Dračák podle staré školy
Moderátor: York
Dračák podle staré školy
Pravidla (pdf).
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky
Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky
Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračák podle staré školy
Taky jsem si všiml, že to takhle hráči dnd berou. Přitom je to vcelku hloupej seznam, kterej neříká nic o settingu, postavách nebo herním stylu (možná krom levelování)
Osobně bych tam dal třeba
- středověké pulpové fantasy
- hlavní postavy dobrodruzi (válečníci, čarodějové etc.)
- hráči ovládají jen postavy, DM všechno kolem + připravuje dobrodružství
- from zero to hero
- pro odnd navíc player skill over character skill
Jestli má hra tři nebo osm statů, nebo se v ní háže jinýma kostkama, je úplně irelevantní. Ani samotné dnd nemělo dělení na rasu a povolání od první edice
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Dračák podle staré školy
tak neměl, ale už tehdy měl sílu, obratnost, odolnost... já původně pod tím spojením "dle staré školy" čekal asi nelogicky více pravidla se stylu sword...teď v tom možná histericky (dle měkoho) vidím další hru aka drd2.
Re: Dračák podle staré školy
Aha, jasně.
Jak už jsem psal, v jádru tam pořád je "5/+2 na útok" a pořád se odečítají životy. Jen se počítá v menších číslech a můžeš dělat mnohem víc věcí (které se, na rozdíl od starého DrD, projeví mechanicky).
To jsme si asi jen nerozuměli, kýchací prášek samozřejmě vyrábí alchymista.
Re: Dračák podle staré školy
Tohle není tak docela pravda. Pravidla jsou vždycky napsaná tak, že nejvíc podporují nějaký styl. Novější edice DnDčka jsou napsané tak, aby co nejlíp podporovaly přístup "hází se na všechno". Hráči to tak samozřejmě hrát nemusej, ale to platí i tady. Právě kvůli tomu jsou atributy navržené jako úplný vyhodnocovací systém (na všechno se dá házet přes jeden z atributů) a přesně z toho důvodu nejsem moc nakloněnej k přejmenování Finesy zpět na Obratnost. Pro styl hry, při kterém se hází, jen když ti hrozí nějaká újma, by to přitom mohlo bejt jedno.
Jedním z důvodů, proč si myslím, že má něco do sebe odkazovat se na ten volnější, starší styl hraní Dračáku (tedy vyprávění bez hodů a souboje s házením) je ten, že se na něj DnDčko as written nesoustředí, a naopak styl "hází se na všechno" podporuje velmi dobře. Nedává mi moc smysl snažit se o stejnou hru jako DnD 5e, zvlášť když je teď k dispozici překlad v originální sazbě a grafice. Naopak mi dává smysl podporovat styl hry, kterej k Dračáku taky patří a DnDčko se o něm zmiňuje spíš okrajově.
Nechci tady každopádně rozjíždět debatu o DnDčku, v té můžeme kdyžtak pokračovat v jiném vlákně.
edit: Ještě jedna věc: To, jestli z tohohle bude nebo nebude DrD, nezáleží ani na vás, ani na mě, ale čistě na rozhodnutí Bouchiho (teda kromě té drobnosti, že to musím sepsat a prezentovat mu to). V téhle chvíli bych se o tom rád bavil prostě jako o pravidlech, na kterých tady pracuju už několik let. Souboják o pár příspěvků vejš v téhle podobě existuje necelej rok, teprve teď jsem ho ale sepsal, takže se o něm můžeme bavit konkrétně.
edit2: Napadla mě kacířská myšlenka: Troufnul byste si někdo čistě podle přečtení toho soubojáku odvést krátkej PbP playtest? Stačil by jeden souboj.
Re: Dračák podle staré školy
Takto, pokud odvedes pbp hru jako ja zkousel kam a ukazalo se, se ma nedostatky pro pbp tak se rad zucastnim
Re: Dračák podle staré školy
Kolovej souboják se na delší PbP hru opravdu nehodí. Teď mi ale jde spíš o vyzkoušení, nakolik to z toho textu dokáže pochopit někdo jinej než já.
Re: Dračák podle staré školy
Pravidla pro boj jsem jen proletěl, ale něco mě na nich zarazilo: Hlásení záměrů. Dříve v 1.6 a teď v 5e jedeme vždy postupně a rozhodujeme se dle vzniklé situace. Tady se nahlašují akce dopředu. Co když se v bitevní vřavě více hráčů rozhodne zaútočit na stejné monstrum, přičemž první z nich monstrum vyřadí? Aktualizují se nějak záměry? Či jak to řešit? Možná je to pro znalce systémů jasné, ale já jich tolik nastudované nemám
Re: Dračák podle staré školy
Rubnou si do něj všichni, i když to striktně vzato není potřeba. Ve fikci všechno probíhá současně, nebo velmi těsně po sobě, takže pokud zrovna rána skřetovi neusekla hlavu, tak postavy nemají moc jak poznat, že už mu to stačilo.
Většinou hráčům ani neřeknu, že první zásah stačil stačil, nechám je odházet všechny a až pak popíšu, jak potvora umřela. Hráči pak nemají pocit, že byly jejich akce zbytečné - protože, stejně jako postavy, nevědí přesně, která rána byla "ta poslední".
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračák podle staré školy
Si myslím, že co York dělá, je super nová hra, ale ne nový Dračák. Když bylo oznámeno DrD II, tak jsem jásal, protože jsem myslel, že dostaneme moderněji udělané jednašestky. A dostali jsme něco úplně jiného. A stejně tady, nevidím Chodce, nevidím Theurga, vidím nějakou Finesu a Duši.
Ono to bude fungovat a dokonce si myslím, že to bude nejlepší DxD-klon pro low level hraní, s mnohem lepším soubojákem, než DnD 5e nebo 3e, a mnohem lépe promyšlenými věcmi obecně, jen to prostě není Dračák, co chci hrát.
Ale to jsme zase u té slavné "tohle není Dračák" kritiky, která mně samému už šíleně lezla krkem... Takové ironické, no.
Ono to bude fungovat a dokonce si myslím, že to bude nejlepší DxD-klon pro low level hraní, s mnohem lepším soubojákem, než DnD 5e nebo 3e, a mnohem lépe promyšlenými věcmi obecně, jen to prostě není Dračák, co chci hrát.
Ale to jsme zase u té slavné "tohle není Dračák" kritiky, která mně samému už šíleně lezla krkem... Takové ironické, no.
Re: Dračák podle staré školy
Tak v zásadě se můžu vrátit k dělení povolání na 6. úrovni, jen fakt nevím, jestli to bude ku prospěchu hry. Na povoláních je každopádně ještě potřeba spousta práce. Až bude mít hraničář kouzla pocestných a podobně, tak minimálně co se chodce týče to imho nebude velkej problém.
Re: Dračák podle staré školy
Toto se dá říct o skoro jakékoli fantasy hře na hrdiny, ale ta anketa byla specificky pro DnD.Osobně bych tam dal třeba
- středověké pulpové fantasy
- hlavní postavy dobrodruzi (válečníci, čarodějové etc.)
- hráči ovládají jen postavy, DM všechno kolem + připravuje dobrodružství
- from zero to hero
- pro odnd navíc player skill over character skill
Dobrý postřeh. Pěkná ukázka toho, jak se dá mýlit v tom, co komunita považuje za podstatné a že se vnímání komunity o základních atributech hry v průběhu let vyvíjí a mění.Jestli má hra tři nebo osm statů, nebo se v ní háže jinýma kostkama, je úplně irelevantní. Ani samotné dnd nemělo dělení na rasu a povolání od první edice
Právě naopak, v tomto je 5E dost ovlivněna OSR. Specificky sociální interakce jsou napsané tak, že se na ně vůbec nemusí házet, nebo že si sám hráč rozhoduje, jestli vůbec a na jaký skill si případně chce házet. Mluvil o tom hlavní designér hry, tak to asi tak je.Novější edice DnDčka jsou napsané tak, aby co nejlíp podporovaly přístup "hází se na všechno".
A samozřejmě hra podporuje i to, že se dá házet na kde co, ale to je spíš přežívající návyk z 3E.(...) It's perfectly acceptable if in your group no dice are ever rolled in social interaction, it's all purely how you roleplay your character.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračák podle staré školy
Mimochodem, tohle ma i stary dracak (vcetne 1.6). Sice nevim o nikom, kdo hraval stary dracak, ze by to tak hral, ale pravidla to popisuji jasne: vsechny akce se hlasi na zacatku kola.m4jk píše: ↑28. 1. 2019, 18:52 Pravidla pro boj jsem jen proletěl, ale něco mě na nich zarazilo: Hlásení záměrů. Dříve v 1.6 a teď v 5e jedeme vždy postupně a rozhodujeme se dle vzniklé situace. Tady se nahlašují akce dopředu. Co když se v bitevní vřavě více hráčů rozhodne zaútočit na stejné monstrum, přičemž první z nich monstrum vyřadí? Aktualizují se nějak záměry? Či jak to řešit? Možná je to pro znalce systémů jasné, ale já jich tolik nastudované nemám
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: Dračák podle staré školy
Fakt že jo. Koukám teda do 1.5, ale je tam napsáno:
U incky je to pak taky:DrD 1.5 PPZ píše:Na začátku každého kola se postavy i nestvůry rozhodnou, o co se během kola pokusí. Kvůli přehlednosti je nutné, aby se vyjádřily postupně.
DrD 1.5 PPZ píše:Před hodem na iniciativu se musíš rozhodnout, oč se chceš v tomto kole pokusit - zda chceš bojovat, kouzlit, mluvit nebo třeba utíkat. To znamená, že všichni hráči přesně řeknou, co chtějí udělat. PJ se podobně rozhodne za nestvůry, ale hráčům neřekne jak.
Pamatuj, že nejdříve musíte svému PJ sdělit, co chcete v následujícím kole podnikat, a teprve potom si hodíte na iniciativu. Svoje rozhodnutí o tom, co budete v daném kole dělat, nemůžete měnit podle toho, jak se v něm zachovaly nestvůry. Čestný PJ také nebude měnit rozhodnutí nestvůr podle toho, jak se zachovaly postavy.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16476
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Dračák podle staré školy
Mám pocit, že zrovna v DrDO se tohle těžce houserulovalo, protože to stupňovalo frustraci.
Systém vyhodnocení sám o sobě už dost trpěl na to, že člověk zahlásil akci, pak to nehodil a vyšumělo to do ztracena.
Násobit to tím, že občas to vyšlo do ztracena i předtím, než jsi to hodil, protože jsi zahlásil akci a pak ti jí někdo skrze iniciativu znegoval, je frustrace na druhou.
Systém vyhodnocení sám o sobě už dost trpěl na to, že člověk zahlásil akci, pak to nehodil a vyšumělo to do ztracena.
Násobit to tím, že občas to vyšlo do ztracena i předtím, než jsi to hodil, protože jsi zahlásil akci a pak ti jí někdo skrze iniciativu znegoval, je frustrace na druhou.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračák podle staré školy
Já se nemýlím Já vím moc dobře, že dndčkaři trvají na své dvacetistěnce a šesti statech Mám jich doma deset. Jen poukazuju na to, že to moc nedává smysl.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti