Dungeoncrawl s oldschool prvky

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Odpovědět
Uživatelský avatar
PanOndrej
Příspěvky: 22
Registrován: 4. 7. 2017, 19:46

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od PanOndrej » 12. 5. 2018, 22:24

York píše:
12. 5. 2018, 12:54
MarkyParky píše:
12. 5. 2018, 12:48
Mít "kólegium zlodějů" zní o dost líp, než zlodějská guilda ;o).
Jako jo, nezní to špatně ;-) Ale furt je to z latiny...

Když si vezmeš, co se mi zatím podařilo ulovit za pojmy: agora, triarch, falanga, dekára, akademie, scholarch, amfiteátr, atlétium*, taverna, tak to jsou všechno slova z řečtiny. Kolégium mi do toho moc dobře nezapadá (gilda teda taky ne, ale co už).

* správně by bylo "gymnázium", ale to už mi někdo ukradl a použil to pro druh stření školy. Věřili byste tomu? :)
No, já si zrovna myslím, že kolegium mezi ty pojmy celkem zapadá (minimálně teda víc než gilda)... Většina lidí, co to bude hrát, asi nemá doktorát z antické řečtiny nebo latiny a neukamenuje tě za to, že jedno z těch slov není úplně řecké (navíc stejně už tam máš atlétium s jasně latinským sufixem).

Pak mě ještě napadl syndikát, který je sice původně z řečtiny, ale asi bych se u něj bál, že si většina lidí představí něco úplně jiného, než co zamýšlíš. A v tomhle případě je asi mnohem důležitější trefit se do toho, co si hráči pod daným pojmem představí, než být naprosto fakticky přesný.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9383
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York » 13. 5. 2018, 00:53

PanOndrej píše:
12. 5. 2018, 22:24
navíc stejně už tam máš atlétium s jasně latinským sufixem
No jo, no. Spoustu původně řeckých slov známe v polatinštěné podobě. Syndikát do češtiny zřejmě z řečtiny taky doputoval přes latinu a francouzštinu ;)

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8089
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od eerieBaatezu » 14. 5. 2018, 08:38

A jak to vlastně máš? Jakej reálnej jazyk odpovídá jaké Tvé kultuře?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9383
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York » 14. 5. 2018, 10:35

eerieBaatezu píše:
14. 5. 2018, 08:38
A jak to vlastně máš? Jakej reálnej jazyk odpovídá jaké Tvé kultuře?
Ideálně žádnej.

Problém ale samozřejmě je, že věcem nějak říkat musíš i v češtině, a že spousta pojmů se do češtiny dostala ze starověkých jazyků a ještě často po cestě změnila význam.

Viz třeba to gymnázium: Původně starořecký výraz pro nahotu, ve formě "gymnasion" pak "místo, kde lidí cvičí nazí", pak to Římani polatinštili příponou "-ium" a my jsme tomu nakonec posunuli význam a udělali z toho druh střední školy.

Tomu všemu se můžeš vyhnout tím, že si vymyslíš vlastní slova v nějakém umělém jazyce. Jenže pak to zas bude obtížně přístupné pro nové hráče, protože je zavalíš spoustou neznámých, umělých slov, která se budou muset naučit. Praktičtější je tudíž použít existující slova, třeba ne moc běžná, ale ne úplně neznámá. Tím se ovšem k té jazykové stylizaci dostaneš, i když jsi původně nechtěl.

Takže Dórové sice nemluví řecky, ale když přeložíš dórštinu do češtiny, tak na některé pojmy nebudeš mít česká slova a budou se na ně hodit řecká (nebo s řeckým původem), protože jsou to podobné kultury.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8089
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od eerieBaatezu » 14. 5. 2018, 16:26

Pravidla chápu v poho. Ale taky o tom tady kecám a pařil jsem Dračák. Dej to přečíst někomu míň znalýmu.

Jinak už mám první houserule. Na kouzelnej damage bych si házel placatejma žetonkama nebo mincema. Je to pade na pade a nemusím v číslech na kostce hledat, která jsou 1 až 3 a která 4 až 6.

K čemu je to Duševní zranění? To přesně reprezentuje? Strach, morálku, vyšinutost?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9383
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York » 14. 5. 2018, 17:10

eerieBaatezu píše:
14. 5. 2018, 16:26
K čemu je to Duševní zranění? To přesně reprezentuje? Strach, morálku, vyšinutost?
To záleží na tom, kdo nebo čím ho způsobí.

Můžeš mít třeba kouzlo Zapomnění, které při vážném zranění způsobí ztrátu paměti. Útok ducha způsobí strach, atp.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8089
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od eerieBaatezu » 14. 5. 2018, 17:56

Já jen, jestli mi to nezačíná připomínat "pochodeň: 1k6+2 fear damage". :D

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9383
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York » 22. 5. 2018, 15:48

Nový osobní deník:

Obrázek

:arrow? Budu mít předvyplněné deníky se startovní výbavou pro různou minulost postav (lovec, žoldák, písař, kovář, tesař, lupič, léčitel). A samozřejmě i nevyplněnou variantu.

:arrow? Nakonec jsem tam nechal "sloty" pro výbavu (v torně, v měšci, atd.).

Zkusím variantu, že zbraně se do nich zapisovat nebudou, mají prostě "sloty" navíc. Zvažoval jsem, že by u zbraní byla kolonka "kde", ale bylo to už dost komplikovaný, tak to zkusím bez ní.

:arrow? Chci taky vyzkoušet "hinty" na počítání bojových čísel a tak přímo na charsheetu (takové to "Sil nebo Fin + 0/0).


Slibuju si od toho, že to výrazně zjednoduší a zrychlí tvorbu postavy. Ta bude probíhat následovně:

1) Hráč si vybere minulost - podle toho dostane deník s předvyplněnou výbavou.

2) Hráč si vybere rasu - podle té si na deník vyplní atributy.

3) Podle těch drobných hintů si z atributů spočítá a zapíše kondici a bojová čísla.


edit: Hmm, ještě bych možná mohl nějak zvýraznit kolonky, které se mají při tvorbě postavy vyplnit. Jen mě nějak nenapadá, jak to v gimpu jednoduše udělat (abych nemusel ty rámečky kolem každé kolonky kreslit ručně...)

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9383
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York » 22. 5. 2018, 16:52

Přidal jsem tam ta zvýraznění. Asi je to opravdu dobrej nápad - je o dost přehlednější, co se má vyplnit.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9383
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York » 23. 5. 2018, 11:28

Výsledky krátkého výzkumu, jak to bylo ve starověku se zámky:

Visací zámky:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Dřevěný balanový zámek (Egypt za doby Ramsesa II. (1325-1292 před n.l.)):
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Různé klíče (asi spíš novějšího data):
Obrázek

Středověká zámečnická dílna:
Obrázek



Zdroje:
https://www.lovecpokladu.cz/home/strucn ... zamku-2530
http://old.lockpick.cz/modules.php?name ... cle&sid=44

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9383
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York » 23. 5. 2018, 11:32

Proč jsem to vlastně hledal: Dumám nad jiným pojmenováním týpka, který má výbavu na páčení zámků. Všechny ostatní minulosti jsou totiž počestná povolání a premisa hry je, že se postavy znají - tzn. by nutně vyvstala otázka, proč že se znají s lupičem nebo podobným vyvrhelem.

Ale jak to tak vypadá, tak to klidně může být zámečník.

edit: Ovšem teda na vrhací nože může zapomenout, to by neokecal ;-)

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8089
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od eerieBaatezu » 23. 5. 2018, 11:32

Jednou jsem taky dělal výzkum ohledně zámků a byl jsem úplně v šoku, jak to měli už v Mezopotámii a Egyptě někdy před pár tisíci lety. :)

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9383
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York » 23. 5. 2018, 11:36

eerieBaatezu píše:
23. 5. 2018, 11:32
Jednou jsem taky dělal výzkum ohledně zámků a byl jsem úplně v šoku, jak to měli už v Mezopotámii a Egyptě někdy před pár tisíci lety. :)
Jojo, taky mě to dostalo.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9383
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York » 23. 5. 2018, 14:27

Kdyby se vám někomu chtělo mrknout, jestli ta výbava dává smysl a něco podstatného tam nechybí, budu vám velice zauzlován.

Nevyplněný deník
Obrázek

Kovář
Obrázek

Zámečník
Obrázek

Tesař
Obrázek

Léčitel
Obrázek

Lovec
Obrázek

Žoldák
Obrázek

Písař
Obrázek

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od PetrH » 23. 5. 2018, 19:41

tak nějak se spíše ptám, k čemu ve hrách na hrdiny bude písař v dungeoncrawleru? nebo tesař, kovář?
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host