Opuštěná pevnost - nápady a připomínky
Moderátor: York
Re: Opuštěná pevnost - nápady a připomínky
Aha, jasně. Ale pro postavy to může fungovat taky, výprava jako výpravaMarkyParky píše: ↑15. 1. 2019, 16:091) Ta citace odkazuje na motivaci pro elfy, co se tam nechali pozabíjet, ne pro postavy.
Tohle fungovat nebude, v core Dračáku magická zřídla nejsou.MarkyParky píše: ↑15. 1. 2019, 16:09* při detailním průzkumu mezitím pochopili, že tam někde musí být zdroj magické energie, a ten se rozhodli najít (mimo jiné protože mechanicky v DrDII je výhodné nacházet silná magická zřídla)
* a to je dovedlo k hledání a nalezení svatyně
S hledáním až takovej problém nevidím - snad jen jednou ze všech testovacích her přišla řeč na to, že by postavy měly ještě něco najít, ve všech osatních skupinách to hráči hledali tak jako tak. Spíš je otázka, co by za to mělo bejt. Splnění úkolu (a s tím spojená odměna) mi přijde celkem ok. A ostatně to je asi nejblíž tomu původnímu konceptu. Postavy přesně vědí, co tam hledají (takže mimo jiné průběžně vědí, jestli to už našly).
PJ si to samozřejmě může vždycky předělat, i tak bych tam chtěl ale nějakej defaultní úvod a cíl té výpravy. To, že by tam někdo mohl družinu pro krystal poslat, ostatně už někdo navrhoval, jestli se nepletu.
Re: Opuštěná pevnost - nápady a připomínky
Další poznámka k dumání o portu na Dračáková pravidla (vracím se k problému, že v dungeonu jsou texty ve staroelfštině, a že to jsou podstatné herní propriety - vypráví příběh dugeonu a jsou v nich i různé užitečné hinty).
Staroelfštinu bych mohl vyřešit poznámkou, že alespoň jedna z postav musí umět staroelfsky (tzn. že se hráči dohodnou a někdo z nich si ji vezme). Dávalo by celkem smysl, že právě tahle postava našla někde ve starých knihách zmínku o tom, kde se tenhle dungeon nachází.
Problém ale je, že v dalším dungeonu bude zas "in" starotrpasličtina, v dalším třeba goblinština a tak...
Na druhou stranu postav je hodně, takže asi není důvod, proč by se o ty staré jazyky hráči postupně nemohli podělit. A když to navíc spojím s tím, že znalost těchto jazyků bude klíčem k používání magických předmětů vyrobených příslušnou starou rasou, tak to ani nebudou "vyhozené" skillpointy.
Pak je tu ještě možnost, že někdo postavám půjčí (nebo dá?) magický předmět, který jim znalost příslušného jazyka dočasně propůjčí. Což je teda dost pitomý a může to vést k tomu, že ho postavy nebudou chtít vrátit, ale jako záchytnou možnost to tam asi uvést můžu.
Staroelfštinu bych mohl vyřešit poznámkou, že alespoň jedna z postav musí umět staroelfsky (tzn. že se hráči dohodnou a někdo z nich si ji vezme). Dávalo by celkem smysl, že právě tahle postava našla někde ve starých knihách zmínku o tom, kde se tenhle dungeon nachází.
Problém ale je, že v dalším dungeonu bude zas "in" starotrpasličtina, v dalším třeba goblinština a tak...
Na druhou stranu postav je hodně, takže asi není důvod, proč by se o ty staré jazyky hráči postupně nemohli podělit. A když to navíc spojím s tím, že znalost těchto jazyků bude klíčem k používání magických předmětů vyrobených příslušnou starou rasou, tak to ani nebudou "vyhozené" skillpointy.
Pak je tu ještě možnost, že někdo postavám půjčí (nebo dá?) magický předmět, který jim znalost příslušného jazyka dočasně propůjčí. Což je teda dost pitomý a může to vést k tomu, že ho postavy nebudou chtít vrátit, ale jako záchytnou možnost to tam asi uvést můžu.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opuštěná pevnost - nápady a připomínky
Proč pitomé? Generuje to herní obsah - družinka se musí domluvit, jak si předmět ponechá - po drobém, po zlém, zkusí se vymlouvat? vyměnit jej za protislužbu? Koupit jej? Okopírovat?Pak je tu ještě možnost, že někdo postavám půjčí (nebo dá?) magický předmět, který jim znalost příslušného jazyka dočasně propůjčí. Což je teda dost pitomý a může to vést k tomu, že ho postavy nebudou chtít vrátit, ale jako záchytnou možnost to tam asi uvést můžu.
Proto ale mám raději delší kampaně - je tam prostor tyhle záležitosti řešit a působí to organičtěji - o tom, že jeskyni vybudovali už v časech staré elfské říše, či že její stavitel byl milovníkem staroelfských tradic se mohou opravdu dozvědet během hry...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Opuštěná pevnost - nápady a připomínky
Protože ten předmět supluje dovednost.
I když je fakt, že když by to byla třeba nějaká kouzelná náušnice, nebo něco takového, tak když bys ji chtěl použít na seslání kouzla ze svitku, tak bys na to potřeboval dva "připoutávací sloty", protože musís mít současně připoutanou tu náušnici a svitek. Takže asi pořád bude mít smysl, naučit se ten starej jazyk jako dovednost (fikčně vzato se ho díky té náušnici ostatně můžeš naučit mnohem snáz).
Jasně, z tohohle pohledu je to v pohodě.
Když ten dungeon použiješ v rámci své kampaně, tak je samozřejmě na tobě, jak tohle vyřešíš. I tak je ale imho na místě zmínit, že by postavy měly mít možnost, jak ten jazyk přečíst, jinak hráči přijdou o podstatnou část dungeonu a nebude to moc dobře fungovat.
A není asi úplně dobrej nápad dát předmět na "čtení" toho jazyka přímo do dungeonu - jednak je na hráčích, v jakém pořadí budou dngeon prozkoumávat, takže ho mohou najít klidně až úplně nakonec nebo i vůbec, a navíc když nějaká z postav ten jazyk bude znát, tak by to hráče připravilo o možnost cítit se díky tomu užitečně. Čili určitě bych měli nejdřív hráči dostat možnost, aby si někdo tu dovednost vzal, a až pak to případně vyřešit itemem.
Re: Opuštěná pevnost - nápady a připomínky
Na letošním Gameconu opět povedu Opuštěnou pevnost (a nový dungeon). Rád bych s vámi zkonzultoval anotaci, protože před rokem jsme tu řešili, co je potřeba hráčům říct předem, aby pak nebyli překvapeni.
Změna je letos v tom, že budu hrát s příběhovou imunitou (takže není třeba hráče předem varovat, že jim postava může umřít) a s Dračákovými postavami - nebudou to tedy úplní nýmandi, což by dohromady mělo pomoct s tím, aby hráči neměli problém s motivací, proč do nebezpečného dungeonu lézt.
Název: Opuštěná pevnost
Systém: Dračák podle staré školy
Věk: 15+
Žánr: fantasy dungeoncrawl
Pojď si zahrát propracovaný fantasy dungeon se vším, co k němu patří. Čekají na tebe pasti, nestvůry, obtížné překážky, hádanky, dávné příběhy a také samozřejmě magické předměty a poklady.
Ve starých textech jste našli zmínku o ruině dávné tvrze, opuštěné elfy v dobách válek proti Chaosu. Bude to sice jedna z vašich prvních výprav, jste na ni však dobře připraveni: Máte dostatek zásob, kvalitní výzbroj a všichni jste dobře vycvičeni, ať už v boji, kouzlech nebo průzkumu.
Herní systém: Hrát se bude v systému inspirovaném originálním Dračím doupětem. Budeš tedy moci být člověk, barbar, hobit, kudůk, trpaslík, elf nebo kroll a hrát za válečníka, hraničáře, kouzelníka, alchymistu nebo zloděje. Pravidla jsou ale výrazně jednodušší, nejsou v nich žádné procentové hody ani tabulky. V boji může každý dělat různé zajímavé věci: srazit protivníka na zem, přitlačit ho štítem ke stěně, přibodnout ho kopím ke dveřím, hodit mu pod nohy židli a podobně. Při průzkumu se nehází, záleží jen na tom co uděláš: Když si například při otevírání truhly stoupneš bokem, případná šipková past tě mine. Vše bude vysvětleno na místě.
Extra info: Postavy budou částečně připraveny, doladíme je na začátku hry. Pokud se přihlásíš také na Zatopený důl, budeš moci oba dungeony odehrát se stejnou postavou. Do druhého půjdeš s vyšší úrovní a se všemi kouzelnými předměty, které najdeš v prvním.
Změna je letos v tom, že budu hrát s příběhovou imunitou (takže není třeba hráče předem varovat, že jim postava může umřít) a s Dračákovými postavami - nebudou to tedy úplní nýmandi, což by dohromady mělo pomoct s tím, aby hráči neměli problém s motivací, proč do nebezpečného dungeonu lézt.
Název: Opuštěná pevnost
Systém: Dračák podle staré školy
Věk: 15+
Žánr: fantasy dungeoncrawl
Pojď si zahrát propracovaný fantasy dungeon se vším, co k němu patří. Čekají na tebe pasti, nestvůry, obtížné překážky, hádanky, dávné příběhy a také samozřejmě magické předměty a poklady.
Ve starých textech jste našli zmínku o ruině dávné tvrze, opuštěné elfy v dobách válek proti Chaosu. Bude to sice jedna z vašich prvních výprav, jste na ni však dobře připraveni: Máte dostatek zásob, kvalitní výzbroj a všichni jste dobře vycvičeni, ať už v boji, kouzlech nebo průzkumu.
Herní systém: Hrát se bude v systému inspirovaném originálním Dračím doupětem. Budeš tedy moci být člověk, barbar, hobit, kudůk, trpaslík, elf nebo kroll a hrát za válečníka, hraničáře, kouzelníka, alchymistu nebo zloděje. Pravidla jsou ale výrazně jednodušší, nejsou v nich žádné procentové hody ani tabulky. V boji může každý dělat různé zajímavé věci: srazit protivníka na zem, přitlačit ho štítem ke stěně, přibodnout ho kopím ke dveřím, hodit mu pod nohy židli a podobně. Při průzkumu se nehází, záleží jen na tom co uděláš: Když si například při otevírání truhly stoupneš bokem, případná šipková past tě mine. Vše bude vysvětleno na místě.
Extra info: Postavy budou částečně připraveny, doladíme je na začátku hry. Pokud se přihlásíš také na Zatopený důl, budeš moci oba dungeony odehrát se stejnou postavou. Do druhého půjdeš s vyšší úrovní a se všemi kouzelnými předměty, které najdeš v prvním.
Re: Opuštěná pevnost - nápady a připomínky
Plánujete na tohle ještě někdo mrknout, nebo to můžu poslat?
Re: Opuštěná pevnost - nápady a připomínky
Deník pro hraní oneshotovejch dungeonů podle pravidel Dračáku podle staré školy. Vidíte někdo nějaký zjevný chyby?
Re: Opuštěná pevnost - nápady a připomínky
Jo. Patkový font.Vidíte někdo nějaký zjevný chyby?
V klidu, jen vtip. Ta šedá políčka při tisku zmizí?
Re: Opuštěná pevnost - nápady a připomínky
To se do toho pak bude špatně psát tužkou, aby to bylo viditelné, ne?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opuštěná pevnost - nápady a připomínky
Na aktuální životy je příliš malé pole, které se bude přepisovat, škrtat, gumovat, a tak.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Opuštěná pevnost - nápady a připomínky
Políčko pro aktuální životy jsem se pokusil trochu rozšířit. Potřeboval jsem tam ale ještě dostat afinitu (kolik magických předmětů může mít postava připoutaných), takže na to moc místa nezbylo. Vrátil jsem taky kolonku "přes rameno", páč jsem u hraničáře zjistil, že nemám kam zapsat toulec
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opuštěná pevnost - nápady a připomínky
Jak se na opasku nosí křída a olůvko, a k čemu je samotné olůvko?
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti