[RPG Kuchyně 2015] Domů

RPG Kuchyně proběhla 21. 2. - 8. 3. 2015
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od MarkyParky »

DOMŮ
RPG HRA O MIMOZEMŠŤANOVI, KTERÝ SI POTŘEBUJE TELEFONICKY OBJEDNAT ODVOZ Z PLANETY ZEMĚ
Domů.pdf
Soutěžní verze: CC BY-NC 3.0 CZ http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/cz/
(398.09 KiB) Staženo 105 x
Domů_1_1.pdf
Verze 1.1 - opravy chyb a překlepů: CC BY-NC 3.0 CZ http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/cz/
(403.1 KiB) Staženo 98 x
Toník s Aničkou vykoukli zpoza rohu. Na křižovatce stál strážmistr Ctimír. Obě děti ho znaly jako přísného, ale spravedlivého staršího pána. Každé ráno na přechodu pro chodce zastavoval kolem jedoucí auta, když se děti potřebovaly dostat do školy. Jindy by ho s radostí pozdravili, ale dnes ne. Dnes je potřeba dostat Emzeta na druhou stranu vesnice pokud možno co nejméně nápadně.
V tu chvíli se z výlohy za nimi ozvalo bzučení a houkání. Obě dvě děti se otočily. Emzet, zakuklený do starého pláště, s hlavou přikrytou velkým slamákem, stál přímo proti výloze krámku se smíšeným zbožím. Natahoval z kabátu dlouhý, červeně zářící prst a zvědavě s ním otáčel. Toník se podíval do výlohy. Uprostřed vystaveného zboží se vznášel vysavač, temně hučel a mával kolem sebe svou hadicí. Poplašné zařízení, hlídající krámek, se rozhoukalo.
Anička rychle stočila pohled zpět ke křižovatce a vyjekla. Strážmistr Ctimír zaslechl houkání a svižným krokem se blíží. Rychle je potřeba něco vymyslet, jinak se Emzet prozradí.
Tomík přikývne, popadne Emzeta za vystrčený prst a utíká s ním k nedalekým popelnicím, co mu nohy stačí. Zkusí se tam před strážníkem urýt. Vysavač s rachotem padá do výlohy a zanechává spoušť ve vystaveném zboží. Anička se rozeběhne za nimi, ale běhání ji až tak moc nejde a pěkná sukýnka jejích nedělních šatiček se jí plete mezi nohy,
Už aby tady byl Josífek s Martinou. Josífek má vždycky dobré nápady a Martina je známá uličnice – ta by si se strážníkem mnohem spíše věděla rady. Bohužel ale oba dva zrovna pomáhají staré paní Novákové s nákupem a z toho se jen tak nevyvlečou.


„Domů“ je krátkou rolovou hrou (hrou na hrdiny) pro 5 hráčů s délkou sezení přibližně 2 hodin. Hra neobsahuje žádný vývoj postav a také nevyžaduje herní plochu, hody kostkou a podobně, proto je vhodná zejména na cesty, k táboráku, do auta a podobně. Pokud při hře použijete žetony různého tvaru, je možné hru hrát i při nízkém osvětlení.

Zápletkou hry je příběh mimozemšťana M.Z. (nebo také Emzet), který ztroskotal na planetě Zemi a snaží se nejprve kontaktovat svou mateřskou loď a následně ze Země opět odletět. Hra vychází z tradičního rozložení, kdy se jeden z hráčů ujme role Vypravěče, který hru vede a ostatním připravuje dílčí zápletky či komplikace, avšak na rozdíl od většiny rolových her, v „Domů“ si Vypravěč, kromě své obvyklé agendy, zahraje jednu z hlavních postav – právě mimozemšťana Emzeta.

Ostatní hráči se ujmou role skupinky dětí, které Emzeta najdou a následně mu pomáhají na jeho strastiplné cestě. Emzet totiž neví, jak funguje lidská společnost, neumí správně reagovat na události kolem sebe – a tak Vypravěč prostřednictvím jeho zbrklosti a nevypočitatelného jednání vytváří překážky, které pak hráči musí společně překonat. Při tom se zároveň všichni snaží vyhnout dospělým, protože se bojí, že pokud by Emzeta dospělí odhalili, pravděpodobně by v lepším případě skončil zavřený někde v podzemní laboratoři, v horším případě na pitevním stole.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 11. 3. 2015, 10:34, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od MarkyParky »

Několik dalších slov na vysvětlenou:

Nestíhal jsem. Opravdu těžce. Z tohoto důvodu jsem v soutěžní verzi udělal pár kompromisů, které bych rád do budoucna rád ještě přepracoval:

-- hra počítá s přesně 5ti hráči a s ohledem na to je odladěná soutěžní mechanika. Rád bych uvažoval i jinak velké skupiny, ale to by znamenalo mechaniku dále upravit a na to nebyl (minimálně zatím) čas...
-- v dokumentu chybí nějaká celková shrnutí (např. potřebné pomůcky či nějaký zrychlený průvodce vyhodnocením).
-- během příprav jsem ještě chtěl do hry přidat mechaniku "spojení", kdy by Emzet byl při každé Komplikaci spojen s jedním z hráčů, podobně jako E.T. byl spojen s hlavním dětským hrdinou. Nakonec jsem se ale rozhodl v soutěžní verzi tuhle mechaniku nepublikovat, protože vyhodnocování o dost komplikovala a neměl jsem jistotu, že bych ji stihl dotáhnout do funkčního a zároveň srozumitelného stavu.
-- a samozřejmě jsem neměl čas na nějaké grafické vychytávky a "fancy" sazbu ;o)

I tak doufám, že se dílko bude líbit.
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od Nekra »

Hra je podaná srozumitelně a pochopitelně. Vzbuzuje ve mně zájem, možná i zvědavost, patrně tam autor pomocí příkladů zabudoval dostatečnou dávku "dětského nadšení" - takže to na mne působí nadšeně a vesele, hodně hravě (ta zápletka, a jak tam jsou ty děti). Taky mechanika vyhodnocování je poměrně jednoduchá (resp. vypadá jednoduše), přestože mám trochu problém si realisticky představit, jak by hráči s žetony a pravítkem manipulovali za pochodu.

Pár korektur
- "přístup by při řešení komplikace úspěšní" - víc by se na konec hodilo "ý" .
- "Marina tedy čapne kus nákupu" - vzhledem k tomu, že se o ní dříve píše jako o Martině, tak chybějící "t"


První dojem rozhodně kladný, jednoduchost, hravost a mechanika s pravítkem je originální.
Přesto k tomu mám dotaz, protože mi tam něco úplně nesedí.
Jedná se o to vyhodnocování. Dovedu si totiž představit situaci, kdy postavě budou zbývat ještě nepoužité žetony, ale žádný nebude "jejího typu" - co pak? Chápu to totiž tak, že až poté, co využije v pěti komplikacích po sobě všech deset, tak je může začít používat znova (z celého poolu). Připadá mi, že to pravidla neřeší.

Příklad: Šprt má 7 žetonů inteligence a 3 žetony vlivu.
1. komplikace - šprt použije šprtské řešení , tedy 2 žetony inteligence (zbývá mu 5,3)
2. komplikace - šprt použije šprtské řešení, tedy 2 žetony inteligence (zbývá mu 3,3)
3. komplikace - šprt opět použije šprtské řešení, 2 žetony inteligence (zbývá mu 1,3)
4. komplikace - šprt použije sociální řešení, 1 žeton inteligence, 1 žeton vlivu (zbývá mu 0,2)
5. komplikace - a jsme u toho. Šprtovi zbývají poslední dva nevyužité žetony, ale není mezi nimi už žeton odpovídající jeho oblíbenému přístupu (žeton inteligence).

Co v takovém případě? Pravidla to speciálně neřeší.
Počítáš s tím, že k takovým případům bude docházet v příliš malém množství případů, že je to zbytečné řešit?
Měl by v takovém případě hráč normálně použít zbylé dva žetony (i přes porušení podmínky "1 oblíbeného přístupu")?
Mají/Musí hráči hrát tak, aby se do takové situace vůbec nedostali?
(Ne, že bych měl s tím problém, pokud se takové situaci hráči mají vyhnout. Přestože mi připadá, že jiní hráči by s tím problém mít mohli.)
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od MarkyParky »

Nekra:
Díky za korektury - dneska ráno jsem konečně měl čas se na to podívat na něčem lepším než na obrazovce telefonu a těch chyb/překlepů jsem našel ještě víc, pokusím se do večera upravit.

Díky také za upozornění na jednu chybějící podmínku:
Nekra píše: Mají/Musí hráči hrát tak, aby se do takové situace vůbec nedostali?
Tohle je správně.
Pravidlo, co mi vypadlo, zní "Hráč musí odehrávat žetony tak, aby v "zásobníku" (tzn. ještě neodehraných) mě stejně nebo více žetonů svého přístupu, než libovolných ostatních.

Tzn. v tom tvém příkladu by správně mělo být:
Šprt má 7 žetonů inteligence a 3 žetony vlivu
1. komplikace - šprt použije šprtské řešení , tedy 2 žetony inteligence (zbývá mu 5,3)
2. komplikace - šprt použije šprtské řešení, tedy 2 žetony inteligence (zbývá mu 3,3)
3. komplikace - šprt už musí kombinovat (zbývá mu 2,2)
4. komplikace - šprt už musí kombinovat (zbývá mu 1,1)
5. komplikace - šprt musí kombinovat a dostane zpět do ruky to co předtím odehrál (zbývá mu 6,2)
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od Nekra »

Díky. Jo a s tou návratovostí to máš v pravidlech popsaný dobře, akorát jsem na to při psaní dotazu pozapomněl (že se ti nevrací ty dvě poslední co použiješ, hned).
Jo a když jsme u toho, tak mám další dotaz, tentokrát hlavně ze zvědavosti (ne že by to byla chyba nebo absence v popisu):
Přijde ti tahle varianta v nějakém ohledu lepší, než kdyby hráč dostal zpátky všechny své žetony? V čem?

Tím nechci říct, že by to bylo nějak špatně. Spíš mne zajímá, proč ses takhle rozhodl. Jestli ti to intuitivně přijde lepší, originálnější (než vracet hned všechny žetony), nebo to máš třeba dokonale spočítané, o kolik víc tak budou hráči používat "svůj " přístup. :D
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od MarkyParky »

Chtěl jsem, aby hráč vždy alespoň trochu cítil důsledek předcházejících rozhodnutí tak, že mu chybí/zužuje se nějaká možnost - a tohle se (při delší hře) pravidelně točilo ...

Když mi dochází žetony, tak se mi zužuje paleta akcí. A pak, když jsem si "vyžral" to nejužší místo, kde jsem nebyl pánem situace a měl jsem druh akce v podstatě daný, paleta akcí se mi "resetnula". Díky odložení se mi ale i po resetu předchozí volby stále promítají v tom, že alespoň jedna odložená kombinace (ta určená předcházejícím vývojem) je už rovnou "spotřebovaná".

Díky tomu teď v tuhle chvíli:
- 1. komplikace vždy jednoznačně musí zhoršit Emzetovu situaci a hráči hrají v podstatě jen o to, kdo zůstane u Emzeta a co "spálí"
- a pak s periodou 4 komplikací právě zužuje a rozšiřuje ta paleta, přičemž už vždy jsi ovlivněn předcházejícími rozhodnutími.

přičemž hra jde nejrychleji vyhrát v 6. komplikaci.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od York »

Nápad je to pěkný, jinak moc nevím, co bych k tomu napsal. Kdybych tuhle hru chtěl hrát, asi bych použil nápad, "classy" postav a měřítka a všechno ostatní zahodil. Obzvláště pravidlové vyřazovaní postav z akce získáním úkolů od dospělých.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od York »

York píše:Nápad je to pěkný, jinak moc nevím, co bych k tomu napsal. Kdybych tuhle hru chtěl hrát, asi bych použil nápad, "classy" postav a měřítka a všechno ostatní zahodil*. Obzvláště pravidlové vyřazovaní postav z akce získáním úkolů od dospělých.
* Ale to je čistě v důsledku diametrálně odlišných preferencí.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od MarkyParky »

Uplnul jsem opravenou verzi s méně překlepy, asi dvěma lepšími vysvětleními a opravou jedné chyby v příkladu.

York:
Jo jasně, to chápu. Ono ty mechaniky v zásadě dost vyplynuly z ingrediencí a napsal jsem je takhle hlavně kvůli nim.

Chtěl jsem totiž naplnit ingredienci "všichni hráči se podílejí na rozhodování" nějak jinak než tradičním "hráči si odhlasují, jaké směřování příběhu se jim nejvíc líbí".

EDIT: A nakonec se mi právě zalíbila ta houpačka, kde mechanika hráče motivuje obětovat svou přítomnost na scéně, když jde o to pohnout s příběhem směrem k odletu a v příštím zhoupnutí je motivuje být společně úspěšní a vrátit se na scénu pohromadě a tím umenšit posun směrem k umírání, proto jsem ji tak napsal.
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od Nekra »

To máš hodně promyšlený. A když nad tím uvažuju, tak víc, než jsem si po tvém vysvětlení myslel. To, že tam každý musí dát žeton svého druhu zaručuje, že pořád někdo z nich bude s Emzetem ;).
Jestli si to dobře rozmýšlím, tak býti s Emzetem se částečně rozporuje s posunutím jezdce.
--V tom smyslu, že když některý žetony budou ve výrazný převaze, tak se jezdec posune málo a když budou skoro vyrovnaný, tak se posune víc (2,2,2,2+1(v)). Což by se mohlo projevit v sudých komplikacích, kdy se MZ Připravuje k odletu - jestli v zájmu posunutí k celkovému cíli hráči budou riskovat, že se jejich postavy dostanou do odloučení.
A vlastně furt někdo v odloučení být musí, protože každému chybí minimálně jeden druh žetonů. Fakt promyšlený.

Jak dlouho jsi tohle vlastně promýšlel? Protože mi tohle (jezdci) připadá jako speciální případ, kdy to vypočítat jde (teda takhle zpětně, vymyslet to je určo horší), teda aspoň krajní případy a nemusí se to větvit na strom spousty různých rozhodnutí hráčů (což si myslím, že se obecně odhaduje docela blbě).

Když o tom tak uvažuju, tak bych rád smetl ze stolu tvůj povzdech, že hra je určena pro přesně 5 hráčů. Vzhledem k tomu, jak to máš nastavený a promyšlený, tak si naopak myslím, že snažit se ji narvat na "téměř libovolný (celočíselný kladný :) )" počet hráčů, by hře spíš ublížilo než prospělo.

Při jiném než lichém počtu hráčů (1+2k, aneb vypravěč + sudý počet dětí) se ti to tak krásně "nevyneguje", jako když jsi tady postavil inteligenci proti fyzičce a vliv proti rošťárnám (možná to nenazývám úplně přesně, tak za to se omlouvám) - když vyhraje fyzička, šprt nutně zůstane odloučený, když inteligence tak bouchač - a podobně i pro druhou dvojici.
Když sudý počet hráčů přidáš, tak to bude chtít vymyslet dostatek dalších dvojic protichůdných přístupů - což si myslím nejde vymýšlet do nekonečna a už k těmhle čtyřem vymyslet další dva mi nepřipadá jednoduché.
Když to srazíš jenom na tři hráče (a vyloučíš buď šprta a sportovce, nebo šaška a idola), tak si myslím, že to bude dost nuda. A to i kdyby se to vypravěč snažil hodně korigovat, aby se v odloučení střídali (a ani by nemusel být někdo v odloučení).

Jo, pár dalších korektur:
Ve výčtu kdo dostane kolik jakých žetonů máš dvakrát "Bouchači", jednou místo "Šaška/Klaunky".
"jsou konfrontování se světem dospělých" - "konfrontováni"
"byl při řešení komplikace úspěšní" - "úspěšný"

Edit: Tak tyhle poznámky (korektury) jsou k tý starý soutěžní verzi.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od MarkyParky »

Nekra:
Jo, přesně takhle je to myšlený. Ty posuny mohou být o 1, 2 nebo 3 (aspoň doufám), podle toho, jak moc jsou hráči ve shodě. A zároveň garantují, že vždy alespoň 1 hráč "zůstane" s Emzetem a alespoň 1 hráč bude "odloučen".

Jak dlouho jsem to přesně vymýšlel netuším, protože jsem pracoval s několika iteracemi, někdy stačilo pár minut na úpravu a někdy jsem si půl hodiny kreslil všechny možnosti, co v daném algoritmu vzniknou :D


K těm jiným počtům hráčů - jo, není to úplně triviální. Nestačí jen ubrat/přidat, ale je nutné přemapovat protiklady např. do nějakého kruhu u 4, resp. 6 hráčů, kde nebudou symetrie. Tím pádem je potřeba i jinak oflufovat, aby to dávalo smysl při vyprávění. A dost možná by to vyžadovalo i zásahy do vyhodnocovacího algoritmu, který je schválně napsaný tak, aby Vypravěč přidával za Emzeta žetony v jednoduše zapamatovatelných místech a přitom to na výstupu generovalo posuny o 1, 2 nebo 3.

Tohle všechno je sakra balík práce, tak jsem se radši v tom omezeném čase soustředil na odladění verze pro 5 hráčů.
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od Arten_CZ »

Hru jsem nehrál, jen jsem ji několikrát pročítal, takže se třeba pletu, ale mám z ní dost smíšený pocit.

Nápad mi přijde super, zápletka také a pravítko vyhodnocení vypadá zajímavě. Co mě ale vyloženě praštilo do očí (a třeba to tak není, ale tak tomu rozumím po několikerém přečtení), tak hráč nejdříve volí žetony a poté se snaží nějak vymyslet, jak ty své žetony použije.

Co se stane, pokud nic nevymyslí? Co se stane, pokud vymyslí něco, co jeho žetony nepokrývají?
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od York »

Arten_CZ píše:Co mě ale vyloženě praštilo do očí (a třeba to tak není, ale tak tomu rozumím po několikerém přečtení), tak hráč nejdříve volí žetony a poté se snaží nějak vymyslet, jak ty své žetony použije.
Jo, taky mi přišlo, že ti vlastně hra říká, co máš vymyslet.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od MarkyParky »

Arten_CZ píše: hráč nejdříve volí žetony a poté se snaží nějak vymyslet, jak ty své žetony použije.
Tak to je trochu nedorozumění a asi jsem to měl naformulovat lépe. Hráč samozřejmé volí žetony souběžně s tím, když vymýšlí, jak je použije. Tzn. když má na výběr víc druhů žetonů, může se rozhodnout mezi více řešeními, jedno se mu líbí víc na popis/víc se mu líbí, kam se příběh stočí, tak samozřejmě může použít to, které chce. To je mimochodem jeden z důvodů, proč je třeba točit začínající hráče - aby tuhle volnost neměl pokaždé ten samý hráč (protože ostatní už jsou trochu tlačeni jeho rozhodnutími a taktikou s úspěchy/neúspěchy).
Arten_CZ píše: Jo, taky mi přišlo, že ti vlastně hra říká, co máš vymyslet.
Ano i ne. Je pravda, že žetony v "zásobníku" hráče limitují v tom, co si může vymyslet - a pokud žeton odpovídající danému řešení nemá, tak ho použít nemůže a musí vymyslet jiné. Na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že hráč má:
- vždy k dispozici minimálně řešení pomocí svého archetypu
- a celkem často minimálně jedno další
(protože když je například natlačen do situace, kdy má poslední dva různé žetony, např. šprta a idola, tak může zahrát šprtské řešení s idolským stylem nebo idolské řešení šprtským stylem nebo nějaký mix.).

Takže hra řešení vymezuje, to ano, ale zároveň pořád nabízí slušnou paletu možností.
Arten_CZ píše: Co se stane, pokud vymyslí něco, co jeho žetony nepokrývají?
Nejsem si jist, kam míří otázka.
- pokud se ptáš na situaci, kdy šprt vymyslí zjevně silové řešení, tak ho prostě nemůže použít. Nikdy na něj nebude mít žeton.
- pokud se ptáš na situaci, kdy šprt vymyslí nějaké stylově indiferentní řešení (např. "připoutám pozornost paní učitelky s pomocí klavíru", tak by ho měl omatlat nějaký flufem, který ospravedlní použití žetonu (takže šprtská hra na klavír bude znamenat například to, že začne hrát dokola nadřenou etudu nebo konzert vážné hudby, šprýmařova hra na klavír bude nějaká kakofonická komedie nebo oddrhovačka, idolova hra na klavír bude zahrnovat nějaké pozérství u klavíru či romantický cajdák na balení holek a sportovec přiláká paní učitelku tím, že prostě klavír popadne a začne stěhovat :D)
Arten_CZ píše: Co se stane, pokud nic nevymyslí?
S tím jsem popravdě nepočítal. Přišlo mi, že paleta, kterou hra nabízí i v nejužších okamžicích je celkem široká. Takže mechanika počítá s tím, že hráč vždycky něco vymyslí - a žetony v ruce + situace ve fikci mu budou dostatečnou inspirací.
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: [RPG Kuchyně 2015] Domů

Příspěvek od Arten_CZ »

Po prvním přečtení mi přišlo, že ta hra vlastně vůbec nepotřebuje RP. Že má natolik robustní mechaniku, že ta hru odehraje sama (výběr žetonků, vyhodnocení) bez nutnosti to jakkoli odehrávat. Měl jsem to napsáno i v dotazu, ale pak jsem to smazal.

Po tvých odpovědích se mi to spíš ale utvrdilo.

Hned na první pohled mi přišlo přirovnání se Střepy snů - tam má hráč také postavou omezené "volby" a musí trefit do něčeho, co postava má. Stejně tak je vcelku jedno, jak svoji akci popíše, na mechaniku to nemá vliv. Důležité ale je, že tam jsou navíc dva prvky, které čistě mechanické přebíjení ruší.
a) Hráč se může rozhodnout, že konflikt obětuje a ušetří si možnost, kterou má příště navíc
b) Hráč nebude schopen vymyslet fikční použití své volby a bude muset vymyslet jinou nebo nedodá žádnou
MarkyParky píše:- pokud se ptáš na situaci, kdy šprt vymyslí nějaké stylově indiferentní řešení (např. "připoutám pozornost paní učitelky s pomocí klavíru", tak by ho měl omatlat nějaký flufem, který ospravedlní použití žetonu
Přesně tenhle pocit mám ze hry... Vymysli řešení, vyber žeton (nebo naopak) a omatlej to nějak flufem, aby si mohl ospravedlnit právě svůj žeton. A ono "omatlej to flufem" a "vymysli řešení" nemají na výsledek v podstatě žádný vliv. Kdybych pouze házel žetony do čepice, tak se hra odehraje naprosto stejně, jako když k tomu dodám perfektní popisy a nápadité akce.
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2015“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti