Jerson: Díky za komentáře.
Jerson píše: ↑18. 2. 2018, 13:35Takže s těžce zraněnou nohou nemůžu běhat, ale se stejně těžce zraněným břichem běhat můžu?
Pokud se na tenhle mechanickej rozdíl vykašlu, tak nejspíš skončím u plošný nevýhody za jakýkoliv vážný zranění, což není moc herně zajímavý.
Šlo by to ještě odstupňovat, třeba že zranění za 4 a víc by mohlo být jen do končetiny a za 6 a víc by mohlo být i do trupu/hlavy, ale to se zas neslučuje s hranicemi danými hodnotou atributu, které se mi celkem líbí proto, že vysokolevelové postavy díky tomu budou méně náchylné na vážná zranění.
Stále mi z toho vychází nejlíp ta stávající varianta. Není sice úplně stoprocentně realistická, ale přijde mi herně nejzajímavější a přitom přiměřeně intuitivní.
Jerson píše: ↑18. 2. 2018, 13:35boj zblízka je v prvé řadě o pohybu.
S tím rozhodně souhlasím, na druhou stranu není pravda, že by se nedalo bojovat na jedné noze. V šermu se to běžně trénuje. Když něco jde dělat, ale hůř, tak tomu ve hře odpovídá nevýhoda.
Jerson píše: ↑18. 2. 2018, 13:35Z luku ale ne vystřelíš bez správného postoje, pokud ho ten luk vyžaduje (třeba dlouhý luk).
Tohle mě taky napadlo, ale řekl jsem si, že to nemá smysl komplikovat, protože když mám možnost vážně zranit lučištníka, tak dává mnohem větší smysl vyřadit mu ruku. Jednou rukou se z luku střílet nedá naprosto jednoznačně
Jerson píše: ↑18. 2. 2018, 13:35Dál mi není jasné, proč duševní zranění nemůže být jiné než lehké.
Protože jsem to nechtěl komplikovat. A kdybych se měl rozhodovat čistě na základě realističnosti, tak bych na tom určitě nic neměnil, protože duševní zranění ve hře způsobují jen kouzla a nehmotné bytosti a to nejsou zrovna věci, se kterými bychom v našem světě běžně potkávali.
Dobrý argument, proč vážná duševní zranění zavést, je ale to, že by to mohlo být herně zajímavé. Třeba takové halušky v temném podzemí... To, že je to i celkem logické a smysluplné, je vítaný bonus.
Stojí to každopádně na tom, jestli se mi povede vymyslet efekty, které by byly herně zajímavé a nepříliš otravné pro hráče.
Další věc je, že mi to dost zavání náhodnou tabulkou a tu bych tam mít pokud možno nechtěl - když budou třeba 3 možné efekty vážného duševního zranění, tak z nich bude potřeba nějak vybírat. Možná by to šlo udělat tak, že efekt bude záviset na tom, čím přesně bylo zranění způsobeno. Takže by pak mohlo být kouzlo, které bude způsobovat apatii, jiné na halucinace, atd.
Otázka je, co by se hodilo k útoku nehmotné bytosti (třeba přízraku). Možná strach? Noční můry*?
* s těma by asi spánek nefungoval jako odpočinek, to by bylo mimořádně hnusné.
Jerson píše: ↑18. 2. 2018, 13:35I pro duševní zranění je rozhodující výše Síly, když by mělo dojít k bezvědomí? Takže duševně velmi odolný, ale fakticky slabý jedinec vydrží minimum duševního útoku a hned padne do bezvědomí, zatímco fyzicky silný jedinec se slabými duševními schopnostmi vydrží mnohem víc? To samé s duševním zraněním a budeme na sílu kvůli přežití. Je dost zvláštní.
Hmm, dobrá poznámka. Asi by šlo tu hranici pro bezvědomí nahradit konstantou. Na druhou stranu to neřeší léčení (kouzlem, ošetřením) a hod na přežití.
Spíš bych měl asi zmínit, že zranění od nehmotných bytostí a duševních kouzel má i fyzickou složku. Což je ostatně asi i vcelku správně, viz
Psychické trauma, odstavec Fyzické příznaky. Je tam zmíněné například bušení srdce, neschopnost soustředění, zvýšená únava.