Dungeoncrawl s oldschool prvky
Moderátor: York
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Experiment s rámečkem označujícím magické předměty (což jsou i svitky):
Když budou magické předměty označené rámečkem, tak to jednak bude jednotné a asi pak budu moct úplně zrušit to prostřední pole pro obyčejné předměty (psát tam "Předmět" je divný, všechno jsou předměty) a asi i pro magické předměty (s tím je zas problém v tom, že "Svitek s kouzlem" je taky magický předmět a neměl by to tam napsané).
edit: Když by si s tím pohrál nějakej grafik, tak by to asi i mohlo bejt docela hezký. Ornamentální rámečky navíc půjdou v pohodě rozpoznat i v černobílé variantě.
Když budou magické předměty označené rámečkem, tak to jednak bude jednotné a asi pak budu moct úplně zrušit to prostřední pole pro obyčejné předměty (psát tam "Předmět" je divný, všechno jsou předměty) a asi i pro magické předměty (s tím je zas problém v tom, že "Svitek s kouzlem" je taky magický předmět a neměl by to tam napsané).
edit: Když by si s tím pohrál nějakej grafik, tak by to asi i mohlo bejt docela hezký. Ornamentální rámečky navíc půjdou v pohodě rozpoznat i v černobílé variantě.
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Ještě jeden nápad:
Tohle je pokus vizuálně ztvárnit moji dosavadní představu o elfských magických předmětech - totiž že na nich jsou buď napsané nebo stříbrem vytepané drobné elfské runy.
Háček je, že magické předměty jiného než elfského původu (trpaslické, goblinské, atd.) by pak asi měly mít ten rámeček stylizovanej trochu jinak. Na druhou stranu to je asi vlastně dobře...
edit: Rámeček s runovým textem se mi vcelku jednoznačně líbí víc. Co vy na to?
Tohle je pokus vizuálně ztvárnit moji dosavadní představu o elfských magických předmětech - totiž že na nich jsou buď napsané nebo stříbrem vytepané drobné elfské runy.
Háček je, že magické předměty jiného než elfského původu (trpaslické, goblinské, atd.) by pak asi měly mít ten rámeček stylizovanej trochu jinak. Na druhou stranu to je asi vlastně dobře...
edit: Rámeček s runovým textem se mi vcelku jednoznačně líbí víc. Co vy na to?
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Ještě si tu odložím jednu (pro mě) zajímavou myšlenku: Překvapivě dává docela smysl, že jsou v tomhle světě jazyky jako "goblinština", "elfština" nebo "trpasličtina", přestože v době, kdy se v něm hraje, jsou rasy a kultury promíchané. Je to důsledkem toho, že v minulosti skutečně existovaly říše elfů a trpaslíků a jejich jazyky se stále v trochu pozměněné (modernější) formě používají.
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Hmm, ve starověku zřejmě můžu zapomenout na obouručáky a jedenapůlručáky...
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Kopí jsou stejně lepčejší
Ale všechna naděje není ztracena
https://en.wikipedia.org/wiki/Rhomphaia
https://en.wikipedia.org/wiki/Falx
Ale všechna naděje není ztracena
https://en.wikipedia.org/wiki/Rhomphaia
https://en.wikipedia.org/wiki/Falx
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Že jo
Třeba je aspoň takhle bude někdo používat.
Já jsem taky na nějaké náznaky obouručáků narazil, ale to by asi měla bejt specialitka, ne něco v základních pravidlech.
Tohle je teda Persie, ale vypadá to docela starověce a přitom pořád mečoidně:
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Dýku jsem žádnou pěknou nenašel, tak jsem ji trochu fejknul
edit: Hmm, ten seznam zbraní budu muset probrat pořádně. Nepatří tam zřejmě víc věcí.
Seznam zbraní, kde si nejsem jistej:
Tesák, šavle, válečná sekera, palcát, řemdih, válečné kladivo, biják, dvojruční palice, dvojruční sekera (to asi jo), sudlice, halapartna, vrhací sekera.
Dlouhý luk asi taky ne (i když vlastně staří elfové klidně dlouhý luk mít mohli), zato tam určitě patří kompozitní (ten může být místo dlouhého). S kuší si popravdě taky nejsem jistej (ale tu bych tam určitě chtěl nechat).
edit2: Tak kuše je v pohodě:
edit: Hmm, ten seznam zbraní budu muset probrat pořádně. Nepatří tam zřejmě víc věcí.
Seznam zbraní, kde si nejsem jistej:
Tesák, šavle, válečná sekera, palcát, řemdih, válečné kladivo, biják, dvojruční palice, dvojruční sekera (to asi jo), sudlice, halapartna, vrhací sekera.
Dlouhý luk asi taky ne (i když vlastně staří elfové klidně dlouhý luk mít mohli), zato tam určitě patří kompozitní (ten může být místo dlouhého). S kuší si popravdě taky nejsem jistej (ale tu bych tam určitě chtěl nechat).
edit2: Tak kuše je v pohodě:
Nezávisle na Číně byla kuše vyvinuta v 5. století př. n. l. v řeckých městských státech.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Tak minule jsme mluvili o tom, jak se Ben z Questing Beast snad musel inspirovat naší diskuzí o Remaku, a teď asi čte tohle vlákno... Že ten maník umí česky?
Knave: A New Questing Beast RPG!
Dělá classless old-school RPG, kde jsou věci co postava umí určeny přes vybavení. Kouzla jsou předměty, co musíš najít...
Knave: A New Questing Beast RPG!
Dělá classless old-school RPG, kde jsou věci co postava umí určeny přes vybavení. Kouzla jsou předměty, co musíš najít...
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Ono je to celkem logický. Když začneš dumat nad tím, jak se hrály dungeony ve starých gamesách postavených na DnDčku, a pak to spojíš s DCCčkovou představou, že postavy nezačínají rovnou s hero classou ale jako vidláci, kováři a podobně, tak k tomu postupně dojdeš. V téhle diskusi máš vlastně celou evoluci téhle myšlenky.eerieBaatezu píše: ↑21. 4. 2018, 07:56Dělá classless old-school RPG, kde jsou věci co postava umí určeny přes vybavení. Kouzla jsou předměty, co musíš najít...
Je teda pravda, že já jsem ještě k tomu vycházel z konceptu, kde schopnosti nejsou v základních pravidlech, ale v modulech s dobrodružstvím. To k tomu má ještě o krok blíž.
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Jinak čistě pro zajímavost: teď jsme zrovna řešili, jak v tomhle hrát kampaň. Jako PJ bych na tom nic měnit nepotřeboval, ale někteří hráči chtěli podrobněji popsat postavu a mít možnost dávat si do něčeho bodíky, aby jim průběžně rostla (v těch čistě dungeonových pravidlech jsou expy jen za procházení dungeonů, takže by se v kampani levelovalo hodně pomalu. A navíc za ty dungeonové expy se jen zvedají atributy a zvyšuje se počet předmětů, které si postava může najednou připoutat).
Hrát to nakonec budeme takhle:
Dovednosti
Pozn.: Tohle je volitelnej addon pro middlechooluchtivé hráče, není to součást pravidel dungeoncrawlu.
Atributy vs dovednosti
Ve hře zůstávají atributy, k nim přibývají dovednosti. Používá se vždy buď atribut, nebo dovednost, ne obojí najednou. Přes atributy se hází boj a odolávání zranění – nejsou tedy žádné bojové dovednosti. Přes dovednosti se řeší všechno ostatní.
Můžete to taky brát tak, že atributy představují vaše bojové dovednosti – tzn.:
Síla jsou silové bojové dovednosti
Finesa jsou technické bojové dovednosti a střelba
Duše je síla kouzel
Hodnocení dovedností
Rozsah 0-6, kde 0 znamená, že se tomu postava nijak zvlášť nevěnovala a ví o tom jen to, co každý, 6 je nejlepší z nejlepších (velmistr).
Ještě pro představu: 3 má například vyučený řemeslník, který se tím dokáže v pohodě uživit, 4 je předák, 5 mistr.
Zkušenosti
Na tvorbu postavy máte 50 zk.
Za každé herní sezení je 1 zk.
Pořizování a zvyšování dovedností
Každý stupeň dovednosti stojí 1 zk.
Hodnocení je omezené jen šestkou – jděte tak vysoko, jak uznáte za vhodné. Myslete ale na to, abyste měli po zbytek hry kam směřovat.
Strop hodnocení nepotřebujeme díky tomu, že boj jede přes atributy, které se zvedají jinak.
Učení se kouzlům
Naučit se každé kouzlo stojí 1 zk. Naučené kouzlo funguje stejně jako svitek, tzn. je potřeba ho „předseslat“ a předseslání se počítá do početu aktivovaných předmětů. Rozdíl je jen v tom, že naučené kouzlo si můžete předseslat, i když nemáte svitek.
Kouzla, která neumíte, můžete stále používat tím, že aktivujete svitek.
Seznam dovedností
Fyzická zdatnost
Silácké kousky, Vytrvalost, Běh, Skok, Pochod, Plavání, Šplh, Jezdectví, Vozatajství
Zálesácké učení
Honitba, Stopování a zametání stop, Plížení, Líčení pastí na zvěř, Znalost divočiny a přežití v divočině, Orientace v divočině, Krocení a cvičení zvířat, Rybaření, Bylinkářství, Zpracování úlovku, Sokolnictví
Léčitelství
Léčení, První pomoc, Pitva, Výroba léčiv a protijedů, Bylinkářství, Znalost jedů a protijedů, Anatomie
Učenost
Anatomie, Architektura, Astrologie, Čtení a psaní (písmo se učíš automaticky s každým novým jazykem), Filosofie, Geografie, Heraldika, Historie, Matematika, Geologie, Navigace, Teologie, Právo, Logická hra (například šachy), Obecná řeč, Elfština (elfská abeceda), Trpasličtina (trpaslické runy), Severština (severské runy), Jižanština (jižanské lineární písmo), Staroelfština (staroelfské runy), Starotrpasličtina (starotrpaslické runy), Orkština (orcké slabičné písmo), Goblinština (píše se trpaslickými runami)
Jednání
Etiketa a zjišťování informací (pro každou subkulturu jedna dovednost), Přetvářka a lhaní, Vyjednávání, Uplácení, Zastrašování a vydírání, Vyslýchání, Mučení, Rétorika, Vyučování, Společenská či hazardní hra, Obchod a smlouvání, Velení
Zlodějské praktiky
Líčení a zneškodňování pastí, Otevírání zámků, Šifry, Odezírání ze rtů, Padělatelství, Nenápadnost, Převleky, Plížení, Schovávání předmětů, Zlodějská gesta, Falešná hra, Uzlování a únik z pout, Vybírání kapes, Odhad ceny, Znalost Vadory (nebo jiného města)
Řemesla
Dřevařství, Hornictví, Hrnčířství, Iluminace, Kamenictví, Kaligrafie, Kartografie, Klenotnictví, Konstrukce obléhacích zbraní, Kožedělnictví, Kovářství, Krejčířství, Kutilství, Lazebnictví, Loďařství, Námořnictví, Řeznictví, Stavitelství, Tesařina, Vaření, Výroba pastí, Zámečnictví, Zbrojířství, Zednictví, Zlatnictví
Umění
Hra na hudební nástroj, Malba, Herectví, Přednes, Imitace hlasu, Skládání hudby, Sochařství, Tanec, Zpěv
Hrát to nakonec budeme takhle:
Dovednosti
Pozn.: Tohle je volitelnej addon pro middlechooluchtivé hráče, není to součást pravidel dungeoncrawlu.
Atributy vs dovednosti
Ve hře zůstávají atributy, k nim přibývají dovednosti. Používá se vždy buď atribut, nebo dovednost, ne obojí najednou. Přes atributy se hází boj a odolávání zranění – nejsou tedy žádné bojové dovednosti. Přes dovednosti se řeší všechno ostatní.
Můžete to taky brát tak, že atributy představují vaše bojové dovednosti – tzn.:
Síla jsou silové bojové dovednosti
Finesa jsou technické bojové dovednosti a střelba
Duše je síla kouzel
Hodnocení dovedností
Rozsah 0-6, kde 0 znamená, že se tomu postava nijak zvlášť nevěnovala a ví o tom jen to, co každý, 6 je nejlepší z nejlepších (velmistr).
Ještě pro představu: 3 má například vyučený řemeslník, který se tím dokáže v pohodě uživit, 4 je předák, 5 mistr.
Zkušenosti
Na tvorbu postavy máte 50 zk.
Za každé herní sezení je 1 zk.
Pořizování a zvyšování dovedností
Každý stupeň dovednosti stojí 1 zk.
Hodnocení je omezené jen šestkou – jděte tak vysoko, jak uznáte za vhodné. Myslete ale na to, abyste měli po zbytek hry kam směřovat.
Strop hodnocení nepotřebujeme díky tomu, že boj jede přes atributy, které se zvedají jinak.
Učení se kouzlům
Naučit se každé kouzlo stojí 1 zk. Naučené kouzlo funguje stejně jako svitek, tzn. je potřeba ho „předseslat“ a předseslání se počítá do početu aktivovaných předmětů. Rozdíl je jen v tom, že naučené kouzlo si můžete předseslat, i když nemáte svitek.
Kouzla, která neumíte, můžete stále používat tím, že aktivujete svitek.
Seznam dovedností
Fyzická zdatnost
Silácké kousky, Vytrvalost, Běh, Skok, Pochod, Plavání, Šplh, Jezdectví, Vozatajství
Zálesácké učení
Honitba, Stopování a zametání stop, Plížení, Líčení pastí na zvěř, Znalost divočiny a přežití v divočině, Orientace v divočině, Krocení a cvičení zvířat, Rybaření, Bylinkářství, Zpracování úlovku, Sokolnictví
Léčitelství
Léčení, První pomoc, Pitva, Výroba léčiv a protijedů, Bylinkářství, Znalost jedů a protijedů, Anatomie
Učenost
Anatomie, Architektura, Astrologie, Čtení a psaní (písmo se učíš automaticky s každým novým jazykem), Filosofie, Geografie, Heraldika, Historie, Matematika, Geologie, Navigace, Teologie, Právo, Logická hra (například šachy), Obecná řeč, Elfština (elfská abeceda), Trpasličtina (trpaslické runy), Severština (severské runy), Jižanština (jižanské lineární písmo), Staroelfština (staroelfské runy), Starotrpasličtina (starotrpaslické runy), Orkština (orcké slabičné písmo), Goblinština (píše se trpaslickými runami)
Jednání
Etiketa a zjišťování informací (pro každou subkulturu jedna dovednost), Přetvářka a lhaní, Vyjednávání, Uplácení, Zastrašování a vydírání, Vyslýchání, Mučení, Rétorika, Vyučování, Společenská či hazardní hra, Obchod a smlouvání, Velení
Zlodějské praktiky
Líčení a zneškodňování pastí, Otevírání zámků, Šifry, Odezírání ze rtů, Padělatelství, Nenápadnost, Převleky, Plížení, Schovávání předmětů, Zlodějská gesta, Falešná hra, Uzlování a únik z pout, Vybírání kapes, Odhad ceny, Znalost Vadory (nebo jiného města)
Řemesla
Dřevařství, Hornictví, Hrnčířství, Iluminace, Kamenictví, Kaligrafie, Kartografie, Klenotnictví, Konstrukce obléhacích zbraní, Kožedělnictví, Kovářství, Krejčířství, Kutilství, Lazebnictví, Loďařství, Námořnictví, Řeznictví, Stavitelství, Tesařina, Vaření, Výroba pastí, Zámečnictví, Zbrojířství, Zednictví, Zlatnictví
Umění
Hra na hudební nástroj, Malba, Herectví, Přednes, Imitace hlasu, Skládání hudby, Sochařství, Tanec, Zpěv
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Ještě k těm dovednostem:
Je to docela zajímavej koncept v tom, že atributy se zvedají za jedny expy (sbírají se v dungeonech) a dovednosti za jiné (získávají se hraním kampaně).
Celkem mi to dává smysl, protože jsou to vlastně dva různé módy hry. Sice se trochu prolínají v tom, že v dungeonu můžeš uplatnit dovednosti (na druhou stranu všechny překážky v dungeonu se dají překonat i bez dovedností) a mimo dungeon můžeš uplatnit loot z dungeonů, ale může to v pohodě fungovat i úplně nezávisle.
Je to docela zajímavej koncept v tom, že atributy se zvedají za jedny expy (sbírají se v dungeonech) a dovednosti za jiné (získávají se hraním kampaně).
Celkem mi to dává smysl, protože jsou to vlastně dva různé módy hry. Sice se trochu prolínají v tom, že v dungeonu můžeš uplatnit dovednosti (na druhou stranu všechny překážky v dungeonu se dají překonat i bez dovedností) a mimo dungeon můžeš uplatnit loot z dungeonů, ale může to v pohodě fungovat i úplně nezávisle.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
A ty dovednosti fungují jako Sdružené dovednosti v DrD 1.9 nebo jak? Kupuje se Léčitelství nebo Léčení, První pomoc, Pitva, Výroba léčiv a protijedů, Bylinkářství, Znalost jedů a protijedů, Anatomie, každé zvlášť? Protože u těch řemesel by bylo divný kupovat to dohromady, ale u toho zbytku bych si to někde představit dovedl.
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Ne, to jsou jen nadpisy. Pořizují se ty jednotlivé dovednosti ze seznamů.eerieBaatezu píše: ↑21. 4. 2018, 22:21 A ty dovednosti fungují jako Sdružené dovednosti v DrD 1.9 nebo jak?
Záměr byl:
Co nejjednodušší zvyšování (a nic moc jednodduššího než "1 bod dovednosti = 1 zk" asi nevymyslíš).
Hodně skillů, abys mohl opravdu každé sezení něco zvýšit (protože šlo o to splnit požadavek hráčů, aby si mohli průběžně něco zvedat).
Samozřejmě by to šlo zkombinovat se sdruženými dovednostmi, povoláními (ve smyslu balíčků dovedností) nebo jakýmkoliv jiným balíčkovacím systémem, ale tohle pro naše účely stačí, tak proč to komplikovat.
edit: Ona samozřejmě není náhoda, že ti to sedí dohromady coby balíky dovedností - ten seznam jsem vzal ze starší verze pravidel, kde se s tím takhle pracovalo
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Podobně zajímavě pracují Proficiencies v ACKS. Nejsou to baličky skillů nebo tak, ale jedna Proficiency může být cokoliv a člověk si ji koupí. Některé mají stupně, jiné ne. Od věcí jako Adventuring, Alchemy, Animal Husbandry, přes věci jako Art, Bargaining, Craft, Diplomacy, po věci jako Disguise, Endurance, Trap Finding, Weapon Finesse. Nejsou to skilly, ale jednotlivé věci, co se může postava naučit. Taky docela dobré řešení. Sice to může mít ten problém, že je to moc konkrétní, což je někdy blbý, že to člověk nikdy nepoužije, ale zase to nemá problém, že musí člověk strkat různé podskilly, pod různé jiné skilly, a může jako Profi dát vlastně cokoliv.York píše: ↑21. 4. 2018, 22:29Ne, to jsou jen nadpisy. Pořizují se ty jednotlivé dovednosti ze seznamů.
Záměr byl:
Co nejjednodušší zvyšování (a nic moc jednodduššího než "1 bod dovednosti = 1 zk" asi nevymyslíš).
Hodně skillů, abys mohl opravdu každé sezení něco zvýšit (protože šlo o to splnit požadavek hráčů, aby si mohli průběžně něco zvedat).
Samozřejmě by to šlo zkombinovat se sdruženými dovednostmi, povoláními (ve smyslu balíčků dovedností) nebo jakýmkoliv jiným balíčkovacím systémem, ale tohle pro naše účely stačí, tak proč to komplikovat.
edit: Ona samozřejmě není náhoda, že ti to sedí dohromady coby balíky dovedností - ten seznam jsem vzal ze starší verze pravidel, kde se s tím takhle pracovalo
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů