Dračák podle staré školy

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12452
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 12. 3. 2020, 13:45

Ještě si tu odložím dva nápady k drakům (trochu předbíhám):

• Z dračího srdce se vyrábí elixír mládí.

• Když někdo podepíše smlouvu dračí krví a nedodrží ji, zešílí. Vyléčit ho je možné jedině splněním podmínek smlouvy.

(Základní idea je tady psaní závazných smluv dračí krví. Zešílení je možná moc drsný, protože pokud se to stane hráčské postavě, vyřadí to jejího hráče ze hry. Zatím mě ale nenapadlo nic lepšího.)


Pak ještě padlo pár nápadů, co by se dalo z draka vyrobit, které nejsou vhodné pro alchymistu:

• Z dračích šupin jde vyrobit dračí zbroj (dává imunitu na druh zranění odpovídající dechu příslušného draka) případně ochranný amulet (ten dává jen redukci tohoto druhu zranění).

• Z dračího spáru by se dala vyrobit zbraň (nejspíš dýka). Otázka je, co by měla umět.

• Něco by mohlo jít vyrobit z dračích kostí (třeba luk?). Obecně by dračí kosti mohly bejt docela drahý.

• A k něčemu by mohly být i dračí oči. Otázka je, k čemu - lektvar na lepší vidění se mi moc nelíbí, protože to supluje rasové schopnosti. Na druhou stranu je to ze vzácné suroviny, takže by to nemuselo tolik vadit (vadilo by to, kdyby to alchymista mohl vyrábět neomezeně z běžných surovin).

Tj. z dračích očí by se vyráběl lektvar dračího zraku.

Lektvar dračího zraku
Trvání: několik minut

Tento lektvar poskytne současně výhody elfského zraku a infravidění.


edit: Ještě je otázka, co by měl dělat elixír mládí.

• Pravidelné užívání by mohlo zastavit stárnutí.

• Měl by přímo omlazovat? Asi jo, pokud to má být fakt elixír mládí. Pokud by jen prodlužoval život, tak by se měl jmenovat spíš elixír dlouhověkosti.

• Možná by mohl omladit na poloviční věk (což vyřeší to, aby se nedalo dostat do zápornýho věku).

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12452
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 17. 3. 2020, 18:47

Draci
Velikost, vlastnosti, kvalita zbroje a zranění draků závisí na jejich velikosti:

Kód: Vybrat vše

Vlastnosti draků
----------------
            Fyzička  Finesa  Duše  Životy  Zbroj  Zranění  Dech
Dráče          5        2      4     12      1       2       -
Mladý drak     7        4      6     16      2       3     6 kz
Dospělý drak   9        6      8     20      3       4    10 kz
Rychlost: na zemi jako člověk, ve vzduchu nebo ve vodě jako kůň
Smysly: zrak jako elf, čich jako pes, sluch jako kudůk, infravidění

Zuby nebo drápy: Fyzička + k6, zranění viz tabulka

Dech: Fyzička + k6 proti Finese (když je za co uhnout) nebo Fyzičce, zranění viz tabulka
Rozsah: všechno v krátké vzdálenosti před drakem
Příprava: jedno kolo hlubokého nádechu

Ocas: Fyzička + k6, zranění 0
(obvykle jen sráží nebo odhazuje)

Děsivý řev: Duše + k6 proti Duši
Účinek: strach (nevýhoda)

Vzhled: Velký, okřídlený plaz se silnými drápy a tlamou plnou ostrých zubů.

Pohyb: Draci jsou doma ve vzduchu nebo ve vodě. Na zemi jsou zhruba stejně rychlí jako člověk.

👣 Stopy: Otisky dračích tlap.

Boj: Drak dokáže současně útočit svými zuby a drápy a pokud je někdo za ním, může ho srazit nebo odhodit ocasem. Může tedy bez postihu útočit až na tři cíle najednou.

Dračí dech: Když se drak nadechne (jedno kolo neútočí), může použít svůj dech. Na útok si hází Fyzička + k6, zranění záleží na jeho velikosti (viz tabulka) a druh zranění záleží na barvě draka – bílý drak vydechuje mráz, rudý drak oheň, černý drak žíravinu, modrý blesky a zelený jedovatý plyn. Dráčata dech použít nedokáží.

Imunita: Všichni draci jsou imunní proti zranění svým dechem – bílý drak je tedy imunní proti mrazu, rudý proti ohni atd.

Suroviny
  • Ze skořápky dračího vejce může alchymista vytěžit 33 magů.
  • Z dračích šupin (prodej: 200 zl) jde vyrobit dračí zbroj.
  • Z dračích očí (prodej 50 zl) může alchymista vytěžit 16 magů nebo vyrobit elixír dračího zraku.
  • Z dračího srdce (prodej 100 zl) může alchymista vytěžit 55 magů nebo vyrobit elixír mládí.
  • Pokud někdo podepíše smlouvu nebo přísahu sepsanou dračí krví (prodej 50 zl) a nedodrží ji, na čele se mu objeví nápis určený při jejím sepsání (například „křivopřísežník“, „podvodník“ a podobně). Není jej možno odstranit chirurgicky ani magicky. Jediný způsob, jak se ho zbavit, je dostát podmínkám smlouvy, nebo ji důkladně zničit, například spálit.
  • Dračí zuby, spáry a kosti nejsou magické, vyrábí se z nich ale různé předměty podobně jako ze slonoviny. Zuby z jednoho draka mají prodejní cenu 50 zl, spáry 25 zl a kosti 200 zl – pozor ale na to, že kosti dospělého draka dohromady váží skoro tunu, takže je může být problém odnést.
Draci jsou prastarou rasou inteligentních, okřídlených ještěrů. Jsou to jedny z nejnebezpečnějších nestvůr, dospělý drak může snadno zamést i s početnou družinou postav na mistrovských úrovních. Používej je tedy s rozvahou a dej hráčům dostatek informací (skrze různé pověsti, nehráčské postavy a podobně), aby měli představu, do čeho jdou.

Bílý drak
Dech: mráz
Prostředí: zasněžené hory, ledové pláně
Schopnost: mrazivá vánice

Černý drak
Dech: žíravina
Prostředí: bažiny, močály
Schopnost: temnota

Modrý drak
Dech: blesky
Prostředí: moře, velké řeky, jezera
Schopnost: bouře

Rudý drak
Dech: oheň
Prostředí: kráter sopky, lávové pole, rozpálená poušť
Schopnost: hustý černý dým

Zelený drak
Dech: jedovatý plyn (jde o zranění jedem, vyhodnocuje se ale jako přímý útok proti Fyzičce)
Prostředí: hluboké lesy
Schopnost: hustá mlha


Schopnosti draků
Kromě dechu mají draci ještě další zvláštní schopnosti: jednu podle své barvy a dalších několik z následujícího seznamu: mladý drak jednu, dospělý dvě až tři. Jaké to budou můžeš určit úvahou nebo náhodně.

Schopnost podle barvy může drak používat neomezeně. Zelený drak tedy například může kolem sebe neustále udržovat hustou mlhu, kolem rudého draka může pořád být mrak hustého černého dýmu. Dosah těchto schopností záleží na tom, kolik na to má drak času – obklopit se hustou mlhou mu zabere pár kol, zaplnit celé údolí může trvat několik hodin.

Každou z následujících schopností může drak znovu použít až za několik minut. Pokud jich má více, může je všechny použít hned po sobě, zopakovat to ale dokáže až za několik minut. Použití trvá vždy jedno kolo, po které drak nemůže útočit ani používat svůj dech.
  • Plošná telekineze: Duše + k6 proti Duši, zranění od 0 do +3 podle předmětu
    • Rozsah: všechno v krátké vzdálenosti
    • Trvání: po dobu udržování
    Drak ovládá silnější formu hraničářské telekineze. Dokáže najednou hýbat všemi předměty v krátké vzdálenosti, může jimi útočit a zvládne dokonce zvednout postavy a někam je odhodit odhodit: když se postava má čeho chytit, hází si Fyzičkou, jinak hází 0 + k6.
  • Spánek: Duše + k6 proti Duši
    • Rozsah: všichni ve střední vzdálenosti
    • Účinek: za první úspěch ospalost, za druhý malátnost (nevýhoda), za třetí hluboký spánek
    Drak pošle telepatický příkaz v dračí řeči všem živým bytostem v okolí. Pokud neodolají, okamžitě hluboce usnou a probudí je jen fyzická bolest (například v důsledku zranění).
  • Zmatení: Duše + k6 proti Duši
    • Rozsah: všichni v dlouhé vzdálenosti
    • Účinek: počet úspěchů je počet kol, po která budou cíle zmatené
    Všichni inteligentní tvorové v dlouhé vzdálenosti, kterým se nepodaří odolat, ztratí krátkodobou paměť a bude jim trvat 1-3 kol (podle počtu úspěchů draka), než si zase uvědomí, kdo jsou a co tam dělají. Po tuto dobu se mohou pouze bránit.
  • Rozkaz: Duše + k6 proti Duši
    • Rozsah: jedena osoba, kterou drak slyší, vidí nebo cítí
    • Účinek: počet úspěchů je počet kol, po která se cíl bude snažit plnit dračí příkaz
  • Paralýza: Duše + k6 proti Duši
    • Rozsah: 1-3 tvorové, které drak vidí, slyší nebo cítí
    • Účinek: za první úspěch zpomalení, za druhý znehybnění části těla, za třetí kompletní paralýza
    • Trvání: několik minut
  • Metamorfóza: Drak se dokáže během jednoho kola proměnit v humanoidního tvora (člověka, elfa, skřeta a podobně) nebo zpět do draka. V této podobě má dobrodružné povolání (válečník, hraničář, kouzelník...), úroveň podle věku (mladý drak mezi 3. a 8., dospělý 9. až 14.), platí pro něj stejná pravidla jako pro hráčské postavy a nemůže používat žádnou ze svých dračích schopností kromě proměny zpět do draka. Když je v této podobě vyřazen, automaticky se mění zpět do dračí podoby. Pokud na to ovšem není dost místa, proměnit se nemůže. Po proměně do humanoidní formy má drak veškeré vybavení, které měl, když se naposledy měnil zpět do draka.
Dračí řeč
Draci jsou inteligentní a stejně jako my své myšlenky formulují do slov a vět. Komunikují ale telepaticky, nehýbou tedy při tom tlamou a nevydávají artikulované zvuky. „Rozmlouvat“ mohou s kýmkoliv, koho vidí, slyší nebo cítí.

Všichni draci znají dračí řeč a k tomu mohou nebo nemusí rozumět jiným jazykům. Dospělí draci obvykle znají jazyky starých ras, tedy staroelfštinu, starotrpasličtinu, staroorkštinu a starogoblinštinu, mladí budou znát spíš soudobé jazyky – obecnou lidskou nebo skřetí řeč, elfštinu, trpasličtinu a podobně.

Rozhodnutím, zda budou tví draci znát jen dračí řeč, nebo i další jazyky, ovlivníš, jak vyznějí:

• Draci „mluvící“ lidskou řečí budou působit pohádkověji, případně je můžeš pojmout jako vládce mocných říší.

• Pokud budou znát jen dračí řeč, budou tajemnější, vzdálenější lidem. Řádění draka, se kterým se nedá domluvit, bude působit spíš jako přírodní katastrofa než jako zlý čin.

Když budeš chtít, můžeš dát postavám možnost se dračí řeč naučit. Mohou jí pak normálně mluvit, nemusí umět telepatii. Stejně jako všechny jazyky je to samostatná dovednost.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12452
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 17. 3. 2020, 18:52

Elixír mládí
Prodej: 200 zl

Pravidelné užívání elixíru mládí zastaví stárnutí. Jeden flakón vydrží pro jednu osobu na sedm let. Když někdo vypije celý flakón najednou, omládne na polovinu svého věku.


Lektvar dračího zraku
Lektvar
Prodej: 60 zl
Trvání: několik minut

Tento lektvar poskytne současně výhody elfského zraku a infravidění.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12452
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 18. 3. 2020, 13:50

Nikomu se nechce do kritiky, tak se do ní pustím sám ;)

Ještě chvíli vydržte, už se blížíme do finishe (tedy do kompletní Alfa verze). Obsahově chybí už jen zbytek bestiáře a poskládat a doplnit kapitolu Vedení hry.

York píše:
17. 3. 2020, 18:47
Draci
Velikost, vlastnosti, kvalita zbroje a zranění draků závisí na jejich velikosti:
Tohle mi přijde v pohodě. Podobnou souhrnnou tabulku plánuju i pro další sjednodující hesla (určitě Zvířata, nejspíš i Hmyz a Hadi, uvidíme).

Dech, základní útoky (zuby, drápy, ocas) a imunita proti vlastnímu dechu mi taky přijde v pohodě.

York píše:
17. 3. 2020, 18:47
Suroviny
  • Ze skořápky dračího vejce může alchymista vytěžit 33 magů.
  • Z dračích šupin (prodej: 200 zl) jde vyrobit dračí zbroj.
  • Z dračích očí (prodej 50 zl) může alchymista vytěžit 16 magů nebo vyrobit elixír dračího zraku.
  • Z dračího srdce (prodej 100 zl) může alchymista vytěžit 55 magů nebo vyrobit elixír mládí.
  • Pokud někdo podepíše smlouvu nebo přísahu sepsanou dračí krví (prodej 50 zl) a nedodrží ji, na čele se mu objeví nápis určený při jejím sepsání (například „křivopřísežník“, „podvodník“ a podobně). Není jej možno odstranit chirurgicky ani magicky. Jediný způsob, jak se ho zbavit, je dostát podmínkám smlouvy, nebo ji důkladně zničit, například spálit.
  • Dračí zuby, spáry a kosti nejsou magické, vyrábí se z nich ale různé předměty podobně jako ze slonoviny. Zuby z jednoho draka mají prodejní cenu 50 zl, spáry 25 zl a kosti 200 zl – pozor ale na to, že kosti dospělého draka dohromady váží skoro tunu, takže je může být problém odnést.
Tohle mi taky přijde ok. Z draka se dá vytěžit docela dost zlaťáků (trochu mě to překvapilo), ale celkem mi to dává smysl a dělá to z něj cennou kořist i v případě, že nemá žádný poklady.

Zbroj z dračích šupin a elixír mládí z dračího srdce jsou fajn. Lektvar dračího zraku je trochu na pováženou (spoluhráč, kterej ho navrhoval, si původně představoval vidění skrz pevný překážky, což by bylo víc cool, ale k drakům mi to moc nesedí). Sepisování smluv dračí krví napadlo mě - je to určitě zajímavý použití, ale je otázka, jestli by to víc nesedlo k jiný potvoře.


York píše:
17. 3. 2020, 18:47
Bílý drak
Dech: mráz
Prostředí: zasněžené hory, ledové pláně
Schopnost: mrazivá vánice

Černý drak
Dech: žíravina
Prostředí: bažiny, močály
Schopnost: temnota

Modrý drak
Dech: blesky
Prostředí: moře, velké řeky, jezera
Schopnost: bouře

Rudý drak
Dech: oheň
Prostředí: kráter sopky, lávové pole, rozpálená poušť
Schopnost: hustý černý dým

Zelený drak
Dech: jedovatý plyn (jde o zranění jedem, vyhodnocuje se ale jako přímý útok proti Fyzičce)
Prostředí: hluboké lesy
Schopnost: hustá mlha
Prostředí a dech podle barev mi přijde ok (podobně to bylo v DrD, jen jsem zredukoval a sjednjotil počet variant draků). Extra schopnost podle barvy je otázka - v zásadě to znamená, že se všema drakama se bude bojovat v mlze, bouři, hustym kouři a podobně, to možná není tak super. Zvažuju je zrušit.

York píše:
17. 3. 2020, 18:47
Schopnosti draků
Kromě dechu mají draci ještě další zvláštní schopnosti: jednu podle své barvy a dalších několik z následujícího seznamu: mladý drak jednu, dospělý dvě až tři. Jaké to budou můžeš určit úvahou nebo náhodně.

Každou z následujících schopností může drak znovu použít až za několik minut. Pokud jich má více, může je všechny použít hned po sobě, zopakovat to ale dokáže až za několik minut. Použití trvá vždy jedno kolo, po které drak nemůže útočit ani používat svůj dech.
  • Plošná telekineze: Duše + k6 proti Duši, zranění od 0 do +3 podle předmětu
    • Rozsah: všechno v krátké vzdálenosti
    • Trvání: po dobu udržování
    Drak ovládá silnější formu hraničářské telekineze. Dokáže najednou hýbat všemi předměty v krátké vzdálenosti, může jimi útočit a zvládne dokonce zvednout postavy a někam je odhodit odhodit: když se postava má čeho chytit, hází si Fyzičkou, jinak hází 0 + k6.
  • Spánek: Duše + k6 proti Duši
    • Rozsah: všichni ve střední vzdálenosti
    • Účinek: za první úspěch ospalost, za druhý malátnost (nevýhoda), za třetí hluboký spánek
    Drak pošle telepatický příkaz v dračí řeči všem živým bytostem v okolí. Pokud neodolají, okamžitě hluboce usnou a probudí je jen fyzická bolest (například v důsledku zranění).
  • Zmatení: Duše + k6 proti Duši
    • Rozsah: všichni v dlouhé vzdálenosti
    • Účinek: počet úspěchů je počet kol, po která budou cíle zmatené
    Všichni inteligentní tvorové v dlouhé vzdálenosti, kterým se nepodaří odolat, ztratí krátkodobou paměť a bude jim trvat 1-3 kol (podle počtu úspěchů draka), než si zase uvědomí, kdo jsou a co tam dělají. Po tuto dobu se mohou pouze bránit.
  • Rozkaz: Duše + k6 proti Duši
    • Rozsah: jedena osoba, kterou drak slyší, vidí nebo cítí
    • Účinek: počet úspěchů je počet kol, po která se cíl bude snažit plnit dračí příkaz
  • Paralýza: Duše + k6 proti Duši
    • Rozsah: 1-3 tvorové, které drak vidí, slyší nebo cítí
    • Účinek: za první úspěch zpomalení, za druhý znehybnění části těla, za třetí kompletní paralýza
    • Trvání: několik minut
  • Metamorfóza: Drak se dokáže během jednoho kola proměnit v humanoidního tvora (člověka, elfa, skřeta a podobně) nebo zpět do draka. V této podobě má dobrodružné povolání (válečník, hraničář, kouzelník...), úroveň podle věku (mladý drak mezi 3. a 8., dospělý 9. až 14.), platí pro něj stejná pravidla jako pro hráčské postavy a nemůže používat žádnou ze svých dračích schopností kromě proměny zpět do draka. Když je v této podobě vyřazen, automaticky se mění zpět do dračí podoby. Pokud na to ovšem není dost místa, proměnit se nemůže. Po proměně do humanoidní formy má drak veškeré vybavení, které měl, když se naposledy měnil zpět do draka.
Tohle mi přijde fajn jako nápad.

• Každej jednotlivej drak bude jedinečnej (každej rudej drak chrlí oheň, ale k tomu může mít různý schopnosti).

• Dají se sem dát různý schopnosti, který se vyskytujou v souvislosti s drakama, ale nemusí je mít každej drak. Quentin má třeba v Trossu draka v podobě elfské dívky (schopnost Metamorfóza), v DrD se pracovalo s tím, že draci mohou lidem dávat příkazy a tak.

S odstupem asi ještě projdu jednotlivý schopnosti, jestli je každá dostatečně zajímavá a jedinečná.

York píše:
17. 3. 2020, 18:47
Dračí řeč
Draci jsou inteligentní a stejně jako my své myšlenky formulují do slov a vět. Komunikují ale telepaticky, nehýbou tedy při tom tlamou a nevydávají artikulované zvuky. „Rozmlouvat“ mohou s kýmkoliv, koho vidí, slyší nebo cítí.

Všichni draci znají dračí řeč a k tomu mohou nebo nemusí rozumět jiným jazykům. Dospělí draci obvykle znají jazyky starých ras, tedy staroelfštinu, starotrpasličtinu, staroorkštinu a starogoblinštinu, mladí budou znát spíš soudobé jazyky – obecnou lidskou nebo skřetí řeč, elfštinu, trpasličtinu a podobně.

Rozhodnutím, zda budou tví draci znát jen dračí řeč, nebo i další jazyky, ovlivníš, jak vyznějí:

• Draci „mluvící“ lidskou řečí budou působit pohádkověji, případně je můžeš pojmout jako vládce mocných říší.

• Pokud budou znát jen dračí řeč, budou tajemnější, vzdálenější lidem. Řádění draka, se kterým se nedá domluvit, bude působit spíš jako přírodní katastrofa než jako zlý čin.

Když budeš chtít, můžeš dát postavám možnost se dračí řeč naučit. Mohou jí pak normálně mluvit, nemusí umět telepatii. Stejně jako všechny jazyky je to samostatná dovednost.
Tohle je hodně na zvážení.

• To, že draci komunikují telepaticky, mi přijde fajn. Původně jsem chtěl nehcat na PJovi, jestli jeho draci budou mluvit nebo ne, ale upustil jsem od toho - celkově se snažím potvory v bestiáři stylizovat spíš jako divoké, nebezpečné tvory, než jako pohádkové bytosti a mluvící draci jsou hodně pohádkoví. Telepatie přitom pořád dává drakům možnost zapojovat se do dění světa (vládnout říším a tak).

• To, že dračí řeč je vlastně jen obyčejnej jazyk (byť teda používanej původně výhradně telepaticky) je ale dost suchý. Možná by to bylo lepší vyhodit a případnou drakomluvu (jak byla v DrD) nechat volitelnou.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12452
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 18. 3. 2020, 15:06

Gorgona je docela oříšek...

Starořecká varianta (Medůza je jedna ze tří Gorgon):
While descriptions of Gorgons vary and occur in the earliest examples of Greek literature, the term commonly refers to any of three sisters who had hair made of living, venomous snakes, as well as a horrifying visage that turned those who beheld her to stone. Traditionally, two of the Gorgons, Stheno and Euryale, were immortal but their sister Medusa was not...

Pozdější verze:
Transitions in religious traditions over such long periods of time may make some strange turns. Gorgons are often depicted as having wings, brazen claws, the tusks of boars, and scaly skin.

D&D Gorgona:

Obrázek


Obrázek

Obrázek


DrD 1.6:
Gorgona je člověku podobný tvor s dlouhými netopýřími křídly a ostnatým ohonem. Nemá ráda sluneční světlo, i když jí nijak neškodí, a přemisťuje se převážně za nocí létáním.

...

Její kůže vypádá podobně jako kámen, a tak je často zaměňována za sochu.

DrD 1.2:
Gorgony jsou kouzelné nestvůry zranitelné pouze kouzlem nebo kouzelnou zbraní. Ve středověké architektuře jsou zobrazovány jako ohavná zvířata s rohy, pařáty, tesáky a křídly. Jejich kůže často vypadá přesně jako kámen a často se zaměňují za sochy.
Přijde mi, že autoři DrD si spletli Gorgonu s Gargoylou...


Medůza je každopádně samostatná nestvůra, takže Gorgona by měla vypadat jinak. To samý Gargoyla.

Gorgona by imho neměla mít kříla. Sedí mi k ní rohy, šupinatá kůže (ten obrázek s bronzovými šupinami je fajn) a k tomu se hodí i ostnatý ocas. Otázka je, jestli to má bejt spíš zvíře nebo humanoid.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12452
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 18. 3. 2020, 15:30

Mám docela chuť Gorgony a Medůzy sloučit a pojmout je nějak takhle:

Obrázek

Obrázek


Říkat jim spíš Gorgony nebo Medůzy?

Medůzu si asi pod tímhle většina lidí představí spíš a když nepoužiju název "gorgona", tak zůstane pro případnou kompatibilitu s DnD (a tedy i JaD), což možná není od věci...


Obrázek

Tahle je sexy :-)

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12452
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 18. 3. 2020, 15:56

:arrow? Když už jsem nakousnul Medůzy - je třeba vymyslet, jak řešit zkamenění a případné odkameňování.

Blbý na zkameňování je, že to je v zásadě save-or-die. Na druhou stranu pokud zkamení jen ten, kdo pohlédne medůze do tváře, tak je to něco, s čím se dá pracovat fikčně (a tudíž je to v souladu s principem, že v Dračáku může postava umřít pouze když to vyplyne z fikce - žádná mechanika neříká "teď jsi mrtvej"). Taky to znamená, že se tomu hráči můžou prakticky vždycky vyhnout. Tj. postava by nikdy neměla zkamenit a tahle schopnost medůzy má tudíž v podstatě jen ten efekt, že postavy musí bojovat tak, aniž by na medůzu koukaly (což je fajn)*. Může ale zkamenět důležitá nehráčská postava, takže odkameňování je třeba řešit tak jako tak.

* Tohle asi měl PJovi říct. Když zkamení postava, tak to jejího hráče efektivně vyřadí ze hry. Dá se to teda řešit, hráč si může třeba dočasně zahrát NPCčko, než družina postavu odkamení.


Odkameňování je v zásadě stejnej problém jako vymítání démonů. Když to budou moci mít hráčské postavy jako schopnost, tak ve spoustě případů odpadnou questy na hledání způsobu, jak zkamenění zrušit (pokud si teda nějakej hráč odkameňování vezme a pokud nekamení zrovna jeho postava). Na druhou stranu mít vyřazenou postavu není fun a když někdo bude umět a někoho takhle "vyléčí", tak to bude herně silnej moment. Na třetí stranu taková schopnost bude použitelná extrémně situačně (jen když postavy potkají medůzu a nechají se zkamenět), což není dobrá vlastnost pro hráčskou schopnost.

Hmm...

Ten poslední argument mi přijde nejdůležitější. Schopnost, kterou hráč použije jen výjimečně a možná ani to ne, by v nabídce bejt neměla. Naopak dává smysl, že když PJ (nebo autor dobrodružství) dá do hery medůzy, tak tam dá i nějakou možnost odkameňování.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12452
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 19. 3. 2020, 14:47

Medůza
Fyzička 3, Finesa 5, Duše 4, 9 životů

Zbroj: 1 (silná šupinatá kůže), se štítem 2
Rychlost: jako člověk
Smysly: zrak a sluch jako člověk, výborný čich

Dlouhý luk: 5 + k6, zranění 2, dlouhý dostřel

Dýka: 5 + k6, zranění 1

Krátký meč a štít: 5 + k6, zranění 1

Hadi místo vlasů: 5 + k6. Nezraňují, pouze otráví jedem.
Druh: živočišný
Aplikace: zraněním
Latence: 2 minuty
Síla jedu: 10 + k6 jedem proti Fyzičce
Příznaky: intenzivní bolest v ráně, otok, brnění, zanícení kůže a citlivost na dotyk, potíže s dýcháním. Později otok a modřiny po celé končetině, následně zeslábnutí tepu, kóma.

Vzhled: Žena s klubkem hadů místo vlasů a dlouhým hadím tělem místo nohou.

Pohyb: Medůza se plazí jako had, Umí také dobře plavat a šplhat na stromy a jiné překážky, kolem kterých se může obtočit.

Prostředí: Ruiny starých chrámů, jeskyně. V okolí bývá větší množství soch – ve skutečnosti zkamenělých obětí.

👣 Stopy: Brázda od velkého hada.

Schopnosti:
  • Kdokoliv živý na medůzu pohlédne, na místě zkamení. Její odraz v zrcadle tuto schopnost nemá.
  • Po několika minutách odpočinku se medůze vyléčí veškerá zranění.
Boj: Medůza je velice mrštná. Dokáže se opřít o svou hadí část těla a rychle vyrazit dopředu či uhýbat. Má dvě lidské ruce a obvykle používá zbraně – nejčastěji dlouhý luk a dýku nebo krátký meč a kulatý štít.

Poznámka: Při boji je samozřejmě důležité, že kdoliv na medůzu pohlédne, zkamení. U této schopnosti záměrně není uveden hod – na to, zda hráč přijde o postavu, se v Dračáku podle staré školy nikdy nehází.

Pokud hrajete s příběhovou imunitou, nenech žádnou hráčskou postavu zkamenět. Jestliže hrajete bez ní, řiď se tím, co hráči popíší. Když se přesto na medůzu vrhnou, aniž by odvrátili zrak, jejich osud je zpečetěn. Můžeš také určitě nechat zkamenět nějakou nehráčskou postavu, výrazně tím zvýšíš napětí a dojem, že jde opravdu o život.

To, že pohled na medůzu proměňuje v kámen, je obecně známé. Kolem doupěte medůzy navíc obvykle bývají „sochy“ jejích předchozích obětí, takže to hráče nejspíš trkne. Tato schopnost tedy vlastně pouze hráče nutí k tomu, aby si nějak poradili s tím, že se při boji na medůzu nemohou dívat. Mohou například používat zrcátka, zavázat si oči a podobně.

Suroviny
  • Flakón čerstvé krve z medůzy okamžitě vyléčí 5kz + 3 životů. Po třech hodinách se ale zkazí a místo toho po vypití za stejnou hodnotu zraňuje.
    • Alchymista může z krve vyextrahovat tři flakóny Lektvaru z krve medůzy (má stejné účinky jako čerstvá krev, ale nekazí se).
  • Useknutá hlava medůzy má stále svou schopnost proměnit v kámen každého, kdo na ni pohlédne.
Poznámka: Když se rozhodneš použít medůzu, dej do hry také způsob, jak odčarovat zkamenění. V pravidlech pro hráčské postavy taková schopnost záměrně není – hráč, který by si ji vzal, by pro ni většinu času neměl použití a to, že hráči tuto možnost nemají k dispozici, ti umožňuje vymyslet vlastní způsob, jak zkamenění odčarovat. Může to vyžadovat výpravu za mocným čarodějem sídlícím ve věži kdesi v divočině, shánění vzácné magické suroviny a podobně.

Mysli ale na to, že když hráči zkamení postava, vyřadí ho to ze hry. Pokud tedy družina půjde hledat způsob, jak ji odčarovat, nabídni mu možnost hrát mezitím jinou postavu, nebo třeba některou ze tvých cizích postav.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12452
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 19. 3. 2020, 14:50

Lektvar z krve medůzy
Lektvar

Prodej: 75 zl

Tento lektvar ti okamžitě 5kz + 3 životů. Další léčivý lektvar libovolného druhu na tebe bude účinkovat nejdříve za několik minut a pouze pokud ses mezitím doléčil do plných životů.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12452
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 19. 3. 2020, 16:29

Gargoyla
Fyzička 4, Finesa 2, Duše 2, 8 životů

Zbroj: oživlá 1, zkamenělá 3
Rychlost: na zemi i ve vzduchu jako pes (o něco rychlejší než člověk)
Smysly: vidí i v naprosté tmě, sluch jako člověk, nemá hmat ani čich

Zuby nebo spáry: 4 + k6, zranění 1

Vzhled: Socha čtyřnohé, okřídlené nestvůry velké jako pes.

Pohyb: Na zemi jako pes. Umí létat, ve vzduchu ale není příliš obratná.

Prostředí: Gargoyly se nejčastěji skrývají mezi ostatními chrliči na stěnách chrámů či jiných velkých budov, ale také v podzemí nebo kdekoliv jinde, kde bývají sochy.

👣 Stopy: Otisky tlap s drápy zhruba psí velikosti.

Schopnosti:
  • Gargoyla se umí proměnit v kamennou sochu. V této podobě má zbroj 3. Nemůže se hýbat, ale plně vnímá, co se kolem ní děje. Proměna do sochy nebo zpět zabere jedno kolo.
  • Po smrti se gargoyla automaticky promění v kámen.
  • Pokud chce, přes noc se jí vyléčí všechna zranění (může ale schválně zůstat poškozená aby zmátla své protivníky).
Slabiny: Gargoyly nemají rády sluneční světlo – když už na něm musí být, přečkají ho obyčejně v podobě sochy.

Boj: Gargoyla je inteligentní a bojuje chytře: Obvykle číhá v podobě sochy a útočí v nečekaný okamžik. Může například ožít, když se k ní někdo otočí zády, nebo třeba nechat postavy projít a napadnout je zezadu. Bojuje raději na zemi. Když je zraněná, odletí pryč, aby se přes noc vyléčila.

Mimo boj: Gargoyly jsou výborní zvědi a špehové. V podobě sochy dokáží celé dny nehnutě sedět, poslouchat a pozorovat. Nedokáží sice mluvit, ale mohou kývat „ano“ nebo „ne“.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12452
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 19. 3. 2020, 17:00

Gryf
Fyzička 5, Finesa 2, Duše -, 12 životů

Zbroj: 0
Rychlost: Na zemi jako lev, ve vzduchu jako orel.

Smysly: Výborný zrak a sluch, slabý čich (jako orel).

Zobák nebo drápy: 5 + k6, zranění 2

Vzhled: Šelma s tělem lva, orlí hlavou a křídly.

Pohyb: Na zemi jako lev, ve vzduchu jako orel.

Prostředí: Stepi, skalní věže a útesy.

👣 Stopy: Otisky lvích tlap.

Boj: Gryf nejraději útočí ze vzduchu jako orel, srazí svou kořist na zem a roztrhá ji svým ostrým zobákem. Na zemi bojuje spíš jako lev, díky křídlům ale zvládne velmi dlouhé skoky.

Mimo boj: Gryf unese dospělého člověka a dokáže s ním vzletět. Není ho ovšem možné ochočit – nosit bude jen toho, koho sám bude chtít.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12452
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 21. 3. 2020, 17:49

Přemýšlím, jak zkrátit statblok u jedů. Teď je to takhle:

Zuby: 4 + k6, zranění 0
3 dávky jedu:
Druh: živočišný
Aplikace: zraněním
Latence: 30 minut
Síla jedu: 12 + k6 jedem proti Fyzičce
Příznaky: Otok, zhmožděnina, silná bolest, mravenčení a pálení v okolí rány. Znecitlivění ve tváři, mátožnost, rozmazání zraku, slabost, silné pocení a slinění, obtíže při dýchání.


• Zápis síly jedu mi přijde ok, je to stejně jako jakejkoliv jinej útok.

• Latence v DnD a DrD není, ale přijde mi, že má smysl - dává hráčům čas s jedem něco udělat (v DrD a DnD jedy zraňují hned, takže následky jdou léčit, ale nejde neutralizovat jed ještě před tím, než stihne zranit) a hlavně díky ní dávají smysl příznaky.

• Příznaky se mi líběj jak koncept - mechanicky nic neovlivňujou, ale když je postupně v průběhu latence jedu říkám hráčům, hodně to pomáhá navodit představu, že je postavě fakt blbě (o to víc, když se do toho zapojí hráč a začne to sám odehrávat). Navíc podle nich jde poznat, co je to za jed, což podporuje získávání player knowledge.

- Druh jedu uvádím kvůli potenciálním lektvarům a kouzelným předmětům, který mohou neutralizovat třeba jen živočišný jedy. Tj. většinou to hráči nepotřebujou a když, tak to nejspíš zvládnou odvodit z kontextu (hadí jed nejspíš bude živočišnej). Možná to má smysl psát do seznamu jedů ve výbavě, kde to není zjevný, ale když jde o jed uvedenej u chřeštýše, tak je to redundantní informace. Takže tohle asi vypustím.

- Aplikace je něco podobnýho. Je celkem jasný, že hadí jed se aplikuje zraněním a jde tudíž použít třeba na otrávení šípů. Teoreticky se může stát, že nějakej jed bude současně i kontaktní, ale to jde vžydky zmínit v popisu potvory zvlášť (nebo holt u něj tuhle kolonku uvést). Takže tohle asi taky vypustím.


Zkrácený by to vypadalo takhle:


Zuby: 4 + k6, zranění 0
3 dávky jedu: 12 + k6 proti Fyzičce
Latence: 30 minut
Příznaky: Otok, zhmožděnina, silná bolest, mravenčení a pálení v okolí rány. Znecitlivění ve tváři, mátožnost, rozmazání zraku, slabost, silné pocení a slinění, obtíže při dýchání.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12452
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 24. 3. 2020, 16:17

Hadi
Všichni hadi jsou predátoři, ale postavy jsou pro ně příliš velká kořist, takže na ně zaútočí, jen když se cítí ohroženi. Ve světě Dračáku ovšem existují i obří varianty, které hobita nebo kudůka slupnou jako malinu a některé si dají k snídani i krolla.

Všichni hadi svou kořist polykají vcelku. Podle její velikosti ji potom několik dní až týdnů tráví. Po tuto dobu nejsou hladoví a nepotřebují lovit.

Smysly: Hadi mají slabý zrak, vnímají hlavně pohyb. Sluch mají také slabý, zato čich výborný – kmitajícím jazykem neustále „ochutnávají“ vzduch. Dokáží také vnímat vibrace, proto se doporučuje dupat, chce-li je člověk upozornit na svou přítomnost. Chřestýši, hroznýši a krajty rozeznají nepatrné rozdíly v teplotě, takže po tmě vidí podobně jako trpaslík.

Detekovatelnost: Hadi jsou studenokrevní, mají stejnou teplotu jako okolí a nejsou tedy vidět pomocí infravidění.

Imunita: Všichni jedovatí hadi jsou imunní proti vlastnímu jedu.

Příklady použití ve hře:
• Místnost plná hadů.
• Truhla s pokladem, ve které se zabydlel had.
• Kult nebo divoký kmen uctívá obřího hada a předkládá mu oběti.
• Gobliní šaman mluví s hady a dokáže je ovládat.


Jedovatí hadi
Jedovatý had loví nebo útočí velmi rychlým výpadem, při kterém se kořist snaží uštknout (musí dát nenulové zranění). Do kořisti, která by mu mohla utéct (například ptáci) pak (za případný druhý úspěch) zůstane zakousnutý. Pokud se jen brání, nebo když jde o kořist, která tak snadno neuteče, po uštknutí se pokusí utéct, někam se schová a nechá působit jed.


Chřestýš
/* Velikost: obyčejný 2 – (3 kg), obří 5 (30 kg) */

• Obyčejný: Fyzička 2, Finesa 4, Duše -, Životy 4
• Obří: Fyzička 3, Finesa 5, Duše -, Životy 8

Rychlost: na zemi jako chůze, plave stejně rychle jako člověk, šplhá pomaleji než člověk
Smysly: slabý zrak (vnímá hlavně pohyb), slabý sluch, výborný čich, detekce vibrací, infravidění

⚔ Zuby:
• Obyčejný: 4 + k6, zranění 0
• Obří: 5 + k6, zranění 0
3 dávky jedu: 12 + k6 proti Fyzičce
Latence: 30 minut
Příznaky: Otok, zhmožděnina, silná bolest, mravenčení a pálení v okolí rány. Znecitlivění ve tváři, mátožnost, rozmazání zraku, slabost, silné pocení a slinění, obtíže při dýchání.

Vzhled: Dva metry (obří čtyři metry) dlouhý šedý had se světlými kosočtverci na hřbetě. Na konci ocasu má chřestidlo.

Pohyb: Chřestýš je pozemní had a výborný plavec. Umí také trochu šplhat po stromech.
Prostředí: Smíšené nebo jehličnaté lesy, polopouště, stepi, mokřady. Často žije v norách od želv nebo hlodavců.

👣 Stopy: Brázda po hadím těle.

Boj: Útočící chřestýš se vymrští a zakousne se do kořisti svými jedovými zuby. Když neloví, ať už protože nemá hlad, nebo když je útočník moc velký, varuje jej nejprve hlasitým chřestěním.

Mimo boj: Chřestýš loví v noci nebo brzy ráno. Za chladných dnů se přes den vyhřívá na sluníčku. Přes zimu hibernuje v jeskyních nebo hlubokých štěrbinách, často spolu s dalšími hady či obojživelníky.


