York hackuje Quentinův Tross
Moderátor: York
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: York hackuje Quentinův Tross
1) Hexová mapa, 1 den cesty = 1 hex
2) Tabulka obsahuje všechno, od komplexních encounterů, po fluffový text nebo počasí
3) Házej ráno, odpoledne, i v noci, nehodící se ignoruj
4) ???
5) Profit !!
(maybe? )
2) Tabulka obsahuje všechno, od komplexních encounterů, po fluffový text nebo počasí
3) Házej ráno, odpoledne, i v noci, nehodící se ignoruj
4) ???
5) Profit !!
(maybe? )
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: York hackuje Quentinův Tross
Hexy se dobřej počítaj, ale mapa se jim pak musí podřídit a samy o sobě neřešej cestování po cestě a mimo cestu.
Přemýšlím spíš o tom, že bych si do PJovský mapy k cestám napsal vzdálenosti ve dnech cesty*. A vlastně možná i na hráčskou, ať mají taky představu. To teda taky neřeší cestování mimo cestu, ale jestli to mám odhadovat na hezký mapě nebo na škaredý hexový, tak radši na hezký
* V horách by se mohlo snadno cestovat pomalu.
Hmm, to možná není špatnej nápad. Počasí mám teď stranou a házím ho každej den, což ale vede jednak k tomu, že se celkem pravidelně mění (šance, že bude několik dní po sobě jasno, je hodně malá), a navíc se mění vždycky ráno (nebo kdy na to házim). Dát ho zpátky do tabulky by způsobilo, že by změny byly hůř předvidatelný, a že by se čas od času něco dělo, i když už tu cestu mají postavy mockrát prochozenou. Ostatně možná by tam mohly bejt i jiný řádky, který můžou nastat opakovaně, třeba různí poutníci a tak.
Jestli se ale nepletu, počasí jsem dával stranou hlavně kvůli tomu, že pomáhá navodit atmosféru oblasti - je určitě dobrý určit ho hned při vstupu. Možná by to mohlo bejt tak, že v tabulce by byly řádky "změnilo se počasí" a hodil by sis pak na tabulku počasí pro danou oblast.
Tak to teď dělám.
Re: York hackuje Quentinův Tross
Jak to řeším já: postavy za den ujdou 2 - 4 hexy (terén, hod na přežití, jak moc se loudají)
Hod jednou za hex a jednou za noc , šance na setkání je cca 35%, při čtyřech hodech denně to vyjde většinou na jeden encounter za den, občas dva
Mám slušnou hustotu zajímavých lokací na mapě, takže hráči málokdy mají víc než čtyři setkání mezi lokacema
V setkání jsou adventure hooky/NPC a konflikt/fluff a počasí v pořadí od nejměnší po nějvětší šanci
Jako, musím to ještě trochu vyladit v souvislostech s lokální faunou a flŕou, kterou vyhodím z tabulek a předělám spíš do popisu prostředí
Podle mě je hlavní mít pro každý územní celek vlastní tabulku. Takhle může mít les kolem čarodejovy věže spoustu temnohusťáren a pláň o dvou vesnicích dráteníka, dvojtou duhu a potulný kejklíře
Ale lokace jako encounter jsou fakt divný - používáte to někdo a funguje Vám to?
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Re: York hackuje Quentinův Tross
Jak už jsem psal u toho strašidelnýho mlýna - přišlo nám to divný. Mohlo by to ale možná fungovat, kdyby tam byl zasazenej i s kusem okolí, tj. byla by třeba šance potkat nejdřív vesnici, kde by o něm něco věděli. I tak mi ale přijde lepší ho prostě nakreslit na mapu.
I když...
Random lokace by mohly celkem dobře simulovat fog of war. Teď kyž mám Čarodějnou věž natvrdo zakreslenou v lese, a postupně hráčům odkrývám mapu, tak dřív nebo pozdějš na mapě odkryjou kus nápisu "Čarodějná věž" a je jim jasný, že tam něco je. Na druhou stranu věž musí bejt v lese zakreslená předem, protože jinak by tam na ni nebylo místo. A navíc hledat něco, co tam skutečně zakreslený je (a při hře se v průběhu průzkumu okrývá fog of war), asi bude působit líp, než když by se explorovalo házením na random tabulku a hráči by v podstatě čekali, než jim to padne.
Re: York hackuje Quentinův Tross
Asi nevidím důvod simulovat fog of war něčím jiným, než samotnou fog of war
Napadlo mě jedno technické řešení random lokací - samolepky. Ve chvíli kdy by odkrývání mapy probíhalo tak, že hráči vyfasují samolepku hexu, na který vchází a nalepili si ji na svůj kartón, tak stačí vyměnit jednu samolepku za druhou a vlastně ani nepoznají, že to byl RE.
JInak s tím odkrýváním nápisů - není jednodušší prostě nemít na mapě nápisy?
Napadlo mě jedno technické řešení random lokací - samolepky. Ve chvíli kdy by odkrývání mapy probíhalo tak, že hráči vyfasují samolepku hexu, na který vchází a nalepili si ji na svůj kartón, tak stačí vyměnit jednu samolepku za druhou a vlastně ani nepoznají, že to byl RE.
JInak s tím odkrýváním nápisů - není jednodušší prostě nemít na mapě nápisy?
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Re: York hackuje Quentinův Tross
Zkoušeli jsme to a je to lepší s nima, snáz se pak při hře domluvíme - hráči si nepamatujou názvy ani takhle, u slepejch lokací se ztrácej už úplně.
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: York hackuje Quentinův Tross
co lokace ocislovat a mit seznam stranou, kam si budou psat nazvy? ale osobne bych to taky asi resil samolepkama. Nebo aspon nazvama na pruhlednych samolepkach
nebo, pokud nemas k mape citovy vztah, at si tam nazev vepisou sami treba cervenou fixkou i s poznamkou mapa musi zit!
nebo, pokud nemas k mape citovy vztah, at si tam nazev vepisou sami treba cervenou fixkou i s poznamkou mapa musi zit!
Re: York hackuje Quentinův Tross
Ve chvíli kdy používáš hexy, tak je musíš mít podle mě osouřadnicované, jinak se v tom ztratíš - města můžeš ještě mít označená názvem, ale dělat to pro každý důl, obchodní stanici nebo magickou zahradu, tak nemáš mapu ale jen hustou síť nápisůVandalicus píše: ↑9. 10. 2020, 19:30 co lokace ocislovat a mit seznam stranou, kam si budou psat nazvy? ale osobne bych to taky asi resil samolepkama. Nebo aspon nazvama na pruhlednych samolepkach
nebo, pokud nemas k mape citovy vztah, at si tam nazev vepisou sami treba cervenou fixkou i s poznamkou mapa musi zit!
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: York hackuje Quentinův Tross
Pravda, neuvedomil jsem si, ze mluvime o hexove mape - kdyz vidim Tross, tak se mi vybavi puvodni "bezhexova" mapa
Re: York hackuje Quentinův Tross
Quentine, klíče v Zigguratu vůbec neseděj. Jeden strážnej má klíč od dveří do dvou místností, do kterejch vůbec dveře nevedou, k dalším dveřím jsou potřeba klíče od dvou strážných, který maj klíče od něčeho jinýho...
Máš to pěkně zabugovaný (teda spíš zamravencovaný ).
Máš to pěkně zabugovaný (teda spíš zamravencovaný ).
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: York hackuje Quentinův Tross
Myslím, že už je to pár let opravené. Stáhni znovu.
https://drive.google.com/file/d/0B3G7jo ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3G7jo ... sp=sharing
Naposledy upravil(a) Quentin dne 20. 10. 2020, 23:39, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: York hackuje Quentinův Tross
Jo, to vypadá líp, díkQuentin píše: ↑20. 10. 2020, 23:37 Myslím, že už je to pár let opravené. Stáhni znovu.
https://drive.google.com/file/d/0B3G7jo ... sp=sharing
Re: York hackuje Quentinův Tross
Pořád mám probém s random encounterama ve městě. Postavy se zatím ve městě vždycky rozdělily* a spouštět encountery, kterejch se bude účastnit jen jeden hráč, je dost nešikovný.
* Trochu za to může zavedení mistrů, ke kterými postavy chodí trénovat (konkrétní NPCčka). To se ale osvědčilo - hráči se takhle hned z kraje seznámily s několika důležitejma NPCčkama ve městě, který jim můžou říkat zajímavý informace a chtít po nich důvěrnější věci.
Chtělo by to asi mít ve městě víc questů, který postavy můžou plnit společně. Pak teda ty random encountery budou trochu zdržovat od questu, ale aspoň u nich budou všechny postavy.
Dobře asi taky budou fungovat události, který se prostě někde stanou nezávisle na postavách a všechny se o nich můžou dozvědět (a nějak na ně reagovat).
* Trochu za to může zavedení mistrů, ke kterými postavy chodí trénovat (konkrétní NPCčka). To se ale osvědčilo - hráči se takhle hned z kraje seznámily s několika důležitejma NPCčkama ve městě, který jim můžou říkat zajímavý informace a chtít po nich důvěrnější věci.
Chtělo by to asi mít ve městě víc questů, který postavy můžou plnit společně. Pak teda ty random encountery budou trochu zdržovat od questu, ale aspoň u nich budou všechny postavy.
Dobře asi taky budou fungovat události, který se prostě někde stanou nezávisle na postavách a všechny se o nich můžou dozvědět (a nějak na ně reagovat).
Re: York hackuje Quentinův Tross
Dokončil jsem přípravu k Trossu (uff).
Pokud se na to někdo chcete mrknout, pdfko je tady. Ještě k tomu patří upravený mapy (protože omylem hráčům prozradit všechny tajný dveře v dungeonu dost sucks) a karty předmětů. Pořád taky platí, že podle toho chci vést opengaming (jakmile toho budu schopen), takže si to moc nespoilerujte, pokud si Tross chcete se mnou zahrát (chtěl bych hrát jak offline v Praze tak online).
• Je to hratelná betaverze, rozhodně ne plná produkční kvalita. Sazba je dost nahrubo, popisy místností jsem nechal v Quentinově stylu, protože předělávat by to byl další kopec práce. Některý věci (zejména náhodný setkání) jsou pořád nedotažený, ale už na to nemám sílu. Budu je postupně doplňovat podle zkušeností ze hry (částečně jsem to už dělal).
• Quentin to prezentuje jako "takovej malej sandbox", ale nenechte se tím zmást, je to prostředí pro plnohodnotnou kampaň. Hrajeme v něm už přes půl roku (pravda se dvěma dlouhejma pauzama) a odehráli jsme tak možná čtvrtinu.
• Změn je tam hromada. Hodnoty pokladů jsou upravený pro Dračák podle staré školy, jsou tam staty a schopnosti všech potvor a NPCček, v dungeonech je doplněná hromada informací (stopy, zvuky, pachy, světlo), npcčka jsou popsaná a zařazená do lokací, přibyla spousta hintů a informací, který hráčům postupně odhrývají herní prostředí a detailně jsem rozepsal spoustu lokací, který byly v origoš textu jen letmo zmíněný. Pro představu Quentinova původní verze měla 45 stran, moje upravená má ve stejný sazbě 152 stran.
• Byl to fakt super studijní materiál. Co se týče originálních nápadů a hratelnosti Quentin nasadil laťku hodně vysoko - je to s velkym náskokem nejlepší adventure modul, co jsem kdy četl. Doufám, že se mi povede vytvořit něco srovnatelně dobrýho (brousím si na to zuby, ale nejdřív musim dodělat pravidla).
edit: Quentinovo originální pdf je tady.
edit2: Safra a zapomněl jsem na časy cestování na mapu. To se ale netýká pdfka.
Pokud se na to někdo chcete mrknout, pdfko je tady. Ještě k tomu patří upravený mapy (protože omylem hráčům prozradit všechny tajný dveře v dungeonu dost sucks) a karty předmětů. Pořád taky platí, že podle toho chci vést opengaming (jakmile toho budu schopen), takže si to moc nespoilerujte, pokud si Tross chcete se mnou zahrát (chtěl bych hrát jak offline v Praze tak online).
• Je to hratelná betaverze, rozhodně ne plná produkční kvalita. Sazba je dost nahrubo, popisy místností jsem nechal v Quentinově stylu, protože předělávat by to byl další kopec práce. Některý věci (zejména náhodný setkání) jsou pořád nedotažený, ale už na to nemám sílu. Budu je postupně doplňovat podle zkušeností ze hry (částečně jsem to už dělal).
• Quentin to prezentuje jako "takovej malej sandbox", ale nenechte se tím zmást, je to prostředí pro plnohodnotnou kampaň. Hrajeme v něm už přes půl roku (pravda se dvěma dlouhejma pauzama) a odehráli jsme tak možná čtvrtinu.
• Změn je tam hromada. Hodnoty pokladů jsou upravený pro Dračák podle staré školy, jsou tam staty a schopnosti všech potvor a NPCček, v dungeonech je doplněná hromada informací (stopy, zvuky, pachy, světlo), npcčka jsou popsaná a zařazená do lokací, přibyla spousta hintů a informací, který hráčům postupně odhrývají herní prostředí a detailně jsem rozepsal spoustu lokací, který byly v origoš textu jen letmo zmíněný. Pro představu Quentinova původní verze měla 45 stran, moje upravená má ve stejný sazbě 152 stran.
• Byl to fakt super studijní materiál. Co se týče originálních nápadů a hratelnosti Quentin nasadil laťku hodně vysoko - je to s velkym náskokem nejlepší adventure modul, co jsem kdy četl. Doufám, že se mi povede vytvořit něco srovnatelně dobrýho (brousím si na to zuby, ale nejdřív musim dodělat pravidla).
edit: Quentinovo originální pdf je tady.
edit2: Safra a zapomněl jsem na časy cestování na mapu. To se ale netýká pdfka.
Re: York hackuje Quentinův Tross
Ve spoiler tagu je mapa Trossu s časama cestování. Není to moc hezký, ale přijde mi to celkem použitelný. Rozhodně by se mi už nemělo stávat, že jednou ohadnu cestu na 2 dny a příště na 5.
Spoiler
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti