[RPG kuchyně 2015 - mimo soutěž] Den superhrdinů

RPG Kuchyně proběhla 21. 2. - 8. 3. 2015
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

[RPG kuchyně 2015 - mimo soutěž] Den superhrdinů

Příspěvek od York »

Nejspíš si myslíte, že je znáte, protože jsou skoro jako vy. Zametají ulice, vedou velké společnosti, mají děti a pravidelně chodí k volbám. Na rozdíl od vás ale čas od času zachraňují Svět.
Své schopnosti si nevybrali, narodili se tak. Mohli by jen sedět doma a tvářit se, že nejsou ničím zvláštní, že na nich vlastně vůbec nezáleží. Ale nedá jim to. Vždycky, když se začne dít něco velkého, odhodí koště či aktovku a společně vyrazí do akce.
Den superhrdinů
Naposledy upravil(a) York dne 9. 3. 2015, 10:56, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG kuchyně 2014 - mimo soutěž] Den superhrdinů

Příspěvek od Nekra »

Už je rok 2015 - máš překlik v hlavičce.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG kuchyně 2015 - mimo soutěž] Den superhrdinů

Příspěvek od York »

Nekra píše:Už je rok 2015 - máš překlik v hlavičce.
To víš, takhle brzo po ránu jsem rád, že jsem to postnul na správné fórum ;-)

edit: Každopádně díky za upozornění, opraveno.
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG kuchyně 2015 - mimo soutěž] Den superhrdinů

Příspěvek od Nekra »

Obsah na začátku - fajn.

Ty nevýhody u superschopností - připadá mi to moc drsné. Ztrácí to pro mne dost takovou tu představu "superschopnosti", když to má ty vady. To je proto, aby hrdinové umírali/vraceli čas a střídali se Vypravěčové? Fikčně (když to mají být superhrdinové) mi to prostě přijde kruté (rozuměj málo "superhrdinské"), tak mne zajímá, jestli a jaký to má nějaký metaherní důvod.

Co je to AI?

Co je to CEO? (Další neznámá (mně neznámá) zkratka.)

Korektury - chybějící čárky u události 7 kolem vložené věty "kdo ví proč". A "vélký" kráječ na dorty u postavy 8.

Z větší části mi přijdou pravidla snadno pochopitelná, akorát u toho vracení času to bude snáze pochopitelný při vlastní hře nebo na příkladu. (A to i když je to jednodušší, než Chaos Času, který jsem si dnes ráno přečet :D .)
Z fikčního hlediska mi to přijde divné, že jedna postava se vzpamatuje zrovna/až ve chvíli, kdy bude vyřazena nějaká jiná.

Jestli to je stavěný na základě požadavků RPGK 2015, tak to tam vůbec nevidím (ani popis/soupis použitých ingrediencí). Ještě tak umírá-neumírá a 2. mechanickou ingredienci bych si do toho dokázal napasovat (když by měl hrdina umřít, smí 1x vrátit čas a neumírá), a jelikož postavy nemají moc údajů a působí to dost "volně", tak ani papíry a tudíž svělo by hráči nepotřebovali.
Možná ještě tak připravený-nepřipravený, když superhrdiny zastihne Událost v civilním životě, ale víc fakt nevím.

Hra působí jednoduše na přípravu (vlastně skoro žádná potřeba není) a nenáročně na prostředky. Možná vhodné pro dlouhé (noční) pochody? Jinak mne ale takhle podle pravidel nezaujala na tolik, abych se aktivně hnal si ji zahrát, zvlášť pokud by bylo k dispozici ještě něco jiného.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG kuchyně 2015 - mimo soutěž] Den superhrdinů

Příspěvek od York »

Nekra píše:Ty nevýhody u superschopností - připadá mi to moc drsné. Ztrácí to pro mne dost takovou tu představu "superschopnosti", když to má ty vady. To je proto, aby hrdinové umírali/vraceli čas a střídali se Vypravěčové? Fikčně (když to mají být superhrdinové) mi to prostě přijde kruté (rozuměj málo "superhrdinské"), tak mne zajímá, jestli a jaký to má nějaký metaherní důvod.
Nemá to žádný metaherní důvod, jsou to jen příklady. Nic hráčům nebrání vymyslet si vlastní, nebo se domluvit, že tam žádné háčky nebudou.
Nekra píše:Co je to AI?
Artificial Intelligence.
Nekra píše:Co je to CEO?
Chief Executive Officer, neboli To Největší Zvíře.
Nekra píše:A "vélký" kráječ na dorty u postavy 8.
To není chyba ;-)
Nekra píše:Z fikčního hlediska mi to přijde divné, že jedna postava se vzpamatuje zrovna/až ve chvíli, kdy bude vyřazena nějaká jiná.
Mno jo, superschopnosti jsou divné. Co naděláme...
Nekra píše:Jinak mne ale takhle podle pravidel nezaujala na tolik, abych se aktivně hnal si ji zahrát, zvlášť pokud by bylo k dispozici ještě něco jiného.
Jo, to je další specifikum RPG kuchyně. Příležitost napsat hru, kterou vůbec nechci hrát...
Nekra píše:Jestli to je stavěný na základě požadavků RPGK 2015, tak to tam vůbec nevidím (ani popis/soupis použitých ingrediencí).
Je to nesoutěžní příspěvek, takže jsem si, stejně jako v minulém roce, dovolil tohle vypustit. Pátrání po použitých ingrediencích se tak stává kvízem pro čtenáře ;-)

PS: Ještě ti jich pár chybí.
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: [RPG kuchyně 2015 - mimo soutěž] Den superhrdinů

Příspěvek od Arten_CZ »

Nápad na superhrdiny se mi líbí, nápad s vracením času mi přijde super, mrzí mě ale, že hra nemá žádná pravidla. Je to takové společné povídání si - bez cíle, bez vyhodnocení, bez napětí, bez ukončení. Trošku mi to přijde jako upoutávka na Hru bez přípravy.

Rádi si společně povídáte? Rádi společně tvoříte příběh? Chcete vědět, jaké to je být jeden den v kůži superhrdiny? Zkuste "Den superhrdinů"!

Chybí vám u hry pravidla? Nevidíte žádnou výzvu? Nevíte, kam hru směřovat? Štve vás spoluhráč, že nechává umírat pokaždé právě vaši postavu? Popište své postavy jednoduše dle "Hry bez přípravy - SuperHero Edition"!
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG kuchyně 2015 - mimo soutěž] Den superhrdinů

Příspěvek od morech11 »

asi si viem predstaviť toto zobrať ako setting a nalepiť to na nejaký riadny systém, napríklad fate, to by bolo super :)

chýba mi tam trochu tá mechanická časť, ale okrem toho je to ako nápad skvelé
narozdiel od nekry sa mi veľmi páči práve to, že superhrdinovia nie sú len super (aj superman mal svoj kryptonit ;)) a zbožňujem tie popisy schopností a vôbec... keby toho spravíš viac rovnakým štýlom, tak by som si to, minimálne ako prostredie, strašne rád zahral
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG kuchyně 2015 - mimo soutěž] Den superhrdinů

Příspěvek od York »

Arten_CZ píše:Nápad na superhrdiny se mi líbí, nápad s vracením času mi přijde super, mrzí mě ale, že hra nemá žádná pravidla.
To, že nemá typický mechanický vyhodnocovací systém obecných akcí, ještě neznamená, že nemá pravidla. Srovnání se Hrou bez přípravy není moc na místě, ta totiž klasický vyhodnocovací systém má a akce se vyhodnocují jinak.

Postavit nad tuhle hru ještě váš oblíbený vyhodnocovací systém je samozřejmě regulérní možnost a nic tomu nebrání, taky mě to při jejím promýšlení napadlo.
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2015“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti