[RPG Kuchyně 2015] Odejdi v pokoji

RPG Kuchyně proběhla 21. 2. - 8. 3. 2015
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

[RPG Kuchyně 2015] Odejdi v pokoji

Příspěvek od OnGe »

Nikdo si toho ještě nevšiml, ale konec světa je tady. Vyšší moc si žádá, aby někteří vyvolení dostali šanci žít nový život v novém světě. Nejprve ale musí pochopit, že se blíží konec světa, uspořádat své záležitosti a dobrovolně odejít z tohoto světa. Tak, že si během rituálu vyříznou vlastní srdce. Přesvědčit vyvolené smrtelníky aby si dobrovolně vyřízly srdce, je rozhodně nadlidský úkol. Zvěstovatelé zkázy však nejsou lidé.

Tato hra je v zásadě psychologická a konverzační, proložená akčními momenty. Vyhodnocování je bezkostkové a stojí vlastně na ohýbání toho, co popsal hráč před vámi. Hra je ovšem také silně nedodělaná a neučesaná a tak vám její čtení možná způsobí takové utrpení, že byste si ještě rádi vyřízli vlastní srdce...
Přílohy
Odejdi-v-pokoji-OnGe.pdf
Liberate te ex infernis
(97.98 KiB) Staženo 128 x
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2015] Odejdi v pokoji

Příspěvek od Nekra »

Ahoj

Tak na tvojí hru jsem se vyloženě těšil. :D Vyříznout vlastní srdce se nechystám, to už je možná lepší sežrat si vlastní mozek.

Tak setting se mi hodně líbí, takový drsně "apokalyptický", i když mi cosi v hlavě říká, že by to líp vyznělo v tom roce 2012 (?), kdy měl být údajně v prosinci konec světa :).
Popisky hezký, konec světa, nadpřirozený bytosti, moc, smrtelníci... :D :D. Akorát mi tam chybí rozvedení těch Zlomových událostí, ne veškerý výčet, ale nějaké bližší uvedení příkladů.
Zní to lákavě, bude se to hrát?

K tomu hraní více smrtelníků mne napadá, co kdyby měl každý ZZ a smrtelníka. N hráčů, N zvěstovatelů, N smrtelníků :D. Teda jestli by to pak už nebylo moc chaosatý/chaosový.

Pustit si písničku nemám odvahu, vypadá to anglicky - rozhodně dávám přednost písničkám, kterým víc rozumím.
Jo a ani s tím vyřezáváním vlastního srdce nebo požírám mozku to není tak horký, zbytečně čtenáře strašíš :D - ještě, že jsem se nenechal odradit :p.


Ještě dotazy a připomínky:

Co je to to "boření dob" rukama? Jaké doby? Hu?
Bod energie - to má být to samé jako bod moci? (V popisu zvláštní schopnosti č.3 .)

Korektury:
"nedřirozený úkaz" - "nadpřirozený"
"aby spotřebovatli" - "spotřebovali"
"sformovat skalní masiv" - "zformovat"
"K napůnění svých záměrů" - "naplnění"
"Chladý" - "Chladný"?
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG Kuchyně 2015] Odejdi v pokoji

Příspěvek od York »

Nekra píše:Pustit si písničku nemám odvahu, vypadá to anglicky
Neboj se toho, noty jsou v angličtině stejné jako v češtině ;)
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2015] Odejdi v pokoji

Příspěvek od Nekra »

York: Ono to nemá text? (Od písničky očekávám, že to je text + hudba. Samotnou hudbu bych nenazval "písnička", ale "skladba".)
Možná někdy... nerad zapínám repráky. Při spoustě otevřených oken se mohou vyrojit divné zvuky ve větším množství :s.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2015] Odejdi v pokoji

Příspěvek od OnGe »

Předně díky za komentář.
Nekra píše:Akorát mi tam chybí rozvedení těch Zlomových událostí, ne veškerý výčet, ale nějaké bližší uvedení příkladů.
Chybí a není to to zdaleka jediné, co tam chybí :) Původně jsem chtěl připravit seznam s možnostmi, jako u všeho ostatního, ale nějak už to nevyšlo.
Nekra píše:K tomu hraní více smrtelníků mne napadá, co kdyby měl každý ZZ a smrtelníka. N hráčů, N zvěstovatelů, N smrtelníků :D. Teda jestli by to pak už nebylo moc chaosatý/chaosový.
Dvojrole by byla peklo a i s malou skupinou by to bylo postav jak na orloji. Se trochu bojím, že pak by docházelo k rituálním sebevraždám naživo :)
Nekra píše:Pustit si písničku nemám odvahu, vypadá to anglicky - rozhodně dávám přednost písničkám, kterým víc rozumím
Jo, text tomu dává říz. Třeba ve třetí sloce se chčije na hroby a tak.
Nekra píše:Co je to to "boření dob" rukama?
To měly být domy
Nekra píše:Bod energie - to má být to samé jako bod moci?
Ano
Nekra píše:Zní to lákavě, bude se to hrát?
V tomhle stavu těžko, ale kdyby byl zájem, tak by se to určitě dalo nějak zařídit.

Na závěr děkuji za korektury
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG Kuchyně 2015] Odejdi v pokoji

Příspěvek od York »

No, zamotal jsi to fakt celkem důkladně, o tom žádná. Ani se nedivím, že se ti při rozmotávání začaly dělat uzly na mozkových závitech :-)

Celé to zní rozhodně zajímavě a v zásadě i celkem funkčně. Hlavní věc, které se bojím, je ale vysoká vstupní bariéra pro potenciální hráče. I když možná je to jen tím, že se to snažím pochopit celé najednou, kdybych si prostě vybral/vylosoval konkrétní cíl a uvažoval jen o něm, tak by to možná taková nálož nebyla.

BTW jak to teda nakonec je, všichni Zvěstovatelé se perou o stejného jednoho smrtelníka? A kdo GMuje Události?
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2015] Odejdi v pokoji

Příspěvek od OnGe »

Vstupní bariéra je vysoká, protože je to děsnej bordel :)

Nakonec je to tak, že se všichni perou o jednoho smrtelníka, hráč smrtelníka si popisuje zlomové události a zvěstovatelé se je nějak pokoušejí narovnat (nebo nenarovnat) v souladu se třemi pravidly, vlastními cíli a preventivním opotřebováváním ostatních zvěstovatelů. GM tu není, rozhodující je obecná shoda (jo, vím, to celkem nemusí být sranda)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG Kuchyně 2015] Odejdi v pokoji

Příspěvek od York »

OnGe píše:Vstupní bariéra je vysoká, protože je to děsnej bordel :)

Nakonec je to tak, že se všichni perou o jednoho smrtelníka, hráč smrtelníka si popisuje zlomové události a zvěstovatelé se je nějak pokoušejí narovnat (nebo nenarovnat) v souladu se třemi pravidly, vlastními cíli a preventivním opotřebováváním ostatních zvěstovatelů. GM tu není, rozhodující je obecná shoda (jo, vím, to celkem nemusí být sranda)
Takhle postaveno je GMem v podstatě hráč smrtelníka. Což imho vůbec není špatné.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2015] Odejdi v pokoji

Příspěvek od OnGe »

Vlastně asi jo, akorát že má kontrolu jen nad jednou postavou a tím, co se jí stane. Takže je to jenom takový malinký gmíček.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2015] Odejdi v pokoji

Příspěvek od Ecthelion »

Komentář do sborníku píše:Ta hra není vůbec špatná. Inspirace Manowar není na škodu a těžce mysteriozní RPG o konci světa? Super. Rozepsané je to také docela pěkně, ale vidím tu ještě dost nedokončených věcí.

Především pořád netuším, jak se ta hra hraje. Předpokládám, že je GM-less a nehází se tu kostkami, ale nikde to není napsané. Chybí tu ale absolutně mechanika vyhodnocování akcí – netuším, jak se vyhodnotí, když se Zvěstovatel snaží někoho přesvědčit. Vím, že každý člobrda má nějaké vlastnosti, takže na jednoho platí víra, na jiného ne. Ale netuším, jak to přesvědčování vyhodnotit – hodem mincí, kámen-nůžky-papír-teď, kostky, automatický úspěch? Bez toho se ta hra nedá vůbec hrát. Jsou tu věci, které by bylo potřeba vylepšit (hádání pravých záměrů je až příliš snadné, protože jsou si tak rozdílné, že z první akce přesvědčeného člobrdy lze jasně říci, jaký je), ale to by se uklepalo hraním.

Věci kolem jsou fajn – nehmotní zvěstovatelé zkázy, konec světa, záchrana vyvolených – ale chtělo by to pořádně ukotvit. Chybí mi ta kostra, na kterou by se to mohlo pověsit – jak se to opravdu hraje? Musíš člobrdu přesvědčit třikrát o blížícím se konci světa a jednou o rituálu… to je dobré na deskovku, ale na RPG je třikrát to samé přesvědčování slabé (ona by z toho byla dobrá deskovka, když se nad tím zamýšlím). Zapracovat na tom a dotáhnout to! Mohla by z toho být zajímavá věc.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2015“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti