Dungeoncrawl s oldschool prvky
Moderátor: York
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
No, já si zrovna myslím, že kolegium mezi ty pojmy celkem zapadá (minimálně teda víc než gilda)... Většina lidí, co to bude hrát, asi nemá doktorát z antické řečtiny nebo latiny a neukamenuje tě za to, že jedno z těch slov není úplně řecké (navíc stejně už tam máš atlétium s jasně latinským sufixem).York píše: ↑12. 5. 2018, 13:54Jako jo, nezní to špatně Ale furt je to z latiny...MarkyParky píše: ↑12. 5. 2018, 13:48Mít "kólegium zlodějů" zní o dost líp, než zlodějská guilda ;o).
Když si vezmeš, co se mi zatím podařilo ulovit za pojmy: agora, triarch, falanga, dekára, akademie, scholarch, amfiteátr, atlétium*, taverna, tak to jsou všechno slova z řečtiny. Kolégium mi do toho moc dobře nezapadá (gilda teda taky ne, ale co už).
* správně by bylo "gymnázium", ale to už mi někdo ukradl a použil to pro druh stření školy. Věřili byste tomu?
Pak mě ještě napadl syndikát, který je sice původně z řečtiny, ale asi bych se u něj bál, že si většina lidí představí něco úplně jiného, než co zamýšlíš. A v tomhle případě je asi mnohem důležitější trefit se do toho, co si hráči pod daným pojmem představí, než být naprosto fakticky přesný.
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
No jo, no. Spoustu původně řeckých slov známe v polatinštěné podobě. Syndikát do češtiny zřejmě z řečtiny taky doputoval přes latinu a francouzštinu
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
A jak to vlastně máš? Jakej reálnej jazyk odpovídá jaké Tvé kultuře?
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Ideálně žádnej.eerieBaatezu píše: ↑14. 5. 2018, 09:38A jak to vlastně máš? Jakej reálnej jazyk odpovídá jaké Tvé kultuře?
Problém ale samozřejmě je, že věcem nějak říkat musíš i v češtině, a že spousta pojmů se do češtiny dostala ze starověkých jazyků a ještě často po cestě změnila význam.
Viz třeba to gymnázium: Původně starořecký výraz pro nahotu, ve formě "gymnasion" pak "místo, kde lidí cvičí nazí", pak to Římani polatinštili příponou "-ium" a my jsme tomu nakonec posunuli význam a udělali z toho druh střední školy.
Tomu všemu se můžeš vyhnout tím, že si vymyslíš vlastní slova v nějakém umělém jazyce. Jenže pak to zas bude obtížně přístupné pro nové hráče, protože je zavalíš spoustou neznámých, umělých slov, která se budou muset naučit. Praktičtější je tudíž použít existující slova, třeba ne moc běžná, ale ne úplně neznámá. Tím se ovšem k té jazykové stylizaci dostaneš, i když jsi původně nechtěl.
Takže Dórové sice nemluví řecky, ale když přeložíš dórštinu do češtiny, tak na některé pojmy nebudeš mít česká slova a budou se na ně hodit řecká (nebo s řeckým původem), protože jsou to podobné kultury.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Pravidla chápu v poho. Ale taky o tom tady kecám a pařil jsem Dračák. Dej to přečíst někomu míň znalýmu.
Jinak už mám první houserule. Na kouzelnej damage bych si házel placatejma žetonkama nebo mincema. Je to pade na pade a nemusím v číslech na kostce hledat, která jsou 1 až 3 a která 4 až 6.
K čemu je to Duševní zranění? To přesně reprezentuje? Strach, morálku, vyšinutost?
Jinak už mám první houserule. Na kouzelnej damage bych si házel placatejma žetonkama nebo mincema. Je to pade na pade a nemusím v číslech na kostce hledat, která jsou 1 až 3 a která 4 až 6.
K čemu je to Duševní zranění? To přesně reprezentuje? Strach, morálku, vyšinutost?
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
To záleží na tom, kdo nebo čím ho způsobí.eerieBaatezu píše: ↑14. 5. 2018, 17:26K čemu je to Duševní zranění? To přesně reprezentuje? Strach, morálku, vyšinutost?
Můžeš mít třeba kouzlo Zapomnění, které při vážném zranění způsobí ztrátu paměti. Útok ducha způsobí strach, atp.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Já jen, jestli mi to nezačíná připomínat "pochodeň: 1k6+2 fear damage".
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Nový osobní deník:
Budu mít předvyplněné deníky se startovní výbavou pro různou minulost postav (lovec, žoldák, písař, kovář, tesař, lupič, léčitel). A samozřejmě i nevyplněnou variantu.
Nakonec jsem tam nechal "sloty" pro výbavu (v torně, v měšci, atd.).
Zkusím variantu, že zbraně se do nich zapisovat nebudou, mají prostě "sloty" navíc. Zvažoval jsem, že by u zbraní byla kolonka "kde", ale bylo to už dost komplikovaný, tak to zkusím bez ní.
Chci taky vyzkoušet "hinty" na počítání bojových čísel a tak přímo na charsheetu (takové to "Sil nebo Fin + 0/0).
Slibuju si od toho, že to výrazně zjednoduší a zrychlí tvorbu postavy. Ta bude probíhat následovně:
1) Hráč si vybere minulost - podle toho dostane deník s předvyplněnou výbavou.
2) Hráč si vybere rasu - podle té si na deník vyplní atributy.
3) Podle těch drobných hintů si z atributů spočítá a zapíše kondici a bojová čísla.
edit: Hmm, ještě bych možná mohl nějak zvýraznit kolonky, které se mají při tvorbě postavy vyplnit. Jen mě nějak nenapadá, jak to v gimpu jednoduše udělat (abych nemusel ty rámečky kolem každé kolonky kreslit ručně...)
Budu mít předvyplněné deníky se startovní výbavou pro různou minulost postav (lovec, žoldák, písař, kovář, tesař, lupič, léčitel). A samozřejmě i nevyplněnou variantu.
Nakonec jsem tam nechal "sloty" pro výbavu (v torně, v měšci, atd.).
Zkusím variantu, že zbraně se do nich zapisovat nebudou, mají prostě "sloty" navíc. Zvažoval jsem, že by u zbraní byla kolonka "kde", ale bylo to už dost komplikovaný, tak to zkusím bez ní.
Chci taky vyzkoušet "hinty" na počítání bojových čísel a tak přímo na charsheetu (takové to "Sil nebo Fin + 0/0).
Slibuju si od toho, že to výrazně zjednoduší a zrychlí tvorbu postavy. Ta bude probíhat následovně:
1) Hráč si vybere minulost - podle toho dostane deník s předvyplněnou výbavou.
2) Hráč si vybere rasu - podle té si na deník vyplní atributy.
3) Podle těch drobných hintů si z atributů spočítá a zapíše kondici a bojová čísla.
edit: Hmm, ještě bych možná mohl nějak zvýraznit kolonky, které se mají při tvorbě postavy vyplnit. Jen mě nějak nenapadá, jak to v gimpu jednoduše udělat (abych nemusel ty rámečky kolem každé kolonky kreslit ručně...)
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Přidal jsem tam ta zvýraznění. Asi je to opravdu dobrej nápad - je o dost přehlednější, co se má vyplnit.
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Výsledky krátkého výzkumu, jak to bylo ve starověku se zámky:
Visací zámky:
Dřevěný balanový zámek (Egypt za doby Ramsesa II. (1325-1292 před n.l.)):
Různé klíče (asi spíš novějšího data):
Středověká zámečnická dílna:
Zdroje:
https://www.lovecpokladu.cz/home/strucn ... zamku-2530
http://old.lockpick.cz/modules.php?name ... cle&sid=44
Visací zámky:
Dřevěný balanový zámek (Egypt za doby Ramsesa II. (1325-1292 před n.l.)):
Různé klíče (asi spíš novějšího data):
Středověká zámečnická dílna:
Zdroje:
https://www.lovecpokladu.cz/home/strucn ... zamku-2530
http://old.lockpick.cz/modules.php?name ... cle&sid=44
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Proč jsem to vlastně hledal: Dumám nad jiným pojmenováním týpka, který má výbavu na páčení zámků. Všechny ostatní minulosti jsou totiž počestná povolání a premisa hry je, že se postavy znají - tzn. by nutně vyvstala otázka, proč že se znají s lupičem nebo podobným vyvrhelem.
Ale jak to tak vypadá, tak to klidně může být zámečník.
edit: Ovšem teda na vrhací nože může zapomenout, to by neokecal
Ale jak to tak vypadá, tak to klidně může být zámečník.
edit: Ovšem teda na vrhací nože může zapomenout, to by neokecal
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Jednou jsem taky dělal výzkum ohledně zámků a byl jsem úplně v šoku, jak to měli už v Mezopotámii a Egyptě někdy před pár tisíci lety.
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Jojo, taky mě to dostalo.eerieBaatezu píše: ↑23. 5. 2018, 12:32 Jednou jsem taky dělal výzkum ohledně zámků a byl jsem úplně v šoku, jak to měli už v Mezopotámii a Egyptě někdy před pár tisíci lety.
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
Kdyby se vám někomu chtělo mrknout, jestli ta výbava dává smysl a něco podstatného tam nechybí, budu vám velice zauzlován.
Nevyplněný deník
Kovář
Zámečník
Tesař
Léčitel
Lovec
Žoldák
Písař
Nevyplněný deník
Kovář
Zámečník
Tesař
Léčitel
Lovec
Žoldák
Písař
Re: Dungeoncrawl s oldschool prvky
tak nějak se spíše ptám, k čemu ve hrách na hrdiny bude písař v dungeoncrawleru? nebo tesař, kovář?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů