Dračák podle staré školy

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 13. 8. 2019, 16:45

Pravidla oDrD moc nepomáhají. Bojovník v PPP v 1.1 (tedy na úrovně 7 - 16) má následující schopnosti:

Vícenásobné útoky
Drtivost (jen bonusy)
Průraznost (jen bonusy)
Změna v bersekra

edit: A šermíř má jen bonus proti humanoidům a útok z obrany.

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1004
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od skaven » 13. 8. 2019, 22:06

Napadá mě otázka, kdo je vlastně potenciální cílová skupina tvých pravidel?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 13. 8. 2019, 22:51

skaven píše:
13. 8. 2019, 22:06
Napadá mě otázka, kdo je vlastně potenciální cílová skupina tvých pravidel?
:arrow? Systémově je to nová hra, takže si bude muset hráčskou základnu vybudovat.
:arrow? Žánrově je to generic fantasy, takže v tomhle ohledu je cílovka jasná. Fantazáci, ale třeba i diváci, kteří znají jen Game of Thrones.
:arrow? Hra dobře podporuje dungeonrawl (už od začátku k tomu budou dva hotové dungeony) a kampaňovitou, volnou hru. V pravidlech budou rady pro společnou improvizaci. Sandbox bude samozřejmě fungovat taky, ale rady přímo v pravidlech na to nebudou, takže tohle bude spíš pro zkušené PJe, nebo skrze externí články (ale milovníci fantasy sandboxů určitě do potenciální cílové skupiny patří).
:arrow? Settingově to bude vycházet ze starého DrD, takže to bude určitě mít slušnou šanci oslovit bývalé hráče Dračáku (současné moc ne, kdo oDrD stále ještě pravidleně hraje, tak nejspíš nehledá náhradu. Na druhou stranu třeba hráči mistrovství DrD na Gameconu jsou jednoznačně potenciální cílovka - hlásí se mi ostatně na hry na Gameconu, takže je to zjevně zajímá).


U nový hry, která nemá masivní propagaci, je těžký odhadnout dopředu, kdo o ni bude mít zájem, protože není kde brát data. Něco můžu usoudit jen ze zhruba 10+ oneshotů, které jsem vedl na conech a online. A i na základě toho můžu říct, pro koho to určitě nebude:

:arrow? Nebude to pro fanoušky DrDII zvyklé na to, že se vždycky můžou sami dostat z jakkoliv prekérní situace a je to jen otázka zdrojů (na tohle jsem narazil u jednoho hráčů z té zhruba třicítky).
:arrow? A nebude to taky pro hráče, kteří chtějí mechanicky kombit. Tahle hra je sice poměrně hodně taktická, ale taktizuje se převážně situačně ve fikci, nikoliv tím, že by si hráči při tvorbě a zlepšování postavy nakombili schopnosti a featy a pak se při hře kochali tím, jak mají drsnou postavu (na tohle jsem taky narazil u jednoho z těch zhruba třiceti hráčů). Ostatní hráči, kteří si to vyzkoušeli (tedy drtivá většina*), jsou určitě potenciální cílovka.

* Samozřejmě ale z předvybraného vzorku - účastníci byli hráči na conech a uživatelé Kostky a RPG fóra. Na druhou stranu ti budou ze začátku zdaleka nejdůležitější, protože conoví hráči jsou určitě nejvíc naladěni k tomu, aby zkoušeli nové hry. Cílovku v tom širokém smyslu (tj. v zásadě ty diváky Game of Thrones) tahle hra (a vlastně jakákoliv nová fantasy hra) podle mě má nějakou rozumnou šanci oslovit, až když když si vybuduje aspoň trochu stabilní základnu hráčů a spolutvůrců.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 14. 8. 2019, 11:32

Nástřel několika schopností pro válečníka:


Trysk
Po tolik kol, kolik máš Fyzičku, udržíš krok s koněm v trysku (běžíš tedy dvojnásobnou rychlostí). Zopakovat podobný výkon zvládneš až po několika minutách odpočinku.


Ocelový stisk
Ve stisku máš sílu jako svěrák. Když někoho škrtíš jednou rukou, máš zranění 1, oběma 2 (nesčítá se s lamželezem). Není možné ti vyrazit zbraň.


Lamželezo
Dokážeš rukama lámat meče, ohýbat ocelové nosníky a podobně. V zápase beze zbraně máš zranění 1 (nesčítá se s ocelovým stiskem).


Pevný postoj
Když se pořádně rozkročíš, stojíš pevně jako skála a nehne s tebou ani tažný kůň. Obyčejní protivníci tě tedy nedokáží srazit k zemi, odtáhnout, ani někam zatlačit.


Vzpěrač
základní schopnost
Dokážeš zvednout břemeno o váze dospělého býka a pomalu s ním ujít až několik stovek metrů, než ti dojdou síly. Zopakovat podobný výkon zvládneš až po několika minutách odpočinku.


Bojové šílenství
mistrovská schopnost
Když ti v boji životy klesnou na nulu nebo níž, nejsi vyřazený. Místo toho u tebe propukne bojové šílenství. Začneš strašlivě řvát, od úst ti půjde pěna a vrhneš se jako bouře na nepřátele. Nebudeš při tom vnímat, co ti kdo říká, a nezastavíš se, dokud nebudou všichni nepřátelé mrtví nebo sám upadneš do bezvědomí (tedy když tvé životy klesnou na -6 nebo níž).


Zastrašení
Zastrašování zabere jedno kolo, při kterém si neházíš na úspěch a nemůžeš použít plnou obranu. Zastrašovat můžeš i před bojem.

Zastrašení musíš vždy něčím spustit: Rozpůlit jednoho z nepřátel, zasadit protivníkovi těžkou ránu, dostat ho do nevýhodné situace, nebo mu třeba připomenout, kolik takových jako on jsi už zabil. Všem protivníkům, kteří jsou toho svědkem, přeběhne mráz po zádech a dobře si rozmyslí, jestli jim střet s tebou stojí za to. Pokud se rozhodnou svůj strach překonat, budou si proti tobě do konce boje počítat nevýhodu.


Neohroženost
Máš pro strach uděláno. Nepůsobí na tebe válečnická schopnost zastrašení. Magicky způsobený strach na tebe působí jen jedno následující kolo.

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1004
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od skaven » 14. 8. 2019, 11:36

York píše:
13. 8. 2019, 22:51
skaven píše:
13. 8. 2019, 22:06
Napadá mě otázka, kdo je vlastně potenciální cílová skupina tvých pravidel?
:arrow? Systémově je to nová hra, takže si bude muset hráčskou základnu vybudovat.
:arrow? Žánrově je to generic fantasy, takže v tomhle ohledu je cílovka jasná. Fantazáci, ale třeba i diváci, kteří znají jen Game of Thrones.
:arrow? Hra dobře podporuje dungeonrawl (už od začátku k tomu budou dva hotové dungeony) a kampaňovitou, volnou hru. V pravidlech budou rady pro společnou improvizaci. Sandbox bude samozřejmě fungovat taky, ale rady přímo v pravidlech na to nebudou, takže tohle bude spíš pro zkušené PJe, nebo skrze externí články (ale milovníci fantasy sandboxů určitě do potenciální cílové skupiny patří).
:arrow? Settingově to bude vycházet ze starého DrD, takže to bude určitě mít slušnou šanci oslovit bývalé hráče Dračáku (současné moc ne, kdo oDrD stále ještě pravidleně hraje, tak nejspíš nehledá náhradu. Na druhou stranu třeba hráči mistrovství DrD na Gameconu jsou jednoznačně potenciální cílovka - hlásí se mi ostatně na hry na Gameconu, takže je to zjevně zajímá).


U nový hry, která nemá masivní propagaci, je těžký odhadnout dopředu, kdo o ni bude mít zájem, protože není kde brát data. Něco můžu usoudit jen ze zhruba 10+ oneshotů, které jsem vedl na conech a online. A i na základě toho můžu říct, pro koho to určitě nebude:

:arrow? Nebude to pro fanoušky DrDII zvyklé na to, že se vždycky můžou sami dostat z jakkoliv prekérní situace a je to jen otázka zdrojů (na tohle jsem narazil u jednoho hráčů z té zhruba třicítky).
:arrow? A nebude to taky pro hráče, kteří chtějí mechanicky kombit. Tahle hra je sice poměrně hodně taktická, ale taktizuje se převážně situačně ve fikci, nikoliv tím, že by si hráči při tvorbě a zlepšování postavy nakombili schopnosti a featy a pak se při hře kochali tím, jak mají drsnou postavu (na tohle jsem taky narazil u jednoho z těch zhruba třiceti hráčů). Ostatní hráči, kteří si to vyzkoušeli (tedy drtivá většina*), jsou určitě potenciální cílovka.

* Samozřejmě ale z předvybraného vzorku - účastníci byli hráči na conech a uživatelé Kostky a RPG fóra. Na druhou stranu ti budou ze začátku zdaleka nejdůležitější, protože conoví hráči jsou určitě nejvíc naladěni k tomu, aby zkoušeli nové hry. Cílovku v tom širokém smyslu (tj. v zásadě ty diváky Game of Thrones) tahle hra (a vlastně jakákoliv nová fantasy hra) podle mě má nějakou rozumnou šanci oslovit, až když když si vybuduje aspoň trochu stabilní základnu hráčů a spolutvůrců.
Tzn. cílovka jsou bývalí hráči Drd, kteří aktuálně nic nehrajou - tady se to asi bude prát s DH, která na tohle publikum dost masivně cílí. Co se týče nehráčů, tedy lidí, co o RPG nic neví, předpokládám, že na ně budeš cílit také? Je nějaká stanovená věková hranice? Čím tyto nehráče hra osloví?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 14. 8. 2019, 11:45

K tomu pár poznámek:

:arrow? Zastrašení teď bude hodně silné - dá to všem nepřátelům nevýhodu proti válečníkovi až do konce boje. +1 k hodům je v tomhle systému hodně znát (rozdíl mezi postavou na první a maximální úrovni je jen +2).

Dlouho jsem přemýšlel, čím to vyvážit a jak to spouštět. Dneska mě napadlo, že to bude stát jedno kolo neútočení - to je v krátkém boji dost velká cena (na druhou stranu je to automatické a dá to nevýhodu všem protivníkům). V delším boji to bude hodně brutální.

V téhle podobě by to určitě neměla být základní schopnost, takže to posunu na pokročilou.


:arrow? Na kouzlo rychlost a podobné efekty zvyšující rychlost běhu se sice hráči dívají dost z patra (protože to srovnávají s dračákovou rychlostí, která přidávala útoky), ale praktické využití to má a tohle navíc válečníka nic nestojí.

(Zapoměl jsem dodat, že je to kumulativní s magickou rychlostí. To ještě doplním).


:arrow? Ocelový stisk a lamželezo jsou míněny hlavně pro roleplayující hráče, ale dávají i nějaké bonusy v boji beze zbraně, takže budou zajímavé i pro powerplayery.


:arrow? Pevný postoj se projeví čistě v rámci fictional positioningu. Tuhle schopnost jsem měl už ve starších hrách a hráčům se líbila, takže se nebojím, že by si nenašla svoje příznivce.


:arrow? Vzpěrač by si asi zasloužil lepší název, ale nic mě teď nenapadá. Bivoj by se hodil víc, ale nejde použít kvůli settingové konotaci.

K tomuhle ještě faktická poznámka: Dospělý býk podle wiki váží 1200–1300 kg, tj. válečník s touto schopností zvedne víc než desetinásobek své váhy. To je těžce nadlidský výkon - nejlepší vzpěrači dávají zhruba pětinásobek.


:arrow? Bojové šílenství bude hodně drsné - dá to válečníkovi až 5 životů navíc (ne vždycky přesně pět, protože záleží na tom, jak moc do záporu ho dostane rána, která to bojové šílenství spustí). Cenou za to je, že se válečník přestane ovládat a všechny nepřátele pobije. Což, přiznejme si, pro kydlící skupiny a hráče nebude žádné negativum. Pro ně tohle tudíž bude jednoznačně must-have schopnost. Na druhou stranu pokud někdo hraje válečníka, který všechno rozmlátí na maděru, tak se k němu tahle schopnost perfektně hodí. Každopádně to ale bude až mistrovská schopnost, právě kvůli tomu, že je to tak silné.

Dlouho jsem taky uvažoval nad spouštěcím efektem. To použité řešení (spustí se to automaticky zraněním do záporných životů) mě napadlo až dneska a hodně se mi líbí - mechanicky je to elegantní a dobře to vyjadřuje, že válečník dokáže čerpat skryté rezervy po té, co by normální člověk dávno padl.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 14. 8. 2019, 12:09

skaven píše:
14. 8. 2019, 11:36
Tzn. cílovka jsou bývalí hráči Drd, kteří aktuálně nic nehrajou
V zásadě ano. Důvod, proč jsem se nakonec nechal přesvědčit, abych to postavil na dračákovém metasettingu, je, že tu po starém DrD stále zůstává obrovská díra na trhu. Kus si z ní sice ukouslo DrD II a DnD 5e, ale pořád je dost velká. Nemyslím si, že by ji jakákoliv hra mohla zaplnit celou - RPGčka jsou už natolik diverzifikovaná, že žádné nemůže vyhovět preferencím všech hráčů. Ani DnD to neumí (to je masové nikoliv proto, že by bylo univerzální, ale protože ho žene masivní network effect).

Potenciální cílovka každopádně nejsou jen bývalí hráči DrD, ale třeba i jejich děti a obecně lidi, kteří znají pojem "Dračák" a mají ho zafixovaný jako ekvivalent rpgčka.

skaven píše:
14. 8. 2019, 11:36
- tady se to asi bude prát s DH, která na tohle publikum dost masivně cílí.
O jiných projektech tady polemizovat nechci. Pravidel postavených na herním systému z DrD 1.X se ale popravdě moc nebojím. Své příznivce si nepochybně najdou, ale nabízí něco jiného než tahle hra.

skaven píše:
14. 8. 2019, 11:36
Co se týče nehráčů, tedy lidí, co o RPG nic neví, předpokládám, že na ně budeš cílit také?
Rozhodně. To je hlavní důvod, proč jsem se rozhodl psát pravidla tak, aby z nich pokud možno i naprostý nováček dokázal pochopit, jak se to hraje. Bude to ve výsledku mnohem víc práce, ale pevně věřím, že se to vyplatí.

skaven píše:
14. 8. 2019, 11:36
Čím tyto nehráče hra osloví?
Tím samým, co každé kooperativní rpgčko ;-)

Mám ale v rukávu zastrčeného žolíka:

Obrázek

Nic podobného, pokud vím, žádné RPGčko na našem trhu nenabízí. Spolu s připravenými dungeony to má slušný potenciál oslovit hráče deskovek - není to úplně to samé (je to pořád rpgčko, ne deskovka), ale bude jim to určitě připadat povědomé.

skaven píše:
14. 8. 2019, 11:36
Je nějaká stanovená věková hranice?
Já popravdě nejsem zrovna povolanej k tomu, abych na tohle odpovídal - s dětma se už dlouho prakticky nepotkávám, takže můžu vycházet jen ze svých vlastních vzpomínek z dětství. Já jsem DrD začal hrát na konci základky, tj. mohlo mi být tak 14 let. Pak jsem ho ale hrál na chatě se svými mladšími bratranci, kterým v té době mohlo být tak 8-12, a fungovalo to dobře. Takže hrubým odhadem bych řekl tak druhý stupeň základní školy (tedy 10+).

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 14. 8. 2019, 12:53

Ad ty nové válečnické schopnosti: Otázka je, které z nich by měly být dostupné pro lidi a barbary coby rasová schopnost (mohou si jako svou rasovou schopnost vzít jednu z vybraných schopností jiných povolání).

Předběžně to vidím takhle:

Člověk: trysk, ocelový stisk, pevný postoj, neohroženost

Barbar: trysk, ocelový stisk, lamželezo, pevný postoj, vzpěrač, neohroženost


S tím souvisí, jestli v tom výběru pro lidi a barbary budou i pokročilé schopnosti, nebo jen základní. Spíš by dávaly smysl jen základní - to by ale znamenalo, že všechny jmenované by měli být základní válečnické schopnosti. To by znamenalo rovnou šest základních schopností (v budgetu počítám se čtyřma). Ono to teda až tak moc nevadí, na pokročilých úrovních se dají dál brát základní schopnosti, ale i tak by jich asi nemělo bejt moc, protože smyslem mimo jiné je, aby při tvorbě postavy hráč nemusel pročítat stohy schopností (může si brát jen základní schopnosti, takže nemusí pročítat pokročilé a mistrovské).

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 14. 8. 2019, 13:08

Pro připomenutí zbylé schopnosti, které byly doteď v pravidlech:


Základní válečnické schopnosti

Sehranost
Vyžaduje alespoň týden společného tréninku a potom průběžné udržování (sem tam si zatrénovat).

Kdykoliv bojuješ bok po boku někoho, s kým jsi sehraný, můžeš si v každém kole vybrat:

• Dáš výhodu tomuto spolubojovníkovi.
• Nebo získáš výhodu sám.

Tato výhoda se nesčítá s výhodou za velení.


Ochránce
Můžeš protivníkovi zabránit v útoku, i když není v nevýhodě.


Velení
V každém kole můžeš dát povel jedné postavě. Pokud tě poslechne, započítá si výhodu. Povel musí dávat smysl. Tato výhoda se nesčítá s výhodou za sehranost.


Ani jedna z nich se mi moc nelíbí.
:arrow? Sehranost je čistě o bonusech. Smysl to asi dává, ale není to ničím zajímavé.
:arrow? Ochránce v nových pravidlech nefunguje. Zabránění v útoku už "stojí" jen jeden úspěch, takže není co zlevňovat. Leda by to byl efekt zadarmo - to by pak ale nebyla žádná volba, dělo by se to automaticky.
:arrow? Velení taky nic moc. Zas jen to jen o bonusech a je to takový divný. Vyzkoušené to nemám, nikomu se do toho nechce.

Takže s nimi nebudu dál počítat.


Pokročilé válečnické schopnosti


Rychlý boj
Když zblízka ohrožuješ víc protivníků, počítáš si o 1 menší postih (viz Chyba: zdroj odkazu nenalezen). To například znamená, že když útočíš zblízka na dva cíle, házíš si na úspěch bez postihu, když na tři cíle, máš postih jen -1 atd.


Ostrostřelba
Když míříš kuší alespoň dvě kola, na následující výstřel si místo výhody (+1) počítáš bonus +2.


Rychlostřelba
Když lukem ohrožuješ víc protivníků, počítáš si o 1 menší postih (viz Chyba: zdroj odkazu nenalezen). To například znamená, že když sřílíš na dva cíle, házíš si na úspěch bez postihu, když na tři cíle, máš postih jen -1 atd.


Tady je to o něco lepší.
:arrow? Rychlý boj sice nedává možnost volby, ale hráč se pak snaží dostat do situací, kde ho může použít, takže je to takticky zajímavá schopnost. Určitě s tím počítám.
:arrow? S ostrostřelbou a rychlostřelbou mám trochu problém v tom, že by je mělo mít víc povolání. Vzato kolem a kolem to ale asi ničemu nevadí.

Když to sečtu a vyřadím nezajímavé schopnosti, vychází mi jich celkem 11. To je zhruba třetina z třiceti potřebných (a chybí hlavně mistrovské schopnosti).

Tronar
Příspěvky: 108
Registrován: 15. 12. 2014, 04:05

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Tronar » 14. 8. 2019, 13:45

Jen takovy nastrel, upravuj jak je libo.

Boj na jezdecke nestvure (nejcasteji kun)
Obvazani ran (prvni pomoc, kterou zvladne kazdy valecnik)
Hrosi kuze (boj beze zbroje/s lehkou zbroji neni tak nebezpecny, dal bych to barbarum)
Tempo boje (vnuti druh obrany souperi)
Vyzva (primeje protivnika k duelu)
Rychlejsi leceni/odpocinek valecnika (pokud to ma zde smysl, tak barbari)
Drtivy uder (bojovnik je mistrem toho jak neco znicit, nebo zpusobit opravdu vazne/bolestive zraneni)
Valecny rev (spise nez utek zpusobuje ochromeni, nebo rovnou nejake hromadne zraneni pres dusi)
Boj v terenu (vyhoda v boji a pohybu v narocnem terenu - jakehokoliv druhu? - opet barbari)
Prevaha (remiza vzdy konci uspechem pro bojovnika-tedy jeho protivnik ma nula uspechu i pri remize -jinak receno: pri remize si bojovnik pricte +1)
Spici hlidka (jeji mistrovska verze by mohla odhalit skryteho/neviditelneho tvora do nejake vzdalenosti, nemusi se soustredit, takze bojovnika mistra neni mozne prekvapit)
Veleni (je schopen vycvicit v kratkem case uplne zacatecniky, ti ziskavaji i sehranost)
Boj dvemi zbranemi
Odhad protivnika (po prvnim zasahu vi jestli je protivnik odolny/nachylny vuci jeho utoku ve smyslu zranitelnosti, muze byt podminkou pro Drtivy uder)

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 14. 8. 2019, 14:07

Tronar píše:
14. 8. 2019, 13:45
Boj na jezdecke nestvure (nejcasteji kun)
S tímhle mám trochu problém v tom, že to není moc kompatibilní se zbytkem družiny. Navíc tohohle efektu docílíš snadno prostě tím, že si toho koně pořídíš, budeš na něm jezdit do boje a řekneš si o příslušnou výhodu (kterou jezdec proti pěšákovi nepochybně má). Tj. podpora pro to imho je už v jádru pravidel.

Tronar píše:
14. 8. 2019, 13:45
Obvazani ran (prvni pomoc, kterou zvladne kazdy valecnik)
Na tohle je dovednost. Válečník ji má automaticky.

Tronar píše:
14. 8. 2019, 13:45
Hrosi kuze (boj beze zbroje/s lehkou zbroji neni tak nebezpecny, dal bych to barbarum)
Tady mám trochu problém s tím, že jádro pravidel je postavené tak, aby to válečníka motivovalo k boji v těžké zbroji. Nenosit ji navíc v zásadě nemá žádné zásadní fikční výhody (ok, je to asi cool).

Mohlo by to dělat třeba tohle:

Beze zbroje si snižuješ zranění o 1, v lehké zbroji si snižuješ zranění o 2 a bojuješ, jako kdybys měl těžkou zbroj (tj. házíš si Fyzičkou). Na boj v těžké zbroji to nemá vliv.

Mechanickou výhodu by ti to dalo pouze v případě, že bys zrovna nemohl mít zbroj, jinak by to bylo spíš na efekt (můžeš chodit v lehké zbroji místo v těžké).

Tronar píše:
14. 8. 2019, 13:45
Tempo boje (vnuti druh obrany souperi)
Tohle zní celkem zajímavě, ale nevím, jestli to dává fikčně smysl...

Tronar píše:
14. 8. 2019, 13:45
Vyzva (primeje protivnika k duelu)
To zní sice hezky, ale moc si nedokážu představit použití.

Tronar píše:
14. 8. 2019, 13:45
Rychlejsi leceni/odpocinek valecnika (pokud to ma zde smysl, tak barbari)
Rychlejší léčení plyne už z toho, že má válečník vysokou Fyzičku. Zrovna jsem ale napsal mistrovskou schopnost regenerace, která bude hodně drsná (použití jednou za den, efekt jako lektvar regenerace - tj. po celý boj si léčíš 1 život za kolo).

Tronar píše:
14. 8. 2019, 13:45
Drtivy uder (bojovnik je mistrem toho jak neco znicit, nebo zpusobit opravdu vazne/bolestive zraneni)
To mi zní dost jako prostej bonus v boji, tomu bych se chtěl pokud možno vyhnout.

Tronar píše:
14. 8. 2019, 13:45
Valecny rev (spise nez utek zpusobuje ochromeni, nebo rovnou nejake hromadne zraneni pres dusi)
Takhle teď můžeš použít zastrašení (popíšeš si spouštění jako válečný řev). Další schopnost by duplikovala stejný efekt.

edit: Dopíšu to do popisu zastrašení jako příklad, jak se dá aktivovat.

Tronar píše:
14. 8. 2019, 13:45
Boj v terenu (vyhoda v boji a pohybu v narocnem terenu - jakehokoliv druhu? - opet barbari)
Nápad hezkej, ale zas je to jen flat bonus.

Tronar píše:
14. 8. 2019, 13:45
Prevaha (remiza vzdy konci uspechem pro bojovnika-tedy jeho protivnik ma nula uspechu i pri remize -jinak receno: pri remize si bojovnik pricte +1)
To zní taky zajímavě, ale efektivně by sis prostě jen musel sledovat, že si máš říct o flat bonus...

Tronar píše:
14. 8. 2019, 13:45
Spici hlidka (jeji mistrovska verze by mohla odhalit skryteho/neviditelneho tvora do nejake vzdalenosti, nemusi se soustredit, takze bojovnika mistra neni mozne prekvapit)
Něco v tomhle duchu budou mít asi hobiti a kudůci jako rasovou schopnost (šestý smysl). A sedělo by mi to beztak spíš ke zloději nebo k hraničáři (spíš hraničář, ten má mimosmyslovky).

Tronar píše:
14. 8. 2019, 13:45
Veleni (je schopen vycvicit v kratkem case uplne zacatecniky, ti ziskavaji i sehranost)
To je v podstatě sehranost v původní verzi. Nelíbí se mi to, je to jen flat bonus.

Tronar píše:
14. 8. 2019, 13:45
Boj dvemi zbranemi
Boj se dvěma zbraněmi podporuje systém už v základu.

Tronar píše:
14. 8. 2019, 13:45
Odhad protivnika (po prvnim zasahu vi jestli je protivnik odolny/nachylny vuci jeho utoku ve smyslu
zranitelnosti, muze byt podminkou pro Drtivy uder)
Tohle sice dává smysl, ale jde to proti konceptu hry, že na tyhle věci by měli hráči přicházet sami. Ze stejného důvodu zloděj nebude mít hledání tajných dveří.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13331
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Pieta » 14. 8. 2019, 14:25

Jedna stylistická - některé schopnosti ti začínají popisem té schopnosti ("Máš pro strach uděláno.") nebo rovnou začínají od efektů. Ale třeba zastrašení se k efektu dostane úplně na konci a předtím hlavně popisuje, co je třeba udělat pro jeho použití. Tam by to vyloženě chtělo nějaký krátký úvodní text doplnit, aby když už je to dlouhé, aby to nebylo i celé suché.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 14. 8. 2019, 14:29

Plíce jako měchy
Dokážeš zadržet dech na několik minut. Můžeš se takto potápět do velké hloubky, nebo třeba bez obav bojovat v jedovatém plynu.


Hroší kůže
Tvoje kůže je tuhá a na omak hrubá. Když bojuješ beze zbroje, snižuješ si zranění o 1, jako kdybys měl lehkou zbroj. Když bojuješ v těžké zbroji, snižuješ si zranění o 2 a bojuješ, jako kdybys měl těžkou zbroj – házíš si tedy na obranu Fyzičkou místo Finesy. Na boj v těžké zbroji nemá hroší kůže vliv.


Regenerace
mistrovská schopnost
Po dobu několika minut po spuštění této schopnosti si každé kolo vyléčíš 1 život.

Spuštění regenerace zabere jedno kolo, ve kterém si neházíš na úspěch a nemůžeš použít plnou obranu. Spustit regeneraci můžeš i před bojem. Znovu můžeš regeneraci použít až poté, co se důkladně vyspíš.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 14. 8. 2019, 14:31

Pieta píše:
14. 8. 2019, 14:25
Jedna stylistická - některé schopnosti ti začínají popisem té schopnosti ("Máš pro strach uděláno.") nebo rovnou začínají od efektů. Ale třeba zastrašení se k efektu dostane úplně na konci a předtím hlavně popisuje, co je třeba udělat pro jeho použití. Tam by to vyloženě chtělo nějaký krátký úvodní text doplnit, aby když už je to dlouhé, aby to nebylo i celé suché.
Pomůže prohození těch dvou odstavců?


Zastrašení
Zastrašení musíš vždy něčím spustit: Rozpůlit jednoho z nepřátel, zasadit protivníkovi těžkou ránu, dostat ho do nevýhodné situace, nebo mu třeba připomenout, kolik takových jako on jsi už zabil. Všem protivníkům, kteří jsou toho svědkem, přeběhne mráz po zádech a dobře si rozmyslí, jestli jim střet s tebou stojí za to. Pokud se rozhodnou svůj strach překonat, budou si proti tobě do konce boje počítat nevýhodu.

Zastrašování zabere jedno kolo, při kterém si neházíš na úspěch a nemůžeš použít plnou obranu. Zastrašovat můžeš i před bojem.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 14. 8. 2019, 14:50

V rámci vcelku nesouvisející debaty na Kostce mě napadla docela podstatná věc, kterou by asi stálo za to přidat do kapitoly o hledání spoluhráčů:

„Když budeš hledat spoluhráče, zeptej se svých kamarádek, jestli by si chtěly zahrát s váma. Dračák rozhodně není jen klukovská zábava a s holkama je hra obvykle pestřejší a zábavnější. Když je ale neoslovíš, samy od sebe se nejspíš nepřidají.“

Co si o tom myslíte?

Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host