[OOC] Chubův Úžasný Stroj na Přání
Moderátor: PbP GM
[OOC] Chubův Úžasný Stroj na Přání
Faskal mě prudil, že chce PbP CMWGE. Prej je tu spousta lidí, co jsou na to nahypovaní. Tak jsem zvědavý. Hlaste se.
Původní idea byla udělat v tom nějaké klasické (až Quentinovské) fantasy, protože je to takové správně tradiční a vyžaduje od účastníků toho co nejmíň načíst, a taky chci vyzkoušet jak v tom ta hra funguje. Ale tohle je (podobně jako žánr) otevřená otázka.
EDIT: pro ty, kdo to neznají: CWMGE je hra specifická tím, že
1) má definovaný "žánr" a motivuje hráče k tomu dělat "žánrové akce",
2) je bezkostková a vyhodnocování je tiramisu z hlediska účinnosti, důstojnosti, přínosnosti, a
3) pro postavy definuje "questy", což jsou jakési návody na hraní kusů příběhu, ze kterých se skládají osobní příběhové arky postav.
Původní idea byla udělat v tom nějaké klasické (až Quentinovské) fantasy, protože je to takové správně tradiční a vyžaduje od účastníků toho co nejmíň načíst, a taky chci vyzkoušet jak v tom ta hra funguje. Ale tohle je (podobně jako žánr) otevřená otázka.
EDIT: pro ty, kdo to neznají: CWMGE je hra specifická tím, že
1) má definovaný "žánr" a motivuje hráče k tomu dělat "žánrové akce",
2) je bezkostková a vyhodnocování je tiramisu z hlediska účinnosti, důstojnosti, přínosnosti, a
3) pro postavy definuje "questy", což jsou jakési návody na hraní kusů příběhu, ze kterých se skládají osobní příběhové arky postav.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [PbP] Chubův Úžasný Stroj na Přání
Já, já, já!
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Re: [PbP] Chubův Úžasný Stroj na Přání
O tobě už jsem mluvil.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [PbP] Chubův Úžasný Stroj na Přání
Psal jsi, že chci Chuubo PbP, ne, že chci hrát.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15068
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [PbP] Chubův Úžasný Stroj na Přání
Quentinovská fantasy je terminus technicus?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: [PbP] Chubův Úžasný Stroj na Přání
Terminus Quentinus.Pieta píše:Quentinovská fantasy je terminus technicus?
Re: [PbP] Chubův Úžasný Stroj na Přání
Abych to popsal přesněji, tak v Chuubovi máme zatím vyzkoušené dvě věci:
1) adventure fantasy žárn - to je žánr, kdy hra "targetuje" rozhodnutí, vymýšlení plánů a jejich provádění, to, že postavy dělají něco, co nemají (a ví to) a "oh shit!" momenty. Hra funguje asi jako klasické RPG.
2) pastoral žánr - to je žánr, kdy hra "targetuje" to, jak se postavy sbližují, nebo jak něco (positivního) prožívají. Pastoral je něco, co asi jiné RPG neumí, a dává hráčům dost velký "empowerment" a taky pracuje dost netradičně s časem - je normální, že jedna scéna je "u oběda si povídáte o bla" a navazuje "další den večer jste na kolotočích a je to super" a navazuje "v neděli tě pěkně vytočila tchýně".
Ukázka je k vidění tu: http://imago.hitherby.com/wp-content/up ... eviews.pdf
Nevím, jak moc je o to druhé zájem. A chci vyzkoušet jak by fungovalo klasické fantasy v Chuubovi. Asi.
Chuubo a PbP
Chuubo neprodukuje klasickou družinkovou hru, a moc nefunguje stylem "hrajeme furt pryč i jak jdou postavy na záchod" - je tu jakási snaha hodně stříhat a přeskočit na ty zajímavé věci, které obsahují žánrové akce. To si myslim funguje s PbP dobře, protože PbP trvá dlouho a plyne pomalu, a přeskakovat nezajímavé momenty funguje dobře. To neznamená, že něco jako "postavy jsou na snídani" nemůže být scéna ve hře - ale má to pointu.
Chuubo má rychlé a bezkostkové vyhodnocování, a takové věci jako boj jsou dost "odzoomované" - můžou fungovat "blow by blow" ale snadno může být celá bitva jedna scéna a "jedna akce". To myslím s PbP funguje dobře, protože je oser řešit tradiční combat v pbp - může se stát, že jedna soubojová scéna v pár týpky trvá dva týdny reálného času, a to málokoho baví.
Chuubovské postavy mají příběhové arky a questy. Nikdy by se nemělo stát, že hráč nebude vědět "co má dělat" - qusty muu dávají návod. To myslím s PbP funguje dobře, zvlášť v kombinaci s tím, že hráč může kdykoli začít novou scénu někde jinde a někdy jindy. ta hra nemá problém s flashbacky a flashforwardy a takovými věcmi, a dá se s tím hodně pracovat.
Ale zároveň je ten svět krásný, a plný úžasných věcí. Plný melancholie a vzpomínek na staré časy. Obsahuje nekonečné pouště, ledové pláně, obři kaňony, a ruiny ztracených civilizací. Střídá momenty krásy a hrůzy. Jak se píše v popisu jedné Chuubo lokace: "the world is bigger than you imagine, and full of more brightness and tragedy."
Možná to vůbec není Quentinovská fantasy. To musí říct sám velký mistr. Možná to taky není "na pomezí high-fantasy a sword and sorcery". Vím já?
1) adventure fantasy žárn - to je žánr, kdy hra "targetuje" rozhodnutí, vymýšlení plánů a jejich provádění, to, že postavy dělají něco, co nemají (a ví to) a "oh shit!" momenty. Hra funguje asi jako klasické RPG.
2) pastoral žánr - to je žánr, kdy hra "targetuje" to, jak se postavy sbližují, nebo jak něco (positivního) prožívají. Pastoral je něco, co asi jiné RPG neumí, a dává hráčům dost velký "empowerment" a taky pracuje dost netradičně s časem - je normální, že jedna scéna je "u oběda si povídáte o bla" a navazuje "další den večer jste na kolotočích a je to super" a navazuje "v neděli tě pěkně vytočila tchýně".
Ukázka je k vidění tu: http://imago.hitherby.com/wp-content/up ... eviews.pdf
Nevím, jak moc je o to druhé zájem. A chci vyzkoušet jak by fungovalo klasické fantasy v Chuubovi. Asi.
Chuubo a PbP
Chuubo neprodukuje klasickou družinkovou hru, a moc nefunguje stylem "hrajeme furt pryč i jak jdou postavy na záchod" - je tu jakási snaha hodně stříhat a přeskočit na ty zajímavé věci, které obsahují žánrové akce. To si myslim funguje s PbP dobře, protože PbP trvá dlouho a plyne pomalu, a přeskakovat nezajímavé momenty funguje dobře. To neznamená, že něco jako "postavy jsou na snídani" nemůže být scéna ve hře - ale má to pointu.
Chuubo má rychlé a bezkostkové vyhodnocování, a takové věci jako boj jsou dost "odzoomované" - můžou fungovat "blow by blow" ale snadno může být celá bitva jedna scéna a "jedna akce". To myslím s PbP funguje dobře, protože je oser řešit tradiční combat v pbp - může se stát, že jedna soubojová scéna v pár týpky trvá dva týdny reálného času, a to málokoho baví.
Chuubovské postavy mají příběhové arky a questy. Nikdy by se nemělo stát, že hráč nebude vědět "co má dělat" - qusty muu dávají návod. To myslím s PbP funguje dobře, zvlášť v kombinaci s tím, že hráč může kdykoli začít novou scénu někde jinde a někdy jindy. ta hra nemá problém s flashbacky a flashforwardy a takovými věcmi, a dá se s tím hodně pracovat.
Jo. Je to něco na pomezí high-fantasy a sword and sorcery - civilizace jsou dekadentní, čarodějové jsou většinou magoři, a magie je něco, čeho se lidi bojí a nerozumí tomu. Podivná náboženství a kulty. Šibenice, loupeživí baroni a utlačované menšiny. Zbytečné války mezi věčně ožralou šlechtou. A když ti někdo řekne, že v noci nemáš chodit ven, nepřehání, a monstra plížící se hlubokými lesy nejsou jen povídačky pro děti.Pieta píše:Quentinovská fantasy je terminus technicus?
Ale zároveň je ten svět krásný, a plný úžasných věcí. Plný melancholie a vzpomínek na staré časy. Obsahuje nekonečné pouště, ledové pláně, obři kaňony, a ruiny ztracených civilizací. Střídá momenty krásy a hrůzy. Jak se píše v popisu jedné Chuubo lokace: "the world is bigger than you imagine, and full of more brightness and tragedy."
Možná to vůbec není Quentinovská fantasy. To musí říct sám velký mistr. Možná to taky není "na pomezí high-fantasy a sword and sorcery". Vím já?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [PbP] Chubův Úžasný Stroj na Přání
Setting
To je logistický problém.
Můžu říct "fantasy" a hromada lidí ohrne nos. Nebo můžu říct "sci-fi" a jiná hromada lidí ohrne nos. Můžu spoustu lidí nalákat nebo znechuti originálním Chuubovským settingem.
Ale když řeknu "hledám lidi na Chuubo PbP, setting se dohodne" a skončit se skupinou, kde je jeden natěšený jak v tom ten WH40k bude super, další dva co chtějí fantasy, a jeden co chce "Uncharted World Chuubo" (ahoj Faskale!)
...
Co chci ještě podotknout je to, že Chuubo je hra, kde hráči mají dost pravomocí, a vlastně toho GMa tolik nepotřebují, pokud nemají moc situační nebo NPC opozice. Je to dost jiné než hra, kde na každý post hráče musí odpovědět GM a do té doby to toho hráče blokuje. Je to dost autonomnější.
Z toho mám pocit, že by to mělo žrát o dost míň času všech zůčastněných než předchozí PbP.
To je logistický problém.
Můžu říct "fantasy" a hromada lidí ohrne nos. Nebo můžu říct "sci-fi" a jiná hromada lidí ohrne nos. Můžu spoustu lidí nalákat nebo znechuti originálním Chuubovským settingem.
Ale když řeknu "hledám lidi na Chuubo PbP, setting se dohodne" a skončit se skupinou, kde je jeden natěšený jak v tom ten WH40k bude super, další dva co chtějí fantasy, a jeden co chce "Uncharted World Chuubo" (ahoj Faskale!)
...
Co chci ještě podotknout je to, že Chuubo je hra, kde hráči mají dost pravomocí, a vlastně toho GMa tolik nepotřebují, pokud nemají moc situační nebo NPC opozice. Je to dost jiné než hra, kde na každý post hráče musí odpovědět GM a do té doby to toho hráče blokuje. Je to dost autonomnější.
Z toho mám pocit, že by to mělo žrát o dost míň času všech zůčastněných než předchozí PbP.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15068
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [PbP] Chubův Úžasný Stroj na Přání
Já bych do toho šel.
Z popisu mi to zní dost jako fritzleiberovina, a to je fajn setting.
Z popisu mi to zní dost jako fritzleiberovina, a to je fajn setting.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [PbP] Chubův Úžasný Stroj na Přání
Jo. Je to něco na pomezí high-fantasy a sword and sorcery - civilizace jsou dekadentní, čarodějové jsou většinou magoři, a magie je něco, čeho se lidi bojí a nerozumí tomu. Podivná náboženství a kulty. Šibenice, loupeživí baroni a utlačované menšiny. Zbytečné války mezi věčně ožralou šlechtou. A když ti někdo řekne, že v noci nemáš chodit ven, nepřehání, a monstra plížící se hlubokými lesy nejsou jen povídačky pro děti.
Ale zároveň je ten svět krásný, a plný úžasných věcí. Plný melancholie a vzpomínek na staré časy. Obsahuje nekonečné pouště, ledové pláně, obři kaňony, a ruiny ztracených civilizací. Střídá momenty krásy a hrůzy. Jak se píše v popisu jedné Chuubo lokace: "the world is bigger than you imagine, and full of more brightness and tragedy."
Možná to vůbec není Quentinovská fantasy. To musí říct sám velký mistr.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [PbP] Chubův Úžasný Stroj na Přání
To jsou zatím dva lidi. Ať máte o čem přemýšlet, tady je seznam příběhových arků:
Bindings (blue) if you want to work with weird and forbidden stuff (tools, magics, people, or ...)
Knight (orange) if you want to find or live up to your place in society
Otherworldly (green) if you’re torn between two worlds (that is probably not a metaphor)
Storyteller (red) if you’re a larger-than-life, cinematic figure
Aspect (gold) if you’re striving to become better, stronger, more
Shepherd (purple) if you want to guard, guide, or strengthen others
Emptiness (silver) if you’re dealing with loss, hurt, or the Outside
Mystic (black)if your fate is in the hands of some higher mortal or supernatural power (and things are about to get ... symbolic)
Bindings (blue) if you want to work with weird and forbidden stuff (tools, magics, people, or ...)
Knight (orange) if you want to find or live up to your place in society
Otherworldly (green) if you’re torn between two worlds (that is probably not a metaphor)
Storyteller (red) if you’re a larger-than-life, cinematic figure
Aspect (gold) if you’re striving to become better, stronger, more
Shepherd (purple) if you want to guard, guide, or strengthen others
Emptiness (silver) if you’re dealing with loss, hurt, or the Outside
Mystic (black)if your fate is in the hands of some higher mortal or supernatural power (and things are about to get ... symbolic)
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 25. 6. 2015, 15:16, celkem upraveno 2 x.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6651
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [PbP] Chubův Úžasný Stroj na Přání
Mě na slezině Faskal s Keltonem na Chuuba docela namotali, jen nevím, jak dobře budu zvládat PbP. Ale zkusil bych to rád, zvlášť pokud to bude klasická (až Quentinovská) fantasy
Mimochodem, k těm arkům: jsou některé tragické, resp. s neoptimistickým výhledem?
Mimochodem, k těm arkům: jsou některé tragické, resp. s neoptimistickým výhledem?
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: [PbP] Chubův Úžasný Stroj na Přání
Tragické jsou, nebo jich může být víc, ale ten ark říká spíš nějakou příběhovou strukturu, než jak to dopadne. To je moje práce
Tady je ukázkový "tragický" quest:
Tady je ukázkový "tragický" quest:
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [PbP] Chubův Úžasný Stroj na Přání
Já bych je chtěl všechny
Zatím mě fascinuje myšlenka druida s modrým arkem, co má quest "bind" na nějakou nebezpečnou a jen částečně abstraktní entitu.
A klasický zloděj s knight arkem, co hledá své místo ve společnosti
Mimochodem, jaký bude power level?
Zatím mě fascinuje myšlenka druida s modrým arkem, co má quest "bind" na nějakou nebezpečnou a jen částečně abstraktní entitu.
A klasický zloděj s knight arkem, co hledá své místo ve společnosti
Mimochodem, jaký bude power level?
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Re: [PbP] Chubův Úžasný Stroj na Přání
Neviem, ty mi povedz.Faskal píše:Mimochodem, jaký bude power level?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti