RPG Kuchyna 2016

Soutěž v tvorbě RPG začíná 26. února 2016!
Odpovědět
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od crowen »

Ja som za obmedzenie rozsahu :-)= . Mozno nie taketo brutalne, ale povedzme ze na cca 2000 slov?
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od Nekra »

Nejsem za omezení rozsahu. I když očekávám, že názory porotců budou mít v tmhle větší váhu (porotci hry soutěžících číst a komentovat musí, soutěžící hry ostatních číst a komentovat mohou, ale nemusí).

Co se týče výsledků (po vyjmutí soc. experimentu; nepřímo to i potvrzuje Pepovo vyjádření o slabém ročníku), tak mne překvapil Plž na 2. místě. Popravdě jsem očekával, že na prvních třech místech budou (bez ujasnění přesného pořadí) boubaque, Crowen a Antharon. Jasně, že mezi Plžem a Crowenem hrálo roli okomentování, ale i tak. Prostě mi ty dlouhé hry přišly propracované.

Jo a dokonce mne váš sociální experiment (který na mne nadále pácháte) inspiroval k "protikroku" - to by znamenalo v budoucích ročnících ostatní hry buď nekomentovat, nebo s komentováním vyčkat až po zveřejnění výsledkové tabulky. Ta druhá varianta by k ostatním soutěžícím byla přeci jen férovější.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od OnGe »

Nekra píše:Jo a dokonce mne váš sociální experiment (který na mne nadále pácháte) inspiroval k "protikroku" - to by znamenalo v budoucích ročnících ostatní hry buď nekomentovat, nebo s komentováním vyčkat až po zveřejnění výsledkové tabulky. Ta druhá varianta by k ostatním soutěžícím byla přeci jen férovější.
Co to je? Nějaká kreativní forma sebemrskačství? Co když to nepomůže, to začneš psát horší hry?

Všichni měli stejné podmínky, takže to fér je. Tvá hra je lepší, než byly ty v předchozích ročnících a za fungující zpracování mechaniky "sudiček" si stupeň vítězů zasloužíš. Tak si to užij!
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od Jerson »

OnGe píše:Co to je? Nějaká kreativní forma sebemrskačství?
Jako bys Nekru neznal, účastní se proto, aby skončila na posledním místě.
Ecthelion (neprihlasen)

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od Ecthelion (neprihlasen) »

OnGe píše:Co když to nepomůže, to začneš psát horší hry?
Tuhle taktiku už zkoušel v hudebním průmyslu Prince. Moc to nefungovalo. $lol$
Jerson píše:Jako bys Nekru neznal, účastní se proto, aby skončila na posledním místě.
Což ale začíná být docela problém, protože Nekra měla vždycky suprové nápady... jen haprovala forma předání informace... a s tolika Kuchyněmi na opasku už vyrafinovala, jak ty pravidla napsat srozumitelně. Takže prostě v horní polovině peletonu musí skončit...

Nekra: Ale vážně - podmínky byly pro všechny stejné a jasné, napsala jsi vlemi pěknou Kuchyňovku, svoje umístění sis více než zasloužila. Hmmm... pomohlo by, kdybychom ti kromě umístění propůjčili čestné ocenění "Čestné a pomyslné poslední místo in perpetua"? $D
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od Nekra »

OnGe: Ale vždyť já píšu hroší hry - ve smyslu "ty horší" z těch, co přijdou.
Ale když se na to koukneš, tak ten výsledek je nesmysl. Při přechozcích mých účastech jsem byl nejmíň 4x poslední. Je naprostý nesmysl, abych se zlepšil na "2,5. místo" (byť s komentama) bez talentu, spousty píle, makání, dělání na obrprojektech a kdečem - a že jsem se vůbec nesnažil, to vím. Aby se ostatní tak hrozně zhoršili (až na bubáka, Plže a crowena, kde rozdíl v současné vadné tabulce dělají komentáře) je taky hrozně nepravděpodobné - a to i když se někteří účastní poprvé :).

S tou mechanikou to je taky blbost - sesmoloval jsem ji někdy brzy ráno, aby to vůbec nějakou mechaniku mělo. Mechanika šitá takhle horkou klávesnicí (nejen neotestovaná, ale ani nepromyšlená) nemůže být funkční - určitě někde bude dávat Hu/WTF výsledky. A jestli sis první větu tohohle odstavce přečetl pořádně - dodělával jsem ji ráno. Ráno po půlnoci, do který to mělo být všechno odevzdaný. Takže o těch "stejných podmínkách" se dá přinejmenším pochybovat. (Dá se to dohledat v tématu a nevím o nikom dalším, kdo to odevzdával tak pozdě po půlnoci (ráno) a taky mu to bylo přijato, protože "to bylo ráno na mejlu".)

Jo, kdyby se mi někdo snažil tvrdit, že jsem předposlední, tak na to bych mu asi i skočil. Ale takový výrazný skok je tak nesmyslně doočíb(l)ijící, že se tomu věřit nedá. (Kromě toho být někde vepředu by nebylo žádný terno, akorát by to mohlo přilákat neprázdnou množinu prudičů, kteří by se na mne snažili dělat nátlak, abych to nějak tunil.)

Jerson: To není přesné. V prvních dvou ročnících (co se mé účasti týče) to určitě nebylo mým cílem - hodně jsem se snažil, aby moje hry (pro tebe koncepty) byly originální. Jenže ono to jaksi nestačilo na super hru (koncept). Pak jsem už uvažoval realističtěji, tedy že budu poslední. To, že budu poslední bylo logické a smysluplné očekávání, navíc potvrzované výsledky předešlých ročníků. Ani tak neřeším, jestli chci být poslední (nad tím jsem neuvažoval, ale narozdíl od prvních dvou ročníků si nedělám nesmyslný iluze, že budu mít dobrý umístění, kdž vytvářím braky), ale rozhodně to dává smysl a je to logické - a tady se mi letos někdo snaží nabourat moji jistotu kromě té, že jednou umřu.

Ecthelion:
Píšu hrozný braky. Viz výše. Kromě toho bez snahy i talentu by mělo být nemožné získat dobré umístění - ostatní (až na bubáka, Plže a crowena, kde rozdíl v současné vadné tabulce dělají komentáře) přece nejsou netalentované lemry (ani lemráci) ; možná na to měl někdo z nich málo času, ale v některých hrách tu snahu a píli vidím.

Originální nápady jo, ale často až tak originální, že to bylo kvůli nim nehratelné.
Jo a problém pro koho? Pro nějaký snad neexistující lidi, co by to chtěli hrát? Nebo pro mne - jo, bere mi to nadšení, když se mne stále snažíte přesvědčovat o tom nesmyslu. (Smiřuji se s tím, že budete zapírat, zapírat a zapírat klidně až do skonání věků, ale nedělejte si iluze, že mne přesvědčíte a skočím vám na to.)

Co znamená ten latinský výraz? Souvisí to nějak s perpetum mobile (které neexistuje)?

PS: Zavádím si novou zkratku anBPC-k s významem "až na bubáka, Plže a crowena, kde rozdíl v současné vadné tabulce dělají komentáře" - po dvojitém použití by se mi mohla v budoucnu ještě hodit.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od OnGe »

Nekra píše:S tou mechanikou to je taky blbost - sesmoloval jsem ji někdy brzy ráno, aby to vůbec nějakou mechaniku mělo. Mechanika šitá takhle horkou klávesnicí (nejen neotestovaná, ale ani nepromyšlená) nemůže být funkční - určitě někde bude dávat Hu/WTF výsledky.
Může být, ale třeba já už se s tím snažím něco vymyslet 3 roky a všimni si, že se mi to ještě nepodařilo. Asi je zřejmé, kdo z nás dosáhl lepšího výsledku.
Nekra píše:A jestli sis první větu tohohle odstavce přečetl pořádně - dodělával jsem ji ráno. Ráno po půlnoci, do který to mělo být všechno odevzdaný. Takže o těch "stejných podmínkách" se dá přinejmenším pochybovat. (Dá se to dohledat v tématu a nevím o nikom dalším, kdo to odevzdával tak pozdě po půlnoci (ráno) a taky mu to bylo přijato, protože "to bylo ráno na mejlu".)
Já tohle úplně nesleduju, ale mám pocit, že pomalu každý rok něco dorazí pár hodin po uzávěrce. A co? 336 nebo 340 hodin už takový rozdíl nebude.

A vůbec, přečti si tohle:
https://en.wikipedia.org/wiki/Impostor_syndrome
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od York »

Nekra píše:a že jsem se vůbec nesnažil, to vím.
Nikoliv, to si jen myslíš. Ono dost dobře nejde vymyslet a napsat originální hru a "vůbec se nesnažit" - to by ti z toho vyšla prázdná stránka papíru.

Navíc to, že kromě toho "kychyňového crunche" na svých hrách dál nepracuješ, ještě neznamená, že na nich nepracuje tvé podvědomí. Pokaždé, když čteš komentáře ke své hře, nebo když si přečteš hry ostatních a čteš pak komentáře k nim, si zapisuješ do mozku relevantní informace, nad kterými pak budeš podvědomě přemýšlet, ať chceš nebo ne.

Řítíš se prostě do pasti a ani o tom nevíš. Jestli budeš takhle pokračovat, tak za pár let budeš psát velmi dobré hry ;-)
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od Pepa »

Nekra: Jako další z porotců musím potvrdit, že se na tobě žádné sociologické experimenty nekonají. Tvoje sdílené druhé až třetí místo je oprávněné a zasloužené :) Ještě jednou gratuluji :clap:
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od Nekra »

York: Uznávám, měl jsem se vyjádřit přesněji. Nesnažil jsem se v tom smyslu, aby ta hra byla dobrá, nebo aspoň slušná či hratelná. Hratelnost, smysluplnost, použitelnost atd. při vymýšlení neřeším - tvořím to pro zábavu z tvoření. Hry, kde se autor snaží, aby to bylo smysluplný a hratelný by pochopitelně měly být výrazně smysluplnější a hratelnější, zatímco hry, kde se autr nesnaží, aby měly smysl, mít smysl nebudou (vůbec nebo alespoň ne tolik).

K tý "pasti" - přihodit v dalších ročnících do pravidel opět "kýbl matfyzáčtiny" není problém :p.

Pepa: Vy jste se na mne spikli. Fakt hrozně moc. To je hrozný lidi, co se mnou děláte - asi jako kdyby se abstinent z toho podrazu chtěl jít ožrat. Zaháníte mé myšlenky do temných končin. Ani tak se nenechám ukecat.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od crowen »

Ked bude porota potrebovat inspiracne obrazky do dalsieho rocnika RPGK, hladajte tu :-)
Screenshot 2016-08-26 at 11.50.33.png
Uživatelský avatar
Aranel
Příspěvky: 5
Registrován: 21. 12. 2016, 18:15

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od Aranel »

Poměrně náhodou jsem se dozvěděla o tomto vašem fóru a o každoroční soutěži ve vytváření RPG, co kdybyste příští /tedy tento/ rok zkusili udělat radši RPG, které by mohli lidé hrající hry na netu použít pro vyzkoušení stolního RPG místo spousty nedotažených a nehratelných mechanik, které zde očividně každoročně produkujete? :think: Nechci vám do toho tedy moc mluvit, zábava je to pěkná, to ano, ale co z ní zkusit udělat i něco víc než ukrácení pár večerů, něco opravdu užitečného a zajímavého současně?
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od OnGe »

Hádám, že i s něčím takovým se můžeš přihlásit do soutěže. Mě by třeba taková hra určitě zajímala.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Aranel
Příspěvky: 5
Registrován: 21. 12. 2016, 18:15

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od Aranel »

OnGe píše:Hádám, že i s něčím takovým se můžeš přihlásit do soutěže. Mě by třeba taková hra určitě zajímala.
Já? Ne, to opravdu ne :D Ačkoliv by mne taková hra také velice zajímala, obávám se, že mé zkušenosti mi nedovolí za pouhý týden / navíc tento rok, kdy mám práce až nad hlavu / vytvořit něco natolik reprezentativního, abych se s tím odvážila jít mezi lidi, natož zde na fóru :D Ale věřím, že tu je spousta zkušenějších tvůrců, kteří by se takové výzvy zhostit mohli, kdyby jen trošku chtěli... Pokud se toho tedy nebojí. :think:
Uživatelský avatar
Aranel
Příspěvky: 5
Registrován: 21. 12. 2016, 18:15

Re: RPG Kuchyna 2016

Příspěvek od Aranel »

... případně by to mohlo sloužit jako námět organizátorům soutěže a autorům zadání pro příští ročník :wink:
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2016“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti