Dungeoncrawl s oldschool prvky

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6899
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od Quentin » 6. 2. 2018, 11:08

Nebylo by jednodušší je zabíjet normálně a/nebo hrát s plot immunity? Klidně můžeš nasadit nějaké macaté penále za spadnutí pod nulu.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9389
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York » 6. 2. 2018, 11:19

Quentin píše:
6. 2. 2018, 11:08
Nebylo by jednodušší je zabíjet normálně a/nebo hrát s plot immunity?
V čem jednodušší?

Jde o varianty:
:arrow? Umřel jsi, udělej si novou postavu. Nepamatuješ si nic z toho, co zažila ta předchozí a se zbytkem družiny se vůbec neznáš. Nějak to zahraj.
:arrow? Umřel jsi, udělej si novou postavu. Pamatuješ si všechno, co zažila ta předchozí. Zbytek družiny tě sice nebude znát, ale pokud se vám to nestalo poprvé, tak už budou vědět, o co jde.
:arrow? Sice bys měl umřít, ale neumřel jsi, protože jsou skvrny na Slunci.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8107
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od eerieBaatezu » 6. 2. 2018, 11:31

Akorát bude divný, že jsi vlastně body snatcher, co unáší cizí těla. Bereš vlastně cizí životy.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9389
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York » 6. 2. 2018, 11:38

eerieBaatezu píše:
6. 2. 2018, 11:31
Akorát bude divný, že jsi vlastně body snatcher, co unáší cizí těla. Bereš vlastně cizí životy.
Jo, to jo. Nezvyklej přístup to nepochybně je. Ale fakt si nemyslím, že by to věci komplikovalo. Právě naopak.

A navíc to dává zajímavý příběhový možnosti.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8107
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od eerieBaatezu » 6. 2. 2018, 11:40

No jo, ale komu se líbí, že je jeden den Někdo a pak přiletí cizí duše, ukončí mu život a vezme si jeho tělo?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9389
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York » 6. 2. 2018, 11:45

eerieBaatezu píše:
6. 2. 2018, 11:40
No jo, ale komu se líbí, že je jeden den Někdo a pak přiletí cizí duše, ukončí mu život a vezme si jeho tělo?
Není to posednutí, je to přenos vzpomínek. Máš stále svobodnou vůli, jen se prostě jednoho dne probudíš a zjistíš, že kromě svých vzpomínek máš ještě vzpomínky někoho jiného. Můžeš klidně dál okopávat tuříny, když budeš chtít :)

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6899
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od Quentin » 6. 2. 2018, 11:52

V čem jednodušší?
V tom, že to nebude immersion-breaking cheating :D Co třeba udělat postavy ztroskotané soft scifi kosmonauty, kteří se dokola klonují ve své lodi? Nebo hrát za gobliny, které na dálku ovládají jejich šamani. Prostě kolem konceptu nesmrtelných duší udělat víc loru, aby to nevypadalo vycucané z prstu.

big IMHO :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 924
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od Paul » 6. 2. 2018, 12:00

Ti goblini nejsou špatný nápad...

Nebo každý hráč může mít tak čtyři postavy, jako je to v DCC (nebo alespoň, jak to hrál Marcus). Některé padnou za vlast, a ostatní by se měly vyprofilovat na určitou úroveň, kdy by je nemělo sejmout stádečko blech.
Blog 1. 9.

Show must go on!

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9389
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York » 6. 2. 2018, 12:04

Quentin píše:
6. 2. 2018, 11:52
V tom, že to nebude immersion-breaking cheating :D
Smrt postavy ti imerzi neruší? Nemluvě o zásahu shůry, aby se naplnila plot immunity?

Cheating je to pouze v případě, že je to proti pravidlům. Například když ti umře postava, měl bys tudíž odfiltrovat vzpomínky té původní, ale neděláš to tak důsledně, jak bys měl...

Quentin píše:
6. 2. 2018, 11:52
Co třeba udělat postavy ztroskotané soft scifi kosmonauty, kteří se dokola klonují ve své lodi? Nebo hrát za gobliny, které na dálku ovládají jejich šamani. Prostě kolem konceptu nesmrtelných duší udělat víc loru, aby to nevypadalo vycucané z prstu.
To určitě ano, nehodlám v tom nikomu bránit.

Já už jsem si holt celkem zvykl na to, že ve hře nastřeluju různé nápady, aniž bych musel hned teď podat kompletní vysvětlení. Hrajeme z velké části proto, abychom na takové otázky postupně nacházeli odpovědi. Rozhodně to tak ale dělat nemusíš, pokud ti to nevyhovuje.


edit: Ve skutečnosti si myslím, že princip nedourčenosti herních prvků je vlastní úplně všem RPGčkům a není před ním úniku. Možná s výjimkou tvrdého railroadingu, kde hráčské volby neexistují. Příprava totiž nikdy není tak dokonalá, aby výsledek nezávisel na tom, jak to konkrétní skupina odehraje. Hráči vždycky mohou položit otázku, na kterou jsi předem nepomyslel a rázem jsi v úplně stejné situaci jako já: Máš nějakou představu, ale tuhle konkrétní věc jsi ještě nerozhodl a musíš to udělat při hře. Takže jsi sice možná o něco míň na vodě než já, ale pořád jsi na vodě.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6899
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od Quentin » 6. 2. 2018, 12:50

Nemluvě o zásahu shůry, aby se naplnila plot immunity?
Možná nemusíš hned sahat po plot immunity, ale třeba jen něžnějšímu death saveu.

Namísto "0hp, you're toast!" můžeš mít třeba; "Když padneš na nula životů, hoď na odolnost. Při úspěchu adrenaline rush, máš 1hp. Při neúspěchu vyber mezi heroic last stand (žiješ na dluh a zemřeš dalším zásahem nebo na konci scény) a těžkým zraněním (bezvědomí, trvale sniž jednu základní vlastnost)."

Sice se smrti úplně nevyhneš, ale nenastane dost často na to, abys musel mít problém s příliš častým (awkward) doplňováním družiny.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9389
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York » 6. 2. 2018, 13:29

Wait a moment....

V čem je vlastně problém?

Plot immunity je fajn, teď jsem s ní odehrál dvě dvouleté kampaně. Do dlouhodobých příběhů, které jsou spíš o rozkrývání konspirací a spřádání vlastních plánů, se dobře hodí.

Tvrdá vyvražďovačka ve stylu DCC je taky fajn - je to úplně jinej styl hry, ale když je na tom celá hra postavená, postavám se může dít spousta zajímavých náhodných věcí a máš jich od začátku do zásoby víc, tak to dává velmi dobrej smysl.

Tvrdá smrt s tím, že umřít je dost těžké (ať už přes save-vs-death, možnost resuscitace, nebo tak něco) je taky v pohodě, hráči pak mají důvod se o postavu opravdu bát a při tom to není masomlejnek. Na druhou stranu nevyhnutelně čas od času nějaká postava umře a hráče to může dost vykolejit z příběhu.

V čem by měl bejt problém s variantou, že si postava zachová vzpomínky a příběhově to dává smysl (ať už je to vlivem nějaké prastaré entity, gobliního šamana nebo čehokoliv jinýho)? Podle mě všechny ty varianty mají smysl, jsou funkční a je na hráčích, kterou si zrovna pro nějakou hru vyberou. Dává pak smysl, aby na tom hra dál stavěla - jako třeba to DCC, které prostě náhodnost vzalo za své a staví na tom herní rovnováhu (je jedno, jak vám co napadá, protože si všichni projdete stejným sítem a nakonec se to zhruba zprůměruje), nebo ty hry s plot immunity, kde se záměrně neklade až tak velkej důraz na nebezpečí na každém kroku ale třeba na příběh, odkrývání záhad nebo podobné věci.

Zachování vzpomínek mi přijde jako zajímavá varianta někde mezi snadno dostupným resurrectem a tvrdou smrtí. Je to řešení, které bych si sám vybral - a to mi přijde dost podstatný, chci dělat hru, kterou sám budu chtít hrát (a to jak jako hráč, tak jako vypravěč). Nemám problém s tím, že se některým hráčům víc líběj jiný varianty - žádná hra se nemůže zavděčit všem. Problém bych s tím měl, kdyby to bylo z nějakých důvodů nefunkční, nebo to nesedělo do konceptu hry.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6899
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od Quentin » 6. 2. 2018, 14:07

Přemejšlim, proč mě to irituje.
Působí to jako specifickej gimmick na vyřešení specifického problému. Jako bys chtěl hrát závody vznášedel, ale byl línej k tomu vymýšlet scifi setting, tak jsi prostě přidal vznášedla do dnešního světa.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8107
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od eerieBaatezu » 6. 2. 2018, 14:16

York píše:
6. 2. 2018, 13:29
žádná hra se nemůže zavděčit všem
Tak jasně. Ale mně osobně se třeba líbí to, jak jsi udělal, že jdou proti sobě v combatu skilly protivníků, takže je rozhodující, zda půjdeš s mečem proti orkovi nebo kouzlícímu šamanovi, jako v tom příkladu z pdf. Chtěl bych v tomhle systému hrát, ale ne za body snatchery. Čili ta hra se mi zavděčí v něčem, co jiný hry nedělají, ale zase nezavděčí v jiném podstatném faktu.
Tím Tě ale od toho nechci odrazovat, pokud se Ti ta myšlenka líbí, máš třeba nápady co s tím dál, apod., tak ok.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9389
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York » 6. 2. 2018, 14:24

eerieBaatezu píše:
6. 2. 2018, 14:16
Chtěl bych v tomhle systému hrát, ale ne za body snatchery.
Kdo ti brání?

Hraj s tvrdou smrtí nebo s plot immunity, no big deal.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9389
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky

Příspěvek od York » 6. 2. 2018, 14:47

Nicméně jestli je to pro vás fakt tak velkej problém, tak to znamená, že bych na tom neměl moc stavět a nechat to jako volitelnou věc.

Čímž se vracíme k problému kouzel a starých jazyků. Varianta, že všechny postavy rozumí staroelfštině, to celkem řešila, ale musí být něčím vysvětlená. Bez ní zbývají možnosti:

:arrow? Řešit při tvorbě postavy jazyky a doufat, že si staroelfštinu aspoň někdo vezme. Tohle se teda dá obejít přes "povolání", tzn. třeba že "kouzelník" má magický jazyk automaticky, ale moc to nesedí do konceptu, že kouzelníci v tom světě teď vůbec nejsou a může se jimi stát vcelku kdokoliv.

:arrow? Dát do dungoenu předmět, kterej umožní staroelfštině rozumět. Problém je, že tenhle předmět pak bude muset bejt v každém potenciálně startovním dungeonu, bez něj budou hráči nahraní.

Pak ještě možná vykašlat se na jazyky úplně. Buď to navěsit na elfštinu, kterou se stále mluví - což se mi moc nelíbí*, nebo to klasicky neřešit s tím, že starobylé artefakty prostě nějak intuitivně dokáže použít každej a není to o znalosti jazyka (to mi taky přijde škoda...).


* Teda vlastně trochu jo. Je to pak hodně blízké ODnD přístupu, kdy "elf" byla vlastně classa, tak trochu magic user.

Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host