York hackuje Quentinův Tross

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od Quentin »

1) Hexová mapa, 1 den cesty = 1 hex
2) Tabulka obsahuje všechno, od komplexních encounterů, po fluffový text nebo počasí
3) Házej ráno, odpoledne, i v noci, nehodící se ignoruj
4) ???
5) Profit !!

(maybe? :D )
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od York »

Quentin píše: 9. 10. 2020, 18:07 1) Hexová mapa, 1 den cesty = 1 hex
Hexy se dobřej počítaj, ale mapa se jim pak musí podřídit a samy o sobě neřešej cestování po cestě a mimo cestu.

Přemýšlím spíš o tom, že bych si do PJovský mapy k cestám napsal vzdálenosti ve dnech cesty*. A vlastně možná i na hráčskou, ať mají taky představu. To teda taky neřeší cestování mimo cestu, ale jestli to mám odhadovat na hezký mapě nebo na škaredý hexový, tak radši na hezký ;-)

* V horách by se mohlo snadno cestovat pomalu.

Quentin píše: 9. 10. 2020, 18:072) Tabulka obsahuje všechno, od komplexních encounterů, po fluffový text nebo počasí
Hmm, to možná není špatnej nápad. Počasí mám teď stranou a házím ho každej den, což ale vede jednak k tomu, že se celkem pravidelně mění (šance, že bude několik dní po sobě jasno, je hodně malá), a navíc se mění vždycky ráno (nebo kdy na to házim). Dát ho zpátky do tabulky by způsobilo, že by změny byly hůř předvidatelný, a že by se čas od času něco dělo, i když už tu cestu mají postavy mockrát prochozenou. Ostatně možná by tam mohly bejt i jiný řádky, který můžou nastat opakovaně, třeba různí poutníci a tak.

Jestli se ale nepletu, počasí jsem dával stranou hlavně kvůli tomu, že pomáhá navodit atmosféru oblasti - je určitě dobrý určit ho hned při vstupu. Možná by to mohlo bejt tak, že v tabulce by byly řádky "změnilo se počasí" a hodil by sis pak na tabulku počasí pro danou oblast.

Quentin píše: 9. 10. 2020, 18:073) Házej ráno, odpoledne, i v noci, nehodící se ignoruj
Tak to teď dělám.
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 750
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od Nordoslav »

Quentin píše: 9. 10. 2020, 18:07 1) Hexová mapa, 1 den cesty = 1 hex
2) Tabulka obsahuje všechno, od komplexních encounterů, po fluffový text nebo počasí
3) Házej ráno, odpoledne, i v noci, nehodící se ignoruj
4) ???
5) Profit !!

(maybe? :D )
Jak to řeším já: postavy za den ujdou 2 - 4 hexy (terén, hod na přežití, jak moc se loudají)
Hod jednou za hex a jednou za noc , šance na setkání je cca 35%, při čtyřech hodech denně to vyjde většinou na jeden encounter za den, občas dva

Mám slušnou hustotu zajímavých lokací na mapě, takže hráči málokdy mají víc než čtyři setkání mezi lokacema

V setkání jsou adventure hooky/NPC a konflikt/fluff a počasí v pořadí od nejměnší po nějvětší šanci

Jako, musím to ještě trochu vyladit v souvislostech s lokální faunou a flŕou, kterou vyhodím z tabulek a předělám spíš do popisu prostředí

Podle mě je hlavní mít pro každý územní celek vlastní tabulku. Takhle může mít les kolem čarodejovy věže spoustu temnohusťáren a pláň o dvou vesnicích dráteníka, dvojtou duhu a potulný kejklíře

Ale lokace jako encounter jsou fakt divný - používáte to někdo a funguje Vám to?
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od York »

Nordoslav píše: 9. 10. 2020, 18:25Ale lokace jako encounter jsou fakt divný - používáte to někdo a funguje Vám to?
Jak už jsem psal u toho strašidelnýho mlýna - přišlo nám to divný. Mohlo by to ale možná fungovat, kdyby tam byl zasazenej i s kusem okolí, tj. byla by třeba šance potkat nejdřív vesnici, kde by o něm něco věděli. I tak mi ale přijde lepší ho prostě nakreslit na mapu.

I když...

Random lokace by mohly celkem dobře simulovat fog of war. Teď kyž mám Čarodějnou věž natvrdo zakreslenou v lese, a postupně hráčům odkrývám mapu, tak dřív nebo pozdějš na mapě odkryjou kus nápisu "Čarodějná věž" a je jim jasný, že tam něco je. Na druhou stranu věž musí bejt v lese zakreslená předem, protože jinak by tam na ni nebylo místo. A navíc hledat něco, co tam skutečně zakreslený je (a při hře se v průběhu průzkumu okrývá fog of war), asi bude působit líp, než když by se explorovalo házením na random tabulku a hráči by v podstatě čekali, než jim to padne.
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 750
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od Nordoslav »

Asi nevidím důvod simulovat fog of war něčím jiným, než samotnou fog of war :)

Napadlo mě jedno technické řešení random lokací - samolepky. Ve chvíli kdy by odkrývání mapy probíhalo tak, že hráči vyfasují samolepku hexu, na který vchází a nalepili si ji na svůj kartón, tak stačí vyměnit jednu samolepku za druhou a vlastně ani nepoznají, že to byl RE.

JInak s tím odkrýváním nápisů - není jednodušší prostě nemít na mapě nápisy?
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od York »

Nordoslav píše: 9. 10. 2020, 18:50JInak s tím odkrýváním nápisů - není jednodušší prostě nemít na mapě nápisy?
Zkoušeli jsme to a je to lepší s nima, snáz se pak při hře domluvíme - hráči si nepamatujou názvy ani takhle, u slepejch lokací se ztrácej už úplně.
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od Vandalicus »

co lokace ocislovat a mit seznam stranou, kam si budou psat nazvy? ale osobne bych to taky asi resil samolepkama. Nebo aspon nazvama na pruhlednych samolepkach

nebo, pokud nemas k mape citovy vztah, at si tam nazev vepisou sami treba cervenou fixkou i s poznamkou :) mapa musi zit!
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 750
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od Nordoslav »

Vandalicus píše: 9. 10. 2020, 19:30 co lokace ocislovat a mit seznam stranou, kam si budou psat nazvy? ale osobne bych to taky asi resil samolepkama. Nebo aspon nazvama na pruhlednych samolepkach

nebo, pokud nemas k mape citovy vztah, at si tam nazev vepisou sami treba cervenou fixkou i s poznamkou :) mapa musi zit!
Ve chvíli kdy používáš hexy, tak je musíš mít podle mě osouřadnicované, jinak se v tom ztratíš - města můžeš ještě mít označená názvem, ale dělat to pro každý důl, obchodní stanici nebo magickou zahradu, tak nemáš mapu ale jen hustou síť nápisů
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od Vandalicus »

Pravda, neuvedomil jsem si, ze mluvime o hexove mape - kdyz vidim Tross, tak se mi vybavi puvodni "bezhexova" mapa
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od York »

Quentine, klíče v Zigguratu vůbec neseděj. Jeden strážnej má klíč od dveří do dvou místností, do kterejch vůbec dveře nevedou, k dalším dveřím jsou potřeba klíče od dvou strážných, který maj klíče od něčeho jinýho...

Máš to pěkně zabugovaný (teda spíš zamravencovaný ;-)).
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od Quentin »

Myslím, že už je to pár let opravené. Stáhni znovu.
https://drive.google.com/file/d/0B3G7jo ... sp=sharing
Naposledy upravil(a) Quentin dne 20. 10. 2020, 23:39, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od York »

Quentin píše: 20. 10. 2020, 23:37 Myslím, že už je to pár let opravené. Stáhni znovu.
https://drive.google.com/file/d/0B3G7jo ... sp=sharing
Jo, to vypadá líp, dík ;)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od York »

Pořád mám probém s random encounterama ve městě. Postavy se zatím ve městě vždycky rozdělily* a spouštět encountery, kterejch se bude účastnit jen jeden hráč, je dost nešikovný.

* Trochu za to může zavedení mistrů, ke kterými postavy chodí trénovat (konkrétní NPCčka). To se ale osvědčilo - hráči se takhle hned z kraje seznámily s několika důležitejma NPCčkama ve městě, který jim můžou říkat zajímavý informace a chtít po nich důvěrnější věci.

Chtělo by to asi mít ve městě víc questů, který postavy můžou plnit společně. Pak teda ty random encountery budou trochu zdržovat od questu, ale aspoň u nich budou všechny postavy.

Dobře asi taky budou fungovat události, který se prostě někde stanou nezávisle na postavách a všechny se o nich můžou dozvědět (a nějak na ně reagovat).
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od York »

Dokončil jsem přípravu k Trossu (uff).

Pokud se na to někdo chcete mrknout, pdfko je tady. Ještě k tomu patří upravený mapy (protože omylem hráčům prozradit všechny tajný dveře v dungeonu dost sucks) a karty předmětů. Pořád taky platí, že podle toho chci vést opengaming (jakmile toho budu schopen), takže si to moc nespoilerujte, pokud si Tross chcete se mnou zahrát (chtěl bych hrát jak offline v Praze tak online).

• Je to hratelná betaverze, rozhodně ne plná produkční kvalita. Sazba je dost nahrubo, popisy místností jsem nechal v Quentinově stylu, protože předělávat by to byl další kopec práce. Některý věci (zejména náhodný setkání) jsou pořád nedotažený, ale už na to nemám sílu. Budu je postupně doplňovat podle zkušeností ze hry (částečně jsem to už dělal).

• Quentin to prezentuje jako "takovej malej sandbox", ale nenechte se tím zmást, je to prostředí pro plnohodnotnou kampaň. Hrajeme v něm už přes půl roku (pravda se dvěma dlouhejma pauzama) a odehráli jsme tak možná čtvrtinu.

• Změn je tam hromada. Hodnoty pokladů jsou upravený pro Dračák podle staré školy, jsou tam staty a schopnosti všech potvor a NPCček, v dungeonech je doplněná hromada informací (stopy, zvuky, pachy, světlo), npcčka jsou popsaná a zařazená do lokací, přibyla spousta hintů a informací, který hráčům postupně odhrývají herní prostředí a detailně jsem rozepsal spoustu lokací, který byly v origoš textu jen letmo zmíněný. Pro představu Quentinova původní verze měla 45 stran, moje upravená má ve stejný sazbě 152 stran.

• Byl to fakt super studijní materiál. Co se týče originálních nápadů a hratelnosti Quentin nasadil laťku hodně vysoko - je to s velkym náskokem nejlepší adventure modul, co jsem kdy četl. Doufám, že se mi povede vytvořit něco srovnatelně dobrýho (brousím si na to zuby, ale nejdřív musim dodělat pravidla).

edit: Quentinovo originální pdf je tady.

edit2: Safra a zapomněl jsem na časy cestování na mapu. To se ale netýká pdfka.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od York »

Ve spoiler tagu je mapa Trossu s časama cestování. Není to moc hezký, ale přijde mi to celkem použitelný. Rozhodně by se mi už nemělo stávat, že jednou ohadnu cestu na 2 dny a příště na 5.
Spoiler
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti