York hackuje Quentinův Tross

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12816
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

York hackuje Quentinův Tross

Příspěvek od York » 14. 1. 2020, 15:44

--- EDIT by Markus: Diskuze vznikla oddělením od tématu 2k6 goblinů. Zabývá se přepracování nebo dopracováním Quentinova sandboxu Tross. ---


Varování - v následujících příspěvcích budou těžký spoilery k dobrodružství Tross. Pokud si ho plánujete někdy zahrát jako hráči, nečtěte to.


:arrow? První bod - jak vůbec začít.

Pojal jsem to tak, že postavy jsou cizinci a zrovna do Trosského údolí přijíždí. Kdyby měli být místní, měli by toho dost vědět a to by bylo na dlouhý intro.

Kudy mohou přijet?

• Smysl dává buď ze severu nebo z jihu, jinde nejsou cesty.

• Pokud přijedou z jihu, určitě pojedou kolem Brakkské strážní věže. Mohly by bejt vidět ruiny Kastaroku (s touhle lokací mám trochu problém, že tam kromě ducha není nic zajímavýho). Worrochovi rytíři jsou taky dost odbytí, chtělo by to k nim nějakou legendu nebo historii. Pak je po cestě vesnice Godov a možná Whalenova krvavá vila. Tohle se dá všechno vyčíst z mapy, takže v pohodě.

• Pokud přijedou ze severu, uvidí nejspíš dračí kostru, městečko Wedel a Haydenskou tvrz. Tvrz je hodně rozepsaná, takže v pohodě. U kostry není na pohled nic zajímavýho, hodilo by se sem nějaký npcčko. K věštkyni ve Wedelu by se hodilo pár věšteb, který může hráčům dát - víme, že budou zkoumat zbytek Trossu, takže nejspíš něco, co se jim může stát?

"Ne vše, co zabiješ, bude skutečně mrtvé."
"V bazénu plném krve na tebe číhá smrt."

Možná nějaký další?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12816
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York » 14. 1. 2020, 15:55

:arrow? Město Tross

• Je jen velmi stručně popsané: třípatrové, čerstvě omítnuté domy a ulice poseté stánky a kejklíři.

• Nejsou tam žádný lokace, ty si budu muset dodělat.

• Chybí CPčka, která by po postavách mohla aktivně něco chtít.

• Nejdůležitější pro rozběhnutí hry jsou náhodný Drby, který jsou až za všema náhodnejma encounterama v celém údolí. Nebylo by je taky od věci rozhodit ke konkrétním NPCčkům, pokud teda ve hře nemám akci "jdu shánět drby" (což nemám).

Ha, "U Rezavého meče" je lokace. Píšu si.


• Když postavy přijedou do Trossu, budou nejspíš chtít někde bydlet a někde se najíst.

Chtělo by to aspoň dvě hospody - putyku a luxusní hostinec. Putyka je "U Rezavého meče". Jak by se mohl jmenovat hostinec?


edit: Slepá mapa bude možná fajn pro hráče, ale když se snažím se v tom dobrodružství vyznat, tak mi to dost komplikuje. A popravdě i při hře by asi bylo šikovnější, mít tam rovnou názvy vesnic a tvrzí.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12816
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York » 14. 1. 2020, 16:28

Nástřel lokací ve městě s rozmístěnými drby (je tam pár otázek, na který uvítám odpovědi).


Město Tross
Vila Philomeny Karzsky (jak se to čte?)

Knížecí pevnost
• kníže Marak Brakvil
• jeho syn Dalvar Brakvil
• dvorní čaroděj Bareus Karsavar
• drb 3 (Haydenská tvrz)

Kasárna (v pevnosti? Asi jo)
• kapitán stráže Moriak Har

Malířský ateliér – v podkroví?
• Malířka Ariana Warga

Alchymistický krámek v chudé čtvrti
• Trpasličí alchymistka Mallika Kragg

Obchod s exotiky v chudé čtvrti
• Kuzal‘k’tak

Putyka „U rezavého meče“
• Havířský odbojář Dim Tratas (havíři tu nebydlí, měli by to strašně z ruky).
◦ Co může po postavách chtít? Pomůže mu nějak vyčištění dolů? Podle všeho je přesvědčený, že důl je fakt vytěženej. Hmm, už to vidím – havíři chtějí pole. Jak jim s tím můžou postavy pomoct? A proč?
◦ Co jim za to může nabídnout?
◦ drb2 (v dolech se ztrácely horníci). Počkat, takže doly ve skutečnosti nebyly vytěžený a Tratas to určitě ví. Tudíž může po postavách chtít, aby důl vyčistily. Sám jim za to nemá co nabídnout, ale může jim doporučit, ať si za to zkusej říct o odměnu knížeti (to by mohlo projít a byl by to důvod, proč se postavy mohou chtít vybavovat s knížetem)
• Bojovnice Reagan
◦ S čím bojovala v Haydenově tvrzi? S nemrtvými? Co o tom může vyprávět?
• Chlastají tu stráže, které zrovna nemají službu
◦ Drb 5 (verbují do stráže)
• drb 9 (alchmistka Kragg má nový recept)

Luxusní hostinec (jméno?)
• Hostinský
◦ Drb 7 (lidé se bojí dvorního čaroděje)
• Jedním ze stálých hostů je Stín (protože "žít v luxusu")
• Obchodník prodává (slepou) mapu Trossu. Lokace sám nezná
• drb 3 (Haydenská tvrz)
• drb 4 (lord Whalen shání žoldnéře)
• drb 9 (alchmistka Kragg má nový recept)

Worrochův chrám
• kněz Marius
• biskup Oleg Mankar

Vývěska na náměstí
• drby 10, 11 a 12

Tržiště (ve dne na náměstí)
• drb 1 (chvástající se mladý kovář)
• drb 3 (Haydenská tvrz)
• drb 6 (drogy od Kuzal‘k’taka)
• drb 8 (v Trehernu uctívají novou bohyni)
• drb 9 (alchmistka Kragg má nový recept)

Magicky zapečetěná budova v chudinské čtvrti
• Proč?
• Co tam je zajímavého?
• Souvisí to nějak se „zombie incidentem?“

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7453
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin » 15. 1. 2020, 09:27

Hezky to rozepisuješ, ale já si z toho už vůbec nic nepamatuju :D Takhle s odstupem času je pro mě ta mapa vztahů stejně zmatená jako pro vás :D Na Trossu jsou zábavné hlavně ty dungeony.

Zrovna včera nám nepřišel hráč na SWN, tak jsme hráli Grimoár, a když už si to připoměl, tak jsem vytasil Tross. Začali jsme ve Slumpu a rovnou řešili ztracené rybáře. Normálně jsme se bavili, ale pořádně se hra rozhýbala, až když jsme vlezli do Zigguratu. Myslím, že pro takovéhle dobrodruhování to bude chtít buď cestování přeskakovat, nebo udělat hexcrawl a pořádně to gamifikovat, ať to má nějakou váhu *cough*Zapovězené země*cough*
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12816
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York » 15. 1. 2020, 11:33

Já jsem čistej sandbox nikdy nehrál, takže je dost možný, že plácám kraviny a při hře to pak bude fungovat jinak, než si myslím. Hrát to chci ostatně proto, abych si to vyzkoušel ;-)

edit: A když nad tím přemýšlím, taky jsem říkal, že bych chtěl výhledově dělat redakci pro dobrodružství jiných autorů. Tady si můžu vyzkoušet, co by to obnášelo.

Quentin píše:
15. 1. 2020, 09:27
Takhle s odstupem času je pro mě ta mapa vztahů stejně zmatená jako pro vás :D
Mapa vztahů je celkem přehledná. Potíž ale je, že to je skoro jediná informace o NPCčkách (když nepočítám střípky rozesetý po různejch náhodnejch setkáních a drbech). Prakticky tam nejsou jejich popisy, nejsou tam žádný nástřely situací, kde ta NPCčka připravit, nejsou tam žádný háčky, jak do jejich problémů zatáhnout postavy. Mapa vztahů by asi byla fajn jako podklad pro hru, kdyby hráči hráli postavy v ní obsažené, ale ne když jsou to cizinci, kteří v téhle zemi nemají žádný vlastní zájem.

Skoro mám pocit, že to Markus nečetl moc pozorně, když psal recenzi. Respektive pozorně možná jo, ale nezkoušel si pak podle toho rozmyslet hru.

Quentin píše:
15. 1. 2020, 09:27
Myslím, že pro takovéhle dobrodruhování to bude chtít buď cestování přeskakovat, nebo udělat hexcrawl a pořádně to gamifikovat, ať to má nějakou váhu
Když o tom mluvíš - jak přesně spouštíš náhodná setkání? Podle citu, nebo fakt počítáš, jak dlouho budou postavy cestovat a podle toho x-krát hodíš?


Ještě jedna věc: Fakt bych doporučil používat rozumně vyslovitelná jména. Místo Philomena Karzska nebo jak to tam máš bych třeba napsal prostě Filoména Karská. V knize jména s cizím spellingem nevadí, protože čtenář to nemusí vyslovovat, ve hře se ale naopak vyskytnou jedině v mluvený formě a je fakt trapný, když to PJ nedokáže vyslovit ;-)


A hodil by se mi název pro luxusní hostinec v Trossu, pokud tě něco napadne :p

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7453
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin » 15. 1. 2020, 13:09

York píše:
15. 1. 2020, 11:33
Mapa vztahů je celkem přehledná. Potíž ale je, že to je skoro jediná informace o NPCčkách (když nepočítám střípky rozesetý po různejch náhodnejch setkáních a drbech). Prakticky tam nejsou jejich popisy, nejsou tam žádný nástřely situací, kde ta NPCčka připravit, nejsou tam žádný háčky, jak do jejich problémů zatáhnout postavy. Mapa vztahů by asi byla fajn jako podklad pro hru, kdyby hráči hráli postavy v ní obsažené, ale ne když jsou to cizinci, kteří v téhle zemi nemají žádný vlastní zájem.

Skoro mám pocit, že to Markus nečetl moc pozorně, když psal recenzi. Respektive pozorně možná jo, ale nezkoušel si pak podle toho rozmyslet hru.
Přijde mi jednodušší tu mapu zahodit a udělat si to město podle sebe. Největší hodnotu mají ty dungeony.

Když o tom mluvíš - jak přesně spouštíš náhodná setkání? Podle citu, nebo fakt počítáš, jak dlouho budou postavy cestovat a podle toho x-krát hodíš?
Jak říkám, předělal bych to na hexcrawl. Ale jinak od oka od Trossu k lesu 2x, přes les 2x a 1x než dojdeš do stříbrného dolu.

Ještě jedna věc: Fakt bych doporučil používat rozumně vyslovitelná jména. Místo Philomena Karzska nebo jak to tam máš bych třeba napsal prostě Filoména Karská. V knize jména s cizím spellingem nevadí, protože čtenář to nemusí vyslovovat, ve hře se ale naopak vyskytnou jedině v mluvený formě a je fakt trapný, když to PJ nedokáže vyslovit ;-)
Tohle není problém ani trošku :D Je to tvoje hra, můžeš to vyslovovat jako Filoména Karská nebo Pilomína Karšeka nebo Matylda von Frichtenštejn. Nikdo to nikdy nepozná.

A hodil by se mi název pro luxusní hostinec v Trossu, pokud tě něco napadne :p
Jméno nevim, pointeresuj se tady a tady. Můžeš to třeba pojmenovat Smaragdové divadlo s tím, že každý měsíc dělají uzavřené představení, kde se vše hraje naživo; tzn. na podiu jsou skutečná znásilnění a vraždy, a příbuzní (semi-dobrovolných) obětí jsou vyplácení ve smaragdech.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10757
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Markus » 15. 1. 2020, 13:17

York píše:
15. 1. 2020, 11:33
Skoro mám pocit, že to Markus nečetl moc pozorně, když psal recenzi. Respektive pozorně možná jo, ale nezkoušel si pak podle toho rozmyslet hru.
Ale prd, zkoušel. Tross je neuhlazený, místy chaotický, nepřehledný, ale má mrd. Hru si podle toho dokážu představit dost dobře.

Ono se těžko hledá nějaké formalizované vyjádření - nějaká platonická idea - toho, jak má dobrodružství vypadat. V konečném důsledku je to hlavně otázka toho, jestli mi dává potřebné nástroje a inspiraci k vedení hry. Není to otázka množství a důkladnosti textu. Tross mi dokáže jednou větou nebo odstavcem nastolit situaci, kdy prostě vím, jak bych to vedl a jak bych to dál rozvíjel ve hře. Nakopne mojí inspiraci a dál už to jde samo. Jsou dobrodružství, která tohle nedokážou ani stránkou textu.

That said, Tross mi ode mě zasloužil chválu hlavně za ty dungeony - což je kvantum přímo hratelného obsahu na několik sezení dopředu –, zatímco ta sandboxová část je i podle mě spíš jenom nástřel, který potřebuje ještě dopracovat. Víceméně se vším, co píšeš, Yorku, souhlasím.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12816
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York » 15. 1. 2020, 13:18

Quentin píše:
15. 1. 2020, 13:09
Jak říkám, předělal bych to na hexcrawl.
Na mapě je už teď několik lokací, který nejsou moc zajímavý. Když to rozmělníš na hexy, tak toho zajímavýho budeš potřebovat ještě víc. Čistě na ně rozházet ty random encountery imho nebude stačit...

Quentin píše:
15. 1. 2020, 13:09
Můžeš to třeba pojmenovat Smaragdové divadlo s tím, že každý měsíc dělají uzavřené představení, kde se vše hraje naživo; tzn. na podiu jsou skutečná znásilnění a vraždy, a příbuzní (semi-dobrovolných) obětí jsou vyplácení ve smaragdech.
Beru, díky :D

Markus píše:
15. 1. 2020, 13:17
Tross je neuhlazený, místy chaotický, nepřehledný, ale má mrd.
To nepochybně. Proto si to taky chci zkusit zahrát.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12816
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York » 15. 1. 2020, 13:27

Quentine, co je zač Woroch a jak se uctívá? Máš to nějak víc rozvedené?

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7453
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin » 15. 1. 2020, 13:38

Něco takového
Half-forgotten notes from the depths of my google drive píše:
Worroch (čti Vorok), pán oceli a ohně.
Chce vybudovat mocnou a věčnou civilizaci.
  • Ctít a prosazovat zákony a tradice.
  • Stavět potřeby většiny nad potřeby jedince.
  • Nestrpět monstrum nebo černokněžníka naživu.
  • Žít bez lži a podvodu.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12816
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York » 15. 1. 2020, 13:42

Quentin píše:
15. 1. 2020, 13:38
  • Nestrpět monstrum nebo černokněžníka naživu.
  • Žít bez lži a podvodu.
Tyhle dva body budou zajímavý, díky ;)

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12816
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York » 15. 1. 2020, 13:53

Quentin píše:
15. 1. 2020, 13:09
Můžeš to třeba pojmenovat Smaragdové divadlo s tím, že každý měsíc dělají uzavřené představení, kde se vše hraje naživo; tzn. na podiu jsou skutečná znásilnění a vraždy, a příbuzní (semi-dobrovolných) obětí jsou vyplácení ve smaragdech.
Jelikož ve Smaragrovém divadle žije Stín, nabízí se otázka, jak se k tomuhle staví.

• Nejspíš o tom neví. Až to zjistí, bude to asi chtít zarazit (nevraždí, takže zřejmě nebude moc jásat, když někdo jiný bude vraždit v hostinci, kde žije).

A ze stejného důvodu (nevraždí) to nebude chtít udělat sám. Má ale spoustu peněz, takže udělá nabídku postavám.


• Stín ve Smaragdovém divadle vystupuje pod jménem Filipa Arra. Baví se tím, že dělá tajemnou společnici bohatým mladým mužům (což je ostatně dobrá příležitost, jak si otypovat případné cíle).

edit: Stín je mistr převleků. Chtělo by to pár dalších person, pod kterými ho je možné potkat.


Smaragdové divadlo vlastní Filoména Karská (k marnivé šlechtičně to sedí zdaleka nejvíc).

• A jak tak na to koukám, tak to, že jsem "kosmickou magii" původně špatně přečetl jako "kosmetickou magii", docela sedí - kdo jiný by mohl Filoméně zajišťovat mladistvý vzhled, než dvorní čaroděj (kerý ji navíc miluje)? Filoména ho zřejmě drží v domění, že pro ni znamená něco víc. A on kvůli tomu provádí stále nebezpečnější kouzla, která ho stojí další mutace...

edit: Tohle by mohlo souviset s tím, proč je ve městě magicky zapečetěný dům. A možná i se "zombie incidentem".
Naposledy upravil(a) York dne 15. 1. 2020, 14:14, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12816
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York » 15. 1. 2020, 14:06

Podle drbu 2 byly doly zavřený kvůli tomu, že se v nich ztráceli havíři. Předák Dim Tratas to určitě ví, takže bude po postavách chtít, aby důl prozkoumaly a vyčistily, aby se havíři mohli vrátit zpět do práce. Nemůže jim za to ale moc nabídnout (možná nějaký drobný), tak jim poradí, aby to zkusili nabídnout knížeti - znovuotevření dolu je totiž určitě v jeho zájmu a může za to vyplatit slušnou odměnu.

• Je to dobrá příležitost k audienci u knížete.

• Kníže nemá důvod, proč to nevzít, spíš naopak. Nabídne za to slušnou odměnu, ale až za hotovou práci.

edit: Knížecí syn by mohl trvat na tom, že se k výpravě přidá (podniká riskantní dobrodružné výpravy).

Kníže mu to může zatrhnout, v tom případě tam asi vyrazí na truc na vlastní pěst.

Určitě nepůjde sám.
Naposledy upravil(a) York dne 15. 1. 2020, 14:26, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7453
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin » 15. 1. 2020, 14:21

:D Ještě jsem vyhrabal tuhle relikvii, kterou jsme v Trossu hráli :D Tvoje komentáře jsou slušnej blast from the past :)
https://2k6goblinu.blogspot.com/2014/01/namluvy.html
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12816
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od York » 16. 1. 2020, 11:41

Moc jsme toho včera neodehráli, jen nocleh a den v Brakkské věži a návštěvu u zemana v Godově (hru z větší části vyplnili hráči. Jak mají nový postavy, tak mají co hrát sami mezi sebou).

• V obou případech jsem si popisy musel cucat z prstu (u věže trochu pomohl obrázek na mapě, u vesnice ani to ne).

• Nebylo tam moc co rozehrávat a nebyly tam ani žádný zajímavý informace.

• Na Brakkskou věž navíc hráči zcela určitě narazej, pokud přijdou do Trossu z jihu. Měl jsem se na ni soustředit a rozpracovat ji jako první.

• V Brakkské věži jsou rekruti, kteří můžou bejt ze všech koutů Trossu a mít relativně čerstvý informace, takže jsem rozhodil aspoň pár střípků, ale tohle chtělo mít připravené.

• Hráči byli celkem zklamaní, že v dungeonu pod věží jsou opravdu jen vězni a nikam nepokračuje.

• Situace v Godově (slizkej zeman vykořisťující poddané) je herně nezajímavá, postavy nemají důvod se do toho míchat. Navíc to ani nesouvisí s ničím dalším, takže do hry se to už nejspíš nijak nepromítne (zkusím se ještě zamyslet, jak to zužitkovat).

• V Godově jsem to zapíchli uprostřed rozhovoru se zemanem, z toho bych ještě mohl něco vytěžit. Určitě by mohl mluvit o Whalenovi, byl to ostatně soused. A možná o ještěrcích, bažina je relativně blízko. Možná by mohl postavy poslat, ať to jdou prověřit? Může si taky postěžovat, že ze Sumpu už dlouho nedorazily čerstvý ryby, což mu kazí jídelníček.

Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host