Kobra plivající
/* Velikost: obyčejná 3 – (7 kg), obří 6 (60 kg) */

• Obyčejná: Fyzička 2, Finesa 4, Duše -, Životy 5
• Obří: Fyzička 3, Finesa 5, Duše -, Životy 9

Rychlost: na zemi jako chůze, plave a šplhá stejně rychle jako člověk
Smysly: slabý zrak (vnímá hlavně pohyb), slabý sluch, výborný čich, detekce vibrací, infravidění

⚔ Zuby:
• Obyčejná: 4 + k6, zranění 0
• Obří: 5 + k6, zranění 0
3 dávky jedu: 12 + k6 proti Fyzičce
Latence: 30 minut
Příznaky: Otok, zhmožděnina, silná bolest, mravenčení a pálení v okolí rány. Znecitlivění tváře, mátožnost, rozmazání zraku, slabost, silné pocení a slinění, obtíže při dýchání.

⚔ Plivnutí jedu: 4 + k6 proti Finese
Dosah: kontaktní vzdálenost
Účinek: za první úspěch nevýhoda (palčivá bolest), za druhý oslepnutí na několik minut, za třetí trvalé oslepnutí

Vzhled: Zhruba dva metry (obří čtyři metry) dlouhý černý had s červenými skvrnami na krku.

Pohyb: Kobra je pozemní had, ale také schopný plavec a dobrý lezec.

Prostředí: Lesy, travnaté plochy.

👣 Stopy: Brázda po hadím těle.

Boj: Když se kobra cítí ohrožena, vztyčí přední část těla do výšky a roztáhne krk do dlouhé, široké kápě, přičemž jsou dobře červené skvrny na krku. Přitom hlasitě syčí. Když musí bojovat, plivne útočníkovi jed do očí, případně se ho pokusí uštknout. Když loví, varováním se nezdržuje a rovnou kořist uštkne.
• Plivnutí jedu: Zásah silně pálí, ale pokud mine oči, není příliš nebezpečný. Když postava před útokem oči zavře, nebo si je zakryje, bojuje s nevýhodou, ale plivnutí ji nemůže oslepit.
◦ Případné oslepnutí (trvalé i dočasné) vyléčí hraničářský hojivý dotyk, léčivý lektvar nebo podobná léčebná magie.

Mimo boj: Kobra loví v noci.


Mamba černá
/* Velikost: obyčejná 2 – (3 kg), obří 5 (30 kg) */

• Obyčejná: Fyzička 2, Finesa 4, Duše -, Životy 4
• Obří: Fyzička 3, Finesa 5, Duše -, Životy 9

Rychlost: na zemi jako chůze, plave a šplhá stejně rychle jako člověk
Smysly: slabý zrak (vnímá hlavně pohyb), slabý sluch, výborný čich, detekce vibrací, infravidění

⚔ Zuby:
• Obyčejná: 4 + k6, zranění 0
• Obří: 5 + k6, zranění 0
3 dávky jedu: 9 + k6 proti Fyzičce
Latence: 45 minut
Příznaky: Kovová chuť na jazyce, zplihlá oční víčka, rozmazané vidění, nekontrolované slinění, potíže s dýcháním, husí kůže, zarudlé oči. Později nevolnost, zvracení, průjem, bolest v podbřišku.

Vzhled: Štíhlý, tři metry (obří šest metrů) dlouhý šedý had.

Pohyb: Mamba je mrštná a obratně šplhá. Při plazení často zvedá přední část těla, aby se rozhlédla.

Prostředí: Savany, polopouště, řídké lesy a křoviny.

👣 Stopy: Brázda po hadím těle.

Boj: V ohrožení vztyčí přední polovinu těla, roztáhne žebra na krku, doširoka rozevře tlamu, syčí a pohybuje hlavou ze strany na stranu. Pokud nebezpečí nepomine, prudce a rychle zaútočí. Když loví, zůstává po uštknutí zakousnuta, aby jí kořist neutekla.

Mimo boj: Mamba je aktivní přes den, ráda se vyhřívá na slunci. Přes noc bývá zalezlá v dutinách stromů, ve skalních štěrbinách nebo v opuštěných termitištích.


Zmije
/* Velikost: obyčejná 0 – (pod 1 kg), obří 3 (7 kg) */

• Obyčejná: Fyzička 1, Finesa 3, Duše -, Životy 1
• Obří: Fyzička 2, Finesa 5, Duše -, Životy 5

Rychlost: na zemi jako chůze, plave a šplhá pomaleji než člověk
Smysly: slabý zrak (vnímá hlavně pohyb), slabý sluch, výborný čich, detekce vibrací, infravidění

⚔ Zuby:
• Obyčejná: 3 + k6, zranění 0
• Obří: 4 + k6, zranění 0
3 dávky jedu: 10 + k6 proti Fyzičce
Latence: 5 minut

Příznaky: Intenzivní bolest v ráně, otok, brnění, zanícení kůže a citlivost na dotyk, potíže s dýcháním. Později otok a modřiny po celé končetině.

Vzhled: Necelý metr (obří dva metry) dlouhý šedý had s tmavou klikatou čárou na hřbetě.

Pohyb: Zmije je převážně pozemní had, výjimečně šplhá na keře.

Prostředí: Stepi, tajgy, hory, nížiny, louky, rašeliniště, mokřady.

👣 Stopy: Brázda po hadím těle.

Boj: Zaskočená zmije se stočí do spirály, esovitě vztyčí přední část těla a hrozí útočníkovi, popřípadě proti němu provádí výpady hlavou. Uštkne jen toho, kdo se na ni pokusí šlápnout nebo ji vzít do ruky.

Mimo boj: Zmije je aktivní přes den, případně za soumraku. Ráda se sluní na horských stráních, na kamenech či na skalách. Přes noc bývá zalezlá v dutinách stromů, ve skalních štěrbinách nebo v opuštěných termitištích. V zimě hibernuje pod zemí, obvykle v klubku s několika dalšími hady či obojživelníky.


Škrtiči
Když škrtič loví, nebo když se brání, prvním, obvykle překvapivým útokem se do kořisti pevně zakousne. V dalších kolech ji pak začne pevně obtáčet a škrtit (za jednotlivé úspěchy postupně znehybnění jednotlivých částí těla, za případný další úspěch nevýhoda za nemožnost se nadechnout).


Anakonda
/* Velikost: obyčejná 7 – (125 kg), obří 10 (1 tuna) */

• Obyčejná: Fyzička 5, Finesa 3, Duše -, Životy 12
• Obří: Fyzička 7, Finesa 5, Duše -, Životy 17

Rychlost: na zemi jako chůze, plave rychleji než člověk, šplhá stejně rychle jako člověk
Smysly: slabý zrak (vnímá hlavně pohyb), slabý sluch, výborný čich, detekce vibrací

⚔ Zuby
• Obyčejná: 3 + k6, zranění 1
• Obří: 5 + k6, zranění 2

⚔ Škrcení: 5 + k6, zranění 2
• Obyčejná: 5 + k6, zranění 2
• Obří: 7 + k6, zranění 3

Vzhled: 6 metrů (obří 12 metrů) dlouhý žlutohnědý had s mohutným tělem a okrouhlými tmavými skvrnami.

Pohyb: Na zemi je anakonda neohrabaná, ve vodě je ale rychlá a mrštná. Umí také šplhat po stromech.

Prostředí: Bažiny, mokřady nebo pomalu tekoucí řeky v oblasti tropických deštných pralesů.

👣 Stopy: Brázda po velkém/obřím hadím těle.

Dovednosti: Když je anakonda ve vodě, umí být nenápadná, jako kdyby měla mistrovské plížení.

Boj: Anakonda většinou útočí z vody, případně na svou kořist spadne ze stromu. Ve vodě dokáže být velice nenápadná – oči a nos má na horní straně hlavy, takže může být prakticky celá ponořená. Má velmi ostré, dlouhé zuby schopné lovit kluzké ryby. Obří anakonda zvládne současně škrtit až tři postavy najednou. Zakousnout se ale samozřejmě může pouze do jedné, další může obtočit pouze pokud s ní začnou zápasit. Obyčejná anakonda sice dokáže ulovit a pozřít člověka, preferuje ale menší kořist. Pro obří anakondu jsou postavy vítaným zpestřením jídelníčku.

Mimo boj: Anakonda loví v noci, přes den je někde zalezlá a spí.


Hroznýš
/* Velikost: obyčejný 6 – (60 kg), obří 9 (500 kg) */

• Obyčejný: Fyzička 4, Finesa 2, Duše -, Životy 10
• Obří: Fyzička 6, Finesa 4, Duše -, Životy 15

Rychlost: na zemi jako chůze, plave a šplhá stejně rychle jako člověk
Smysly: slabý zrak (vnímá hlavně pohyb), slabý sluch, výborný čich, detekce vibrací

⚔ Zuby
• Obyčejný: 2 + k6, zranění 0
• Obří: 4 + k6, zranění 1

⚔ Škrcení: 5 + k6, zranění 2
• Obyčejný: 4 + k6, zranění 1
• Obří: 6 + k6, zranění 2

Vzhled: 4 metry (obří 8 metrů) dlouhý červenohnědý had s trojúhelníkovou hlavou a oranžovou kresbou na zádech.

Pohyb: Hroznýš je výborný plavec a umí dobře šplhat po stromech. Na zemi je pomalý.

Prostředí: Tropický deštný prales, polopouště, nejčastěji kolem velkých řek. S oblibou žije v norách středně velkých hlodavců.

👣 Stopy: Brázda po velkém hadím těle.

Dovednosti: Hroznýš umí být nenápadný, jako kdyby měl pokročilé plížení.

Boj: Hroznýš se při lovu obvykle schovává, ať už ve vodě, na zemi nebo na stromě, a nehybně čeká, až kořist přijde k němu. Pak se znenadání vymrští, zakousne se do ní a obtočí ji, aby ji uškrtil. Když ho někdo vyruší, hlasitě syčí a pokud je napadený, bude se bránit. Obyčejný hroznýš dokáže pozřít hobita nebo kudůka, ale ne člověka, trpaslíka nebo elfa. Obří hroznýš si rád pochutná na komkoliv menším než barbar nebo kroll.

Mimo boj: Hroznýš je aktivní v noci, ve dne se ale občas vyhřívá na sluníčku.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12452
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 24. 3. 2020, 16:25

Uf...

:arrow? Hadi mi sežrali čtyři dny, hlavně kvůli dohledávání spousty informací (příznaky otravy, jak had vypadá, kde žije, kdy je aktivní a tak). Snažil jsem se psát tam věci, u kterých mi přijde, že se mohou při hře hodit (aby nebyli všichni hadi stejní, aby měl PJ trochu představu, jak takovej had loví a bojuje a tak), ale pořád si říkám, jestli jich není zbytečně moc... :think:


:arrow? Zvolil jsem nakonec trochu jinou strukturu než u draků - místo tabulky na začátku jsem rozepsal každýho hada zvlášť a u parametrů, kde se liší, jsou řádky pro normální a obří variantu. Stejně jsem to předělal i u draků (ti mají varianty dráče/mladý drak/dospělý drak). Idea je, že při hře vždycky hledám standardně pojmenovanou property (třeba Rychlost:) a v té si pak najdu variantu, kterou zrovna používám - takže na rozdíl od tabulky nemusím některé informace hledat jinde než u všech ostatních potvor.

:arrow? Přidal jsem nakonec heslo Příklady použití ve hře a zkusím ho doplnit i k ostatním potvorám. Sice mi to dost připomíná kolonku "Role v příběhu", která mě v bestiáři DrD II dost irituje, ale kdo ví proč mám potřebu ji tam dát...

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12452
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 24. 3. 2020, 16:58

Ještě zamyšlení nad těmi informacemi a celkovým pojetím:

Osciluju mezi několika póly:

• Pohádkovost
• Šílenost (vesmírná loď v dungeonu a podobně)
• Jersonovská realističnost
• Pestrost (z tohohle pohledu je lepší mít konkrétní druhy hadů než obecný heslo had)
Možná ještě něco?

Pohádkový by to bejt moc nemělo. Šílený do určitý míry - vesmírná loď je pro mě už trochu za hranou, na druhou stranu Quintonovsky šílený nápady jsou zábavný a zajímavý a obojí chci. Jersonovská realističnost je past, do které se strašně snadno padá - je sice lepší bejt realistickej, když to nic nestojí, ale realističnost sama o sobě zábavnost hry nezvýší.


Stále taky platí tohle:
York píše:
28. 2. 2020, 16:32
• Dračák podle staré školy by měla být vážně míněná dobrodružná hra.

Nevylučuju, že někdo bude chtít hrát pohádkové příběhy, parodii na nějakou fantasy, funhouse dungeony a podobně, ale primárně by hra měla být o průzkumu nebezpečných míst, o nacházení pokladů a podobně.

Z toho plyne, že nestvůry by měly být spíš vražedné než pohádkové nebo legrační. Takže žádní skřítci, spíš Sapkovy smrtelně nebezpečné dryády než lesní víly z DrD, spíš Erbenův vodník než veselý mužík v zeleném kabátě s kloboukem.

Proč o tom mluvím: Potkat zmiji v lese, jak se vyhřívá na sluníčku, je sice realistický, ale není to moc zábavný ani zajímavý. Gobliní šaman, kterej zmije používá jako své špehy a vrahy, je mnohem zajímavější.

Z tohohle pohledu je možná celá kolonka Prostředí zbytečná a naopak Příklady použití ve hře jsou žádoucí (ale nesmějí být triviální - to je to, co mi vadilo na roli v příběhu v bestiáři DrD II).


edit: Taky si říkám, proč jsem hady zpracoval takhle detailně a zvířata plánuju shrnout do jedný tabulky. Možná proto, že hadi (zvláště jejich obří varianty) jsou potenciálně mnohem zajímavější herní obsah?

Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host