Dakara: diskuse o vývoji

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od York »

Ke stažení:

Základní pravidla
Naposledy upravil(a) York dne 5. 1. 2014, 18:16, celkem upraveno 7 x.
Uživatelský avatar
Ondris
Příspěvky: 91
Registrován: 15. 9. 2008, 20:22
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od Ondris »

Číst ani zkoušet to nebudu, ale jestli si to celý napsal sám, tak je to asi největší projekt, co se tady na fóru kdy objevil. Minimálně za to klobouk dolů :clap:
Jak dlouho už na tom děláš?
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od York »

Ondris píše:Číst ani zkoušet to nebudu, ale jestli si to celý napsal sám, tak je to asi největší projekt, co se tady na fóru kdy objevil.
Nestraš, nerad bych trumfnul Void :)

Ondris píše: Jak dlouho už na tom děláš?
Když započítám práci na různých opuštěných variantách, tak zhruba nějakých 5-6 let, ze začátku nepříliš intenzivně, protože jsem současně pracoval na něčem jiném. Na současné verzi (respektive na něčem, co už s ní mělo společného něco víc než jen základní myšlenku), řekněme zhruba dva roky.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od Aljen »

Postava by nikdy neměla nikoho z týmu nepodrazit
:D
najviac zaporov v jednej vete ako som za dlhy cas videl
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od York »

Aljen píše:
Postava by nikdy neměla nikoho z týmu nepodrazit
:D
najviac zaporov v jednej vete ako som za dlhy cas videl
Njn, očividně tam mělo být podrazit :)

Každopádně ještě jednou poprosím, pokud vás zarazí něco takhle konkrétního, připište k tomu pokud možno číslo verze a nějaké upřesnění, kde se to v textu nachází (v tomhle případě je teda přesná citace dostatečně určující).
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od Pieta »

Hmm, 175 stran, to je dost na to, abych se pustil do čtení jen tak z volné chvíle.
Otázka, kterou si podobně jako já položí spousta potenciálních čtenářů - proč bych měl číst zrovna tvoji hru a ne D&D, DRD2, FATE nebo Gurpsy?
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od York »

Pieta píše: Otázka, kterou si podobně jako já položí spousta potenciálních čtenářů - proč bych měl číst zrovna tvoji hru a ne D&D, DRD2, FATE nebo Gurpsy?
Protože jsi určitě zvědavý, s jakou šíleností tu zas někdo přišel :)

A pak možná proto, že zpracovávám docela zajímavé téma. Věřím tomu, že si tam většina hráčů najde něco zajímavého, přestože třeba mají jiné herní preference a hru jako takovou hrát nebudou.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od Jerson »

já zatím četl jen mechaniky, fantasy svět jako takový mě nezajímá a vedení hry popisuješ tak nějak klasicky, tomu není moc co vytknout. doma se zkusím rozepsat víc.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od Pieta »

York píše:Protože jsi určitě zvědavý, s jakou šíleností tu zas někdo přišel :)
Zvědavý možná, ale 175 stran zvědavý ne. (:
York píše:A pak možná proto, že zpracovávám docela zajímavé téma. Věřím tomu, že si tam většina hráčů najde něco zajímavého, přestože třeba mají jiné herní preference a hru jako takovou hrát nebudou.
Ber to tak, že většina hráčů tam nic hledat nebude, protože si položí stejnou otázku jako já, a nepoloží ji tobě, ale nahlídnou na stránky nebo otevřou PDF a budou tam čekat odpověď, a nevěnují tomu možná ani tolik času, aby přečetli ten tvůj úvodní příspěvek, pokud je tam něco nezaujme. A proto by pro tebe mělo být poměrně důležité dokázat potenciálním čtenářům/hráčům jasně a srozumitelně říct, v čem je právě tvoje hra lepší, než běžně dostupná konkurence (a že jí je dost).
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od Aljen »

Tiez by ma to zaujimalo, pretoze z toho co citam na tych 175 stranach na mna zatial z kazdej strany krici
OMFG ... Run AWAY! ... This is SO Different from YOUR preferences!

Pravdupovediac, Void bol zatial na citanie o dost zabavnejsi.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od Sosacek »

To je uplnej dracak.
But nobody came.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od York »

Pieta píše: A proto by pro tebe mělo být poměrně důležité dokázat potenciálním čtenářům/hráčům jasně a srozumitelně říct, v čem je právě tvoje hra lepší, než běžně dostupná konkurence (a že jí je dost).
S tím souhlasím. Momentálně ale ještě nejsem ve stavu, kdy bych měl co nabízet hráčům a čtenářům, mám co nabídnout pouze těm, které zajímá vývoj nové hry a měli by případně chuť se na něm částečně podílet.

Každopádně ať neodbíhám od otázky. Výsledná hra by mohla zajímat například hráče, kteří:

- Mají rádi Shadowrun a není jim proti srsti středověce laděná fantasy.
- Mají rádi dovednostní systémy.
- Mají rádi plnou kontrolu nad tím, jak se bude jejich postava vyvíjet.
- Mají rádi gamisticky laděné hry, ale nemají potřebu házet kostkou úplně na všechno.
- Mají rádi gamisticky laděné hry, ale často jim v nim chybí mechanická podpora zajímavých nápadů a akcí.
- Mají rádi magii, která má svoje vnitřní pravidla fungování.
- Oslovuje je systém, který se hodně snaží stavět na historicky uvěřitelných prvcích (reálné jedy, atp.)
- Mají rádi styl hry, kde nejde ani tak o čistění dungeonů nebo hrdinné souboje s bossy a jejich miniony, jako spíš o interakci s podsvětím a zákonem, shánění informací přes sítě kontaktů, finanční nebo osobní motivaci postav, tajné magické výzkumy a podobně.

Edit:
Ještě by asi bylo na místě dodat, že by tato hra mohla zaujmout hráče, kteří stále hrají DrD nebo DrD+. Od těchto systémů se sice v mnoha směrech liší, ale také se jim v mnohém podobá. Rozhodně nevyžaduje zásadní změnu přístupu a mindsetu a s drobnými úpravami poproruje i klasické dračákovské hraní.
Naposledy upravil(a) York dne 5. 12. 2012, 15:32, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od York »

Aljen píše:Tiez by ma to zaujimalo, pretoze z toho co citam na tych 175 stranach na mna zatial z kazdej strany krici
OMFG ... Run AWAY! ... This is SO Different from YOUR preferences!
Ano, je dost pravděpodobné, že to spoustu čtenářů RPG fóra mine. Je to gamistická hra. V mhoha ohledech klasická. Ale ne ve všech, a proto jsou pro mě cenné i názory hráčů s naprosto odlišnými preferencemi.
Sosacek píše:To je uplnej dracak.
No jo, podobnost je až překvapivě velká. Přitom jsem k tomu došel opravdu hodně širokou oklikou (přes různé pokusy s úspěchovými systémy a pár čistě experimentálních mechanismů).

Rád bych taky poznamenal, že i přes značnou podobnost jsou tam rozdíly, které dost zásadním způsobem mění funkčnost a vyznění.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od Sosacek »

York píše:
Sosacek píše:To je uplnej dracak.
No jo, podobnost je až překvapivě velká. Přitom jsem k tomu došel opravdu hodně širokou oklikou (přes různé pokusy s úspěchovými systémy a pár čistě experimentálních mechanismů).

Rád bych taky poznamenal, že i přes značnou podobnost jsou tam značné rozdíly, které dost zásadním způsobem mění funkčnost a vyznění.
Ja tim myslel cely styl pravidel, ne mechaniky (ktere jsem nenasel, ale nehledal jsem je moc peclive). Tabulka kolik stoji krida, pergament a brk na medak presne. Tabulka kolik stoji hadry od zebrackych hadru az po luxusni hadry, na medak presne a rozdeleno na zimni, letni, zimni ke zbroji a letni ke zbroji. Tabulka vzhledu posavy od "odpdivy vzhled" az po "zvlast krasna postava" s cenou v bodech tvorby postavy. Strankova tabulka modifikatoru vnimani. Strankovy popis slechtickych stavu.

EDIT: co je horsi, mam pocit, ze zadna z tech veci ktere jsem vyjmenoval nepomaha nicemu co nahore prohlasujes za cile.
But nobody came.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dakara: diskuse o vývoji

Příspěvek od York »

Sosacek píše: Tabulka kolik stoji krida, pergament a brk na medak presne. Tabulka kolik stoji hadry od zebrackych hadru az po luxusni hadry, na medak presne a rozdeleno na zimni, letni, zimni ke zbroji a letni ke zbroji.
Nakolik je rozumné začlenit podrobný cenník je otázka. Základní myšlenka (zatím ne úplně dobře podaná) stojí zhruba na tom, že:
- peníze jsou ve hře poměrně podstatné
- hráči by měli řešit jen částky, které jsou pro jejich postavy netriviální. Ovšem jiná bude netrivální částka pro žebráka nebo pro postavu, kterou okradli o poslední mědák (někoho takového pak asi bude zajímat i cena křídy) a jiná částka bude netriviální pro syna knížete. Tenhle rozdíl ve hře reprezentuje mechanismus Úrovně živobytí (něco ve stylu životní úrovně v shadowrunu) a postavy pak zajímají jen částky od určité hodnoty výš (podle toho, na jaké úrovni si žijí).
Sosacek píše:Tabulka vzhledu posavy od "odpdivy vzhled" az po "zvlast krasna postava" s cenou v bodech tvorby postavy.


Tohle ti připomíná dračák? V čem? :)
Sosacek píše: Strankova tabulka modifikatoru vnimani.
Ta mě taky docela děsí. O tom kdyžak později.
Sosacek píše:Strankovy popis slechtickych stavu.
Reálie středověce laděného světa a pro zamýšlený styl hry imho zrovna docela podstatné. Nakolik (a jak podrobně) je nebo není vhodné něco takového popisovat je dobrá otázka k diskusi.
Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti