Dračák podle staré školy

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Pravidla (pdf).
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky

Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Pracující logaritmus píše: 9. 12. 2019, 13:22 Kdybys pokračoval v té lineární řade, tak s těmi mistry dojdeš na konec za ten druhý rok. To už někteří zahrají.
To sice jo, ale úrovně nejsou obsah hry, ten vytváří Pán jeskyně a je v principu open-ended. Není to tak, že bys měl vylevelovat na nejvyšší úroveň a tím tu hru dohrát. Nechci pokud možno takovej signál vysílat.

Druhá věc je, že počítat třináct nebo čtrtnáct tejdnů je docela peklo. Ono i těch devět před tím. Zaokrouhlení na čtvrtroky, půlroky a roky rozhodně dává smysl.

Pracující logaritmus píše: 9. 12. 2019, 13:22Fakt nechápu, proč ses tak upnul na desetileté kampaně. To je kravina. A jestli se najde taková parta (budiž jim to přáno) tak si to zhouseruleuje. To už bys měl počítat spíš s těmi, co hrají jednou za rok, těch bude určitě víc.
Skupina, která to bude hrát několik let, si tohle zhouseruluje téměř určitě, s tím souhlasím. I tak mi ale přijde rozumný, dát jim k tomu alespoň nějaký vodítko.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

York píše: 9. 12. 2019, 13:15Nevím no. Myšlenka permanentního živobytí se mi fakt líbí, ale těžce se nepotkává s realitou :\
Možná by šlo, neříkat tomu "permanentní živobytí", ale "dlouhodobé živobytí". Něco ve smyslu, že si průběžně občas něco přivyděláš a po dobu, co budete hrát, ti to zhruba vystačí.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22625
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Jerson »

Yorku, zkusil jsi svůj nápad počítat úrovně podle uplynulého reálného času předložit svým hráčům? Pokud ano, co na to říkali?
Nikdy jsem se s takovým nápadem nesetkal a fakt by mě zajímalo, zda to někomu připadne jako dobrý nápad.
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Pracující logaritmus »

To sice jo, ale úrovně nejsou obsah hry, ten vytváří Pán jeskyně a je v principu open-ended. Není to tak, že bys měl vylevelovat na nejvyšší úroveň a tím tu hru dohrát. Nechci pokud možno takovej signál vysílat
Tak já hrál kampaň nejdéle tři čtvrtě roku, takže když mi dáš materiál na dva, tak mi to připadá naprosto open-ended. A ten průzkum od wizardů to měl (pokud si dobře vzpomínám) taky spíš jako maximum. Když budeš mít 15 týdnů na 14 (kdy bys dostal ten neexistující 15 level), tak už těch čtvrt roku přesluhuješ.
Navíc místo komplikované změny prostě napíšeš: Nový level dostaneš po tolika sezeních, kolik je tvá nová úroveň.
A ušetřené místo můžeš použít na vysvětlení věcí.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Jerson píše: 9. 12. 2019, 13:39 Yorku, zkusil jsi svůj nápad počítat úrovně podle uplynulého reálného času předložit svým hráčům?
Ano, aktuální kampaň takhle hrajeme a předtím jsem tak hráli v dovednostních systémech (byly za to skillpointy místo úrovní).

Jerson píše: 9. 12. 2019, 13:39Pokud ano, co na to říkali?
Že by bylo fajn to dodržovat ;-)

(Ze začátku to fungovalo dobře, ale jelikož jsem měl vymyšlené schopnosti jen pro základní úrovně, tak pak přestalo být kam postupovat.)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Pracující logaritmus píše: 9. 12. 2019, 13:44 Navíc místo komplikované změny prostě napíšeš: Nový level dostaneš po tolika sezeních, kolik je tvá nová úroveň.
A ušetřené místo můžeš použít na vysvětlení věcí.
Vysvělení tam musí bejt každopádně, to je totiž důležitější než počty tejdnů. Je to především vodítko pro Pána jeskyně, jako hard rule by to bylo dost stupidní - hlídat, že je novej měsíc, a tudíž by měl bejt levelup, je celkem v pohodě, ale sledovat, že uteklo přesně 7 tejdnů (nebo sezení, whatever), je dost šílený. Navíc pokud to má fakt pomáhat utvářet struktury hry a nemá to bejt "při patnáctém kroku jsi dostal levelup", tak to beztak nebude úplně přesný. Spíš to bude něco jako "až dohrajeme tenhle dungeon, tak si můžete dát levelup".


(Pokusu nenápadně popašovat levelování po počtu sezení jsem si všiml, Donalde ;-))
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22625
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Jerson »

York píše: 9. 12. 2019, 13:48 Ano, aktuální kampaň takhle hrajeme a předtím jsem tak hráli v dovednostních systémech (byly za to skillpointy místo úrovní).
...
Že by bylo fajn to dodržovat ;-)

(Ze začátku to fungovalo dobře, ale jelikož jsem měl vymyšlené schopnosti jen pro základní úrovně, tak pak přestalo být kam postupovat.)
Takže se vám stalo, že hrajete třeba každý týden, nějak postupujete, pak se dvě měsíce nesejdete, a na příští hře má každý úroveň navíc, i když jste mezitím nic neodehráli, a hráči jsou s tím spokojení?
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Jerson píše: 9. 12. 2019, 14:28 Takže se vám stalo, že hrajete třeba každý týden, nějak postupujete, pak se dvě měsíce nesejdete, a na příští hře má každý úroveň navíc, i když jste mezitím nic neodehráli, a hráči jsou s tím spokojení?
Jasně. Jsme totiž skupina složená z úplnejch tupců, kteří se nejsou schopni domluvit, že při dlouhé herní pauze se neleveluje.

(Ve skutečnosti si z toho hráči dělaj prdel a neustále se ptaj, kde že je ten double levelup :-))
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22625
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Jerson »

Tak jak tedy? Chtějí to hráči doopravdy dodržovat, aby levelovali, i když se nehraje, takže má smysl to psát do pravidel, nebo si z toho dělají srandu, nebo jste se domluvili - či ty jsi navrhnul a oni nakonec souhlasili, protože kdo by se hádal s PJjem a tvůrcem pravidel(?) - že to pravidlo nebudete dodržovat?
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Jerson píše: 9. 12. 2019, 15:02Tak jak tedy? Chtějí to hráči doopravdy dodržovat, aby levelovali, i když se nehraje?
Ne.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

York píše: 9. 12. 2019, 12:47 Pokud stanovím jako cíl, že se hráči mají za rok hraní dostat na mistrovské úrovně (tedy na devátou), tak mi asi nejlíp vychází leveup po počtu týdnů rovném nové úrovni: 2 týdny na druhou, další tři na třetí, další čtyři na čtvrtou, atd.

2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 = 44 týdnů, což je necelej rok.
Čím dál víc si říkám, že tohle je blbost, protože:
York píše: 9. 12. 2019, 14:00hlídat, že je novej měsíc, a tudíž by měl bejt levelup, je celkem v pohodě, ale sledovat, že uteklo přesně 7 tejdnů (nebo sezení, whatever), je dost šílený.
Tj. spíš to bude muset bejt něco ve smyslu:

• Přestup z 1. na 2. úroveň za dva týdny
• Přestup z 2. Na 3. úroveň za další měsíc
• Pak až do deváté úrovně přestup každé 2 měsíce

A pak stejně jako předtím:

• z 9. na 10. úroveň za další 3 měsíce
• z 10. na 11. úroveň za půl roku
• z 11. na 12. úroveň za rok
• z 12. na 13. úroveň za 2 roky
• z 13. na 14. úroveň za 4 roky
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Logu, jaký závěr bys udělal na základě tý debaty na Kostce?

Já jsem si z toho zatím vzal:

• S hodně častým hraním (víc než jednou týdně) nejspíš nikdo moc nemá zkušenosti. Pocitově se lidi kloněj spíš k rychlejšímu levelování, na druhou stranu se mi furt nezdá, že to, že někdo hraje často, znamená, že bude (a chce) mít kampaň kratší. Když to vezmu podle svýho hraní na základce, tak tam jsme skončili, protože jsme dodělali základku a rozešli jsme se na různý střední školy. Do tý doby jsme hráli se stejnejma postavama, celkem 2 roky.

• K málo častému hraní se většinou lidi vyjadřujou, že by se asi nemělo levelovat tak rychle. Na druhou stranu Loki, kterej hraje jednou za měsíc, říká, že leveluje dokonce o něco rychleji, než když hrával často.

A koukám, že Gurza to docela rozčísnul:
Gurza na D20.cz píše:Driv hravali jsme casto, ted malokdy, sejdeme se jednou za mesic nebo dva. Jako carodeje (sorc, ne wiz) me uz privadi k silenstvi neschopnost prohodit x mesicu jedine kouzlo oproti nasemu kouzelnikovi, protoze ac se v pribehe udeje jen par sezeni, ty mesice bez realneho posunu v me hlave existuji stale.
Sice se celkově vyjadřuje spíš k levelování za získané expy, ale podobně pomalu budeš při četnosti hraní jednou za 1-2 měsíce levelovat, i když budeš počítat sezení.
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Pracující logaritmus »

Tak já bych z toho vypíchl:
1) Otázka není systémově nezávislá. Osobně myslím, žes udělal chybu, že jsi neodkázal, pro jaký systém to chceš.
2) Můj předpoklad, že se leveluje podle odehraného času, se nepotvrdil, vliv má i reálná doba hraní.
3) Na druhou stranu, nenabyl jsem ani dojmu, že celkový reálný čas je schopný fungovat jako jediný parametr. Skupina co hraje týdně, bude levelovat jinak, když začne hrát měsíčně. Ale změní se to jak v celkovém čase, tak v počtu sezení.
4) Evidentně existují i hráči schopní a ochotní hrát kampaně dlouhá léta, ale stále mi připadají spíše jako výjimka, než pravidlo.
5) Nikdo moc nepočítá, že hru dohraje do max.
6) Na druhou stranu, někomu se nelíbí to, že musí týdny a měsíce čekat na nový level. To je právě to, co jak já chápu vadí Gurzovi. (Mimochodem, WotC vydalo v UA variantní pravidlo, které řeší ten konkrétní problém, co uvádí jako příklad. Takže to nebude nějaké "Týká se jen Gurzy".)
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Pracující logaritmus píše: 11. 12. 2019, 13:03Nenabyl jsem ani dojmu, že celkový reálný čas je schopný fungovat jako jediný parametr. Skupina co hraje týdně, bude levelovat jinak, když začne hrát měsíčně. Ale změní se to jak v celkovém čase, tak v počtu sezení.
Souhlas.

Teď jde ale o to, jak to PJovi předat. Pořád mi přijde jako lepší nápad vyjít z celkovýho reálnýho času a přidat k tomu poznámku, že při hodně občasném hraní je dobrý trochu zvolnit, aby se nepostupovalo po každym sezení.
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Pracující logaritmus »

Pak bys neměl zapomenout říct, s kolika sezeními počítáš. (Hraní jednou týdně). Aby měl čtenář představu, co znamená "hodně občasný".
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti