Dračák podle staré školy
Moderátor: York
Dračák podle staré školy
Pravidla (pdf).
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky
Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky
Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
Re: Dračák podle staré školy
Portál bude muset pryč.
Svět, kde by fungovalo takovéhle kouzlo (byť mistrovské), by samozřejmě mohl v pohodě fungovat a bylo by pořád zábavné v něm hrát (mně by to třeba zas až tak moc nevadilo). Někdo z hráčů ale správně podotknul, že když tohle kouzlo bude v pravidlech, tak s ním všechny světy všech hráčů budou muset počítat, což asi není dobře. Tohle by rozhodně mělo být opt-in, pokud vůbec, nikoliv opt-out.
Zvažovali jsme i pár možností, jak portál oslabit.
• Omezení dosahu by ničemu nepomohlo, kouzelník by prostě proskákal několika portály. Když by ta vzdálenost byla moc krátká, tak by zas to kouzlo bylo nepoužitelné.
• Omezení četnosti použití by taky ničemu nepomohla.
• Omezení na pouze jednu dvojici značek by trochu pomohlo (kouzelník by nemohl skákat úplně všude), ale dost by to kouzlo zkomplikovalo a hodně z těch nepříjemných důsledků pro svět by zůstalo, takže to asi nestojí za to.
=> Úplně portál vyřadit bude asi nejlepší řešení.
edit: Ve světě Dračáku portály budou, ale budou to velké, kamenné artefakty z dávných dob.
Trklo mě to včera při hře, když postavy potřebovaly rychle cestovat, aby zachránily trpaslického prince z obleženého města. S takhle napsaným portálem by si kouzelník začal budovat síť připravených průchodů a postupně by tím trivializoval cestování. Cestovalo by se vždy jen do míst, kde ještě postavy nebyly. Nebyl by taky problém si klidně uprostřed dungeonu prakticky instantně "odskočit do města" a zase se vrátit zpět. Někdo z hráčů taky nadhodil, že by to dost trivializovalo dobývání hradů - stačilo by, aby se dovnitř dostal jeden člověk, udělal někde značky pro portál a kouzelník by tam pak poslal celou armádu.York píše: ↑30. 10. 2019, 15:43Portál *Šár*
Sesílání: 1 minuta, po přípravě 1 kolo
Trvání: po dobu soustředění
Abys mohl seslat portál, někdo nejdříve musí opatřit dva různé fyzické průchody (dveře, chodby) tebou určenými symboly, na obou místech stejnými. Jakmile v jednom z takto připravených průchodů vyslovíš zaklínací formuli, symboly na obou místech se rozzáří slabým namodralým svitem. Dokud se nepřestaneš soustředit, kdokoliv projde jedním portálem, zmizí a vyjde z toho druhého. Portál přenáší jen živé tvory (se vším, co nesou) a transportuje je vždy najednou, nejde tedy „prostrčit“ třeba jen část ruky nebo nějaký předmět.
Svět, kde by fungovalo takovéhle kouzlo (byť mistrovské), by samozřejmě mohl v pohodě fungovat a bylo by pořád zábavné v něm hrát (mně by to třeba zas až tak moc nevadilo). Někdo z hráčů ale správně podotknul, že když tohle kouzlo bude v pravidlech, tak s ním všechny světy všech hráčů budou muset počítat, což asi není dobře. Tohle by rozhodně mělo být opt-in, pokud vůbec, nikoliv opt-out.
Zvažovali jsme i pár možností, jak portál oslabit.
• Omezení dosahu by ničemu nepomohlo, kouzelník by prostě proskákal několika portály. Když by ta vzdálenost byla moc krátká, tak by zas to kouzlo bylo nepoužitelné.
• Omezení četnosti použití by taky ničemu nepomohla.
• Omezení na pouze jednu dvojici značek by trochu pomohlo (kouzelník by nemohl skákat úplně všude), ale dost by to kouzlo zkomplikovalo a hodně z těch nepříjemných důsledků pro svět by zůstalo, takže to asi nestojí za to.
=> Úplně portál vyřadit bude asi nejlepší řešení.
edit: Ve světě Dračáku portály budou, ale budou to velké, kamenné artefakty z dávných dob.
Re: Dračák podle staré školy
Růst vlastností
Tohle jsem už fakt znova otevírat nechtěl, ale asi budu muset - hráči se jednomyslně odmítli vzdát hodnot 4 2 2 s odůvodněním, že prostě nechtějí mít jedničkovou vlastnost. S hodnotami 4 3 2 už problém neměli.
V zásadě tomu nic nebrání, takže pravidla pro růst vlastností budou:
• Na první úrovni rozděl hodnoty 3 2 1
• Na třetí úrovni si zvyš nejvyšší vlastnost (tedy 4 2 1)
• Na páté úrovni si zvyš jinou než nejvyšší vlastnost (tedy 4 3 1 nebo 4 2 2)
• Na sedmé úrovni si zvyš jednu z nejnižších vlastností (tedy 4 3 2)
• Na deváté úrovni si zvyš nejvyšší vlastnost (tedy 5 3 2)
• Na jedenácté úrovni si zvyš jinou než nejvyšší vlastnost (tedy 5 4 2 nebo 5 3 3)
• Na třinácté úrovni si zvyš jednu z nejnižších vlastností (tedy 5 4 3)
Tohle jsem už fakt znova otevírat nechtěl, ale asi budu muset - hráči se jednomyslně odmítli vzdát hodnot 4 2 2 s odůvodněním, že prostě nechtějí mít jedničkovou vlastnost. S hodnotami 4 3 2 už problém neměli.
V zásadě tomu nic nebrání, takže pravidla pro růst vlastností budou:
• Na první úrovni rozděl hodnoty 3 2 1
• Na třetí úrovni si zvyš nejvyšší vlastnost (tedy 4 2 1)
• Na páté úrovni si zvyš jinou než nejvyšší vlastnost (tedy 4 3 1 nebo 4 2 2)
• Na sedmé úrovni si zvyš jednu z nejnižších vlastností (tedy 4 3 2)
• Na deváté úrovni si zvyš nejvyšší vlastnost (tedy 5 3 2)
• Na jedenácté úrovni si zvyš jinou než nejvyšší vlastnost (tedy 5 4 2 nebo 5 3 3)
• Na třinácté úrovni si zvyš jednu z nejnižších vlastností (tedy 5 4 3)
Re: Dračák podle staré školy
Přemýšlím ještě nad tím, jestli by se šlo zbavit kouzel, které se nedají připravit. Některá už jsem přeformuloval, zbývá ještě hypnóza a metamorfóza. Tahle dvě kouzla se sesílají minutu s tím, že po celou dobu se kouzelník musí cíle dotýkat. Je to v podstatě omezení toho, na koho se takové kouzlo dá seslat - buď na někoho, kdo s tím souhlasí, nebo na někoho přemoženého a spoutaného, kdo se minutovému dotyku nemůže bránit.
• Zvažuju, že by se místo toho kouzelník musel vzít hlavu dotyčného do svých rukou (a sesílalo by se to instantně). To se taky dost dobře nedá udělat v průběhu boje, takže by to mohlo fungovat podobně.
Asi to tak udělám a zruším z úvodních pravidel zmínku o kouzlech, která se nedají připravit.
edit: A vlastně pak můžu od všech kouzel smazat kolonku sesílání, což je fajn.
• Zvažuju, že by se místo toho kouzelník musel vzít hlavu dotyčného do svých rukou (a sesílalo by se to instantně). To se taky dost dobře nedá udělat v průběhu boje, takže by to mohlo fungovat podobně.
Asi to tak udělám a zruším z úvodních pravidel zmínku o kouzlech, která se nedají připravit.
edit: A vlastně pak můžu od všech kouzel smazat kolonku sesílání, což je fajn.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračák podle staré školy
V pokročilých a mistrovských je to lepší, ale v základních na ten výběr koukám a přijde mi celý dost strohý a převážně nezajímavý.York píše: ↑30. 10. 2019, 15:52Hodně útočných kouzel tam je schválně. Když kouzelník nemá sesílat pořád dokola modrý blesky, tak musí mít dost útočných kouzel na výběr.
Většina z nich je dost přímočarých taky schválně. Pracovně jsem zvažoval různý vedlejší efekty a tak, ale zavrhnul jsem to, protože to začalo být moc komplikované. Komplexita teď nepramení z textu každého jednotlivého kouzla, ale ze situace - různé blesky se hodí v různých situacích, různá kouzla způsobují různé druhý zranění (na což mohou mít protivníci odolnost nebo imunitu), zasahují různé počty cílů, mají různý dosah, atd.
V mistrovských kouzlech je pak víc trochu zajímavějších útočných kouzel (samonaváděcí ohnivý had, ledová past, mrak smrti, kterým můžeš pohybovat a podobně).
Je jich jen polovina proti mistrovským a 2/5 proti pokročilým, a z těch dvanácti jsou tam 2*blesk, 3*útočné kouzlo na jeden cíl, 1*plošný útok a 1*paralýza. Plus ještě dvě varianty na "tohle kouzlo snižuje utržené zranění".
Čili zbývají jen 3 kouzla, co nejsou primárně nebo úplně bojová.
Nevím, já se na to kouzlo podívám, řeknu si "tamhle se k salvě chystá půltucet lučištníků, jak dlouho bude trvat, než se zadýmím natolik, aby měli minimální šanci mě trefit" a vůbec netuším.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračák podle staré školy
- Portál se vyrábí dvanáctihodinovým rituálem na každém konci.York píše: ↑31. 10. 2019, 11:21 :?: Zvažovali jsme i pár možností, jak portál oslabit.
• Omezení dosahu by ničemu nepomohlo, kouzelník by prostě proskákal několika portály. Když by ta vzdálenost byla moc krátká, tak by zas to kouzlo bylo nepoužitelné.
• Omezení četnosti použití by taky ničemu nepomohla.
• Omezení na pouze jednu dvojici značek by trochu pomohlo (kouzelník by nemohl skákat úplně všude), ale dost by to kouzlo zkomplikovalo a hodně z těch nepříjemných důsledků pro svět by zůstalo, takže to asi nestojí za to.
=> Úplně portál vyřadit bude asi nejlepší řešení.
- Kdo zná symboly k nějakému portálu, dokáže si k němu vyrobit svůj vlastní vstup, takže každý portál je bezpečnostní slabina, nestaví se veřejně, pouštějí se k nim jen nejdůvěryhodnější osoby atd. Málokdo ti taky dá svolení postavit si svůj portál na svém území - samozřejmě se nemusíš ptát, ale to se taky může nepříjemně vymstít.
- Portál má omezené trvání (jeden lunární cyklus? jedno roční období?), musí se pravidelně udržovat, jinak zanikne.
- Všechno uvedené současně.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Dračák podle staré školy
Jo, to je fakt. Asi jsem až moc dbal na to, aby tam bylo dost útočných kouzel. Ona to teda není planá obava - dost hráčů určitě bude chtít hrát bojového mága a aby to fungovalo, tak potřebuješ mít aspoň 3-4 útočná kouzla, abys měl po celý boj co sesílat.Pieta píše: ↑31. 10. 2019, 12:12 V pokročilých a mistrovských je to lepší, ale v základních na ten výběr koukám a přijde mi celý dost strohý a převážně nezajímavý.
Je jich jen polovina proti mistrovským a 2/5 proti pokročilým, a z těch dvanácti jsou tam 2*blesk, 3*útočné kouzlo na jeden cíl, 1*plošný útok a 1*paralýza. Plus ještě dvě varianty na "tohle kouzlo snižuje utržené zranění".
Čili zbývají jen 3 kouzla, co nejsou primárně nebo úplně bojová.
Připomínám, že na 1. úrovni si kouzelník vybírá 4 kouzla a na druhé 2 další (od třetí úrovně se může určit pokročilá kouzla).
Obranná kouzla (magický štít a neviditelnou zbroj) bych tam asi spíš nechal. K tomu by tam měla být aspoň 4 útočná kouzla. Jedno z nich může být beranidlo, které má i nějaké nebojové použití... Zbývá 6 nebojových kouzel, to by mělo být ok. Ještě se nad tím každopádně zamyslím.
Co takhle:
Sebe a blízké okolí skryješ za jedno kolo, zaplnit velký sál nebo stodolu trvá zhruba minutu.
Re: Dračák podle staré školy
To už ale podle mě popisujš ty velké, kamenné portály, o kterých se zmiňuju v editu.Pieta píše: ↑31. 10. 2019, 12:20 - Portál se vyrábí dvanáctihodinovým rituálem na každém konci.
- Kdo zná symboly k nějakému portálu, dokáže si k němu vyrobit svůj vlastní vstup, takže každý portál je bezpečnostní slabina, nestaví se veřejně, pouštějí se k nim jen nejdůvěryhodnější osoby atd. Málokdo ti taky dá svolení postavit si svůj portál na svém území - samozřejmě se nemusíš ptát, ale to se taky může nepříjemně vymstít.
- Portál má omezené trvání (jeden lunární cyklus? jedno roční období?), musí se pravidelně udržovat, jinak zanikne.
- Všechno uvedené současně.
Kouzlo portál navíc není potřeba za každou cenu zachránit - naopak je dobře, když některé věci v pravidlech nebudou. Kouzlo na létání je jedna z nich, portál pravděpodobně druhá.
Re: Dračák podle staré školy
Přepsal jsem všechna zbývající kouzla, aby se dala připravit a seslat pomocí zaklínací formule. Současně jsem přepsal i úvodní texty - není v nich už třeba vysvětlovat, že se některá kouzla připravit nedají. Upravil jsem to i v předchozích příspěvcích.
Díky tomu bych se mohl vrátit k tomu, že při lámání kouzel přes zlom kouzlo je třeba vyslovit formuli lámaného kouzla
Díky tomu bych se mohl vrátit k tomu, že při lámání kouzel přes zlom kouzlo je třeba vyslovit formuli lámaného kouzla
Re: Dračák podle staré školy
Upravený seznam základních kouzel:
• Jsou tam teď 4 útočná kouzla, z nichž beranidlo se dá použít i nebojově na vyrážení dveří (modrý blesk, zelený blesk, beranidlo a plamenný oblouk), 2 obranná kouzla (magický štít a neviditelná zbroj), 1 omezující/vyřazující bojové kouzlo, které se dá použít i na hašení ohně (protoplazma) a 5 nebojových kouzel (dlouhá ruka, dým, oko, světlo a sugesce).
• Záměrně jsem vybíral kouzla dobře použitelná pro dungeoncrawl.
• Půjde z toho pořád postavit čistě bojový kouzelník, pokud o to bude hráč stát. A taky čistě nebojový (jedno kouzlo bude mít obranné).
(A rovnou jsem trochu nerfnul oko, ehm.)
- Dlouhá ruka
- Dým
- Beranidlo
- Ohnivý oblouk
- Oko
- Magický štít
- Protoplazma
- Světlo
- Sugesce
- Modrý blesk
- Zelený blesk
- Neviditelná zbroj
• Jsou tam teď 4 útočná kouzla, z nichž beranidlo se dá použít i nebojově na vyrážení dveří (modrý blesk, zelený blesk, beranidlo a plamenný oblouk), 2 obranná kouzla (magický štít a neviditelná zbroj), 1 omezující/vyřazující bojové kouzlo, které se dá použít i na hašení ohně (protoplazma) a 5 nebojových kouzel (dlouhá ruka, dým, oko, světlo a sugesce).
• Záměrně jsem vybíral kouzla dobře použitelná pro dungeoncrawl.
• Půjde z toho pořád postavit čistě bojový kouzelník, pokud o to bude hráč stát. A taky čistě nebojový (jedno kouzlo bude mít obranné).
(A rovnou jsem trochu nerfnul oko, ehm.)
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračák podle staré školy
Jo, takhle je to hned pestřejší.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Dračák podle staré školy
Zlom kouzlo jsem nakonec přece jen vrátil do původní verze, tedy že je třeba vyslovit formuli lámaného kouzla. Líbí se mi na tom, že to je interaktivní - hráč si musí správně tipnout, jaké kouzlo láme, a pamatovat si různé zaklínací formule. Bude taky mít smysl, aby PJ za potvory říkal formule sesílaných kouzel (kouzla goblinských šamanů a tak) a hráče to bude zajímat, protože to budou potřebovat, aby se pak zbavili škaredých efektů.
Re: Dračák podle staré školy
Dělám ještě pro jistotu revizi útočných kouzel (a dobře že tak). Úplně ruším kouzlo oheň, lodě by proti němu neměly šanci. Ze stejných důvodů jsem taky přeformuloval ohnivou stěnu, takže nepůjde sesílat na vodě a na lodi.
edit: On i ohnivý déšť bude pro lodě (a posádku) docela velkej problém, ale u toho se dá celkem zkousnout, že loď bude sice trochu ohořelá a bez plachet, ale přežije.
Hmm, ono to nejspíš povede k tomu, že se budou hodně používat veslice, protože nepotřebujou plachty a paluba se dá zakrýt něčím nehořlavým.
edit: On i ohnivý déšť bude pro lodě (a posádku) docela velkej problém, ale u toho se dá celkem zkousnout, že loď bude sice trochu ohořelá a bez plachet, ale přežije.
Hmm, ono to nejspíš povede k tomu, že se budou hodně používat veslice, protože nepotřebujou plachty a paluba se dá zakrýt něčím nehořlavým.
Re: Dračák podle staré školy
Ještě sem pro představu hodím pravidla, podle kterých jsou vytvořena bojová kouzla.
Combat spell design
Každé kouzlo má rozpočet 10 bodů.
Dotky
Idea je, že za 1b získám 1.5 kz celkového dot zranění. Takže třeba 3kz po 3 kola (celkem 9kz) by normálně stálo 9 bodů, ale jako dotka to stojí jen 6 bodů. Není to až tak super výhodný, protože od každého tiku dotky se znovu odečítá zbroj, ale proti cíli beze zbroje to výhodný je.
Persistent dot
Kouzlo nesmí dávat direct damage (není útočné), dělá jen dotku:
Ohnivá dotka
Tiká na cíli 3 kola, dá se za 1 kolo uhasit. Kouzlo nedává direct damage (není útočné).
Kouzlo dá ránu po nějakém čase (nabíjecí rukavice, ledová past a podobně). Nehází se na útok, dá to fixní zranění.
Combat spell design
Každé kouzlo má rozpočet 10 bodů.
- Zranění: 1b za každou kz
- Dosah: kontaktní 0, krátký 1, střední 3, dlouhý 5, dohled 7
- Rozsah: 0b self-only, 1b za každý cíl, linie 2b, vše v kontaktní vzdálenosti 3b, vše v krátké vzdálenosti 5b, stěna (wall of fire) 3b
- Duševní kouzlo: 2b (obchází zbroj)
- Kouzlo sráží nebo odhazuje: 2b
- Zraňuje pouze X (např. magické tvory): +2kz
Dotky
Idea je, že za 1b získám 1.5 kz celkového dot zranění. Takže třeba 3kz po 3 kola (celkem 9kz) by normálně stálo 9 bodů, ale jako dotka to stojí jen 6 bodů. Není to až tak super výhodný, protože od každého tiku dotky se znovu odečítá zbroj, ale proti cíli beze zbroje to výhodný je.
Persistent dot
Kouzlo nesmí dávat direct damage (není útočné), dělá jen dotku:
- 3kz podobu udržování nebo několik minut – 1b
- 4kz podobu udržování nebo několik minut – 2b
- 5kz podobu udržování nebo několik minut – 3b
- 6kz podobu udržování nebo několik minut – 4b
- 7kz podobu udržování nebo několik minut – 5b
- 8kz podobu udržování nebo několik minut – 6b
Ohnivá dotka
Tiká na cíli 3 kola, dá se za 1 kolo uhasit. Kouzlo nedává direct damage (není útočné).
- 3kz po 3 kola – 6b
- 4kz po 3 kola – 8b
Kouzlo dá ránu po nějakém čase (nabíjecí rukavice, ledová past a podobně). Nehází se na útok, dá to fixní zranění.
- 2kz za každý bod (max 10kz)
Re: Dračák podle staré školy
A tady je seznam, jak jsou nabodovaná kouzla v pravidlech:
Blesky
Modrý
Dosah: střední (3b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Zranění: 6kz (6b)
Zelený
Dosah: střední (3b)
Rozsah: 2 cíle (2b)
Zranění: 5kz (5b)
Fialový
Dosah: střední (3b)
Rozsah: 3 cíle (3b)
Zranění: 4kz (4b)
Žlutý
Dosah: střední (3b)
Rozsah: 4 cíle (4b)
Zranění: 3kz (3b)
Rudý
Dosah: střední (3b)
Rozsah: 5 cílů (5b)
Zranění: 2kz (2b)
Černý
Dosah: krátký (1b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Zranění: 8kz (8b)
Bílý
Dosah: dlouhý (5b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Zranění: 4kz (4b)
Kulový
Dosah: krátký (1b)
Rozsah: všechno v přímé linii (2b)
Zranění: 7kz (7b)
Ohnivá kouzla
Ohnivá koule
Dosah: střední (3b)
Rozsah: vše v kontaktní vzdálenosti od cíle (3b)
Zranění: 4kz (4b)
Ohnivá střela
Dosah: střední (3b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Zranění: 6kz (6b)
Oheň
Dosah: krátký (1b)
Rozsah: vše v kontaktní vzdálenosti (3b)
Zranění: 8kz podobu udržování (respektive několik minut) (6b)
/* Poslední bod není za co utratit – asi to ničemu nevadí */
Ohnivý déšť
Dosah: střední (3b)
Rozsah: všechno v krátké vzdálenosti od cílového místa (5b)
Zranění: 4kz každé kolo po dobu udržování (2b)
Vzplanutí
Dosah: krátký (1b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Zranění: 4kz hoření po 3 kola (8b)
Vzplanutí není útočné kouzlo, dává jen dotku.
Ohnivá stěna
Dosah: střední (3b)
Rozsah: stěna (3b)
Zranění: 6kz podobu udržování (4b)
Ohnivý had
Dosah: střední (3b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Zranění: 6kz (6b)
Schopnost navádění se vyrovná tím, že se mu dá utéct, tj. za to se další body neplatí.
Ohnivý oblouk
Dosah: kontaktní (0b)
Rozsah: vše v kontaktní vzdálenosti 3b
Zranění: 7kz (6b)
Rozžhavení
Dosah: krátký (1b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Zranění: 3kz po 3 kola (6b)
Obchází zbroj: (2b)
Ledová kouzla
Ledová past
Dosah: krátký (1b)
Rozsah: všechno v krátké vzdálenosti od cílového místa (5b)
Zranění: 8kz jednorázově po spuštění (4b)
Ledová dýka
Dosah: střední (3b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Zranění: 6kz (6b)
Ledová tříšť
Dosah: střední (3b)
Rozsah: vše v kontaktní vzdálenosti od cíle (3b)
Zranění: 4kz (4b)
Duševní kouzla
Duševní úder
Dosah: střední (3b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Duševní zranění (obchází zbroj) (2b)
Zranění: 4kz (4b)
Ostatní kouzla
Bílá střela
Dosah: krátký (1b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Duševní zranění (obchází zbroj) (2b)
Zranění: 6kz (6b) + 2kz = 8kz (zraňuje pouze magické tvory: +2kz)
Beranidlo
Dosah: krátký (1b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Zranění: 6kz (6b)
Kouzlo sráží nebo odhazuje: (2b)
Mrak smrti
Dosah: střední (3b)
Rozsah: všechno v krátké vzdálenosti od cílového místa (5b)
Zranění: 3kz každé kolo po dobu udržování (1b)
Mrak smrti navíc blokuje viditelnost (1b)
Blesky
Modrý
Dosah: střední (3b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Zranění: 6kz (6b)
Zelený
Dosah: střední (3b)
Rozsah: 2 cíle (2b)
Zranění: 5kz (5b)
Fialový
Dosah: střední (3b)
Rozsah: 3 cíle (3b)
Zranění: 4kz (4b)
Žlutý
Dosah: střední (3b)
Rozsah: 4 cíle (4b)
Zranění: 3kz (3b)
Rudý
Dosah: střední (3b)
Rozsah: 5 cílů (5b)
Zranění: 2kz (2b)
Černý
Dosah: krátký (1b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Zranění: 8kz (8b)
Bílý
Dosah: dlouhý (5b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Zranění: 4kz (4b)
Kulový
Dosah: krátký (1b)
Rozsah: všechno v přímé linii (2b)
Zranění: 7kz (7b)
Ohnivá kouzla
Ohnivá koule
Dosah: střední (3b)
Rozsah: vše v kontaktní vzdálenosti od cíle (3b)
Zranění: 4kz (4b)
Ohnivá střela
Dosah: střední (3b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Zranění: 6kz (6b)
Oheň
Dosah: krátký (1b)
Rozsah: vše v kontaktní vzdálenosti (3b)
Zranění: 8kz podobu udržování (respektive několik minut) (6b)
/* Poslední bod není za co utratit – asi to ničemu nevadí */
Ohnivý déšť
Dosah: střední (3b)
Rozsah: všechno v krátké vzdálenosti od cílového místa (5b)
Zranění: 4kz každé kolo po dobu udržování (2b)
Vzplanutí
Dosah: krátký (1b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Zranění: 4kz hoření po 3 kola (8b)
Vzplanutí není útočné kouzlo, dává jen dotku.
Ohnivá stěna
Dosah: střední (3b)
Rozsah: stěna (3b)
Zranění: 6kz podobu udržování (4b)
Ohnivý had
Dosah: střední (3b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Zranění: 6kz (6b)
Schopnost navádění se vyrovná tím, že se mu dá utéct, tj. za to se další body neplatí.
Ohnivý oblouk
Dosah: kontaktní (0b)
Rozsah: vše v kontaktní vzdálenosti 3b
Zranění: 7kz (6b)
Rozžhavení
Dosah: krátký (1b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Zranění: 3kz po 3 kola (6b)
Obchází zbroj: (2b)
Ledová kouzla
Ledová past
Dosah: krátký (1b)
Rozsah: všechno v krátké vzdálenosti od cílového místa (5b)
Zranění: 8kz jednorázově po spuštění (4b)
Ledová dýka
Dosah: střední (3b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Zranění: 6kz (6b)
Ledová tříšť
Dosah: střední (3b)
Rozsah: vše v kontaktní vzdálenosti od cíle (3b)
Zranění: 4kz (4b)
Duševní kouzla
Duševní úder
Dosah: střední (3b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Duševní zranění (obchází zbroj) (2b)
Zranění: 4kz (4b)
Ostatní kouzla
Bílá střela
Dosah: krátký (1b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Duševní zranění (obchází zbroj) (2b)
Zranění: 6kz (6b) + 2kz = 8kz (zraňuje pouze magické tvory: +2kz)
Beranidlo
Dosah: krátký (1b)
Rozsah: 1 cíl (1b)
Zranění: 6kz (6b)
Kouzlo sráží nebo odhazuje: (2b)
Mrak smrti
Dosah: střední (3b)
Rozsah: všechno v krátké vzdálenosti od cílového místa (5b)
Zranění: 3kz každé kolo po dobu udržování (1b)
Mrak smrti navíc blokuje viditelnost (1b)
Re: Dračák podle staré školy
Mimosmyslové schopnosti jsou teď pokročilé místo mistrovských s tím, že na pokročilých úrovních může mít hraničář jen jednu mimosmyslovku a na mistrovských dvě. Místo nich jsem do mistrovských schopností přesunul převzetí otravy a falešné stopy.
edit: Důvodem byly námitky hráčů, že nejčastěji se hraje na pokročilých úrovních a byla by škoda, kdyby se tyhle ikonické hraničářské schopnosti vůbec nedostaly do hry.
Seznam teď vypadá takhle:
Základní hraničářské schopnosti
Pokročilé hraničářské schopnosti
Mistrovské hraničářské schopnosti
edit: Důvodem byly námitky hráčů, že nejčastěji se hraje na pokročilých úrovních a byla by škoda, kdyby se tyhle ikonické hraničářské schopnosti vůbec nedostaly do hry.
Seznam teď vypadá takhle:
Základní hraničářské schopnosti
- Lehký spánek
- Řeč zvířat
- Zvířecí společník
- Lehký krok
- Hojivý dotyk
- Orientační smysl
Pokročilé hraničářské schopnosti
- Telekineze
- Pyrokineze
- Telepatie
- Jistá ruka
- Ochrana před nepohodou
- Odstranění únavy
- Příkaz na dálku
- Předpovídání počasí
- Zpomalení jedu
- Průzkumný projektil
- Podprahové zvuky
Mistrovské hraničářské schopnosti
- Cit pro nadpřirozeno
- Očistná meditace
- Uhrančivý pohled
- Ochrana před bouří
- Zmámení zvířete
- Vějířový výstřel
- Zapůjčení
- Sledování stopy
- Převzetí otravy
- Falešné stopy
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů