníky, kteří se snaží získat ruku (a srdce) Krásky. To je vážně moc pěkné téma, na kterém se dá stavět.

Na druhou stranu, když se nad tím zamyslím, tak co v té hře vlastně mohu dělat? Buďto se mohu dvořit Krásce (což je bez pravidel takové... řekněme těžké... :) - viz níže), nebo mohu provádět rošťárny ostatním nápadníkům (což právě nevím, jestli bych v té hře dokázal dlouho dělat a jestli to je zábavné.) Takže jestli ta hra je v podstatě jenom o "dělání lumpáren", tak to pak zase nevím, jestli to je hra pro mě... :think:

Jestli mám v tomto odstavci hodnotit "příběhové" hledisko, tak ještě musím poznamenat, že příliš nechápu časovou osu příběhu. Babička zemřela a Kráska bude mít příští týden osmnáct. A už během té chvíle, kdy se tahle zpráva šíří krajinou, se u bran srotilo mnoho nápadníků + složili přísahu + stihli už i umřít!!! :D Tak to mi nikdo nevysvětlí... :)

Hratelnost a provedení - 3
Co se týče hratelnosti a provedení, tak některé věci se mi líbí, jiné ne.

- Přízraky: Proč hráči vlastně hrají za přízraky (kteří někoho posednou)? Nebylo by lepší, aby hráči hráli rovnou za nápadníky? (Odpovím si sám: "Aby byly ingredience Kuchyně dodrženy." Ale přijde mi, že verze bez přízraků (a tedy i bez kontolování dvou herních entit) by pro tuto hru asi i sedla líp...)
- Co přízraky mohou a nemohou, v tom trošku plavu. Jednou se píše, že hráči nemohou manipulovat s Kráskou ani jejím otcem (strana 3), jinde zase, že otce mohou zkoušet posednout (strana 6). Navíc zakázat manipulaci s pokojem Krásky a povolit manipulaci s pokoji jinými je takové... Jak se tohle příběhově odůvodní?
- K čemu jsou postavě i přízrakům dovednosti, když hráči mají tak moc velké příběhové pravomoce, že si mohou říci prakticky cokoliv? (Například proč bych někam telekinezí přesouval starý kanón, když si můžu říct: "Je nad schodištěm" a on tam opravdu bude...)
quote: Doporučuji hráčům vždy popsat vše, co se jich bezprostředně týká, například pokoj ve kterém jsou ubytovaní, aby se tak nedočkali nějakého překvapení (například tajné chodby nebo kostlivce ve skříni) od dalšího hráče.

Tohle pravidlo chápu, ale je to tak trošku cesta do pekel. Kdybych byl hráč, tak se prostě nehnu, dokud nepojmenuju úplně všechno, co v mém pokoji NENÍ (?!) (A než bych to všechno vyjmenoval, tak to bych se nehnul z místa ještě hodně dlouho...) Chci říct, že tohle by se mělo formulovat nějak jinak. (Třeba i tak, že podobně jako se nemůže manipulovat s pokojem Krásky, tak se nemůže manipulovat s pokoji ostatních nápadníků, ale to zase viz výše... :think:)

- Mechanika hry: Mám-li říct pravdu, tak tu mechaniku jsem pochopil až z prvního příkladu a to ještě kdoví jestli. Je to v podstatě tak, že "úspěch = ok = nic zvláštního se nestalo" a "neúspěch = postuně se popisují komplikace, na které se následně naváže další děj"? (+ ty úspěchy se pak také porovnávají, pokud jde o střet dvou postav.)
- Proč bych měl házet více kostkami? Není nejlepší házet vždy jednou nebo dvěma kostkami?
- Co s mrtvým?: Asi bych mu dal novou postavu s horšími atributy. Protože jestli bude hráč moci získat "fungl novou postavu se vším všudy", tak ta smrt nejenomže "nic nedělá", ale ještě dokonce může být i výhodná...
- Dvoření se Krásce: "Můžete tak posílat Krásce růže, psát milostná psaní nebo se pouze chovat galantně a tohle vše bez jediného hodu." - To sice můžeme, ale jak se to pak vyhodnotí? Jelikož si hráči můžou "namyslet" cokoliv, tak první nápadník řekne, že Krásce pošle růže. Druhý řekne, že Krásce pošle růže a psaní. Třetí řekne, že Krásce pošle růže, psaní a nádherné šaty. Čtvrtý řekne, že Krásce pošle růže, psaní, nádherné šaty a šperky. Na to první přisadí, že šperky a zlaté cihly také má, takže v přebíjení jsme zase na začátku a nějaký ten hod asi bude zapotřebí...
- Přijde mi zvláštní (zbytečné?), že přízraky hrají jenom v noci. Protože co chcete v noci dělat, když každý spí? Kdyby se mohlo hrát i ve dne, tak si myslím, že interakce s dalšími postavami budou mnohem snazší a hře to jenom prospěje.
- Kolik má na začátku každý nápadník bodů Vlivu? (Asi by měli mít všichni tak nějak stejnou startovní čáru, nebo ne?)
- Další nápady pro hraní nehráčských postav velmi vítám, i když třeba milenec, další nápadníci či Pan dokonalý by se ve hře asi neměli objevit naráz (nebo tak často), protože to tu hru bude jenom zbytečně prodlužovat. Čili maximálně jeden Pan dokonalý by se na scéně objevit mohl, ale víc mi přijde zbytečné... (Stejně jako hraní za Krásku a Otce je ok, ale hraní za Krásčinu babičku, mi přijde už poněkud nadbytečné...)

Takže je hra hratelná? Těžko říct... Některé věci, které mají zachycovat pravidla, mi přijdou ještě taky takové trochu nejasné, a věci, které pravidla nezachycují, mi přijdou vlastně jako overpowered. (Protože zrovna ve hře, ve které se hráči snaží porazit ostatní, ti hráči nebudou mít takovou sebekontrolu na to, aby si řekli "tohle jde/tohle už nejde"...)

Ucelenost, srozumitelnost a podání - 4
Myslím si, že tu vyhodnocovací mechaniku by stálo za to napsat lépe, ale jinak má hra poměrně dobrou strukturu a osnovu. (Od úvodu a tvorby postav, přes pravomoci hráčů, vyhodnocovací mechaniku, až k CPčkám (= bestiáři :)) a radám Vypravěči.)

Zapojení ingrediencí - 4
Přísaha, Dcera a Přízak - na těch je hra očividně vystavěna. Sen je takový dost okrajový...

Hraní za dvě entity - Jakoby ano, ale reálně pak člověk stejně hraje za jednu postavu, která je "sloučením" postav dvou. (Nápadník poskytuje "fyzické" atributy a přízrak "nadpřirozené" (telepatii, telekinezi, atd.).) Takže úplně moc nevím...

Hra mi přijde zajímavá i co se týče příběhu, i co se týče nástřelu mechanik. Z poznámek výše je ale vidět, že je na tom potřeba ještě zapracovat. Osobně bych tam asi přidal nějaké mechaniky kolem dvoření se Krásce a ubral "škození" jiným postavám. Také bych hrál asi na méně dní než 7 (protože to mi přijde jako zbytečně mnoho). Každopádně dobrá práce :)
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2016“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti