Dračák podle staré školy

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Pravidla (pdf).
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky

Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od eerieBaatezu »

ShadoWWW píše: 9. 1. 2019, 15:26Zkusím se zamyslet a vytvořit dokument, který by mohl fungovat jako OGL DrD.
Já už to mám:

"Vše v příručkách DrD a DrD Plus je volně k užití pod Creative Commons Attribution 4.0 International License, až na jména "Altar" a "Dračí Doupě"". $D
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od ShadoWWW »

No to bys tomu dal.
1) Zapomněl jsi na zkratku DrD a loga ALTAR a Dračí doupě. Mimo to by bylo lepší doplnit "všechny názvy a loga s ochrannou známkou".
2) Pro Altar by to takto byla příliš velká ztráta. Spíš by si měl vydefinovat dokument, který by pak definoval jako SRD s CC 4.0. Ideálně jako kostru mechanik a fluffu, na které by se dalo stavět.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Konečně mě napadlo, jak pořešit výrobu předmětů u alcháče.

Momentálně je to tak, že výroba je rychlá (stačí smíchat předpřipravené suroviny, což zabere jen pár minut), ale vyrobené předměty (lektvary, bomby, ohnivá hlína a podobně) si své magické vlastnosti uchovají jen několik hodin. Alchymista si nemusí počítat, kolik s sebou tahá surovin (ať už magických nebo nemagických) - dokud nepřijde o truhlu, tak se bere, že jich má dostatek, a že si je průběžně doplňuje. Má ale limit na počet magů, které dokáže zpracovat za jeden den.

Tohle už jsme vyzkoušeli při hře a funguje to dobře. Alchymista něco vyrábí docela často (má neomezené suroviny, takže nemusí šetřit) a počítat si musí jen magy spotřebované za den, podobně jako kouzelník, hraničář a druid. Hráči navíc neváhají vyrobené lektvary používat, protože by z nich magie stejně vyprchala, takže není důvod je šetřit.

Jedinej háček je, že by zjevně měly existovat i "nevyprchávající" lektvary a kouzelné předměty, aby se s nima dalo obchodovat a aby se daly nacházet v dungeonech. Čímž se dostávám k nápadu na řešení:

:arrow? Každý recept bude mít uvedenou vzácnou "stabilizační" magickou surovinu, jejíž přidání způsobí, že magie z předmětu nevyprchá. Je to pořád ten samý recept, takže když se ho alchymista naučí, tak umí vyrábět obě varianty.

Z herního hlediska budou ty vzácné suroviny ekvivalent lootu - jen s tím, že to z toho musí nejdřív nějaký alchymista vyrobit (což může být hráčská postava, pokud umí příslušný repcet, nebo si to postavy mohou nechat vyrobit u NPC alchymisty). Z hlediska fungování světa to udrží "nevyprchávající" předměty vzácné. A ve hře taky bude sbírání konkrétních magických surovin s konkrétním použitím, ale přitom na tom nebude alcháč závislej, protože i bez těch vzácnejch surovin může vyrábět předměty k okamžitému použití.

(Vzato kolem a kolem je tohle řešení až trapně jednoduchý, ale to je skoro určitě dobře.)
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Vallun »

To je vcelku elegantní...¨nevim proč ale připomělao mi to Ing. Prokopa....:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od eerieBaatezu »

Zní to funkčně, kde je ale destilace magenergie z kořene mandragory a jater huňáče modrého? $D
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 16. 1. 2019, 21:28 Zní to funkčně, kde je ale destilace magenergie z kořene mandragory a jater huňáče modrého? $D
Játra huňáče určitě budou vzácná magická surovina - ještě teda nevím přesně na co, ale ono se něco najde :D

Jinak s sebou pořád suroviny taháš a magenergii z nich destiluješ, jen prostě nepočítáš, kolik máš magenergie celkem (na úroveň nebo tak), ale jen kolik jsi jí spotřeboval dneska.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od eerieBaatezu »

Mně jde o ten proces. Když se to děje automaticky, tak to zapadne do stavu, že to ze hry vymizí. Tak nějak s tím počítám, protože jsi už zrušil tolik věcí, že na další už moc nesejde; jen se ptám, jak to je, abych byl v obraze.
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 16. 1. 2019, 22:01Mně jde o ten proces. Když se to děje automaticky, tak to zapadne do stavu, že to ze hry vymizí.
Tys někdy zažil, že by při hře Dračáku alchymista harvil nějaký surky a destiloval z nich magy? V pravidlech to totiž bylo hodně vágní a záleželo na PJovi, jak to pojme. A na nízkejch levelch jsi navíc magy dostával při přestupu, takže tam se to nedělo vůbec.

Já jsem to zažil až ve hrách podle Dračákem inspirovaných kámošových pravidel, ale ani tam to nebylo ani tak o pravidlech, jako o tom, že je PJ dával do hry. A nepočítali jsme u těch surek magy, ale cenu - stejně tak dobře sis je mohl nakoupit ve městě (což není moc dobrý, protože potom je alchymista sink na prachy a bez nich moc nemůže fungovat).

Teď to udělám tak, že u každýho receptu bude napsaná stabilizační surovina. Např:

Lektvar zmenšování
Magenergie: 1 mag
Trvání: Několik minut
Stabilizační surovina: Játra z huňáče

Po dobu trvání se postava zmenší na polovinu spolu se vším, co nese. Na polovinu se jí tím sníží Velikost (a tedy počet životů – aktuální i maximální). Vlastnosti se nezmění.


Vidím v tom několik výhod:

:arrow? Jako hráč alchymisty ty surky budeš znát (jako hráč, ne jen jako postava), takže když narazíš na huňáče, tak ti hned zasvítěj oči a pustíš se do preparace ;) V DrD explicitně vyjmenované nebyly, takže ti PJ musel říct, že to je magická surovina - což funguje taky, ale je není to ono.

:arrow? Každá z těch vzácných surovin bude na něco konkrétního. Což teda může a nemusí alchymistu potěšit (nemusí to zrovna umět vyrábět), ale pořád je to cenný. Zato ale budeš moci říct: "Ha, huňáči! Z jejich jater se vyrábí lektvar zmenšování!"

:arrow? Může to vést k cílené výpravě na konkrétní nebezpečný potvory. Budeme potřebovat pár léčivých lektvarů do zásoby, jdeme na trolly!
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16249
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od MarkyParky »

York píše:Tys někdy zažil, že by při hře Dračáku alchymista harvil nějaký surky a destiloval z nich magy?
Rozhodně ANO!

York píše: V pravidlech to totiž bylo hodně vágní a záleželo na PJovi, jak to pojme.
AFAIR tak tam bylo jednoduch=e pravidlo:

Množství magenergie, které alcháč s určitou obratností má mít k dispozici na dobrodružství dlouhé X aktivních dní (tzn. dní, ve kterých se něco děje, nikoliv čekání) je rovné X*množství magenergie, které má k dispozici kouzelník s ekvivalentní inteligencí.
York píše:A na nízkejch levelch jsi navíc magy dostával při přestupu, takže tam se to nedělo vůbec.
To sice jo, ale zároveň na nízkých levelech počet magů pro alcháče a doporučená délka dobrodružství ve dnech kopírovala výše uvedený vzorec.


Jinak moc vám do toho kecat nechci, ale převedení magů na denní cyklus smyjete zásadně rozdíl mezi alcháčem a kouzelníkem a přijdete o značnou část DrDO acháčského feelingu (ne, že bych neřešil stejný problém ve Světě Dračáku).

Podle mě je potřeba buďto zachovat myšlenku delších cyklů, anebo udělat úplně krok stranou a vzít to odlesa. Ale zredukování cyklu na jednodenní IMHO není krok správným směrem.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 16. 1. 2019, 23:11převedení magů na denní cyklus smyjete zásadně rozdíl mezi alcháčem a kouzelníkem
Nikoliv, protože kouzelník může meditovat bez omezení (tj. klidně po každym boji*).

* Což taky souvisí s dynamikou hry - aby se nevysypal z magů v prvním souboji a byl pak po zbytek dne na suchu. To se teda může stát alcháčovi, ale v tom je holt mezi nimi rozdíl.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16249
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od MarkyParky »

Aha, jestli to posouváš takhle, tak beru zpět. To pak rozdíl ve feelingu zůstává zachován, jen se zrychlilo tempo.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Dýmovnice
Magenergie: 1 mag
Trvání: Několik minut

Dýmovnice je velká asi jako vlašský ořech. Po nárazu z ní budou několik minut vycházet oblaka řídkého dýmu – je v něm vidět zhruba na střední vzdálenost. Malou místnost zaplní za jedno kolo, velký sál nebo jeskyni za několik minut. Pokud jej vítr nerozfouká dříve, rozplyne se za několik hodin.

Když dýmovnici před použitím promneš v rukou nebo jinak zahřeješ (1 kolo), dým bude tak hustý, že v něm bude vidět jen na kontaktní vzdálenost.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od eerieBaatezu »

York píše: 16. 1. 2019, 23:37Nikoliv, protože kouzelník může meditovat bez omezení (tj. klidně po každym boji*).
A jak to bude fungovat mimo boj? Kouzelník sešle něco hustého, pak zaostří vůli, pak sešle něco hustého, pak zaostří vůli,...?
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 18. 1. 2019, 08:42
York píše: 16. 1. 2019, 23:37Nikoliv, protože kouzelník může meditovat bez omezení (tj. klidně po každym boji*).
A jak to bude fungovat mimo boj? Kouzelník sešle něco hustého, pak zaostří vůli, pak sešle něco hustého, pak zaostří vůli,...?
Co konkrétního hustýho máš na mysli?

Dračák je především dobrodružná hra. Tzn. buď se zrovna děje nějaká akce, nebo je zrovna pauza mezi akcemi (cestování, odpočinek, apod.). Meditovat uprostřed akce není moc šikovné, protože na to většinou není čas - kdyby byl, tak už to není jedna spojitá akce, ale dvě akce s pauzou mezi nimi. Když sesíláš "něco hustýho" a máš při tom čas na (opakovanou) meditaci, tak tě nejspíš netlačí čas.

Pokud přece jen přijdeme na "něco hustýho", co dává smysl sesílat mimo akci a mělo by to bejt nějak omezený, tak to nejspíš bude nějakej magickej rituál, kterej může mít vlastní omezení. Třeba že na to musíš sehnat nějaké zvláštní suroviny. Nebo že se dá dělat jen za úplňku. Nebo u toho musíš něco obětovat. Něco takového se k tomu imho bude hodit víc, než jen "stojí to hodně magů".
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Kýchací prášek
Magenergie: 1 mag
Trvání: Několik minut
Účinek: Nevýhoda a vyřazený čich několik minut po nadýchání

Kýchací prášek, jak název napovídá, způsobuje neodolatelné záchvaty kýchání, provázené slzením. Projevy trvají ještě několik minut poté, co se dotyčný dostane na čerstvý vzduch. Hobiti, kudůci, psi a další tvorové s citlivým čichem jsou na něj obzvláště náchylní – rozkýchá je i velmi malé množství.

Používá se nejčastěji k zakrytí pachové stopy. Je ho také možné rozprášit po okolí – kdokoliv pak do tohoto prostoru vstoupí, zaručeně se prozradí.

Kýchací prášek přestane účinkovat po několika hodinách po rozprášení. Z posypané oblasti je jej také možné odstranit vodou.
Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů