Dračák podle staré školy
Moderátor: York
Dračák podle staré školy
Pravidla (pdf).
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky
Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky
Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračák podle staré školy
jako vtip dobré, jako provokace slabé...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22580
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračák podle staré školy
Kdo jsi a co jsi udělal s Eeriem?eerieBaatezu píše: ↑4. 1. 2019, 12:20 Nic z tohohle mi ale nepřijde nějak extra odpovídající situaci, o které se bavíme. Tady nejde o dlouhověkost nebo podobenství Ráje, ale "všední pseudo-středověký" svět, kde lidé mají takovou věc k mání. To by úplně změnilo ekonomiku, lidské myšlení, apod.
Edit: Pieta mě předběhl. Samozřejmě máš z mého pohledu správný pohled, ale jak ti správný fantasák vysvětlí, tak na tom vlastně vůbec nezáleží, svět může vypadat úplně stejně jako bez té kytky, protože ostatní figurky - tedy NPC - nenapadne, že by ji měli použít.
hraju: Ω Projekt Omega
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15020
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračák podle staré školy
Tak jasně, že tyhle věci vždycky někdo řešil.eerieBaatezu píše: ↑4. 1. 2019, 13:05Hele já si pamatuji, jak v nějakých zinech na netu psali maníci o tom, jak by v Dračáku asi vypadaly hrady a jací zakletí démoni (proti teleportaci, vysávači magů, apod.) by kde asi střežili jaké věci a tak.
Čili to není nic, co by nešlo nebo se nedělalo, spíš je to šlendrián autorů. $D
Tady jde spíš o priority - kolik kapacity, kterou bys mohl věnovat vymýšlení NPC nebo zápletek nebo jiného obsahu chceš věnovat tomu, abys domýšlel důsledky každé jednotlivé změny proti naší realitě, a všech těch změn mezi sebou? Odpověď bude pro různé lidi odlišná, a u někoho bude dost blízká nule, u jiného je to jedna z nejzajímavějších věcí na fantasy světech vůbec.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Dračák podle staré školy
To neměla být provokace. Řešit ekonomii u fantasy světů obvykle pokládám za nepatřičné (kdo chce psa bíti... a pro hráče/čtenáře to obvykle není důležité téma). Ale zrovna u Západozemí a Středozemě jsem pár rozborů četl a viděl na Youtube, a tak vím, že jen Západozemí uspělo u ekonomických expertů.
Odkaz 1
Odkaz 2
Odkaz 1
Odkaz 2
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Dračák podle staré školy
eerieBaatezu píše: ↑4. 1. 2019, 12:20Cože, bude DrD 3? Kde se o tom píše?PetrH píše: ↑4. 1. 2019, 11:24 tak jsem si prolistoval dle odkazu na d20 to pdf. První, co to ve mě evokovalo bylo... hmm máme drd edice 1.x, máme +, II a teď bude 3. Jako jmenuje se to dračák, odkazuje to na styl her "jeskyně, skřeti, draci, kouzla, magy předměty..." ale říkám si, je to drd? tedy pokud striktně srovnávám s drd 1.6. Ano něco se tu jmenuje stejně, což na mě působí zmateně. ale najednou mám tři roviny postavy, fyzickou, duševní a reputační/stavovskou ? Jo nepotřebuji hrdinny fantasy a mít x statů základních a y odvozených, ale pokud dělám dračák podle staré školy a chci navázat na staré drd/dnd tak redukce statů je jako milka na sjezdovce.
d20 York píše: http://www.d20.cz/diskuze/kultura-disku ... .html#i199
3.1.2019 14:29 - York
PetrH píše:
ja myslel, ze nekdo z “plku” na tema drd.old udelal preci jen dracak 3
To jsi myslel správně. Zatím to je teda jen hrubá alfa verze PPZ, ale hratelná.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračák podle staré školy
Chce se tím zabývat alespoň přiměřeně. Víc to hrotit asi netřeba. Ale nezajíma se o to vůbec je taky divné.Pieta píše: ↑4. 1. 2019, 13:22Tak jasně, že tyhle věci vždycky někdo řešil.
Tady jde spíš o priority - kolik kapacity, kterou bys mohl věnovat vymýšlení NPC nebo zápletek nebo jiného obsahu chceš věnovat tomu, abys domýšlel důsledky každé jednotlivé změny proti naší realitě, a všech těch změn mezi sebou? Odpověď bude pro různé lidi odlišná, a u někoho bude dost blízká nule, u jiného je to jedna z nejzajímavějších věcí na fantasy světech vůbec.
Zrovna nedávno jsem si říkal, tyjo, on ten DnD mág vlastně může několikrát denně otevřít jakýkoliv zámek. Opakuji, několikrát denně ; jakýkoliv zámek. Už jen tohle by mělo na pseudo-středověký svět extrémní dopad a věci by tam vypadaly dost jinak.
Aha, zajímavé, kouknu na to až nebudu ospalej.ShadoWWW píše: ↑4. 1. 2019, 13:23 To neměla být provokace. Řešit ekonomii u fantasy světů obvykle pokládám za nepatřičné (kdo chce psa bíti... a pro hráče/čtenáře to obvykle není důležité téma). Ale zrovna u Západozemí a Středozemě jsem pár rozborů četl a viděl na Youtube, a tak vím, že jen Západozemí uspělo u ekonomických expertů.
Odkaz 1
Odkaz 2
Jo tohle je DrD 3, aha. Jen abych byl zorientovaný.PetrH píše: ↑4. 1. 2019, 13:44d20 York píše: http://www.d20.cz/diskuze/kultura-disku ... .html#i199
3.1.2019 14:29 - York
PetrH píše:
ja myslel, ze nekdo z “plku” na tema drd.old udelal preci jen dracak 3
To jsi myslel správně. Zatím to je teda jen hrubá alfa verze PPZ, ale hratelná.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15020
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračák podle staré školy
Každý současný člověk může několikrát denně otevřít +- jakýkoliv zámek, a potřebuje k tomu méně vzácné zdroje, než je typický mág v typickém fantasy světě, a náš svět se z toho nezbořil. (-;eerieBaatezu píše: ↑4. 1. 2019, 14:10Zrovna nedávno jsem si říkal, tyjo, on ten DnD mág vlastně může několikrát denně otevřít jakýkoliv zámek. Opakuji, několikrát denně ; jakýkoliv zámek. $lol$ Už jen tohle by mělo na pseudo-středověký svět extrémní dopad a věci by tam vypadaly dost jinak.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22580
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračák podle staré školy
Otvírání zámků je nic - možnost ovládat hmotu jen myšlenkou je naprosto bombastická, protože řadu věcí neuděláš bez hromady specializovaných nástrojů, a ty zase nevytvoříš bez jiných nástrojů - a jeden týpek s telekinetickou magií by byl úplně super konstruktér, který by strčil do kapsy i některé dnešní výrobní technologie.eerieBaatezu píše: ↑4. 1. 2019, 14:10 Zrovna nedávno jsem si říkal, tyjo, on ten DnD mág vlastně může několikrát denně otevřít jakýkoliv zámek. Opakuji, několikrát denně ; jakýkoliv zámek. Už jen tohle by mělo na pseudo-středověký svět extrémní dopad a věci by tam vypadaly dost jinak.
hraju: Ω Projekt Omega
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračák podle staré školy
Jo hele ale jako si můžete dohledat, že už docela dlouho tvrdím, že by bylo super mít DnD-like fantasy, kde by byl magický systém a la Shadowrun, než jen seznam kouzel.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračák podle staré školy
Já teda otevřít libovolný zámek několikrát denně neumím.
Tjn.Jerson píše: ↑4. 1. 2019, 14:15 Otvírání zámků je nic - možnost ovládat hmotu jen myšlenkou je naprosto bombastická, protože řadu věcí neuděláš bez hromady specializovaných nástrojů, a ty zase nevytvoříš bez jiných nástrojů - a jeden týpek s telekinetickou magií by byl úplně super konstruktér, který by strčil do kapsy i některé dnešní výrobní technologie.
Re: Dračák podle staré školy
=》 Nejsi kouzelník ani zámečník.
Navíc zámečník to umí potichu, zatímco zaklep je hlučné.
Navíc zámečník to umí potichu, zatímco zaklep je hlučné.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15020
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračák podle staré školy
To znamená, že musíš najít čaroděje, co má ve své magické knize kouzla jako "odštípni zámek", "odvrtej zámek", "výbušnina" atd, a při přechodu na další úroveň se od něj tyhle věci naučit.
Tohle typicky platí, jen pokud je splněna řada obvykle nevyřčených předpokladů na přesnost a sílu telekineze a podobných magií, potřeba respektovat nebo nerespektovat chování materiálu, možnost pracovat poslepu, atd.Jerson píše: ↑4. 1. 2019, 14:15Otvírání zámků je nic - možnost ovládat hmotu jen myšlenkou je naprosto bombastická, protože řadu věcí neuděláš bez hromady specializovaných nástrojů, a ty zase nevytvoříš bez jiných nástrojů - a jeden týpek s telekinetickou magií by byl úplně super konstruktér, který by strčil do kapsy i některé dnešní výrobní technologie.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22580
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračák podle staré školy
Však já vím, jen jsem si dělal legracieerieBaatezu píše: ↑4. 1. 2019, 14:19 Jo hele ale jako si můžete dohledat, že už docela dlouho tvrdím, že by bylo super mít DnD-like fantasy, kde by byl magický systém a la Shadowrun, než jen seznam kouzel.
S tím, co kouzelníci dokážou jiného by stačilo vytvořit ta správná kouzla pro konstruktéry. Ostatně i jen pár pomocných kouzel by stačilo. Třeba zmenšení je taky super věc.
hraju: Ω Projekt Omega
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračák podle staré školy
Tak hlavně v reálné fantasy by byla úplně jiná kouzla. Kouzelníci by asi vydělávali těžké prachy jako vyhlazovači vrásek, plastičtí "chirurgové", stavební firemníci, atd.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15020
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračák podle staré školy
Pokud jdou vytvořit taková kouzla, jaká by konstruktéři chtěli. A to je zase otázka toho, jak přesná, spolehlivá atd dokáže magie být.
Určitě třeba léčivá kouzla, co dokážou vrátit chybějící orgány nebo oživit mrtvé, by byla sakra populární.eerieBaatezu píše: ↑4. 1. 2019, 15:00Tak hlavně v reálné fantasy by byla úplně jiná kouzla. Kouzelníci by asi vydělávali těžké prachy jako vyhlazovači vrásek, plastičtí "chirurgové", stavební firemníci, atd.
Na druhou stranu třeba s plastickou chirurgií opatrně - ve spoustě her jsou změny vzhledu možné jen dočasně, a omládnutí je nemožné, supertěžké, vyžaduje lidské oběti a tak podobně. Jasně, že někomu by tyhle překážky nevadily, ale masové rozšíření bych nečekal.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti