[RPG Kuchyně 2015] Domů

RPG Kuchyně proběhla 21. 2. - 8. 3. 2015
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od Nekra » 11. 3. 2015, 14:54

MarkyParky: Tak to jsi mi to zas odrozuměl. Myslel jsem, že ne vždy hráč může použít řešení jeho typu (což v příspěvku výše tvrdíš), viz příklad šprta, který po dvou šprtských řešení už musí kombinovat a tedy jeho řešení bude buď na rošťárnu nebo na vliv. :o (Jo, není snadné to vysvětlit tak, aby to zároveň pochopili různí lidi.)

Arten_CZ: To, co popisuješ, mi nepřipadá problematické. "Omatlej to fluffem" mi přijde jako část role-playingu, resp. společného vytváření příběhu, aby to dávalo smysl. Bez "omatlávání fluffu" by se to srazilo na primitivní a nezáživnou deskovku (to je můj názor, nikoli obecný fakt): "Komplikace. Hlasujte. Vyhodnocení."
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

MarkyParky
Příspěvky: 7113
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od MarkyParky » 11. 3. 2015, 15:46

Nekra:
Hráč vždy může použít řešení svého typu, nikdy nemůže použít řešení opačného typu a čas od času může použít řešení jiného typu.

Arten:
Ono to nejde od toho flufu úplně odříznout, protože není kolektivní vědomí a tím pádem ostatní poznají, co hraješ, jen na základě flufu. Přispívá k tomu i to, že ty 3 "cizí" žetony, co postava má, si hráč bere libovolně ze zbývající dvojice (takže hra bude pokaždé trochu jiná).

Takže máš sice pravdu, že ten RP moment není ve hře nějak extra silně povinný a hráči ho budou vkládat spíš samo od sebe, aniž by je mechanika vyloženě tlačila (ale přiznejme si, stejná situace panuje v hodně RPGčkách). Ale
abys z toho udělal tu hypotetickou odabstrahovanou deskovku, tak by se musely žetony ukazovat rovnou veřejně. Což nechci a ani nezamýšlím.

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od Nekra » 11. 3. 2015, 15:54

Prosím tě, vysvětli mi to ještě nějak líp. Zatím to totiž chápu/myslím si, že ten žeton svého typu, který tam hráč dává, tam dává defaultně. A že způsob jeho řešení vyjadřuje ten druhý žeton. Tj, že 2 žetony inteligence u šprta je šprtský řešení. Žeton inteligence a žeton vlivu je sociálně vlivový řešení. A žeton rošťáren a inteligence je rošťácký řešení. Takže když šprtovi zbydou 2 žetony inteligence a 2 žetony vlivu, tak (protože musí vždy použít jeden žeton inteligence), musí po sobě použít 2x vlivový řešení. Co chápu blbě?

Takže mi to vychází (+- 1+4k. konflikt, kde se hlasovací pool otáčí (k \in N)), že šprt se třemi žetony vlivu použije na 3 vlivová řešení 2 šprtská. A šprt s dvěma žetony vlivu a jedním žetonem rošťáren bude mít poměr řešení (+-otočka) 2:2:1.

Tedy že jeho "preferovaný způsob" nebude (+-otočka)použit v nadpolovičním počtu případů.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

MarkyParky
Příspěvky: 7113
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od MarkyParky » 11. 3. 2015, 16:56

Nekra:
Každý hráč musí dát žeton svého řešení a k tomu přidat jeden další žeton.

Téhle kombinaci odpovídá popis akce. Například třídní šašek (rošťák) může hrát kombinace:
- rošťák a rošťák (celkem 2x)
- rošťák a šprt (celkem 0x-3x podle toho jak si zvolí žetony)
- rošťák a silák (celkem 0x-3x podle toho jak si zvolí žetony)
Nemůže hrát žádnou kombinaci s "vlivnej", protože nikdy nebude mít žeton vlivu.
A nemůže hrát kombinaci šprt a silák, protože tam by nepoužil svůj žeton.

Jeho řešení tedy budou:
- čisté rošťárny
- chytré rošťárny a řošťácké chytrosti
- a fyzické rošťárny a rošťácké fyzičnosti
Je na hráči, jak ten popis akcentuje.

Rošťák tedy může vždycky zahrát rošťárnu (jen ji občas musí mít s fyzickým nebo šprtským nádechem) a může nejvýše 3x volitelně, v jedné "periodě", odehrát něco do chytrosti nebo do síly. Jak to udělá, je na něm.


Nejsem si z tvého dotazu jistý, ale myslím si, že chápeš blbě to, že se domníváš, že pouze ten druhý, přidávaný žeton je určující pro úspěch/podobu akce. Ne - určující jsou oba a stačí aby jeden spadl do správné škatulky a už to znamená úspěch. A protože jsou určující oba, tak se i v popisu akce mají zohlednit oba.

Arten_CZ
Příspěvky: 762
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od Arten_CZ » 11. 3. 2015, 17:06

Nekra píše:Arten_CZ: To, co popisuješ, mi nepřipadá problematické. "Omatlej to fluffem" mi přijde jako část role-playingu, resp. společného vytváření příběhu, aby to dávalo smysl. Bez "omatlávání fluffu" by se to srazilo na primitivní a nezáživnou deskovku (to je můj názor, nikoli obecný fakt): "Komplikace. Hlasujte. Vyhodnocení."
Poznámka: vůbec se netýká Markyho hry jako takové, jde o dva krajní body, které já vidím u her
Já cítím velký rozdíl mezi dvěma způsoby hry
1) Popíšu fikci, převedu ji do mechaniky, vyhodnotím mechaniku, výsledek interpretuji (lepší slovo mě nenapadlo) ve fikce - hra začíná a končí fikcí, fikce je řídící prvek hry a když fikci změním, změní se i vyhodnocení
2) Vyberu mechaniku, "omatlám ji fluffem", vyhodnotím mechaniku, "omatlám výsledek fluffem" - hra začíná a končí mechanikou a přestože ji"omatlám" jinak, mechanicky je výsledek stejný

Já preferuji RPG hry, které se blíží první variantě. Druhou variantu osobně (a čistě osobně a subjektivně) nepovažuju za hraní role. Jsem přesvědčen, že druhá varianta je perfektní pro deskové hry, kdy setting a ono "omatlání fluffem" udělá někdo za mě a já se mohu soustředit čistě na tu mechanickou část a plně si užívat potenciál "výhry".

2Marky:
A tvoje hra má pro mě až příliš blízko druhé variantě. Jako RPG mi přijde moc vzdálená od mé představy - fikce řídí hru.

Myslím si ale, že se jedná o jádro úžasné deskovky. Udělat několik kartiček problémů, několik kartiček řešení různých typů, ocenit kartičky nějakými koeficienty, navázat řešení přes vzájemné synergie, přidal ujeté obrázky a budu první, kdo si hru koupí. Nemyslím si, že by se jednalo o nezáživnou deskovku, naopak, cítím obrovský potenciál v tom, že by to byla perfektní deskovka.

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od Nekra » 11. 3. 2015, 22:01

MarkyParky: Jo, už to chápu. V tom "defaultu" byla zakopaná chyba mého vnímání. Prostě jsme si myslel, že tam ten jeden žeton dává proto, že je šprt/bouchač/idol/šašek bez ohledu na to, co ve výsledku vlastně dělá ;).

Arten_CZ: Nic proti tomu, že máš radši mechaniku podřízenou fikci než fikci podřízenou mechanice. To je/jsou tvoje osobní preference a proti tomu nelze nic namítat.
Co si myslím, je že:
*) I když je fikce spíš podřízená mechanice než naopak, tak to neznamená hned deskovku - RPG Kuchyně je soutěž ve vytvoření RPGček a to si myslím, že ty vytvořené hry splňují (i když tu Crowenovu mimo soutěž jsem ještě nečet.) - takže s tím není problém.
*) Autoři (a to nejen her z RPGK) mají svoje výtvory rádi a málokterý si ho nechá někým úplně převrátit na hlavu a naruby. Žádná hra nemůže vyhovovat úplně všem - někomu přijde moc obecná, jinému moc popisná, dalším nevyhovuje setting nebo mechanika... . (Ještě jsem se kouknul, jestli jsi už zkritizoval moji hru - a kupodivu jo.) Prostě si myslím, že žádný autor nemůže zapracovat všechny připomínky, pokud jsou některé z nich vzájemně v rozporu, a nebo když naráží na jeho představy o výtvoru. Nevěřím, že by MarkyParky šel do RPG Kuchyně se hrou, ze které by chtěl udělat deskovku.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

MarkyParky
Příspěvky: 7113
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od MarkyParky » 12. 3. 2015, 08:15

Arten:
Jo chápu. Ale deskovku z toho předelávat nebudu - ono když už bychom to rozebírali, tak to inklinuje spíš ke storytellingu, kde ti mechanika diktuje, co máš vyprávět (a tedy každá hra může být i tak jiná), byť si asi neužiješ nějakou imerzi a vlastní rozhodování, než k deskovce, kde si to jenom přečteš co se stalo a po pár hraních se ti vtipné kartičky ohrají...

A já storytelling vždycky vnímal jako odnož RPG...

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10286
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od Ecthelion » 1. 9. 2015, 18:08

Komentář do sborníku píše:Domů je velice pěkná hra, založená na velmi dobrém nápadu (E.T. Mimozemšťan byl po revoluci mimochodem jeden z prvních filmů, kde jsme mohli vidět partu lidí, kteří hrají RPG). Hra je pěkná, rychlá, dobře promyšlená i vysvětlená a navíc přehledná (chvilku mi trvalo jen pochopit, jak se určuje, který hráč je u Emzeta a který ne, jinak jsem pravidla pochopil intuitivně). Má jednoduchou, ale přehlednou sazbu, která autorovi nedělá hanbu.

Trochu k mechanikám - Přiznám se, že bych zjednodušil liché a sudé scény pouze na jeden druh scén – úspěch posouvá Emzeta blíže k odletu, neúspěch jej posouvá blíže k smrti. Připadá mi, že tahle dvojice scén by sice mohla fungovat, ale ve fikci (alespoň v této podobě) mezi oběma druhy scén není rozdíl, takže je to zbytečná komplikace, která se musí sledovat („Je teď sudá, nebo lichá scéna? Hlídáte to někdo? Jaká teď byla?“)… s tím souvisí otázka, zda je potřeba sledovat Umírání a Přípravu odletu jako dvě samostatné hodnoty… nestačilo by to v rámci jedné stupnice jako opačné póly? Hra je poměrně jednoduchá a rychlá (a je tak zamýšlena), takže mi přijde, že by tohle zjednodušení taky mohlo pomoci k tomuto záměru – takhle může docházet k situacím, kdy bude Emzet téměř připraven k odletu (a je z toho určitě nadšen), ale najednou umře. To může být samozřejmě autorským záměrem, ale jak říkám – pro jednoduchou hru to možná není úplně nutné. Zajímavá je mechanika, která děti blokuje od hraní… de facto by to mělo být špatné, protože může dojít k situaci, že postava, která má smůlu na kostky, za celou hru Emzeta neuvidí (možná nějaké žetonky – jeden až tři - „máma říkala, ať jí jdu pomoci“, které by zajistily, že postava se může k Emzetovi připojit?)… ale v zásadě mi to tady nijak nevadí – hra je o dětech, které se snaží hrát proti dospělým a pomoci Emzetovi. Nějak mi to tu sedí a nepřijde mi to špatné.

Přemýšlím ještě, zda by z hlediska snížených světlených podmínek nebylo jednodušší dát tři hromádky žetonků, které by se odpočítávaly k nule namísto pravítka… ale to je už drobnost, která je spíš na rozhodnutí autora, než co jiného.

Trochu zmatené mi přišlo určování scén… respektive… v současné podobě scénu vždy určuje Vypravěč a to jako komplikaci, kterou způsobí Emzet. Jak ale přežití všech komplikací pomůže Emzetovi s odletem? Říkám si, jestli by hře neslušelo střídání scén, kdy by hráči postupně (po směru hodinových ručiček nebo jakkoli jinak) vnášeli scény – a to nejen komplikace (které by do scény třeba dodatečně mohl Vypravěč/Emzet ještě vložit), ale i scény, které mají Emzetovi pomoci postavit vysílač, sehnat mu jídlo a podobně. Mechaniky mi přijdou dobře nahozené, ale ještě by trochu chtěly ohrát a obrousit, aby si to sedlo… a myslím, že by to za to ohrání a doladění stálo.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2015“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host