RPG Kuchyna 2016

Soutěž v tvorbě RPG začíná 26. února 2016!
Odpovědět
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od OnGe »

Tak tohle není soutěž pro zkušené tvůrce, ale pro lidi, co se odhodlají něco za dva týdny spíchnout a jít s tím mezi lidi :) A zrovna nedávno jsme se tu o tomhle druhu her, co píšeš, bavili a nějak jsme došli k tomu, že o nich nemáme moc jasnou představu. Takže nějaký svěží vánek by tu tomu jedině prospěl.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od morech11 »

Aranel píše:... případně by to mohlo sloužit jako námět organizátorům soutěže a autorům zadání pro příští ročník :wink:
nič nesľubujem, ale rozhodne si môžeš byť istá, že to tu poctivo čítam :)

a s ongem musím jedine súhlasiť - čím viac nových ľudí sa zapojí, tým je to lepšie. toto nie je prehliadka superkvalitných hier. toto je prehliadka supercool nápadov. keď je cool nápad, prevedenie sa dá dotiahnuť dodatočne. alebo na rok, s troškou skúseností z minula, to už bude lepšie
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od boubaque »

Aranel píše:Poměrně náhodou jsem se dozvěděla o tomto vašem fóru a o každoroční soutěži ve vytváření RPG, co kdybyste příští /tedy tento/ rok zkusili udělat radši RPG, které by mohli lidé hrající hry na netu použít pro vyzkoušení stolního RPG místo spousty nedotažených a nehratelných mechanik, které zde očividně každoročně produkujete? :think:
Ahoj Aranel, vítej na Fóru!
Které kuchyňové hry jsi četla a v čem ti jejich mechaniky přišly nedotažené a nehratelné? Mně třeba, zvlášť posledních několik let, naopak přijde, že většina her má mechaniky docela krotké a hodně obecné, takže se o nehratelnosti (mechanik) moc mluvit nedá a nedotaženost vnímám leda v tom, že jsou to mechaniky hodně obecné a dá se podle nich odehrát jakékoli RPGčko.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Aranel
Příspěvky: 5
Registrován: 21. 12. 2016, 18:15

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od Aranel »

Děkuji za přivítání...
Které kuchyňové hry jsi četla a v čem ti jejich mechaniky přišly nedotažené a nehratelné?
Co se toho týče, četla jsem pouze hry navržené pro rok 2016. Ano, máš částečně pravdu v tom, že jsou napsané zajímavě / některé. Zároveň mi ale nepřipadá, že by sěkterou z nich někdo mohl vzít a zahrát si na ni hru. Buď jsou právě moc vágní a nikoho nechytí, nebo naopak natolik složitě popsané, že zahrát si je bez jejich autora jako vypravěče a koordinátora sice možná možné je, ale pokud jste normální smrtelník a nemáte nekonečně času, nic na nich vás nemotivuje zabrat se do nich na dost dlouho, abystte do toho pronikli a byli toho schopni - zkrátka a dobře proto, že je mnohem snazší zahrát si něco jiného a lépe promyšleného. Čímž nechci kritizovat vytvořené hry, protože věřím, že muselo dát práci je vymyslet... ale vlastně tak trochu chci, protože si nedovedu představit jedinou z nich v praxi. A neměl by to být hlavní účel Kuchyně, dodávat nové hry, vzhledem k tomu, kolik je na ně času tak přiměřeně snadné / protože dobrou a propracovanou za dva týdny, no, možná to jde, ale i kdyby, tak tady se to zřejmě nepovedlo / a zároveň nějakým způsobem svěží a neotřelé, kterými by si hráči mohli své hraní zpestřit?

Jestli ne, klidně mě někdo poučte, ale pokud je tohle ten účel tak je někde chyba. A myslím si, že zkusit sestavit nějakou hru určenou současně i pro hráče po netu, by mohlo pomoct tento problém odstranit - už kvůli nutnosti zamyslet se nad tím, jak mechaniku sepsat, aby byla srozumitelnější a reálněji uvedená do života :wink:
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od York »

Aranel píše:Poměrně náhodou jsem se dozvěděla o tomto vašem fóru a o každoroční soutěži ve vytváření RPG, co kdybyste příští /tedy tento/ rok zkusili udělat radši RPG, které by mohli lidé hrající hry na netu použít pro vyzkoušení stolního RPG
Přiznám se, že tomu návrhu moc nerozumím. Stolních RPGček existují tisíce a stovky z nich jsou dotažené, odladěné a otestované desetitisíci hráčů. Hra, kterou někdo spíchne za pár týdnů v RPG kuchyni, nemá moc šanci se jim v těchle ohledech rovnat.

V čem si představuješ, že by ta hra měla být zvláštní, aby tě zaujala víc než nějaká už existující?

Aranel píše:A myslím si, že zkusit sestavit nějakou hru určenou současně i pro hráče po netu, by mohlo pomoct tento problém odstranit - už kvůli nutnosti zamyslet se nad tím, jak mechaniku sepsat, aby byla srozumitelnější a reálněji uvedená do života :wink:
Nějak nevidím důvod, proč by jakékoliv stolní rpgčko, včetně těch vzniklých v rámci RPG kuchyně, nemělo být určené i pro hráče po netu - ty ano? Stejně tak si myslím, že srozumitelnost je cílem autora vždycky, alespoň u mě to teda tak určitě je.

Na druhou stranu možná už opravdu máme tunelové vidění, protože jsme zvyklí číst pravidla RPGček, takže jednak jednak nemáme problém pochopit věci, které třeba nejsou úplně dobře vysvětlené, pokud jsou podobné něčemu známému a taky automaticky píšeme pravidla podobná tomu, co známe.

Na druhou stranu tohle dost dobře nejde říct obecně. "Napsat přehlednou, srozumitelnou a zábavnou hru" je zadání tak nějak vždycky, ale samozřejmě ne vždycky se to povede. Spíš si myslím, že by mohlo být pro autory přínosné, kdyby sis jejich hry přečetla a napsala jim k nim, co konkrétně ti na nich přijde složité, nejasné, nefunkční a tak. Tohle pomůže i lidem, kteří se kuchyně přímo neúčastní - poučit se dá i z cizích chyb. Ale chce to fakt vidět konkrétní příklady a konkrétní připomínky.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od boubaque »

Aranel píše:Zároveň mi ale nepřipadá, že by sěkterou z nich někdo mohl vzít a zahrát si na ni hru. Buď jsou právě moc vágní a nikoho nechytí, nebo naopak natolik složitě popsané, že zahrát si je bez jejich autora jako vypravěče a koordinátora sice možná možné je, ale pokud jste normální smrtelník a nemáte nekonečně času, nic na nich vás nemotivuje zabrat se do nich na dost dlouho, abystte do toho pronikli a byli toho schopni - zkrátka a dobře proto, že je mnohem snazší zahrát si něco jiného a lépe promyšleného.
Mám trošku dojem, že možná používáš jinak pojmy, než jsme tady zvyklí (navazuju i na předchozí napsané). Tak jen stručně, jak to tady používáme...

Mechanika = "pevné" pravidlo, které se většinou vztahuje k nějakému generátoru náhody (kostka) nebo herní měně (kdy třeba platím nějaký bodík za to, že postava uspěje, i když by měl jinak přijít neúspěch)
Systém = soubor mechanik a herních procedur, často aplikovaný na nějaké prostředí nebo typ příběhu
Setting = prostředí (např. fantasy, vikingové...) a/nebo typ příběhu (detektivka, horor...) - v Kuchyni to bývá často určeno, ale jsou hry, které setting neobsahují a nabízejí pravidla pro jakoukoli hru

...a jak sis určitě všimla, chybí tam něco, čemu bychom řekli dobrodružství nebo snad scénář. To je věc, která se může v Kuchyni objevit, ale pro RPG obecně nepřichází společně s pravidly. Protože se (historicky) předpokládá, že si hráči vytvoří vlastní dobrosdružství/scénář, anebo si najdou (často koupí) nějaký už hotový samostatně.

RPG Kuchyně je soutěž, kde vytváříme systémy (tj. soubory mechanik), cokoli navíc je navíc, i když to většinou pomáhá hodnocení, protože to pomáhá hratelnosti hry a aplikování mechanik.

No a teď to důležité: Ta lhůta je (cca) 14 dní, za tu dobu je silně nepravděpodobné, že někdo zvládne promyslet, otestovat a hlavně srozumitelně sepsat dobře hratelnou hru. Vlastně se to za těch 10 let ještě nikomu nepovedlo. I moje hra, která loni získala nejvíc bodů, má v sobě evidentní chybu způsobenou předěláváním ještě během psaní večer před uzávěrkou. A to si to už několik let zjednodušuju tím, že nepopisuju, jak se ty moje hry (v základu) hrají, tj. co je to RPG, ale rovnou píšu, že je to pro lidi, kteří už vědí, jak se (stolní) RPG hrají. Stačí, že jsem dal dohromady systém, o němž věřím, že je v základu funkční, s trochou štěstí přidal nějaké příklady (zápletek, protivníků, překážek) a předpokládám, že "scénář" si dotvoří hráči, kteří si budou chtít hru zahrát. Ano, párkrát jsem chtěl vytvořit i konkrétní scénář, ale nebyl na to čas. 14 dní je prostě strašně málo.

A teď si možná říkáš, tak přidejte dalších 14 dní, ať se stihne i scénář. Nojo, ale když přidám 14 dní, nejen že nestihnu scénář, najednou neodevzdám ani ten systém. Anebo v lepším případě tomu budu za celý měsíc věnovat přesně tolik času, kolik tomu věnuju za 14 dnů. (Mám to vyzkoušeno na jiné soutěži.) Možná to vypadá jako paradox, ale vážně nevěřím, že přidáním času by se zlepšila kvalita příspěvků.

protože si nedovedu představit jedinou z nich v praxi. A neměl by to být hlavní účel Kuchyně, dodávat nové hry, vzhledem k tomu, kolik je na ně času tak přiměřeně snadné / protože dobrou a propracovanou za dva týdny, no, možná to jde, ale i kdyby, tak tady se to zřejmě nepovedlo / a zároveň nějakým způsobem svěží a neotřelé, kterými by si hráči mohli své hraní zpestřit?

Jestli ne, klidně mě někdo poučte, ale pokud je tohle ten účel tak je někde chyba.
No, jaks už asi pochopila, ten účel to není. Kvůli Jeronovi například každý rok vyplodím podobný příspěvek, jako je tento, kde mu vysvětluju, že cílem Kuchyně není a nikdy nebylo dostat do komunity novou hru. Pokud někdo takový záměr má, dá se vytvořit a uspořádat jiná soutěž nebo workshop (a já se rád zúčastním, pokud budu schopný), které toto budou mít za cíl. Lidi, kteří RPG Kuchyni doteď organizovali a účastnili se jí, se současným pojetím zjevně nemají takový problém, aby něco v tomto směru měnili. A jiné pokusy se (bohužel) zatím neujaly, pokud se vůbec uspořádaly.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od Pepa »

Já bych jenom chtěl poznamenat, že ty dobré hry z RPG Kuchyně, jsou opravdu dobré. A několik z nich se dostalo i mezi lidi a dokonce i do světa. (Hrstka, Časy se mění, ...)
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 08:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od Plz »

Krásné jak všichni obhajují současný stav. Osobně si myslím, že větší přínos než místní kuchyně mí společné články do Drakkaru. Stejně tak si myslím, že valná většina kuchyňových her (včetně té mé) je k ničemu a celá soutěž je jen takové hraní z nudy. Alespoň to byl důvod proč jsem se loni zúčastnil.

Co se týče přizpůsobení hry pro internetové hraní tak není jedno jakou hru vezmeš. Čím více hodů tím je to horší. Na netu potřebuješ rychle vyhodnocení nejlépe bez hodu a aby si každý tohle hodnocení mohl také sám vyhodnotit a nemusel na nikoho čekat. S frekvencí jeden příspěvek za týden je hodně rozdíl jestli rovnou popíšeš následky a co se stalo a nebo jestli si musíš hodit, někdo ti řekne jestli jsi uspěl a až potom můžeš popisovat co se vlastně stalo.

Osobně tak připomínku pokusit se kuchyňovky dělat více přístupné pro internetové hraní beru jako velmi podnětnou a hodnou zvážení, včetně třeba zahrnutí do hodnocení.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od Jerson »

Pepa píše:Já bych jenom chtěl poznamenat, že ty dobré hry z RPG Kuchyně, jsou opravdu dobré. A několik z nich se dostalo i mezi lidi a dokonce i do světa. (Hrstka, Časy se mění, ...)
No, k tomu bych něco málo měl.
Počty her v jednotlivých ročnících byly tyto: 10, 11, 12, 9, 9, 12, 12, 7, 11, dohromady 93 her. Ty dvě, které jsi zmínil představují 2 %. Pokud vím, bez ohledu na hodnocení nebo nápady žádná jiná nebyla dotažená do hratelného a obecně použitelného stavu. K tomu se přidává to, že Hrstka je z poloviny zjednodušený souboj letadel, nikoliv RPG ve smyslu hraní pilotů. Ale i když ho budu počítat jako RPG, důležitější mi přijde, že dalších 91 (!) napsaných, přečtených a ohodnocených konceptů her leží tady na fóru a zapadává prachem. Přičemž každý z nich si přečetlo asi tak dvacet lidí, u posledních ročníků ani to ne (protože když už, tak lidé chtějí tvořit, ale skoro nikdo nechce cizí výtvory číst)

Původní myšlenka vycházela z Game Chiefa a z toho, že v něm se nejlepší hře dostane podpory a spolupráce dalších lidí, aby byla dotažená do hratelné podoby. V několika prvních ročnících (asi dvou nebo třech) fungovalo i to, že se hry (nevím zda vítězné nebo jiné) vyzkoušely na srazu. To už se neděje. A říkat, že tvorba v Kuchyni někomu pomůže být lepší designér her nebo umět lépe a stručněji vysvětlit pravidla či vytvořit mechaniky je podle mě stále lhaní do kapsy - jak lze něco takového tvrdit bez vyzkoušení na reálných hráčích? To že pravidla nějak pochopí jiný účastník Kuchyně nebo porotce, který má hromadu zkušeností s jinými RPG neříká vůbec nic o tom, jak a zda vůbec je pochopí a bude schopný použít hráč, který zná možná Dračák a možná ani ten ne.

A každý rok se objevují poznámky autorů typu "když bude zájem, tak svou hru dopracuju". Nikdo jí nedopracuje, protože není zájem, protože se tu vytváří hry z ingrediencí / na téma, které prakticky nikoho nezajímá, a pokud zajímá, nemá čas se mu věnovat.

Napsal jsem to v organizační diskusi k novému ročníku a napíšu to i sem - pokud by letos byla v zadání podmínka, že hra musí být bez větších potíží hratelná jak na netu, tak u stolu, jsem schopen a ochoten vybrané (nebo klidně všechny) hry propagovat i mimo vody RPG F, aktivně shánět čtenáře, kteří by dodali zpětnou vazbu nezúčastněných lidí a možná pomohli i v dalším vývoji. A sám jsem také ochoten se na vývoji podílet (rozhodně víc než na vývoji dalšího klonu DrD). Ostatně je vidět, že zájem lidí o taková pravidla existuje, a potenciál vytvořit použitelná / zajímavá pravidla v rámci soutěže existuje taky.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od OnGe »

A už je to tu zas...
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od morech11 »

prečo si myslíš, že ešte nie je založená verejná sekcia RPGK2017? :D
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od OnGe »

Jestli kvůli tomu, tak to zjevně nepomohlo
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od York »

Plz píše:Co se týče přizpůsobení hry pro internetové hraní tak není jedno jakou hru vezmeš. Čím více hodů tím je to horší. Na netu potřebuješ rychle vyhodnocení nejlépe bez hodu a aby si každý tohle hodnocení mohl také sám vyhodnotit a nemusel na nikoho čekat. S frekvencí jeden příspěvek za týden je hodně rozdíl jestli rovnou popíšeš následky a co se stalo a nebo jestli si musíš hodit, někdo ti řekne jestli jsi uspěl a až potom můžeš popisovat co se vlastně stalo.
Pokud to bylo původně myšleno tak, že by mechaniky měly být "play by post friendly", tak to smysl dává. To jsem z toho ovšem nepochopil :-)

Zbytek odpovědi jsem přesunul do nového tématu.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od Ecthelion »

Jerson píše:Původní myšlenka vycházela z Game Chiefa a z toho, že v něm se nejlepší hře dostane podpory a spolupráce dalších lidí, aby byla dotažená do hratelné podoby.

Tohle píšeš do zblbnutí každý rok a každý rok ti píšu, že to není pravda. Na to pak už nereaguješ a napíšeš to sem zase další rok, už je to takový evergreen a tak nějak to ke Kuchyni patří. Letos už jsem ti to psal v tajné sekci, tak ti to pro pořádek napíšu ještě jednou sem. Gamechef i Kuchyně jsou výzva, při které soutěžící zkouší udělat hratelnou hru dle zadání a v omezeném čase. Důležité je se při tom pobavit, vyzkoušet si to a dostat zpětnou vazbu na své projekty. Ani u Kuchyně, ani u Gamechefa ale nebyla "původní myšlenka" nějak dál na hře pracovat a dotáhnout ji do "hratelné podoby" (ani Gamechef v současnosti nic takového nemá).
Jerson píše:V několika prvních ročnících (asi dvou nebo třech) fungovalo i to, že se hry (nevím zda vítězné nebo jiné) vyzkoušely na srazu. To už se neděje.

Když tam autoři her nejsou, tak je to trochu obtížné. Jinak ale kdo přivezl na sraz svoji Kuchyňovku a chtěl ji vyzkoušet, vždycky dost hráčů našel, co se pamatuji. A když se objeví na Slezině Charles, tak se vždycky hraje Vendetta třeba (nějak ji adoptoval za svou). $D
Jerson píše:A říkat, že tvorba v Kuchyni někomu pomůže být lepší designér her nebo umět lépe a stručněji vysvětlit pravidla či vytvořit mechaniky je podle mě stále lhaní do kapsy - jak lze něco takového tvrdit bez vyzkoušení na reálných hráčích?

Takže to, že si zkusíš naprogramovat počítačovou hru ti nijak nepomůže, pokud se tahle hra nevyzkouší na hráčích? Zkusit hrát na kytaru, případně napsat písničku ti nijak nepomůže, když tu písničku neslyší žádní posluchači? Nebo ještě lépe... když zkusíš naprogramovat počítačovou hru, pošleš ji několika kamarádům, kteří programují, a oni ti dají zpětnou vazbu... nijak ti to nepomůže, pokud se tahle hra nevyzkouší na hráčích? Promiň, tenhle argument s "lhaním do kapsy" je podle mě mimo.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od Jerson »

Ecthelion (Nepřihlášen) píše:Tohle píšeš do zblbnutí každý rok a každý rok ti píšu, že to není pravda. Na to pak už nereaguješ a napíšeš to sem zase další rok, už je to takový evergreen a tak nějak to ke Kuchyni patří.
Protože se mi nedaří najít původní téma, kde se organizace téhle soutěže domlouvala, a kde to bylo celkem jasně napsané.
Nicméně vyjdu tedy z toho, co najít můžu:
Markus píše:Ačkoliv soutěžní podmínky zněly jinak, smyslem RPG kuchyně ve skutečnosti není najít „nejlepší“ systém. Cílem soutěže je povzbudit domácí tvorbu a sesbírat zajímavé nápady. A i když se může stát, že některé hry nakonec nebudou tolik hrané, myšlenky v nich obsažené mohou inspirovat budoucí tvůrce a vloudit do jiných systémů, herní prostředí a zápletky mohou být využity jako náměty pro „dobrodružství“.
A pak samozřejmě téma [RPG Kuchyňa] Čo ďalej?
Bifi píše:Čo chcete, aby sa s hrami z RPG Kuchyne dialo ďalej?

Mali by sa niektoré dobrúsiť a zlepšiť?
Mali by sa playtestovať?
Mali by sa popularizovať?
Mali by sa (po zlepšení a doplnení) predávať?
Mali by sa vydať v papierovej podobe?
...
Nemal by ten autor dostať nejaký input, reakciu záujmu, od hráčov? Resp. nejde zodpovednosť organizátorov za vyhlásenie výsledkov, napríklad podpora tým najlepším?
Pieta píše:ozhodně playtestovat, rozhodně (ale to je spíš na autorech (: ) dopilovat, rozhodně propagovat.
Markus píše:mám všeobecný dojem, že skoro všechny hry se teď nacházejí ve fázi, kdy už další psaní nemá smysl, dokud se neprovede playtest. Takže zahrát, ideálně několikrát, a podle toho vylepšovat. Pokusím se odehrát aspoň některé playtesty, hlavně s brněnskými autory. 8)
...
Dokončení hry vyžaduje maximální nasazení stran autora. Nikdy to nemůže fungovat tak, že autor nemá příliš času ani chuti, ale nechá se přemlouvat. Naopak - autor musí pracovat a motivovat ostatní, aby jeho hru přečetli a vyzkoušeli. Obecně nejvíc kritiky přichází těsně po zveřejnění, potom se situace umlčí... další reakce přitáhne jedině nová aktualizace.
Pokud ti z tohoto neplyne, že cílem prvního ročníku bylo udělat hratelné a hrané hry, tak mně tedy ano. Jen to nemůžu najít napsané černé na bílém, protože je to devět let zpátky. Každopádně myšlenky o zkoušení, testování a další práci byly přítomné od začátku.
Ecthelion píše:Takže to, že si zkusíš naprogramovat počítačovou hru ti nijak nepomůže, pokud se tahle hra nevyzkouší na hráčích?
Zkusit naprogramovat hru, kterou zkompiluješ, ale nikdy nespustíš na počítači ti pomůže konkrétně jak?
Zkusit hrát na kytaru, případně napsat písničku ti nijak nepomůže, když tu písničku neslyší žádní posluchači?
Vidím v tom spíše pokus o sestavení kytary a napsání not - dokud na tu kytaru podle těch not nezahraješ, pořád nemůžeš vědět, zda bude fungovat.
Nebo ještě lépe... když zkusíš naprogramovat počítačovou hru, pošleš ji několika kamarádům, kteří programují, a oni ti dají zpětnou vazbu... nijak ti to nepomůže, pokud se tahle hra nevyzkouší na hráčích?
To bych jako argument uznal, kdybych se během svého života mnohokrát nesetkal se situací typu "Na tomhle jsme dělali už třikrát. Pokaždé si deset lidí si myslelo, že to bude fungovat, posledně jsme udělali i nějaké simulace, ale teď jsme opravdu postavili funkční vzorek, vyzkoušeli, jak bude reálně fungovat - a on nefungoval. Sepište Lessons learned, že po třech letech přerušované práce a dvou stech tisících eurech zní závěr Takhle ne, ač to vypadá, že to funguje, tak to nefunguje z důvodů popsaných v bodech 1), 2) a 3)".

V reálném životě jsem testovací inženýr. Vždy jsem pracoval na věcech, které v nějaké podobě existovaly, byly s nimi určité zkušenosti a jen se zkoušely udělat jinak. Přes to všechno až reálný test ukázal, co funguje a co ne, a poučení mohlo přijít až po tomto testu. Do té doby si řada lidí (včetně odborníků - konstruktérů) mohla myslet, že jimi navržené věci budou fungovat, a na tomto základě navrhovat další věci. Nebyla to pravda. Lhali si do kapsy. Firmu to stálo půl miliónu eur jen v případě dílů, které jsem držel v ruce já osobně.
Není šanci mě přesvědčit, že tvorba RPG bude fungovat jinak, a že si bez vyzkoušení tvůrci můžou odnést jen užitečné zkušenosti, a nikoliv zcela zavádějící myšlenky učiněné na základě zpětné vazby po přečtení. Samozřejmě je možné, že tvůrci získají jen ty dobré zkušenosti, protože by jejich hra fungovala. Ale nemají to jak rozlišit.

Tuto argumentaci zopakuju pokaždé, když se s takovým tvrzením setkám. Smiř(te) se s tím.
____________
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2016“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti