Dračák podle staré školy

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Odpovědět
MarkyParky
Příspěvky: 8363
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od MarkyParky » 11. 8. 2019, 08:56

York píše:Ona to není tak docela nesymetrie. Je to spíš "good practice" než hard rule. Většině hráčů se prostě snáz reaguje na to, co se děje, než když musí být sami iniciativní. Takže když začne Pán jeskyně tím, co dělají protivníci, hra je svižnější a plynulejší. Fakticky vzato ale na pořadí nezáleží.
Fakticky na tom pořadí záleží hodně.

GM má v tom nastavení vždy iniciativu - a předurčuje běh dalších událostí. Jeho role se posiluje, oslabuje se player agency hráčů, resp. vzniká v ní disbalanc:
* oslabuje se těm hráčům, kteří se ocitnou pod tlakem GM rozhodnutí (někdo na ně zaútočí, bude dělat něco, co je vyprovokuje)
* posiluje se těm hráčům, kteří zůstanou na okraji a budou se moct rozhodovat svobodně.


Tohle není nutně špatné nastavení, obzvláště pro hru, která cílí někam na nováčky. Může jim to usnadnit vstup do hry - posiluje roli moderujícího GMa, který vede ostatní, distribuuje spotlight a usnadňuje mu to směřovat příběh k připravené zápletce.

Na druhou stranu to má své úskalí, obzvláště pro hru, která cílí někam na nováčky. Může je to vychovat k pár zlozviků, víš jak - posiluje roli moderujícího GMa, který vede ostatní, distribuuje spotlight a usnadňuje mu to směřovat příběh k připravené zápletce. $P.


Ve chvíli, kdy tohle pravidlo vypadne a začne hlásit kdo chce, co chce, kdy chce, tak se samozřejmě tyhle vlastnosti vytratí ... ale najednou zase začne být důležité, kdo tu iniciativu uchopí ... a revidování úmyslů se snadno ze záchranné brzdy může stát přesně tím peklem, které naznačuje Jerson.

Chci tím říct, že to je dvojsečná zbraň a mít jí tam je legitimní designerské rozhodnutí - musíš ale počítat s tím, jak takové rozhodnutí hru promění. Nemůžeš to odmávnout s tím, že na tom nezáleží.



Jo - a ještě jedna věc - už dlouho tady remcám na to, že tomu říkáš "Dračák", i když z toho vypadla spousta "dračákovin".
Tak teď už začínám remcat i na to, že tomu říkáš "podle staré školy", protože combat stavěný na tom, že iniciativu má GM a hráči reagují, je pravým opakem principu "staré školy", která:
* v idealizované verzi předpokládá po celou dobu hry úplně opačnou asymetrii - plnou iniciativu na straně hráčů a reaktivní hraní GMa
* v historizující verzi předpokládá v combatu symetrii a wargamingovou rovnost stran

MarkyParky
Příspěvky: 8363
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od MarkyParky » 11. 8. 2019, 09:04

A tripplepost: Ten potenciální deadlock.

Jak se řeší situace:
1 hráč (lukostřelkyně Majda)
2 NPC s různými motivacemi (kušník Lojza z městské stráže a vrahoun Pepa za jeho zády).

Začátek kola:
GM hlásí:
* Kušník Lojza na Majdu míří svou kuší. V minulém kole volal "Ani se nehni nebo tě zastřelím" a teď jí má na mušce a úmysl je, že pokud Majda něco udělá, bude střílet, aby jí v tom zabránil.
* Za Lojzou je vrahoun Pepa. Vytáhl svou kudlu a chce jí bodnout Lojzovi mezi žebra. To logicky znemožní Lojzovi vystřelit.

Hráčka Majdy ho vidí a nechce, aby Lojza byl zraněn nebo dokonce zabit. Hlásí:
* Střelím Pepu, zabráním mu kuchnout Lojzu.


Kdo vezme do ruky kostky jako první?

Eh, jsen jsem to dopsal, tak jsem si vzpomněl, že tam máš tu pasáž o vzájemném konfliktu, co nejde rozčístnout, hodí si všichni a rozhodne výše hodu.

Takže oprava otázky - to pravidlo o hodu najednou a porovnání výši hodu slouží pro tyhle situace?

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1004
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od skaven » 11. 8. 2019, 10:58

York píše:
10. 8. 2019, 23:51

Tohle je pro mě signál, že jsem v zásadě na správný cestě a je třeba to hlavně správně podat. Bohužel se nemůžu dost dobře přibalit ke každému výtisku pravidel, abych to mohl hráčům osobně ukázat a vysvětlit, takže to budu muset nějak vecpat do textu ;-)
To je právě ta kýžená dovednost napsat pravidla srozumitelně a stručně - já s tím bojuju od počátku svého psaní - buď jsem příliš stručný a čtenář mi nevidí do hlavy a nechápe, nebo se příliš rozepíšu, rozpliznu to a čtenář to nechce číst. Tady se obávám zabředáváš do toho druhého extrému, protože k tomu, aby hráč ovládl dle tvých slov a zkušeností "jednoduchá pravidla boje" by určitě neměl být nucen přelouskat 50 stran textu. Já bych šel asi cestou nějakého handoutu - shrnutí pravidel a pak obsáhlejšího příkladu, z nějž budou patrné ty nuance. A pak něco jako Moudrá sova z někdejšího dechu draka, kde se rozebírají FAQ nebo i málo frekventované Q...

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1004
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od skaven » 11. 8. 2019, 11:00

MarkyParky píše:
11. 8. 2019, 08:56

Jo - a ještě jedna věc - už dlouho tady remcám na to, že tomu říkáš "Dračák", i když z toho vypadla spousta "dračákovin".
Tak teď už začínám remcat i na to, že tomu říkáš "podle staré školy", protože combat stavěný na tom, že iniciativu má GM a hráči reagují, je pravým opakem principu "staré školy", která:
* v idealizované verzi předpokládá po celou dobu hry úplně opačnou asymetrii - plnou iniciativu na straně hráčů a reaktivní hraní GMa
* v historizující verzi předpokládá v combatu symetrii a wargamingovou rovnost stran
To je věc, kterou jsem chtěl taky podotknout, minimálně v pojetí soubojového systému a jeho striktního přístupu ke všem aspektům mi to OSR nepřipomíná a spíše tam vidím komplexitu pozdějších her, které se pravidlově snažily podchytit všechny možné situace, které by hypoteticky mohly nastat...

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 11. 8. 2019, 11:28

skaven píše:
11. 8. 2019, 10:58
To je právě ta kýžená dovednost napsat pravidla srozumitelně a stručně - já s tím bojuju od počátku svého psaní - buď jsem příliš stručný a čtenář mi nevidí do hlavy a nechápe, nebo se příliš rozepíšu, rozpliznu to a čtenář to nechce číst.
Jsi si jistej, že máš ten feedback od hráčů, kteří si tvoji hru opravdu chtěli zahrát a podle těch pravidel se ji naučit? Není to náhodou komentář od lidí, jako jsme my, kteří hry jen komentují, ale hrát je neplánují?

Dokážu si představit, že jsou pravidla napsaná nezáživně, a proto se hráčům nečtou moc dobře. Moc se mi ale nezdá, že by hráč odmítl číst text, který je napsaný přiměřeně čtivě a pomáhá mu pochopit hru, kterou chce hrát.

Tuhle otázku, jestli psát hodně vysvětlujícího textu nebo stručný text s tím, že si hráči budou muset většinu věcí domyslet (včetně toho, jak se vlastně takovéhle RPGčko hraje), bych si dovolil ukázat na příkladu Fate Core vs Fate Accelerated.

Obojí jsou pravidla pro tu samou hru, mechanicky se to liší pouze tím, že v Core jsou dovednosti a ve FAE přístupy. Zásadní rozdíl mezi těmi příručkami ale je, že Fate Core má navíc přes 200 stran vysvětlujícího textu a příkladů.

Zrovna nedávno někdo psal tuším na Kostce, že mu vlastně Fate Accelerated nepřijde ani tak jako verze pro začátečníky, ale spíš jako "stručné shrnutí pravidel" pro ty, kdo už četli Fate Core. A že hráči, kteří se tu hru učí podle Fate Accelerated, to budou mít dost těžké.

K tomuhle závěru jsem po přečtení obou verzí došel taky a byl to asi hlavní důvod, proč jsem se rozhodl psát to spíš jako Fate Core než jako Fate Accelerated.

skaven píše:
11. 8. 2019, 10:58
Tady se obávám zabředáváš do toho druhého extrému, protože k tomu, aby hráč ovládl dle tvých slov a zkušeností "jednoduchá pravidla boje" by určitě neměl být nucen přelouskat 50 stran textu.
Pozor, tohle jsou slova hráčů, ne moje. Tahle pravidla ve srovnání třeba se Hrou bez přípravy rozhodně nejsou jednoduchá (ale taky poskytují mnohem větší taktickou hloubku).

skaven píše:
11. 8. 2019, 10:58
Já bych šel asi cestou nějakého handoutu - shrnutí pravidel a pak obsáhlejšího příkladu, z nějž budou patrné ty nuance. A pak něco jako Moudrá sova z někdejšího dechu draka, kde se rozebírají FAQ nebo i málo frekventované Q...
Jak už jsem psal, shrnutí pravidel v plánu mám. FAQ po vydání samozřejmě taky.

A samozřejmě, jak psal Marky, stávající verze textu je pořád pracovní. Teď se ji sice pokusím po zapracování přípomínek na nějaký čas uzavřít, protože potřebuju pohnout taky s dalšími částmi hry, ale určitě ji budu dál testovat a pracovat na ní. Zjednodušování, a to jak pravidel, tak textu, je pro mě důležitý.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 11. 8. 2019, 11:40

MarkyParky píše:
11. 8. 2019, 08:41
i ta věta o změně záměru by se dala asi napsat tak, aby lépe pokryla zmiňované úskalí
Můžeš, prosím, upřesnit, kterou větu máš na mysli a co bys na ní chtěl změnit?

MarkyParky píše:
11. 8. 2019, 08:56
Chci tím říct, že to je dvojsečná zbraň a mít jí tam je legitimní designerské rozhodnutí - musíš ale počítat s tím, jak takové rozhodnutí hru promění. Nemůžeš to odmávnout s tím, že na tom nezáleží.
V kontextu toho, co píšeš, na tom samozřejmě záleží. Jinak by nemělo smysl to tam psát ;-) Myslel jsem to tak, že i když to odehraješ v opačném pořadí, tak můžeš dostat mechanicky stejný výsledek.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 11. 8. 2019, 11:58

skaven píše:
11. 8. 2019, 11:00
MarkyParky píše:
11. 8. 2019, 08:56

Jo - a ještě jedna věc - už dlouho tady remcám na to, že tomu říkáš "Dračák", i když z toho vypadla spousta "dračákovin".
Tak teď už začínám remcat i na to, že tomu říkáš "podle staré školy", protože combat stavěný na tom, že iniciativu má GM a hráči reagují, je pravým opakem principu "staré školy"...
To je věc, kterou jsem chtěl taky podotknout, minimálně v pojetí soubojového systému a jeho striktního přístupu ke všem aspektům mi to OSR nepřipomíná a spíše tam vidím komplexitu pozdějších her, které se pravidlově snažily podchytit všechny možné situace, které by hypoteticky mohly nastat...
Starou školou míním "To, jak jsme původně hrávali Dračák*", nikoliv OSR.

* ve skutečnosti ne. Stejně jako OSR neznamená věrnou rekonstrukci oDnD (to nejlépe splnují originální pravidla DnD) ale spíš zamyšlenení se na tím, jak vlastně hraní v té době fungovalo a snahu postavit modernější hru na těchto principech, se snažím udělat to samé s Dračákem (a přidávám k tomu pár věcí navíc).

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 11. 8. 2019, 12:02

MarkyParky píše:
11. 8. 2019, 09:04
Jak se řeší situace:
1 hráč (lukostřelkyně Majda)
2 NPC s různými motivacemi (kušník Lojza z městské stráže a vrahoun Pepa za jeho zády).

Začátek kola:
GM hlásí:
* Kušník Lojza na Majdu míří svou kuší. V minulém kole volal "Ani se nehni nebo tě zastřelím" a teď jí má na mušce a úmysl je, že pokud Majda něco udělá, bude střílet, aby jí v tom zabránil.
* Za Lojzou je vrahoun Pepa. Vytáhl svou kudlu a chce jí bodnout Lojzovi mezi žebra. To logicky znemožní Lojzovi vystřelit.
Kdybys to hrál se mnou, tak by se tě na tomhle místě zeptal, jak přesně chceš výstřelem kuše někomu zabránit v tom, aby (něco udělal). Dejme tomu, že se shodnem, že to udělat půjde. To samé s tím bodnutím dýkou.


MarkyParky píše:
11. 8. 2019, 09:04
Hráčka Majdy ho vidí a nechce, aby Lojza byl zraněn nebo dokonce zabit. Hlásí:
* Střelím Pepu, zabráním mu kuchnout Lojzu.

Kdo vezme do ruky kostky jako první?

Eh, jsen jsem to dopsal, tak jsem si vzpomněl, že tam máš tu pasáž o vzájemném konfliktu, co nejde rozčístnout, hodí si všichni a rozhodne výše hodu.

Takže oprava otázky - to pravidlo o hodu najednou a porovnání výši hodu slouží pro tyhle situace?
Ano.

A doplním, že za 3 roky hraní a spoustu oneshotů jsme ho potřebovali právě jednou. Což je důvod, proč jsem k němu nedával příklad.

Vlastně to pěkně ilustruje dilema s tím, jak má být text stručný. Měl by k tomuhle pravidlu být příklad použití nebo ne?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 11. 8. 2019, 12:08

Krátká poznámka k duelu Marky vs Jerson:

To, že Jersonovy komentáře dost často nejsou relevantní vzhledem ke konceptu hry, ve skutečnosti vítám, protože spousta hráčů na nějakou relevanci určitě bude kašlat taky a budou pokládat stejné otázky.

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1004
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od skaven » 11. 8. 2019, 12:47

York píše:
11. 8. 2019, 11:58

Starou školou míním "To, jak jsme původně hrávali Dračák*", nikoliv OSR.

* ve skutečnosti ne. Stejně jako OSR neznamená věrnou rekonstrukci oDnD (to nejlépe splnují originální pravidla DnD) ale spíš zamyšlenení se na tím, jak vlastně hraní v té době fungovalo a snahu postavit modernější hru na těchto principech, se snažím udělat to samé s Dračákem (a přidávám k tomu pár věcí navíc).
Pak se nabizi otazka, jaky je rozdil mezi tim (resp. jak to vnimas ty), jak je pojiman “old school” ve vztahu k ODnD a jak ve vztahu k Drd. Za me je to treba v mnoha ohledech velice podobne.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16854
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Jerson » 11. 8. 2019, 12:52

Když říkám "Dračákisté", tak tím nemyslím, že se snaží ojebat systém nebo protihráče, ale že se snaží maximalizovat své výhody, a na druhou stranu jim PJ musí předkládat adekvátní výzvy, tedy jejich výhody omezovat.
Nic z toho není v rozporu se současným nastavením pravidel, ani doprovodných textů.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3116
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od ShadoWWW » 11. 8. 2019, 12:57

I OSR má několi generací.

Jsou hry, které se snaží věrně kopírovat staré DnD, ať už 0DnD, ADnD 1e či 2e, nebo BECMI. (tzv. 1. generace)

Pak jsou hry, které se lehce odlišují (například používají klasické AC místo THAC0. (2. generace)

A nakonec jsou hry, které na feelingu staré edice tvoří svou vlastní hru (3. generace). Sem patří například C&C a myslím, že i DC Classics.
:think:

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 11. 8. 2019, 15:11

Pieta píše:
10. 8. 2019, 22:06
York píše:
6. 8. 2019, 13:44
Pro orka by bylo výhodnější, kdyby se za svůj úspěch nesnažil Gorondara zranit, ale udělal mu něco jiného, třeba ho strhnul k sobě na zem. Nemůže to ale udělat, protože to neodpovídá jeho původnímu záměru.
K tomu dvě poznámky.

1) Pořád mám pocit, že tu hráče vyloženě motivuješ k tomu, aby byli v popisech co nejvágnější, protože čím víc toho popíšou, tím víc si uzavřou další možnosti. Hráči jsou učenlivá cháska a cca po prvních dvou "máš úspěch, ale nemůžeš s ním nic udělat, protože jsi na tuhle možnost nemyslel při hlášení záměru" nebo "... protože jsi se rozhodl říct něco zajímavého místo vágního zabručení" v tom budou mít jasno - čím evokativnější popis, tím hůř.
Jo, máš pravdu. Praxe je spíš taková, že hráče nenutím deklarovat úmysly konkrétně a povolím jim jakékoliv smysluplné použití úspěchu. A ostatně v kapitole Úmysly jsem tuším napsal, že to nemusí bejt nějak zásadně podrobný.

Přepíšu ten příklad, aby byl v souhladu s praxí:


Příklad:
Gorondar bojuje s orkem a podařilo se mu ho srazit na zem.
Pán jeskyně: „Ork se zvedá a seká po tobě svým tesákem.“
Pavel: „Já do něj chci kopnout, aby zůstal na zemi.“
Oba si teď hodí na úspěch a jako na potvoru oběma padne stejně. Oba tedy mají jeden úspěch.
Pán jeskyně: „Ork se pokusil vstát a tys do něj při tom kopnul, takže se dál válí na zemi. Za svůj úspěch ti přeřízl jeden z popruhů torny. Pořád ti ještě na zádech drží, ale bude se ti s ní teď špatně běhat.“
Ork se za svůj úspěch nesnažil Gorondara zranit, protože tesák má zranění 1, takže při rovnosti hodů by rána neprošla zbrojí. Pán jeskyně proto popsal něco jiného, co v té situaci dávalo smysl a soupeři to aspoň trochu uškodilo.


Pieta píše:
10. 8. 2019, 22:06
2) Trochu mě mate tvůj zvolený styl prezentace. Příklady máš plné detailně popsaných záměrů, ale kdykoliv na to přijde řeč, tak se zjistí, že tví hráči vlastně všechno sází jen v dost hrubých obrysech, a vypadá to, že jsi s takovým přístupem spokojený. Tvoje herní texty jsou ale plné příkladů, navádějících k něčemu úplně jinému. Proč?
Protože si ty příklady většinou vymýšlím, nejsou přímo ze hry.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 11. 8. 2019, 15:53

Pieta píše:
10. 8. 2019, 22:06
York píše:
8. 8. 2019, 14:36
Až si vyzkoušíte jednoduchou rubačku
Tohle je dost jako pěst na oko v jinak vážně se tvářícím textu.
Tsss, rubačka tam sedne, jak prdel na pekáč :-) Měním to na:

"Až si vyzkoušíte základní pravidla boje..."


Pieta píše:
10. 8. 2019, 22:06
York píše:
8. 8. 2019, 14:50
Pán jeskyně: „Ork zvedá kyj, který měl opřený o stůl, a staví se mezi vás a goblina. Goblin ukazuje na Gorondara a něco při tom mumlá. Co děláte?“
Tak si říkám, že tohle je zrovna až nápadně vágní hlášení záměru.
Chtěl jsi jistě říct "úmyslu", že? ;)

Měním to na:

Příklad:
Pán jeskyně: „Ork zvedá kyj, který měl opřený o stůl, a staví se mezi vás a goblina. Goblin ukazuje na Gorondara a mumlá při tom nějaké zaklínadlo. Co děláte?“

Pieta píše:
10. 8. 2019, 22:06
York píše:
8. 8. 2019, 14:50
Úpravy záměrů
Co kdo chcete udělat, říkejte samozřejmě postupně, abyste si rozuměli. Vaše postavy a jejich nepřátelé to ale budou dělat současně. Aby nezáleželo na tom, v jakém pořadí se záměry ohlašují, můžete je libovolně upravovat. Stejně tak může Pán jeskyně měnit záměry protivníků.

Příklad:
Katka: „Otočím se a běžím zpátky.“
Pavel: „Já zkusím oběhnout orka a dostat se ke goblinovi, abych mu zabránil v mumlání.“
Katka: „Aha, tak v tom případě se zastavím a připravím si luk. Nenechám v tom Gorondara samotného.“
Pán jeskyně: „Dobře. Ork vyráží Gorondarovi naproti, aby mu zablokoval cestu ke goblinovi. Goblin dál mumlá.“


Svůj záměr ale měň co nejméně. Tuto možnost máš, abys mohl reagovat na to, co dělají ostatní, nikoliv abyste se s Pánem jeskyně snažili vzájemně přechytračit.
Tady jsi přeskočil z vykání nebo oslovování skupinky na začátku k tykání nebo oslovování jednotlivce na konci.
Množné číslo si vynucuje hned ta první věta - nejde dost dobře říct "Svůj záměr říkej postupně". Tj. to není vykání, ale mluvím o celé družině. Za tím příkladem už by to vykání bylo (respektive nešlo by to od něj poznat) a to mít v pravidlech nechci.

Takže tady moc nevím, co s tím. Nenapadá mě ani, jak to přeformulovat. Nejraději bych to nechal tak.

edit: Možná: "Své úmysly byste ale měli měnit co nejméně. Tuto možnost máte, abyste mohli reagovat na to, co dělají ostatní, nikoliv abyste se s Pánem jeskyně snažili vzájemně přechytračit."?

To by asi šlo. Dám to tam.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11924
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York » 11. 8. 2019, 16:03

Pieta píše:
10. 8. 2019, 22:06
York píše:
8. 8. 2019, 14:50
Nevadí, že Pavel neřekl, co přesně chce goblinovi udělat, protože z jeho popisu je jasné, že to nebude nic hezkého. Ork, který stojí před goblinem a chce ho bránit, ostatně ani nemůže vědět, co má přesně Gorondar v plánu. Vidí ale, že má v ruce zbraň a snaží se kolem něj proběhnout ke goblinovi, a může na to reagovat.
K tomu tučnému - nemělo by ale aspoň hráčům být jasné, o co se kdo hodlá pokoušet? Pokud ano, text by měl spíš vést k tomu, aby se vyjadřovali jasně, než řešit to, že postavy nemají takový přehled. Postavy stejně dialog u stolu neslyší, ale hráči ano.
Tohle mi přijde v pohodě. V tu chvíli ani hráč neví, co přesně goblinovi udělá, protože to může klidně vymyslet až potom, co mu padnou nějaké úspěchy. A navíc se může stát, že hráč chtěl třeba původně dát damage, ale přehodí ho moc málo, takže raději než nedat žádnou vymyslí něco jinýho (viz ted příklad, kterej jsem upravoval v jednom z předchozích příspěvků).

Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host