Dračák podle staré školy
Moderátor: York
Dračák podle staré školy
Pravidla (pdf).
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky
Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky
Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračák podle staré školy
Já už to mám:
"Vše v příručkách DrD a DrD Plus je volně k užití pod Creative Commons Attribution 4.0 International License, až na jména "Altar" a "Dračí Doupě"".
Re: Dračák podle staré školy
No to bys tomu dal.
1) Zapomněl jsi na zkratku DrD a loga ALTAR a Dračí doupě. Mimo to by bylo lepší doplnit "všechny názvy a loga s ochrannou známkou".
2) Pro Altar by to takto byla příliš velká ztráta. Spíš by si měl vydefinovat dokument, který by pak definoval jako SRD s CC 4.0. Ideálně jako kostru mechanik a fluffu, na které by se dalo stavět.
1) Zapomněl jsi na zkratku DrD a loga ALTAR a Dračí doupě. Mimo to by bylo lepší doplnit "všechny názvy a loga s ochrannou známkou".
2) Pro Altar by to takto byla příliš velká ztráta. Spíš by si měl vydefinovat dokument, který by pak definoval jako SRD s CC 4.0. Ideálně jako kostru mechanik a fluffu, na které by se dalo stavět.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Dračák podle staré školy
Konečně mě napadlo, jak pořešit výrobu předmětů u alcháče.
Momentálně je to tak, že výroba je rychlá (stačí smíchat předpřipravené suroviny, což zabere jen pár minut), ale vyrobené předměty (lektvary, bomby, ohnivá hlína a podobně) si své magické vlastnosti uchovají jen několik hodin. Alchymista si nemusí počítat, kolik s sebou tahá surovin (ať už magických nebo nemagických) - dokud nepřijde o truhlu, tak se bere, že jich má dostatek, a že si je průběžně doplňuje. Má ale limit na počet magů, které dokáže zpracovat za jeden den.
Tohle už jsme vyzkoušeli při hře a funguje to dobře. Alchymista něco vyrábí docela často (má neomezené suroviny, takže nemusí šetřit) a počítat si musí jen magy spotřebované za den, podobně jako kouzelník, hraničář a druid. Hráči navíc neváhají vyrobené lektvary používat, protože by z nich magie stejně vyprchala, takže není důvod je šetřit.
Jedinej háček je, že by zjevně měly existovat i "nevyprchávající" lektvary a kouzelné předměty, aby se s nima dalo obchodovat a aby se daly nacházet v dungeonech. Čímž se dostávám k nápadu na řešení:
Každý recept bude mít uvedenou vzácnou "stabilizační" magickou surovinu, jejíž přidání způsobí, že magie z předmětu nevyprchá. Je to pořád ten samý recept, takže když se ho alchymista naučí, tak umí vyrábět obě varianty.
Z herního hlediska budou ty vzácné suroviny ekvivalent lootu - jen s tím, že to z toho musí nejdřív nějaký alchymista vyrobit (což může být hráčská postava, pokud umí příslušný repcet, nebo si to postavy mohou nechat vyrobit u NPC alchymisty). Z hlediska fungování světa to udrží "nevyprchávající" předměty vzácné. A ve hře taky bude sbírání konkrétních magických surovin s konkrétním použitím, ale přitom na tom nebude alcháč závislej, protože i bez těch vzácnejch surovin může vyrábět předměty k okamžitému použití.
(Vzato kolem a kolem je tohle řešení až trapně jednoduchý, ale to je skoro určitě dobře.)
Momentálně je to tak, že výroba je rychlá (stačí smíchat předpřipravené suroviny, což zabere jen pár minut), ale vyrobené předměty (lektvary, bomby, ohnivá hlína a podobně) si své magické vlastnosti uchovají jen několik hodin. Alchymista si nemusí počítat, kolik s sebou tahá surovin (ať už magických nebo nemagických) - dokud nepřijde o truhlu, tak se bere, že jich má dostatek, a že si je průběžně doplňuje. Má ale limit na počet magů, které dokáže zpracovat za jeden den.
Tohle už jsme vyzkoušeli při hře a funguje to dobře. Alchymista něco vyrábí docela často (má neomezené suroviny, takže nemusí šetřit) a počítat si musí jen magy spotřebované za den, podobně jako kouzelník, hraničář a druid. Hráči navíc neváhají vyrobené lektvary používat, protože by z nich magie stejně vyprchala, takže není důvod je šetřit.
Jedinej háček je, že by zjevně měly existovat i "nevyprchávající" lektvary a kouzelné předměty, aby se s nima dalo obchodovat a aby se daly nacházet v dungeonech. Čímž se dostávám k nápadu na řešení:
Každý recept bude mít uvedenou vzácnou "stabilizační" magickou surovinu, jejíž přidání způsobí, že magie z předmětu nevyprchá. Je to pořád ten samý recept, takže když se ho alchymista naučí, tak umí vyrábět obě varianty.
Z herního hlediska budou ty vzácné suroviny ekvivalent lootu - jen s tím, že to z toho musí nejdřív nějaký alchymista vyrobit (což může být hráčská postava, pokud umí příslušný repcet, nebo si to postavy mohou nechat vyrobit u NPC alchymisty). Z hlediska fungování světa to udrží "nevyprchávající" předměty vzácné. A ve hře taky bude sbírání konkrétních magických surovin s konkrétním použitím, ale přitom na tom nebude alcháč závislej, protože i bez těch vzácnejch surovin může vyrábět předměty k okamžitému použití.
(Vzato kolem a kolem je tohle řešení až trapně jednoduchý, ale to je skoro určitě dobře.)
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračák podle staré školy
To je vcelku elegantní...¨nevim proč ale připomělao mi to Ing. Prokopa....
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračák podle staré školy
Zní to funkčně, kde je ale destilace magenergie z kořene mandragory a jater huňáče modrého?
Re: Dračák podle staré školy
Játra huňáče určitě budou vzácná magická surovina - ještě teda nevím přesně na co, ale ono se něco najdeeerieBaatezu píše: ↑16. 1. 2019, 21:28 Zní to funkčně, kde je ale destilace magenergie z kořene mandragory a jater huňáče modrého?
Jinak s sebou pořád suroviny taháš a magenergii z nich destiluješ, jen prostě nepočítáš, kolik máš magenergie celkem (na úroveň nebo tak), ale jen kolik jsi jí spotřeboval dneska.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračák podle staré školy
Mně jde o ten proces. Když se to děje automaticky, tak to zapadne do stavu, že to ze hry vymizí. Tak nějak s tím počítám, protože jsi už zrušil tolik věcí, že na další už moc nesejde; jen se ptám, jak to je, abych byl v obraze.
Re: Dračák podle staré školy
Tys někdy zažil, že by při hře Dračáku alchymista harvil nějaký surky a destiloval z nich magy? V pravidlech to totiž bylo hodně vágní a záleželo na PJovi, jak to pojme. A na nízkejch levelch jsi navíc magy dostával při přestupu, takže tam se to nedělo vůbec.eerieBaatezu píše: ↑16. 1. 2019, 22:01Mně jde o ten proces. Když se to děje automaticky, tak to zapadne do stavu, že to ze hry vymizí.
Já jsem to zažil až ve hrách podle Dračákem inspirovaných kámošových pravidel, ale ani tam to nebylo ani tak o pravidlech, jako o tom, že je PJ dával do hry. A nepočítali jsme u těch surek magy, ale cenu - stejně tak dobře sis je mohl nakoupit ve městě (což není moc dobrý, protože potom je alchymista sink na prachy a bez nich moc nemůže fungovat).
Teď to udělám tak, že u každýho receptu bude napsaná stabilizační surovina. Např:
Lektvar zmenšování
Magenergie: 1 mag
Trvání: Několik minut
Stabilizační surovina: Játra z huňáče
Po dobu trvání se postava zmenší na polovinu spolu se vším, co nese. Na polovinu se jí tím sníží Velikost (a tedy počet životů – aktuální i maximální). Vlastnosti se nezmění.
Vidím v tom několik výhod:
Jako hráč alchymisty ty surky budeš znát (jako hráč, ne jen jako postava), takže když narazíš na huňáče, tak ti hned zasvítěj oči a pustíš se do preparace V DrD explicitně vyjmenované nebyly, takže ti PJ musel říct, že to je magická surovina - což funguje taky, ale je není to ono.
Každá z těch vzácných surovin bude na něco konkrétního. Což teda může a nemusí alchymistu potěšit (nemusí to zrovna umět vyrábět), ale pořád je to cenný. Zato ale budeš moci říct: "Ha, huňáči! Z jejich jater se vyrábí lektvar zmenšování!"
Může to vést k cílené výpravě na konkrétní nebezpečný potvory. Budeme potřebovat pár léčivých lektvarů do zásoby, jdeme na trolly!
- MarkyParky
- Příspěvky: 16249
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Dračák podle staré školy
Rozhodně ANO!York píše:Tys někdy zažil, že by při hře Dračáku alchymista harvil nějaký surky a destiloval z nich magy?
AFAIR tak tam bylo jednoduch=e pravidlo:York píše: V pravidlech to totiž bylo hodně vágní a záleželo na PJovi, jak to pojme.
Množství magenergie, které alcháč s určitou obratností má mít k dispozici na dobrodružství dlouhé X aktivních dní (tzn. dní, ve kterých se něco děje, nikoliv čekání) je rovné X*množství magenergie, které má k dispozici kouzelník s ekvivalentní inteligencí.
To sice jo, ale zároveň na nízkých levelech počet magů pro alcháče a doporučená délka dobrodružství ve dnech kopírovala výše uvedený vzorec.York píše:A na nízkejch levelch jsi navíc magy dostával při přestupu, takže tam se to nedělo vůbec.
Jinak moc vám do toho kecat nechci, ale převedení magů na denní cyklus smyjete zásadně rozdíl mezi alcháčem a kouzelníkem a přijdete o značnou část DrDO acháčského feelingu (ne, že bych neřešil stejný problém ve Světě Dračáku).
Podle mě je potřeba buďto zachovat myšlenku delších cyklů, anebo udělat úplně krok stranou a vzít to odlesa. Ale zredukování cyklu na jednodenní IMHO není krok správným směrem.
Re: Dračák podle staré školy
Nikoliv, protože kouzelník může meditovat bez omezení (tj. klidně po každym boji*).MarkyParky píše: ↑16. 1. 2019, 23:11převedení magů na denní cyklus smyjete zásadně rozdíl mezi alcháčem a kouzelníkem
* Což taky souvisí s dynamikou hry - aby se nevysypal z magů v prvním souboji a byl pak po zbytek dne na suchu. To se teda může stát alcháčovi, ale v tom je holt mezi nimi rozdíl.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16249
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Dračák podle staré školy
Aha, jestli to posouváš takhle, tak beru zpět. To pak rozdíl ve feelingu zůstává zachován, jen se zrychlilo tempo.
Re: Dračák podle staré školy
Dýmovnice
Magenergie: 1 mag
Trvání: Několik minut
Dýmovnice je velká asi jako vlašský ořech. Po nárazu z ní budou několik minut vycházet oblaka řídkého dýmu – je v něm vidět zhruba na střední vzdálenost. Malou místnost zaplní za jedno kolo, velký sál nebo jeskyni za několik minut. Pokud jej vítr nerozfouká dříve, rozplyne se za několik hodin.
Když dýmovnici před použitím promneš v rukou nebo jinak zahřeješ (1 kolo), dým bude tak hustý, že v něm bude vidět jen na kontaktní vzdálenost.
Magenergie: 1 mag
Trvání: Několik minut
Dýmovnice je velká asi jako vlašský ořech. Po nárazu z ní budou několik minut vycházet oblaka řídkého dýmu – je v něm vidět zhruba na střední vzdálenost. Malou místnost zaplní za jedno kolo, velký sál nebo jeskyni za několik minut. Pokud jej vítr nerozfouká dříve, rozplyne se za několik hodin.
Když dýmovnici před použitím promneš v rukou nebo jinak zahřeješ (1 kolo), dým bude tak hustý, že v něm bude vidět jen na kontaktní vzdálenost.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračák podle staré školy
A jak to bude fungovat mimo boj? Kouzelník sešle něco hustého, pak zaostří vůli, pak sešle něco hustého, pak zaostří vůli,...?
Re: Dračák podle staré školy
Co konkrétního hustýho máš na mysli?eerieBaatezu píše: ↑18. 1. 2019, 08:42A jak to bude fungovat mimo boj? Kouzelník sešle něco hustého, pak zaostří vůli, pak sešle něco hustého, pak zaostří vůli,...?
Dračák je především dobrodružná hra. Tzn. buď se zrovna děje nějaká akce, nebo je zrovna pauza mezi akcemi (cestování, odpočinek, apod.). Meditovat uprostřed akce není moc šikovné, protože na to většinou není čas - kdyby byl, tak už to není jedna spojitá akce, ale dvě akce s pauzou mezi nimi. Když sesíláš "něco hustýho" a máš při tom čas na (opakovanou) meditaci, tak tě nejspíš netlačí čas.
Pokud přece jen přijdeme na "něco hustýho", co dává smysl sesílat mimo akci a mělo by to bejt nějak omezený, tak to nejspíš bude nějakej magickej rituál, kterej může mít vlastní omezení. Třeba že na to musíš sehnat nějaké zvláštní suroviny. Nebo že se dá dělat jen za úplňku. Nebo u toho musíš něco obětovat. Něco takového se k tomu imho bude hodit víc, než jen "stojí to hodně magů".
Re: Dračák podle staré školy
Kýchací prášek
Magenergie: 1 mag
Trvání: Několik minut
Účinek: Nevýhoda a vyřazený čich několik minut po nadýchání
Kýchací prášek, jak název napovídá, způsobuje neodolatelné záchvaty kýchání, provázené slzením. Projevy trvají ještě několik minut poté, co se dotyčný dostane na čerstvý vzduch. Hobiti, kudůci, psi a další tvorové s citlivým čichem jsou na něj obzvláště náchylní – rozkýchá je i velmi malé množství.
Používá se nejčastěji k zakrytí pachové stopy. Je ho také možné rozprášit po okolí – kdokoliv pak do tohoto prostoru vstoupí, zaručeně se prozradí.
Kýchací prášek přestane účinkovat po několika hodinách po rozprášení. Z posypané oblasti je jej také možné odstranit vodou.
Magenergie: 1 mag
Trvání: Několik minut
Účinek: Nevýhoda a vyřazený čich několik minut po nadýchání
Kýchací prášek, jak název napovídá, způsobuje neodolatelné záchvaty kýchání, provázené slzením. Projevy trvají ještě několik minut poté, co se dotyčný dostane na čerstvý vzduch. Hobiti, kudůci, psi a další tvorové s citlivým čichem jsou na něj obzvláště náchylní – rozkýchá je i velmi malé množství.
Používá se nejčastěji k zakrytí pachové stopy. Je ho také možné rozprášit po okolí – kdokoliv pak do tohoto prostoru vstoupí, zaručeně se prozradí.
Kýchací prášek přestane účinkovat po několika hodinách po rozprášení. Z posypané oblasti je jej také možné odstranit vodou.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů