[RPG Kuchyně 2015] Zóna

RPG Kuchyně proběhla 21. 2. - 8. 3. 2015
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

[RPG Kuchyně 2015] Zóna

Příspěvek od morech11 »

Nikto nevie, prečo sa začali Zóny objavovať, ani čo sú zač.
Sú však poriadne nebezpečné a na svete existuje kopa ľudí,
ktorí žijú len preto, aby sa báli. Stavím sa, že ak hráte Zónu,
ste jedným z nich.
Horrorová minihra postavená na veľmi jednoduchých,
takmer freeformových mechanikách. Trúfnete si nezblázniť sa?


Obrázek
Přílohy
RPGK15_Zona_v1.0a.pdf
(1.45 MiB) Staženo 126 x
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [RPG Kuchyně 2015] Zóna

Příspěvek od York »

Tak a teď zjistit, kdo od koho opisoval :-)

edit: Poznámka ke srozumitelnosti mechanik: Dost jsem se v tom ztratil, musel bych to asi číst znovu a podrobně, dát si sirky na stůl a vyzkoušet si, jak je to myšleno. Hodně by pomohl příklad.
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2015] Zóna

Příspěvek od morech11 »

hej, tiež som si hovoril, keď som videl tvoju hru :)
k naklepaniu som sa dostal až včera v noci, posielal som to súčastne so založením vlákna, takže je mi jasné, že po tejto stránke to pokulháva... bohužiaľ. možno nechám uležať a potom sa uvidí :)
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2015] Zóna

Příspěvek od Nekra »

Atmosféricky napsaný "úvod" před vlastní hrou. Navozuje atmosféru tajemna a možná i nebezpečí. Akorát mi připadá zvláštní, že vlastní pravidla zabírají méně jak polovinu souboru .

U těch zápalek, po opětovném přečtení, mi taky není úplně jasné, jestli to chápu.
Zápalky pálí jenom hráči. Vědomí je pouze odkládá na stranu, ale nepálí. Je to tak?

Ohledně toho Hlasu mi není jasné, jestli si to hráč zešílené postavy domlouvá s vypravěčem (Vědomím), anebo si to sám vymýšlí (ten "překlad").

Jinak výběr ingrediencí po vysvětlení považuji za hodně originální :).

Připadá mi, že hra se zaměřuje hlavně na tajemnou atmosféru, možná dokonce i imerzi a vnitřní napětí hráčů.

Edit: Tak mi připadá, že letošní ročník RPGK přeje freeformům ve tmě :D.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: [RPG Kuchyně 2015] Zóna

Příspěvek od Arten_CZ »

Perfektní obrázky, krásně navozují atmosféru. Nápad s pálením zápalek je geniální. Ve hře mi ale chybí nějaké vyhodnocení, kterým se určí, zda hráč musí nebo nemusí spálit svoji zápalku. Vědomí bude vždy usilovat o to házet před hráče komplikace a nutit je pálit zápalky. Co ale hráči řekne - tak pozor, teď už jsi fakt v pytli, teď už musíš tu zápalku použít a posunout scénou? Co mu brání, aby popsal, jak se jeho postava z dané situace dostala bez použití zápalky?
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2015] Zóna

Příspěvek od morech11 »

*Arten - vôbec nič :) a v tom to celé je - hráč má pred sebou rozhodnutie, či riešiť situáciu, ktorá vznikla a ďalej s ňou pracovať, aj keď to môže dlhodobo znamenať komplikácie, alebo či obetutuje nejakú tú sanity, scénu upraví na obraz svoj a bude sa potýkať s dlhodobou komplikáciou strácajúcej sa príčetnosti. v zásade sa Vedomie snaží nájsť také situácie, ktoré pre postavu nie sú prijateľné - umierajúce dieťa, zlomené obe nohy, strata všetkého vybavenia, obrovský pavúk pred človekom s arachnofóbiou...

obrázky sú len placeholder, pretože k nim nemám práva, kým dostanem originálne autorské ilustrácie. ak sa rozhodnem s tým ešte niečo robiť, tak si počkám na dohodnuté ilustrácie, každopádne štýl by mal ostať podobný. určite si toho autora ale pohľadaj, v tiráži je uvedený, má pár kníh plných takýchto vecí, s nejakými short horror stories/poems, celkom cool veci :)

Nekra - zápalky chápeš úplne správne. Hlas môže robiť oboje, je len na ňom a Vedomí, či si dohodnú spoločný postup, alebo budú predkladať problémy každý sám. je to každopádne mechanika, ktorá komplikuje ostatným hráčom život. Idea za tým je, že ako postupuje hra, mali by to hráči mať ťažšie a ťažšie a dvaja ľudia vytvoria viac/zaujímavejších kombinácií, než jeden. Hlas si ale uchovávasvoje vedomie a herne to vlastne vyzerá tak, že varuje hráčov pred nebezpečím. preto dáva hráčom zápalky - oslabuje tým vedomie a pomáha im. je to tiež jediný spôsob, ako sa zápalky Vedomia zmenia z nezapálených na zapálené, teda to celé posúva hru bližšie k všetkým možným koncom.

inak odľa mňa je ten atmo úvod minimálne tak dôležitý, ako pravidlá, pretože ich rámuje, zjednodušuje ich vysvetľovanie a súčasne ukazuje, ako si asi predstavujem, že má vyzerať hra.
Připadá mi, že hra se zaměřuje hlavně na tajemnou atmosféru, možná dokonce i imerzi a vnitřní napětí hráčů.
tak to som niečo spravil správne :)
Naposledy upravil(a) morech11 dne 9. 3. 2015, 20:45, celkem upraveno 1 x.
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: [RPG Kuchyně 2015] Zóna

Příspěvek od Arten_CZ »

morech11 píše:*Arten - vôbec nič :) a v tom to celé je - hráč má pred sebou rozhodnutie, či riešiť situáciu, ktorá vznikla a ďalej s ňou pracovať, aj keď to môže dlhodobo znamenať komplikácie, alebo či obetutuje nejakú tú sanity, scénu upraví na obraz svoj a bude sa potýkať s dlhodobou komplikáciou strácajúcej sa príčetnosti. v zásade sa Vedomie snaží nájsť také situácie, ktoré pre postavu nie sú prijateľné - umierajúce dieťa, zlomené obe nohy, strata všetkého vybavenia, obrovský pavúk pred človekom s arachnofóbiou...
Ale já v té hře tohle nevidím. Řekněme, že postava je lovec, co chce chytit démona, který leze ze Zóny.
První komplikace - po vstupu do místnosti se hroutí podlaha, ty ses na poslední chvíli chytil a vytáhnul, ale veškerá tvá lovecká výbava mizí v Propasti (a vědomí odloží jednu zápalku) - souhlasíš, nebo zaplatíš?
A co je teď ono vodítko, zda musí zaplatit nebo zda se z toho "vykecá"?
Hráč řekne - ok, přišel jsem o výbavu, vyškrábu se na nohy, prolezu do další místnosti a tady nacházím Grimoár - jak spoutat démona. Má za nalezení Grimoáru platit spálením zápalky, nebo naopak dobře zareagoval a má to zadarmo?

Vědomí - Grimoár vyžaduje duši člověka (a odloží zápalku). Hráč - z Propasti slyším nářek. Proudí zde tisíce a tisíce duší na své cestě do Zapomnění. Ohnu se přes okraj a načerpám jednu z nich do Grimoáru. Má to zadarmo, nebo za spálení zápalky?

Troufám si říct, že bys nevymyslel situaci, ze které by se hráč "nevykecal". Ale jak poznám, zda je ono "vykecání" ještě zadarmo a nebo už za zápalku? Nějak tu nevidím rozdíl mezi - vznikla komplikace, musíš ji řešit a situace je úplně v pytli, musíš spálit zápalku.
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2015] Zóna

Příspěvek od morech11 »

aha :)
už chápem
zápalkou meníš minulosť. spadla podlaha (čo mi príde ako dosť podraz zo strany Vedomia, nemalo by dokázať pôsobiť takto priamo ;)), prišiel som o výbavu. zapálim zápalku a popíšem, ako sa mi nepodarili otvoriť dvere a vošiel som do vedľajšej miestnosti cez okno.

takže buď akceptuješ, čo sa stalo a pracuješ s tým, alebo vypáliš zápalku, vrátiš sa na začiatok toho, keď sa to začalo posierať a zachováš sa inak, aby si zabránil tomu, aby sa vôbec niečo stalo

Vedomie ti popíše, ako sa dieťa oprelo o zábradlie a prepadlo cezeň, zomrelo. ty spáliš a povieš, že si dieťa vzal za ruku a šli ste dolu po schodoch.
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: [RPG Kuchyně 2015] Zóna

Příspěvek od Arten_CZ »

Hráč hraje matku, která jde zachránit do Zóny své dítě.
Jaký je rozdíl mezi:
a) Vědomí - dítě se opře o zábradlí, to je ale ztrouchnivělé, váhu dítěte neudrží a to padá. Hráč - dříve, než dítě dopadne, skočím za ním, chytím ho za ruku a druhou se přitáhnu ke zbytku schodiště.
b) Vědomí - dítě se opře o zábradlí, to je ale ztrouchnivělé, váhu dítěte neudrží a to spadne na podlahu a leží mrtvé na zemi. Hráč - prohledám místnost a nacházím Živou vodu, pokropím dítě a to vstane.
c) Vědomí - dítě se opře o zábradlí, to je ale ztrouchnivělé, váhu dítěte neudrží a to spadne na podlahu a leží mrtvé na zemi. Hráč - pálím zápalku - pozor, to zábradlí je ztrouchnivělé, nemuselo by tě udržet a odtahuje dítě blíže ke stěně.

Je A nebo B přes čáru? Pokud ani jedno není, proč bych měl nechat situaci dojít až k C a pálit svoji zápalku? A pokud ano, co brání Vědomí hlásit následky všech svých akcí takové, aby hráč musel pokaždé zápalku spálit?

Mě tam chybí něco, něco, co mi řekne - podařilo/nepodařilo se ti dítě chytit nebo našel/nenašel jsi živou vodu a pokud je odpověď ne, tak jsi v pytli a musíš spálit zápalku.
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2015] Zóna

Příspěvek od morech11 »

čokoľvek z toho môže fungovať, pokiaľ to dáva zmysel (a prípadov, keď to bude platiť pre B je málo)

v skutočnosti A triafa klinček po hlavičke a viem, kam tým mieriš... sám som rozmýšľal nad nejakým CR, ale neprišiel som na nič, čo by bolo ku prospechu hry*. zatiaľ som to teda nechal tak, uvidím, čo sa s tým bude dať robiť (think)

každopádne práve tá snaha Vedomia robiť hnusáčiny je zaujímavá, lebo posúva hru omnho rýchlejším tempom, než bežná interakcia hráč-gm. GM teda má byť trochu sviňa a hráči dostali nástroj, ako sa tomu brániť. kompetitívne je to schválne :)

______
*pohrával som sa s ideou, že budú zápalky a špáratká a budeš si ťahať od Vedomia z ruky (namiesto krátkej a dlhej zápalky), z jeho zásob, ale to mi potom rozhádzalo celý koncept sanity tak, ako bol.
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: [RPG Kuchyně 2015] Zóna

Příspěvek od Arten_CZ »

Ten nápad se zápalkami je fakt geniální. V celé mé skupině se setkal s pozitivním ohlasem a domluvili jsme půlnoční hraní v parku. Až někdy nebude pršet, jdeme na to :-)

Napadla nás i mechanika, jak tam přidat rozhodování, kdo uspěl.
Kdykoli Hráč nesouhlasí s vývojem, tak Hráč i Vědomí zapálí oba svou zápalku a Hráč začne vyprávět. Dokud Hráči hoří jeho zápalka, může vyprávět on. Jakmile Hráčova zápalka zhasne, nebo ji Hráč uhasí, vyprávění skončí. Pokud Vědomí ještě po uhašení/zhasnutí zápalky Hráče jeho zápalka stále hoří, může pokračovat ve vyprávění a ovládat postavu, dokud jeho zápalka hoří. Pokud dříve zhasne zápalka Vědomí, dostane Hráč novou zápalku do svého banku. Pokud si kterákoli strana spálí prsty, dostane protistrana bonusovou zápalku.

Hráči mají v součtu stejný počet zápalek, jako Vědomí (+-nějaký koeficient pro náročnost). Hráči vyhrají, pokud Vědomí dojdou všechny zápalky dříve než hráčům. Hráč bez zápalek končí a jeho postava zešílela (+ možnost předávat si zápalky/společné zápalky u kooperativní hry). Vědomí vyhrává, jakmile zešílí všechny postavy.
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2015] Zóna

Příspěvek od morech11 »

ona ma ta moja genialita predsalen nejake hranice... zapalky su dva roky stary napad z Tadeasovej Blokady, len som ho posunul kusok dalej*
mozem nad tym este trochu rozmyslat, postol si par dobrych napadov... (som z mobilu, rozoberat ich budem riadne az cez vikend asi)
kazdopadne ked bude teplejsie a sucho, rad by som si s Vami zahral, ci uz ako Hrac, alebo ako Vedomie ;) (samozrejme az druhu hru, aby ste to riadne testli :P)
(mimochodom, ze sa hra paci a chcete ju hrat, to pre mna znamena omnoho viac, nez akekolvek umiestnenie)

_____
*a sanity checks tiez nie su celkom noje povodne a tak... celkom vlastna hra bola asi iba Svetlo na konci tunela, odvtedy iba vykradam :(
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2015] Zóna

Příspěvek od Ecthelion »

Komentář do sborníku píše:Zóna je moc, moc pěkná věc. Je hrozně pěkně a vzdušně zasázená, jsou tam velmi vhodně zvolené ilustrace, je postavená pěkně na ingrediencích a je hrozně příjemně a srozumitelně podaná. Opravdu se mi líbí. Je velice volně pojatá (a to nejen po stránce mechanické, ale i po stránce určení reálií), což je záměr, který umožňuje hráčům hodně změnit podle jejich situace, ale přeci jen bych do toho možná ještě trochu šel a zpřesnil to.

Přijde mi trochu moc volný důvod, proč jdou postavy do domu… jdou tam v zásadě „na čumendu“ a o moc tam nejde. To mi moc neladí s tísnivou atmosférou, kterou se hra snaží navodit. Naopak bych buď dal postavám nějaký naléhavý důvod proč tam jít (zachránit obyvatele domu, kteří tam byli a kteří se nedostali ven (rodiče, přátelé, snoubenka některého z nich?), nebo naopak to budou oni, kdo se probudí v Zóně a nemůžou ven… a musí porazit vědomí, aby se dostali ven?) – něco naléhavého, proč by jim mělo záležet na tom, jak to dopadne. Jinak vždycky můžou říct… „Ok, tak už jsme tu byli, jdeme pryč.“ …a nic se nestane, hra skončí a nakopnuté hororové sezení vyjde do ztracena. Hráči by měli mít důvod, proč v domě zůstat, dokud neuspějí.

Nápad se sirkami je perfektní - zašel bych ještě dál a nechal bych hráče hrát v absolutní temnotě. Jen vypravěč by mohl mít baterku (svíci), která by mu zespodu osvětlovala tvář (takhle nasvícená tvář vypadá podvědomě hrozivě), aby bylo jasné, že je to on, kdo má právo vyprávět a je vědomím Zóny proti které hrají. Hráči by pak zapálili svíci, která by jej osvětlila a dala mu právo měnit realitu. Mechanika hraní (a tím pádem vítězství) je nyní sice jednoduchá, ale v téhle chvíli si úplně nejsem jistý, jestli bude úplně fungovat. Nakolik to chápu, pak Vědomí může v této chvíli hráče výrazně ohrozit jen tehdy, když použije sirku (změní realitu tak, aby postavy ohrozila) – a to mohou postavy neutralizovat pouze za použití vlastní sirky (změní realitu tak, aby ohrožení odvrátili). Pokud se budou střídat v neutralizaci hrozeb, mohou snadno donutit Vědomí, aby vypotřebovalo všechny svoje sirky předtím, než někdo zešílí, a Vědomí s tím nemůže nic udělat. Nebo může Vědomí ohrozit hráče i mimo použití sirek? Pokud ano, pak jak se uplatní sirky? Přemýšlím, jestli by Vědomí nemělo mít možnost měnit realitu, jak se mu zachce a nebylo omezeno sirkami… a měřítko toho, zda hráči uspějí, by nebylo vyčerpání sirek Vědomí, ale spočívalo by ve fikci – zda postavy uspějí dřív, než zešílí. Chtělo by to ještě trochu domyslet.

Pokud by se hrál o v absolutní temnotě, pak by bylo perfektní, kdyby Hlas byl skutečně pohlcen Zónou (přestal fyzicky existovat, protože to tělo je pak stejně už zbytečné) a stal se pouhým hlasem, který šeptá v temných chodbách domu a hráč by mohl skutečně nadále pouze šeptat.

Kostra hry je solidní, nápad se sirkami perfektní a výsledem by mohla být opravdu velmi pěkná, jednoduchá a hororová pecka. Stálo by za to hru ještě trochu promyslet a dopracovat, aby všechno fungovalo… a upřímně se za to přimlouvám.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2015“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti