[RPG Kuchyna 2016] Somnium

Soutěž v tvorbě RPG začíná 26. února 2016!
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

[RPG Kuchyna 2016] Somnium

Příspěvek od crowen »

Screenshot 2017-04-12 at 16.03.28.png
Somnium

Píše sa rok Pána 1783. Nebesá medzi Novou Caledoniou, najväčším ostrovom a sídlom koloniálnej vlády, Úniou Loajálnych ostrovou a slobodnými Novými Hebridami brázdia obchodné lietajúce lode, ktoré sa často musia brániť útokom vzdušných korzárov.

Jedným z najznámejších vzdušných korzárov je Emma Victoria Ridley, barónka z Erromanga, kapitánka Čiernej labute. Barónka Ridley aj jej posádka hrdlorezov prepadávajú najmä koloniálne obchodné lode, zameriavajú sa na cennosti a destilované Somnium. Povráva sa, že barónka má vo svojej posádke necertifikovaného tkáča snov, čo nevrhá dobré svetlo na Konvent.

Na všetkých ostrovoch Somnia je otroctvo legálne, poväčšine čierni otroci tvoria viac ako polovicu populácie. Jedinou možnosťou získania slobody je zložiť prísahu miestnej vojenskej posádke a odslúžiť si 20 rokov, alebo prisahať vernosť niektorému z korzárskych kapitánov, z čoho niet úniku.

Najvyšším predstaviteľom koloniálnej vlády (a nepriateľom slobodných korzárov) je guvernér William Richard Yorke, vojvoda z Nouméa. Velí disciplinovanej a dobre vycvičenej flotile, ktorá však ledva stačí na ochranu Novej Kaledónie a udržanie Loajálnych ostrovov, a tak obchodníkov a ich lode musia strážiť najatí súkromníci, z ktorých sa nezriedka vykľujú korzári.

Máte guráž vydať sa medzi oblaky a vydobiť si slávu a bohatstvo, o ktorom budú vzduchoplavci a korzári v prístavných krčmách ešte dlho spievať?
Přílohy
RPG Kuchyna 2016 - Somnium - Jan Crowen Rosa - final.pdf
(5.16 MiB) Staženo 160 x
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 08:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyna 2016] Somnium

Příspěvek od Plz »

Somnium. U téhle hry bych si tipoval, že nebyla vytvářena pouze pro RPG kuchyni. Hodně velkou část tak zabírá ukázka světa, ve kterém se hra hraje a jeho reálie. Nečetlo se to špatně a i zde délka 47 stran klame. Velké obrázky a velké písmo dělají divy. Celá hra se tedy čte rychleji, než to vypadá. Co se týče samotného řazení odstavců a kapitol na mě se v textu až příliš často opakovalo slovní spojení „dozvíte se později“.

Co se týče mechaniky tak je celkem jednoduše pochopitelná a asi bych ji dokázal zvládnout po jednom přečtení. V čem bych měl asi problém je používání ve všech konfliktech i povahový rys. Asi bych s touhle částí mechaniky měl v některých situacích problém. Jinak ale mechanika vypadá funkčně a není ji co vytknout. Snad jen otázka je nutný ceník u kuchyňovky?

Co se týče ingrediencí tak zase jsem neměl problém je najít, zvlášť když autor jejich seznam nacpe hned na začátek.

Pokud mám tuto hru zařadit na nějaké místo v žebříčku tak i přes její rozsáhlost a mě k srdci nepřirostla. Možná to bude i prostředím ve kterém se má odehrávat nebo mechanikou která neurazila ale nijak zvlášť nepřekvapila, nevím. Každopádně zatím si drží třetí příčku a odsouvá Tři světy daleko za sebe. Na první místa ale nemá.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG Kuchyna 2016] Somnium

Příspěvek od York »

Plž: Přesně ukazuješ, proč je podle mě nesmysl kuchyňové hry řadit na nějaké příčky. Crowenovy hry v mnoha ohledech všechny ostatní kuchyňovky válcují naprosto brutálním způsobem, na druhou stranu právě proto, že jsou tak "velké", propracované, systémově do značné míry univerzální a prakticky kompletní, ale při tom poměrně klasické, nikdy nebudou působit tak jednoduše a novátorsky, jako ty ostatní. Je to prostě naprosto nesrovnatelné a sedne to úplně jiné skupině hráčů. Porovnáváte tu hrušky s jabkama s tím, že když hruška nechutná jako jabko, tak je to špatně.
Naposledy upravil(a) York dne 17. 3. 2016, 11:34, celkem upraveno 1 x.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [RPG Kuchyna 2016] Somnium

Příspěvek od Pepa »

Proto se také hodnocení her nezakládá na kategorii jedné, ale na kategoriích čtyřech (viz pravidla Kuchyně). A také se nezakládá na porotci jednom, ale na porotcích vícero. Čili "jasné objektivity" asi nelze dosáhnout, ale snažíme se jí přiblížit.
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 08:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyna 2016] Somnium

Příspěvek od Plz »

York:..a právě proto neříkám jak je hra moc dobrá, ale jen jak moc se mi ve srovnání s ostatními líbí. Tedy jen můj osobní pohled nikoliv neměnná pravda. A neříkej mi že třeba nemáš svůj osobní žebříček oblíbenosti ovoce i když spolu vlastně srovnávat nejdou :)

Plž

PS: i když přílišné opakování sousloví "dozvíte se později" zrovna je docela dobře srovnatelné s jinými hrami.
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG Kuchyna 2016] Somnium

Příspěvek od York »

Plz píše:A neříkej mi že třeba nemáš svůj osobní žebříček oblíbenosti ovoce i když spolu vlastně srovnávat nejdou :)
No právě.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyna 2016] Somnium

Příspěvek od crowen »

Vdaka za zhodnotenie Plz.
Plz píše:U téhle hry bych si tipoval, že nebyla vytvářena pouze pro RPG kuchyni. Hodně velkou část tak zabírá ukázka světa, ve kterém se hra hraje a jeho reálie.
Mas pocit, ze Kuchynove hry by mali byt len 1-2 strany zamerane na mechaniku, a nic ine?

Inac hru som pisal len pre Kuchynu, ale rozmyslal som, ci to nekonvertujem do Fate: Rozcesti a nehodim Sparkle na web :-)
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 08:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyna 2016] Somnium

Příspěvek od Plz »

Tak v tom případě klobouk dolů protože svět vypadá a je psaný jako by jsi v něm hrál už léta.

Můj obdiv.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyna 2016] Somnium

Příspěvek od crowen »

Na to je dobry hack, o ktorom asi napisem clanok do niektoreho z najblizsich Drakkarov :-)
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyna 2016] Somnium

Příspěvek od Nekra »

No přečtení jsem si nechal na poslední chvíli, nečekal jsem tolik stran. Hra působí hodně propracovaně, až mne napadají úvahy, že něco z toho snad měl autor připraveno předem a ingredience na to pak napasoval a ono to ještě působí přirozeně a nenásilně. Na dva týdny je to moc propracované, dlouhé, uspořádané a hezky oobrázkované. Lodě ve vzduchu na mne zpočátku působily jako vzducholodě, za "přiblížení vodnímu světu" mohou hlavně ty potvory - jako létající velryba, kraken, medúzy ( ostrovy ve vzduchu originální jsou, ale stejně na mne nejvíc vodně působí ty potvory). V některých částech mi hra připomíná jiné hry - Fate (povaha, schopnosti a políčka zranění) a Shadows (bílá dobrá a černá špatná kostka). No naštěstí to nemá fate pointy :D.

Drobné připomínky mám vzadu k přílohám - v osobním deníku ujíždí (nejsou zarovnány) čtverečky v prostředním řádku Výdrž a Síla snov. A taky se mi zdá dost divné, že když roztřískám flašku, tak dostanu Ambrymskou dýku. Rozbitá láhev jako dýka vůbec nevypadá, je tam správný obrázek?

S ohledem na zlepšování postav mi není pořádně jasném k čemu je hra primárně zamýšlena - jestli k oneshotu anebo ke kampani. Vytváření jednoho protivníka působí spíš oneshotově, ale osobně mám pochybnosti o tom, jak se postavy stihnou zlepšit během jednoho sezení (když navíc za Karmou za nějaké akce platí).

Ohledně kapitánky Emmy a její uvádění na příkladech na mne dost působí, jakoby to byla předpřipravená postava (s už přidělenou povahou, schopnostmi atd.) - jestli to tak je zamýšleno, možná by bylo lepší ji ještě někde shrnout, aby hráči její charakteristiky nemuseli paběrkovat v příkladech.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyna 2016] Somnium

Příspěvek od Ecthelion »

Hodnocení porotců píše:Alef
Somnium sa spozná podľa autora aj potme. Rozsiahla, obsahom a mechanikami nabitá žánrová hra, ktorá je bohatá a garantovane funguje. Somnium je fateoidný twistnutý svet Pirátov (“Karibiku”) s dreampunkovými fantastickými elementami, pohybujúci sa na oboch koncoch škály, i keď spočiatku možno smerom k Pirátom. Samozrejme, obohatení je viacero: postava ovláda nielen seba, ale aj pomocníkov a hráči spoločne dotvoria protivníka, ktorým nemusí byť len štandardný Kraken.

Čo sa páčilo: koherentnosť hry
Čo bolo zvláštne: dreampunk sa zjavil možno až v polovici textu, čo pôsobilo ako príliš neskoro domyslený koncept, aj keď to tak nebolo. Dala by sa hra natiahnuť na FATE Rozcestí?

nápad, atmosféra, celkový dojem: 3 body
hratelnost a provedení: 3
ucelenost, srozumitelnost, podání: 4
zapojení ingrediencí: 4

Ecthelion
Crowen se dál drží svého systému tvorby her, ze které vycházejí ucelené a propracované výsledky, které často přesahují formát Kuchyně (kvůli délce jeho her již mnoho porotců přišlo o nějaký ten vyrvaný vlas :P). Musí se pocitvě říct, že jednotlivé crowenovy hry se sobě dost podobají, ale na druhou stranu, pokud mu tak funguje hlava a dobře se mu tak tvoří, je to úplně v pořádku. Letošní Somnium má náherný a exotický setting, který bych si z fleku vyzkoušel (létající ostrovy, létající plachetnice a piráti!) a moc pěkné prvky (přísaha je luxusní a je to krásný atmosférický provek provedením a podepisováním). Systém je klasicky robustní a propracovaný, určitě to není krátká hra, nabízí mnohem více odehrání a dlouhé kampaně, do kterých hráče nakopne zvolenými počátečními přízraky z minulosti (které je nějak ukotví v rámci světa a zapojí je tam). Je tu i krátký, ale více než dostatečný popis světa, takže je to skutečně dostatečný podklad i pro dlouhodobé hraní. Velice pěkně jsou zapojeny ingredience soutěže – připadá mi, že jsou všechny na svém místě, mnohde se používají ve více významech a společně fungují, tady velká pochvala. Hra je klasicky velice pěkně zalámaná, vypadá luxusně a velice pěkně se čte. Tentokrát ani není nijak dlouhá, i přes větší počet stránek ji má člověk přečtenou velice rychle a je dobře pochopitelná. Jako drobný pozůstatek tam vidím, že zřejmě byly původně plánovány pevné postavy (jako v Lady Blackbird) a ve výsledku se crowen rozhodl pro tvorbu vlastních, přičemž někde ještě zůstaly odkazy na původní verzi (Emma Victoria Ridley). To je ale naprosto zanedbatelná drobnost, spíš o poznámku pro další dopracování.
Hru by určitě stálo za to dopracovat a rozšířit – stát se kapitánem vlastní korzárské lodi mezi létajícími ostrovy zní prostě perfektně a podle mě by se uplatnilo i jako tištěná kniha. Ocenil bych do další verze nějaký delší příklad konfliktů postav i lodí (z přečtení jsem trochu nejistý, jak by třeba vypadala bitva více lodí – přijde mi víc naznačená než vysvětlená – za sebe tuším, jak to crowen myslel, ale v rámci textu bych to rád měl potvrzeno... jakkoli chápu, že v rámci Kuchyně na to prostě není čas), prohloubení snů a jejich zapojení do hry (nemusí to být jen „systém kouzlení“ – dá se z toho z toho drampunk jak má být, kde hranice mezi sněním a reálným světem nebuzdou jasné a budou se prolínat... a noční můry budou procházet mezi lidmi, někteří členové posádky budou sny a do světa snění loď občas zabloudí), rozšířit trochu nejistou navigaci lodí, hledání cest, objevování (tuhle část romantiky tam trochu postrádám, protože by to hře podle mě dost pomohlo), naznačit vlastnosti jednotlivých tříd lodí a případně i pozemních pevností (pro tuto chvíli by pro mě bylo obtížné bez příkladu určit, jakou odolnost mají které třídy lodí a kolik je bonus k výzbroji třeba za 36 děl), trochu rozšířit popis světa (v tištěné knize by se krásně vyjímala kapitolka s popisy přístavů a jednotlivých exportních možností ostrovů, případně sil flotil) a přidat nápady na konflikty, zápletky, náhodná setkání... úplně tu knížku vidím a slintám blahem. Romance, dobrodružství, odvaha, bitvy lodí, šerm, abordáže, létající ostrovy... upřímně doufám, že to crowen ještě dopracuje.

nápad, atmosféra, celkový dojem: 5 bodů
hratelnost a provedení: 4 body
ucelenost, srozumitelnost, podání: 3,5 body
zapojení ingrediencí: 5 body

Pepa
Nápad, atmosféra a celkový dojem - 5
Jestli se tato kategorie hodnotí podle věty: "Tohle bych si chtěl zahrát," tak pak ano. Tohle bych si chtěl zahrát. Kombinace pirátského světa, verneovek a steampunku je v této hře zpracovaná velmi dobře. Ze všech her má tato nejpropracovanější svět (/setting) a myslím, že i na žebříčku "Crowenových kuchyňovek" patří k těm lepším. Obrázky parádní - Inu, Crowen za ta léta už moc dobře ví, kde je hledat :)

Hratelnost a provedení - 4
Systém hry je v podstatě upravený Fate (či FAE). Charakterové rysy jsou v podstatě takové aspekty, jsou tu dovednosti, rozdíl na černé a bílé kostce dává také střední hodnotu nula, jsou tu i jakési stress boxy a body Karmy. Je tu ale i něco víc.

"Křivení" povahových rysů je hodně zajímavé (ještě navíc třeba i ve spojení s abstinenčními přízraky či se zraněním postavy), stejně jako "tkaní snů" (= v podstatě systém magie). Mám-li říct pravdu, tak (i když k tomu budu mít pár otázek), tak jsem tak takhle jednoduše a elegantně udělanou magii pro Fate asi ještě neviděl :) Určitě si z ní (a nejenom z ní) několik nápadů do svých her odnesu :)

Ucelenost, srozumitelnost a podání - 5
Ač má hra k padesáti stranám, je organizovaná přehledně a srozumitelně. Občas se vyskylo pár "uvidíte později", ale s tím nemám zase tak velký problém. Za příklady (a vzorové budování postavy bod po bodu) velmi chválím.

Zapojení ingrediencí - 4
Sen a Přísaha byly zpracovány velmi dobře. Trošku mám problém s tím Přízrakem. V podstatě jde o "minulost postav, která je straší", což je takové ano i ne... Víc entit ve hře určitě ovládat budete a společného protivníka také před herním sezením (či spíše kampaní) vytvoříte. Co se týče Barev, tak ty mají mechanický efekt pouze drobný, ale ano. (Když jsem mechaniku barev navrhoval, tak mě při tom nenapadlo, že barvami (odstíny červené) by šly také znázorňovat zranění postav. Takže za tohle chválím :))

Poznámky:
- Je-li postava kapitánky Emmy opravu takto "předpřipravená", mohl by být v dodatcích její kompletní deník.
- Pomocníci: Kolik má každý z hráčů pomocníků? Jak jsou ty skupiny velké? Nebude pak hra více o pomocnících, než o samotných hráčských postavách?
- Posádka lodi: Jak souvisí charakteristiky posádky lodi (Boj, Disciplína, Vzduchoplavba) se schopnostmi pomocníků? (Protože to budou nejspíš jedni a titíž lidé.)
- Tvorba lodi: Tvorba lodi je jednoduchá a jasná, jenom nevím, jestli bych zvládl odehrát souboj dvou lodí podle soubojového systému uvedeného dále. Jak se při něm totiž použijí statistky lodí jako Konstrukce a Manévrování? Jak (a jak rychle) se lodě opravují? (Jehlou a rumem to asi nebude :))
- Pomoc (viz str. 26): Pomoc přidává jednu kostku, tj. v podstatě +3,5 k výsledku. Proto si myslím, že je až příliš výhodná a za pomáhání bych prostě dával Výhodu (viz strana 25).
- Zranění zbraní: Velice pěkný nápad, ale hráči samozřejmě budou chtít také nějaké zbroje. (Či nějaký jiný typ ochrany.) Takže na zbroje se nehraje? :think:
- Karma: Získávání Karmy mi přijde až příliš snadné. Navíc, když hráč uvede do hry dreampunkový motiv, vyhraje v Konfliktu a ještě ho to posune při jeho Snu, tak dostane body Karmy rovnou tři?
- Kostku navíc (= ve střední hodnotě +3,5) bych za bod Karmy nedával. Protože proč bych pak kdy platil bod Karmy na pokřivení povahového rysu s bonusem "jenom" +2?
- Nastavení zranění na kostce zbraně se dělá až po hození touto kostkou nebo před?
- Přijde mi, že zlepšování postav je hodně dlouhodobou záležitostí. (Když tam jsou tří- až čtyřnásobky...)
- Jak by to vypadalo, kdyby Karma ve hře vůbec nebyla?
- Somnium je jakási veličina (žetony) a Síla snů je zase další veličina (čtverečky - mimochodem: jak se doplňují?) Nešlo by to třeba nějak sjednotit a zjednodušit?
- Somnium (a Silou snů) se platí opravdu jenom při úspěchu, nebo už při samotném "sesílání kouzla"?
- Z příkladu je zřejmé, že vlastní krví se neplatí v závislosti na náročnosti tkaní snu, ale v závislosti na tom, kolik bodů Somnia chybí. (Nebo ne?)
- Adept je nějaký silný :)
- V deníku postavy "utekl" řádek v prostředku stránky.
- Ambrymská dýka je láhev :)
- Co znamená, že "zbraň je spolehlivá na blízko"?
- K čemu jsou kartičky povahových rysů na posledních dvou stránkách?
- Možná by to chtělo ještě deník pro lodě. (Po vzoru strany 20.) Nebo i deník (kartičku) pro schopnosti pomocníků či posádky.

Ač je mých poznámek (a dotazů) opravdu hodně, tak spíše to bude tím, že je ta hra nejdelší (než že by to bylo tím, že je ta hra nedopracovaná či příliš nejasná). Ve skutečnosti hru považuju za velmi dobrou. Díky za ni :clap:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyna 2016] Somnium

Příspěvek od crowen »

Vdaka za vsetky komentare, pokusim sa strucne odpovedat:

Ambrymskou dýku - ts, ts, ta dnesna mladez uz ani Pratchetta necita. Ambrymska dyka je ekvivalent Ankh-morporskej dyky - flasa z odbitym dnom. Podobne ako Glassgowsky usmev nie je usmev a Glassgowsky bozk nie je bozk :-)

Formatovanie - to je technicky problem exportovania PDF z Google Docs, musim vycistit kolegom zaludok za taku chybu :-)

Emma - je to predpripravena vzorova postava, zhrnutie na jednu stranku, respektive jej vzorovo vyplneny dennik by bol uzitocny, nejako z pravidiel vypadol.

Zlepsovanie - ja viacmenej do kazdej hry davam mechaniku zlepsovania, keby to niekoho zaujalo, a hral to viac, ako par krat. Plus je to dobra motivacia pre hracov, ktori dostavaju odmeny za akcie, ktore si myslim, ze prispievaju k teme a zamerianiu hry.

Fate Rozcesti implementacia - o tom silno rozmyslam :-)

Priklady - suhlasim, hre by urcite pomohli

Objavovanie - to by bolo spojene s nutnostou mat ovela vacsiu mapu, a to nebolo kuchynovym zameranim

Vlastnosti lodi - triedy lodi su v kapitole Lietajuce koraby. Zober si napriklad Salupu (5)[okolo 20m, 60-­80 vzduchoplavcov, 8 stredných diel]. Ak chces vytvorit vojensku lod, zoberies hodnotenie v zatvorke, a rozdelis medzi Výzbroj­-Luxus, povedzme Vyzbroj 4, Luxus 1. Je to velmi funkcne zamerana lod, vpodstate ziaden luxus okrem samostatnej kapitanskej kajuty a mozno jedalne dostojnikov. Vyzbroj (8 diel) ti dava bonus +4. Opacnym prikladom je napriklad luxusna lod obchodnika s otrokmi. Luxus +4, Vyzbroj +1. Vsetko je pozlatene, obchodnik ma k dispozicii rozsiahle sukromne priestory pre seba a rodinu/hosti. Ma len 4 dela, skor na ozdobu ako funkcne, ani bojovy vycvik posadky nie je boh vie co. Tie dela v prirucke su skor orientacne, pocet nema exaktny vztak k bonusu.

Docitate sa neskor - na tento neduh musim vymysliet nejake riesenie

Pocet pomocnikov - zavisi od velkosti lode, nie je explicitne uvedeny, zhruba plati, ze posadka je viac menej rovnomerne rozdelena medzi hracov.

Schopnosti pomocnikov vs. schopnosti posadky - pomocnici su cast celej posadky, maju inu sadu schopnosti (strelci, veslari, tesari, ...) ako posadka ako celok. Posadka je zjednodusenie systemu. Ked sa porovnavaju dve lode (napriklad pri prenasledovani) tak sa berie schopnost celej posadky. Ked treba vyhodnotit specificku akciu (utok, oprava, ...) berie sa schopnost skupiny pomocnikov, ktora danu akciu vykonava. To mohlo byt v pravidlach jasnejsie napisane :)

Konstrukcia a Manevrovanie - pouzijes to, ked to bude vhodne. Konstrukciu pri odolavani poskodeniu burkou, Manevrovanie ked budes niekoho prenasledovat, alebo sa snazit preplavat uzinammi medzi ostrovmi, kde veju silne vetry, a potrebujes trafit do maleho vstupneho otvoru tajnej paserackej jaskyne.

Pomoc vs Vyhoda - pomoc je silnejsia naschval, z dvoch dovodov: ked nieco robia postavy spolu, maju vacsiu sancu uspiet, ako ked nieco robi jedna, aj ked ma vyhodu. A okrem toho vyssi ciselny bonus za spolupracu motivuje hracov spolupracovat

Zbrane a zbroje - je to zasadene do casoveho obdobia, ked sa brnenia nepouzivali. Palne zbrane vytlacili brnenia ako zbytocne, a novy typ ochrany este nebol vymysleny. Hraci mozno mozu pouvazovat o snovej ochrane...

Karma - ano, ziskavanie je relativne lahke, a to preto, aby hraci boli podplacani za "spravny" sposob hry. Plus je to univerzalne platidlo za rozne vyhody aj zlepsenia. Videlo sa mi to ako dobre riesenie, namiesto uvadzania roznych pocitadiel, skusenosti, fate pointov a co ja viem coho.

Kostku navíc (= ve střední hodnotě +3,5) bych za bod Karmy nedával. Protože proč bych pak kdy platil bod Karmy na pokřivení povahového rysu s bonusem "jenom" +2? Stoji za zvazenie. Niekedy vsak postava chce ucelovo vyuzit horsiu variantu rysu na dosiahnutie urciteho efektu, nie len bonusu +2 (napriklad Tvrda postava sa zachova Kruto pri vysluchu, a bude zajatca mucit pred ostatnymi. Extra kockov a vhodnymi otazkami by mohol hrac ziskav vacsi ciselny bonus, ale psychologicky efekt mucenia na ostatnych vaznov je herne silnejsi)

Zranenie - ak vyhras a supera zasiahnes, bez zbrane sposobis len odreniny. Ak mas zbran, hodis extra kockou, a podla farby, aka padne, urcis zranenie

Dlhodobe zlepsovanie postav - ako som pisal, ziskat Karmu je relativne lahke, tak nasetrit nasobky hodnotenia by nemalo byt az take tazke.

Na zvysok komentarov odpoviem neskor, bezim na poradu :-)
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyna 2016] Somnium

Příspěvek od crowen »

Jak by to vypadalo, kdyby Karma ve hře vůbec nebyla? Neviem, preco? :-)

Somnium je jakási veličina (žetony) a Síla snů je zase další veličina (čtverečky - mimochodem: jak se doplňují?) Nešlo by to třeba nějak sjednotit a zjednodušit? - Somnium je droga, chemicka latka, ktora umoznuje tkat sny (carovat). Sila snov je nieco ako magicke nadanie postavy. Predstav si to ako carodeja s carodejnou palicou (alebo inym amuletom), ktora je zdrojom extra magickej sily. (To doplnovanie asi musim dopisat, ze? :-))

Somnium (a Silou snů) se platí opravdu jenom při úspěchu, nebo už při samotném "sesílání kouzla"? Good catch!

"Hráč musí v hode kockami aspoň čiastočne uspieť, aby sa efekt tkania snov v hre prejavil. Ak uspeje, musí “zaplatiť” kombináciou Somnia a Sily snov" by malo spravne zniet "Hráč musí v hode kockami aspoň čiastočne uspieť, aby sa efekt tkania snov v hre prejavil. Bez ohladu na uspech musí “zaplatiť” kombináciou Somnia a Sily snov"

Platba krvou za tkanie snov - krvou platis, ked uz nemas ani drogy, ani carovnu moc :-)

Silny adept - je to jedna zo silnejsich NPC, opak kanonfodderu zo zaciatku tabulky

K čemu jsou kartičky povahových rysů na posledních dvou stránkách? - Vizualna pomocka pre hracov. Vytlacis a vystrihnes si svoje povahove rysy. Zlozis karticky napoli, a aktualna verzia vlastnosti ide navrch, aby bola viditelna. Ked sa ti zmeni, karticku otocis (aby si na zmenu nezabudol).

Dennik pre lode je super napad
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2016“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti